וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בחרה: עץ הזית הוא הזוכה בתחרות העץ הלאומי של קק"ל

28.1.2021 / 9:32

לאחר קרוב ל-150 אלף הצבעות גבר עץ הזית על שישה מתחרים נוספים, עם כ-33 אחוז מהקולות. אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל: "עץ הזית מוזכר פעמים רבות בתנ"ך, הוא אחד משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל ומעבר לכל, הזית הפך לסמל השלום"

מסיק זיתים ביער ביריה. מיכאל חורי, ארכיון הצילומים קק"ל
מסיק זיתים ביער ביריה/ארכיון הצילומים קק"ל, מיכאל חורי

לכבוד חגיגות 120 שנים לקרן קימת לישראל וחג ט"ו בשבט השיקה קק"ל בתחילת חודש ינואר את תחרות "העץ הלאומי".

מתוך רשימה ראשונית שכללה עשרות עצים, נותרו לבסוף שבעה מועמדים לתואר: עץ הדקל (תמר מצוי), אלון התבור, הברוש, האקליפטוס, התאנה, אלה אטלנטית ועץ הזית, שהוכתר כמנצח, לאחר שמתוך כ-148 אלף הצבעות הוא סיים ראשון עם 32.94 אחוז מהקולות. אל המקום השני הגיע אלון התבור ובמקום השלישי ניצב הדקל.

אתר השיירה בגליל המערבי. יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים קק"ל
אתר השיירה בגליל המערבי/ארכיון הצילומים קק"ל, יעקב שקולניק

בישראל נטועים כיום כ-340 אלף דונם של עצי זית ומהם מיוצרים מדי שנה למעלה מ-15 אלף טונות של שמן וכ-24 אלף טונות זיתים למאכל. את העץ ניתן למצוא בכל חלקי הארץ וקק"ל נוטעת ביערותיה מדי שנה כ-15 אלף שתילי זית ומטפלת בכ-22 אלף דונם של כרמי זית. לזית יש סגולות בריאותיות שונות: שמן זית מסייע להורדת לחץ דם, מונע אולקוס וחמצון ומפחית את הסיכון למחלת הסרטן. את עץ הזית העתיק ביותר במדינה אפשר למצוא בכרם זיתים בשפרעם וגילו מוערך כיותר מ-1,000 שנים!

אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל, אמר: "קק"ל מציינת בימים אלו 120 שנים להקמתה ובמרוצת השנים הייתה לנו את הזכות לנטוע כ-250 מיליון עצים ברחבי ישראל. אני שמח על כך שעץ הזית נבחר לעץ הלאומי. עץ הזית מוזכר פעמים רבות בתנ"ך, הוא אחד משבעת המינים שנשתבחה בהם ארץ ישראל ומעבר לכל, הזית הפך לסמל השלום. אני מודה למאות אלפי המצביעים שלקחו חלק בבחירתו ומאחל חג ט"ו בשבט שמח לכל בית ישראל".

סוהיל זיידן, פקיד היערות הראשי של קק"ל, הוסיף: "עץ הזית מרשים ביותר ולציבור הרחב יש קשר רוחני לעץ הזה. בישראל גדלים עצי זית מהגדולים והמרשימים ביותר באגן הים התיכון. העץ הוא אחד הסמלים החשובים ביותר להתיישבות ולחקלאות העתיקה בארץ ישראל, גידול הזית בארץ ישראל מוכח בהיסטוריה העתיקה כבר מימי בית ראשון - כשפירותיו שימשו להפקת שמן - ועד ימינו, כולל שורת הוכחות שנתגלו בחפירות ארכיאולוגיות במקומות רבים כמצדה, תל גזר, גילוי החרצנים ובית בד בים בחוף כרמל ועוד".

רחבת הלשכה של קק"ל בירושלים. אבי חיון, ארכיון הצילומים קק"ל
רחבת הלשכה של קק"ל בירושלים/ארכיון הצילומים קק"ל, אבי חיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully