וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ייגמר המסע הפראי של מניית גיימסטופ?

גיא בן סימון

27.1.2021 / 20:34

גיימסטופ הפכה לזירת קרב בין סוחרי יום שמחזיקים בעמדות שוריות, שמתקשרים זה עם זה בעיקר באתר Reddit, לבין קרנות גידור ושורטיסטים, והיא לא לבד. המניות שמככבות ברשימת פוזיציות השורט הגבוה ביותר, הפכו לכלי בזירת המלחמה בין המלניאלס למנהלי הקרנות

חנות גיימסטופ. ShutterStock
סחרור רציני. גיימסטופ מטרללת את וול סטריט/ShutterStock

אם תשוטטו בפורומים השונים בתחום ההשקעות ושוק ההון ברחבי הרשת לא תמצאו אחד שלא מדבר על מה שקורה במנייתה של חברת גיימסטופ. הזינוק החד שהחל בציוץ של אלון מאסק התעצם עם סגירת פוזיציות השורט של כמה ממנהלי גידור, במה שנקרא בעגה המקצועית: 'שורט סקוויז', מצב בו מחזיקי פוזיציות שורט על המניה ממהרים לכסות את הפוזיציה על ידי רכישת המניות בחזרה - מה שמוסיף דלק למסע העליות שגם ככה אופיין בפראיות עוד קודם לכן.

ביממה החולפת היתה זו קרן הגידור מלווין שנאלצה לחסל את ההימור נגד גיימסטופ, וגם סיטרון, הגוף שמתיימר להמר נגד חברות, שרק לפני כשבוע הצביע על העובדה שהשוק מתמחר אותה ביתר, סגר אף הוא את ההימור נגד המניה.

למה דווקא גיימסטופ? המניה הפכה לזירת קרב בין סוחרי יום שמחזיקים בעמדות שוריות, שמתקשרים זה עם זה בעיקר באתר Reddit, לבין קרנות גידור ושורטיסטים שהימרו נגד המניה. אם בתחילת ינואר הנוכחי מחיר המניה שאף ל-20 דולר, אחרי זינוק של 1,600% מה-11 בינואר, כיום היא נסחרת מעל ל-320 דולר לאחר מאבק חסר תקדים של משקיעים חובבים כנגד קרנות גידור שעסוקים בכיסוי ההימורים המפסידים.

אבל זה לא מאפיין רק את גיימסטופ. גם מניית מפעילת בתי הקולנוע AMC מזנקת במעל ל-130% לאחר שזינקה בכ-360% בטרום-מסחר בוול סטריט. גם בלקברי, או למשל BBBY אופיינו במסחר פראי לאחרונה, וגם הערב. מה משותף לכולם? מדובר במניות שקל להזיז בשל מחירן הנמוך, אבל בעיקר אלו מככבות ברשימת המניות בהן מספר פוזיציות השורט הוא הגבוה ביותר.

זה יכאב. מאוד

אם נגדיר את האופנה שהולכת ומתגברת בשבוע החולף והיום ביתר שאת, של רכישת מניות שבראש אותה הרשימה, כמלחמת הצעירים (דור המילניאלס שסוחר בין היתר על סמך המלצות ברשת) לבין המבוגרים (מנהלי הקרנות), אז נרשם ניצחון סוחף הערב לצעירים. אבל ספק אם נאמרה המילה האחרונה. ההייפ שנוצר ברשת משול להרצת מניות אך בניגוד להרצה, כאן הכל שקוף לכולם. ובכל זאת קשה להגדיר זאת כהשקעה, שכן זו מאופיינת לאחר ניתוח פונדמנטלי של הנתונים, ומנגד המלניאלס פועלים כסוחרי יום ספקולטיביים שנוהרים למניה כאופנה חולפת.

על רקע ההייפ שעלה מדרגה ביממה החולפת חברות הריטייל, כמו רובין הוד, אמריטרייד, צ'רלס שוואב, ופידליטי מדווחות על בעיות בחוויית המשתמשים. מערכות אלו משמשות בעיקר את הסוחרים הצעירים, שלאחרונה מזיזים למנהלי הקרנות המנוסים והמבוגרים את הגבינה. הפטור מעמלות קנייה ומכירה שחלק מהפלטפורמות מציעות, מגביר את הפעילות הספקולטיבית.

איך זה ייגמר? כולם יודעים, בכאב. כמות הכסף הזול האדירה שהוזרמה בעשור האחרון לשווקים רק גדלה בשנה החולפת, ויחד עם מענקי הממשל האמריקאי שניתן לאזרחים נוכח משבר הקורונה, לצד ההגבלות שהותירו הרבה אנשים בבית, אלו ימשיכו לספק ככל הנראה עוד סיפורים כאלו. אבל ספק רב אם ניתן להצדיק שווי של 22.6 מיליארד דולר לחברה מפסידה בשם גיימסטופ, במה שנראה כמו אחד מהמאפיינים של הנתק בין וול סטריט למיין סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully