וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: העולם עסוק בקורונה והציידים חוגגים

עודכן לאחרונה: 31.1.2021 / 16:34

דו"ח של BDO חקר את השפעת הקורונה על הסביבה העולמית וחזר עם ממצאים פסימיים וגם אופטימיים. ALTAIR ישראל תתחיל לשלב פתרונות של Univa

בווידאו: נתניהו אומר שיפעל להארכת הסגר ולסגירת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS

דו"ח שערכה פירמת BDO הבינלאומית חקר את השפעות מגיפת הקורונה על הסביבה העולמית, כולל זיהומי אויר, אשפה, מקורות מים ורעש ועל בעלי החיים בסביבה הביתית ובטבע.

הדו"ח מגלה שהסטת תשומת הלב העולמית לטיפול במגפה הביאה לזינוק של 125% בציד בעלי חיים באפריקה על ידי ציידים מקומיים וזרים, שכמעט שלא הופרעו על ידי גורמי פיקוח או תיירים. הירידה הדרמטית במספר המבקרים בשמורות הטבע, אובדן ההכנסות הגדול למדינות ולעובדים בשמורות מסכנת את המשך השמירה על בעלי החיים והצומח כפי שהיה עד כה. הקורונה ערכה שינויים גם ביחס לבעלי חיים ביתיים עם גידול של 60% בקריאות בנוגע לכלבים משוטטים ו-73% גידול באימוץ בעלי חיים.

על פי הדו"ח יצרה הקורונה כמויות עצומות של ציוד מגן שמושלכות לאשפה מדי חודש כולל 129 מיליארד מסיכות פנים ו-65 מיליארד כפפות חד פעמיות. לאלו מתווסף הגידול בשימוש בחומרי ניקוי חזקים שמוצאים את דרכם למקורות המים וחוזרים אלינו דרך מי השתיה. בהלת נייר הטואלט נתנה את אותותיה עם זינוק של 141% בצריכתו לעומת טרום הקורונה.

הדו"ח מצביע על ירידה חדה בפליטת הפחמן בשנה האחרונה וזאת הודות להפחתה של 7% בצריכת החשמל העולמית וירידה ביצור התעשייתי, בנסיעות של כלי רכב ובטיסות. כתוצאה מכך נרשמה ירידה במספר מקרי המוות שמיוחסים לזיהום אויר וכן במקרי אסטמה אצל ילדים ולידות מוקדמות. הסגרים שהוטלו על הערים הגדולות גרמו לירידה ממוצעת של 2.6 דציבלים במפגעי הרעש.

לדברי חן הרצוג, כלכלן ראשי ומנהל יחידת כלכלה, סביבה ורגולציה ב-BDO ישראל, הקורונה הביאה להשפעה חיובית בתחום איכות הסביבה כתוצאה מירידת הפעילות העסקית, בעיקר בתחומי התחבורה היבשתית והאווירית, והמעבר לעבודה מהבית. עם זאת, מדובר בהשפעות קצרות טווח שיתפוגגו תוך זמן קצר לאחר החזרה לשגרה אם לא ינקטו פעולות לשמירת חלק מההרגלים החיוביים שנרכשו בתקופה זו לטווח הארוך. האתגר הינו לייצר מדיניות ממשלתית ארוכת טווח שתאפשר מינוף השפעות קצרות הטווח לאורך זמן ועידוד תשתיות ירוקות.

חן הרצוג. יחצ,
חן הרצוג/יחצ

בעקבות רכישתה של חברת Univa על ידי חברת ALTAIR העולמית ברבעון האחרון של 2020, מודיעה כעת ALTAIR ישראל כי תתחיל לשלב את הפתרון של החברה שנרכשה בפרויקטים מקומיים בחברות מתחומי הביטחון, צבא, אלקטרוניקה, הייטק, מדיקל , תעשיית הרכב ועוד.

ALTAIR (נאסד"ק: ALTR) הינה חברת תוכנה גלובלית המספקת פתרונות בתחום הדאטה אנליטיקס Data Analytics)), סימולציות ופיתוח מוצרים וכן מחשוב עתיר ביצועים (HPC) שמסייעת לחברות וארגונים בתחומי הייצור, המחקר והממשל לנהל את משאבי המחשוב שלהם באופן יעיל ותחרותי.
בחברה כ-3,000 עובדים ב-25 מדינות ומחזור של כחצי מיליארד דולר בשנה. אלטאר ישראל הינה הסניף המקומי הפועל עם חברות מקומיות וגלובאלית מתעשיות כגון בטחון, צבא, אלקטרוניקה, הייטק, מדיקל ותעשיית הרכב, לצד חברות סטארט-אפ בראשית דרכן.

הרכישה של Univa תאפשר להציע ללקוחות הטמעת פתרונות לניהול עומסי עבודה, תזמון ואופטימיזציה ברמה הארגונית עבור מחשוב עתיר-ביצועים ובינה מלאכותית (AI), המיועדים הן להתקנה מקומית והן בסביבת בענן.

"בשנים האחרונות ALTAIR השקיעה רבות בטכנולוגיות ענן ומחשוב עתיר-ביצועים ואנו השותפים המרכזיים של החברות המובילות בעולם בתחום תכנון צ'יפים", אמר אריאל הדר, מנכ"ל Altair ישראל. "אימוצה של הטכנולוגיה של החברה שרכשנו, יחד עם הצוות המנוסה שלה, יעניקו חיזוק נוסף ללקוחותינו בעולם ובשוק הישראלי, ובנוסף, תאפשר לנו להציע פתרונות גם לחברות בתחום מדעי החיים והשירותים הפיננסיים. הפתרונות של שתי החברות יחד מייעלים את התפוקה והביצועים של אפליקציות, קונטיינרים ושירותים, המסייעים למאות חברות לנהל אלפי יישומים ולהריץ מיליארדי ג'ובים מדי יום, במטרה להפיק תובנות מעשיות, ולקצר את טווח ההגעה לתוצאות."

ל-Univa לקוחות בישראל העושים שימוש בשני מוצרי הדגל שישולבו כעת בסל הפתרונות של Altair. המרכזי שבהם הינו Grid Engine שהינו פתרון לניהול משאבים מבוזרים ולייעול עומסי עבודה ומשאבים באלפי מרכזי נתונים, המביא לשיפור ההחזר על ההשקעה, ומספק תוצאות טובות יותר במהירות, לצד פתרון המפשט את העברת עומסי העבודה במחשוב ארגוני עתיר ביצועים לענן, דרך הפקת תובנות בזמן אמת אודות עומסי העבודה והעלויות, ומתן תמונה ברורה של משאבי הענן של המחשוב עתיר הביצועים ובכל להביא להפחתת העלויות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אריאל הדר. יחצ,
אריאל הדר/יחצ

חברת אקוואריוס מנועים מדווחת היום על התקדמות בשיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם חברת נוקיה הפינית, הן בהיבט של המערכת שפיתחה החברה לניהול אנרגיה והן בהיבט של הגנרטורים שמפתחת החברה.

אקוואריוס דיווחה היום כי קיבלה מנוקיה הודעה בדבר עמידתה של החברה בהצלחה בבדיקת ההיתכנות שביצעה נוקיה לתוכנת ניהול האנרגיה מרחוק של החברה, וכן נענתה החברה לבקשתה של נוקיה להקדים את כניסתו לתוקף של השלב השני של ההסכם בין החברות, במסגרתו יפעלו החברה ונוקיה לסיום פיתוח ואינטגרציה של התוכנה שפיתחה החברה לשליטה וניהול מרחוק של גנרטורים, כך שתתממשק עם המערכות של נוקיה, במטרה לתת שרותי איסוף מידע, ניתוח נתונים וניהול של גנרטורים מרחוק בפריסה עולמית.

להערכת החברה, השילוב בין המערכת של החברה לניהול מרחוק של גנרטורים עם מערכות נוקיה, תאפשר לחברה לאסוף ולנתח נתונים בכמות גדולה, בשילוב עם יכולות העברת קצבי נתונים גבוהה גם ברחבי פס צרים ממקומות מרוחקים ו/או מנותקים, הקניית כלי שליטה וניתוח לטכנאים ואנשי תמיכה מרחוק והתאמה לכלי השליטה מרחוק של נוקיה שכוללים פתרונות אבטחת קצה, יכולות התאוששות של ציוד המחשוב, חיבור למערכות ניהול תמיכה מרוחקת בתקלות ועוד.

בהתאם לסיכום עם נוקיה, לאור שביעות רצונה מבדיקות ההיתכנות, החברה נערכת לכניסת תוקפו של השלב השני להסכם באופן מיידי. בהתאם להוראות ההסכם לפיתוח המשותף, החברה צפויה להגיש לנוקיה בימים הקרובים הזמנת רכש בעלות כוללת לחברה בסך של כ- 1.4 מיליון יורו, אשר תשלם החברה לאורך תקופה של כשנה במועדים שיגזרו מהתקיימותם של אבני דרך הקבועים בהסכם.

במקביל לנושא הפיתוח המשותף של תוכנה לניהול אנרגיה, בהתאם להוראות ההסכם, במסגרת השלב הראשון הציגה נוקיה לחברה שלושה פיילוטים אפשריים אצל לקוחותיה באוסטרליה, בניו זילנד ובסינגפור, במסגרתם יבחנו ביצועיהם ושילובם של הגנרטורים שפיתחה החברה לפני שיחלו בתהליך של הזמנות סדרתיות. בעניין זה מעדכנת החברה כי נוקיה הביעה בהודעתה כעת את רצונה, לאור ביקוש גדל מצד לקוחותיה באסיה ובאירופה להגדיל את כמות הפיילוטים מ- 3 ל-5 במטרה לבצע פיילוטים גם בגרמניה ובפולין.

אקוואריוס פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים הגדולים, במנוע של אקוואריוס קיים חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל ללא שימוש בשמן. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך.

אקוואריוס מנועים הינה מפתחת ויצרנית של מנועים קטנים לייצור חשמל בעלי טכנולוגיה פורצת דרך בעלת כ-20 פטנטים רשומים בארה"ב ומחוץ לה. מנוע אקוואריוס הינו מנוע קטן, קל משקל עם חלק נע אחד בלבד, בעל הספק ונצילות גבוהה מאוד אשר מהווה שחקן תחרותי משמעותי בתחומי הגנרטורים, ובהמשך ליחידות כוח למשאיות, פתרונות הנעה תעופתיים, ימיים וביטחוניים ומאריכי טווח לשוק הרכב. לאקוואריוס מרכזי פעילות ופיתוח בישראל, גרמניה ופולין. יו"ר החברה הינו גל פרידמן ומנכ"ל החברה הוא אריאל גורפונג.

גל פרידמן. יחצ,
גל פרידמן/יחצ

חברת הסטארט-אפ הישראלית להפחתת סוכר Better Juice חתמה על שיתוף פעולה עם הענקית הגרמנית GEA כדי להביא ל"שיבוש" תעשיית המיצים העולמית. במסגרת החוזה ביניהן GEA תביא להגדלת טכנולוגיית הפחתת הסוכר של Better Juice. Better Juice ו- GEA יבנו ויתקינו בשיתוף פעולה את הפתרון החדשני להפחתת סוכר כדי להפחית את כל סוגי הסוכרים במיץ תפוזים ולשווק את המערכת ברחבי העולם.

"שיתוף הפעולה המרגש הזה מסמן אבן דרך מרכזית בתוכניות ההרחבה של Better Juice ומקדם את המסחור של הטכנולוגיה שלנו", מסביר ד"ר ערן בלאצינסקי, מייסד ומנכ"ל Better Juice. החברה נוסדה בדצמבר 2017 על ידי צוות ביוכימאים ומיקרוביולוגים, כל אחד מהם בעל ניסיון רב בפיתוח מוצרים, מהתעשייה ומהאוניברסיטה העברית בירושלים. החברה קיבלה את המימון שלה ונתמכת על ידי The Kitchen Hub, חממת הפוד טק של קבוצת שטראוס, Maverick Ventures Israel, ושותפים גלובליים אחרים.

גלי ירום וערן בלאצ'נסקי. יחצ,
גלי ירום וערן בלאצ'ינסקי/יחצ

תוכנית ההאצה 365X, מקבוצת שרונה פרטנרס, פותחת שני מחזורים חדשים בישראל ובארה"ב, וממשיכה לקדם את חזונה להפוך את האקו-סיסטם הישראלי ל'סקייל-אפ ניישן'.

365x היא תוכנית הסקייל-אפ המובילה בישראל המקדמת פעילות של סטארטאפים טכנולוגיים בוגרים בשווקים הבינלאומיים. התוכנית הוקמה באפריל 2018 על ידי שרונה פרטנרס ומאז בפחות משלוש שנים צברה מעל 100 סטארטאפים בוגרים, 2 אקזיטים והיקף מעורר השראה של חוזים עסקיים שחתמו בוגרות התוכנית עם תאגידי ענק כגון מייקרוסופט, סיילספורס, P&G, Wallmart והסכמי הפצה עם חברות תוכנה ואינטגרטורים מובילים ביניהם Tech-Data, Prodware Group וקבוצת UST שרק לאחרונה הצטרפה כתאגיד שותף לתוכנית.

365X מתמחה בהאצת חברות שיש להן מוצר ולקוחות ראשונים ומסייעת להן לעבור לשלב הבא, שכולל הסכמי הפצה, שימוש בשיטות שיווק חדשניות ליצירת צמיחה אקספוננציאלית, גיוס לקוחות חדשים, פעילות באזורים גיאוגרפיים חדשים וגיוס סבב משקיעים משמעותי

מנהלי התוכנית מדגישים כי "לקוחות ראשונים הם ההתחלה, שלב הסקייל-אפ הוא האתגר האמיתי של חברות סטארטאפ והמדד המרכזי אם יצליחו לצמוח בקצב מהיר ויתקרבו לכדי מימדי יוניקורן או ידשדשו וייסגרו".

המחזורים החדשים של התוכנית, השביעי במספר של 365X בישראל והרביעי של 365X ניו-יורק, נפתח להרשמה לסטארטאפים טכנולוגיים בוגרים, מבוססי תוכנה או IoT, הפועלים בתחומי B2B או B2B2x, עם לקוחות משלמים או מינימום פיילוט אחד בתשלום.

הסטארטאפים, שישתתפו בתוכנית365X IL (ישראל, אירופה ואסיה) וב-365X NYC (ארה"ב), ייבחרו בשיתוף עם תאגידים בינלאומיים, ובהם מיקרוסופט, Salesforce, קבוצת Prodware, תאגיד ההפצה האמריקאי Tech-Data, תאגיד הביטוח היפני Sompo, תאגיד הטכנולוגיה והאינטגרציה האמריקאי UST וחברת הפתרונות הפיננסים MAX, המהווים שותפים של קבוצת שרונה פרטנרס וחלק אינטגרלי מתוכנית 365X בפרט.

שרונה פרטנרס ושמונת התאגידים השותפים לתוכנית, מציעים לסטארטאפים תוכנית בת 4 חודשים הכוללת 3 אלמנטים עיקריים. "גם לאחר תום חצי השנה של התוכנית במלואה, אנחנו לא נפרדים מהסטארטאפים שהשתתפו בתוכנית," מציינת תות שני, מנכ"לית 365X ושותפה בשרונה פרטנרס, "הקשר שלנו ימשיך לאורך כל התקופה בה הסטארטאפ יזדקק לנו. המטרה שלנו היא לייצר קהילה עבור היזמים הישראליים, כזו שמקדמת אותם בכל פעם בצעד נוסף לעבר הסקייל-אפ ולהצלחה בשוק הגלובלי."

  • בניית בסיס מותאם אישית לכל סטארטאפ לאסטרטגיית סקייל-אפ ותוכנית פעולה מעשית לשיווק, מכירות וערוצי הפצה.
  • בניית שיתופי פעולה עם שמונת התאגידים וחברוצ בינלאומיות נוספות - כבר במהלך התוכנית הסטארטאפים יבחנו בניית שיתופי פעולה מותאמים לשוק הרלוונטי בהם מתמחים השותפים, הסכמי הפצה, הסכמי שיתופי פעולה, אינטגרציה של פתרון הסטארטאפ בתאגיד ועוד.
  • בניית אסטרטגיה לגיוס הון ומציאת משקיעים - הסטארטאפים יבנו אסטרטגיית גיוס הון, בנוסף לגישה מלאה למשקיעים, קרנות הון סיכון, סופר-אנג'לים, וגופי השקעה תאגידיים גלובליים ברשת של שרונה פרטנרס. בוגרי התוכנית בדרך כלל מתקדמים לעבר גיוס סיד גדול או סבב A שבו יגייסו בין 2 מיליון ל-15 מיליון דולר ממשקיעים בישראל, באירופה ובארה"ב.
תות שני. יחצ,
תות שני/יחצ

לשכת המסחר והתעשייה של דובאי ואיגוד לשכות המסחר בישראל קיימו השבוע וובינר משותף בנושא הזדמנויות עסקיות בין ישראל ודובאי בעידן החדש. הוובינר שיועד לקהילה העסקית בשתי המדינות, עסק בשאלות: כיצד להשתמש בשווקים אלו כזרז צמיחה? מהם שיתופי הפעולה העיקריים ? איזה תפקיד יש לאזורי סחר חופשי בפיתוח הזה? ועוד.

בוובינר הרצו חאמד בואמים, נשיא ומנכ"ל לשכת דובאי ולשכת המסחר והתעשייה של דובאי; עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל; מוחמד אל מואלאן, יו"ר מנכ"ל UAE Region DP World, שלומי פוגל, יו"ר קבוצת אמפא. את הכנס הנחתה את'נה טרנור.

בוובינר השתתפו 182 נשות ואנשי עסקים מ 13 מדינות, במטרה לבחון את העמדות האסטרטגיות שתופסות ישראל ודובאי, לא רק כיעדי סחר אטרקטיביים סופיים, אלא גם כשערים לשווקים גדולים עוד יותר, דוגמת המזרח הרחוק ואפריקה, מידע מעשי על הסביבה העסקית הכללית ואפיקים פוטנציאליים של שיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לאיחוד האמירויות, כגון סחר, שירותים, תיירות, בריאות, טכנולוגיה, חקלאות וקיימות.

כמו כן, במהלך הוובינר הוצגה עבודה כלכלית מקיפה שהוכנה על ידי האגפים הכלכליים של שתי לשכות המסחר, המשרטטת את הפוטנציאל הגלום בשיתוף הפעולה בין המגזר העסקי בדובאי ובין המגזר העסקי בישראל. העבודה הכלכלית עוסקת בהזדמנויות הסחר ובהזדמנויות להשקעה בין שתי המדינות והצעות לפיתוח הקשרים העסקיים בין המדינות, ביניהן: משא ומתן על ביטול מכסי יבוא עבור מוצרים אסטרטגיים והסכמי סחר והימנעות מכפל מס בין שתי המדינות.

כנס לשכות המסחר. יחצ,
הוובינאר של איגודי לשכות המסחר/יחצ

חברת הנדלן 'גשם החזקות', הספונסרית הרשמית של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הודיעה כי רכשה 20% מחברת 'דרך לחיים קנאביס' המתמחה בפיתוח זני קנאביס. הספונסרית הרשמית של מועדוני הכדורגל בית"ר ירושלים, ובית"ר נורדיה, הנמצאת בבעלות היזמים יוסי מזרחי ושמגר ואקנין, הודיעה על דריסת רגל ראשונה בתחום הקנאביס. אמש (רביעי) ה-27.1.21 רכשה החברה 20% מחברת 'דרך לחיים קנאביס' לפי שווי של 75 מיליון שקל.

מייסדי חברת הקנאביס, שחף אוחנה, איריס וגילי ורמוט, ישלשלו לכיסם 7.5 מיליון שקל כל אחד, ויישארו בעלי השליטה עם אחזקה של 40% מהמניות כל אחד.

מיוסי מזרחי נמסר: "אנו שמחים על ההזדמנות לתרום לפיתוח תחום הקנאביס הרפואי בארץ, מתוך תחושת שליחות אמיתית וראיית טובת האזרחים בקצה. תחושת הציונות שמובילה אותנו בכל צעד, מחברת אותנו לתחומים רבים המשפיעים על פיתוח הארץ הזאת ואנו מודים על כך".

משמגר ואקנין נמסר: "חברת 'דרך לחיים קנאביס' הינה חברה חדשנית הפועלת לפי הסטנדרטים הגבוהים בעולם, בדומה ל'גשם החזקות'. מצאנו הרבה מן המשותף, ואנחנו מברכים על כך. נמשיך להיות מעורבים ולטעת שורשים עמוקים בחיי הקהילה. ובנימה זו אאחל חג ט"ו בשבט שמח לכל בית ישראל".

אנשי גשם אחזקות. יחצ,
אנשי גשם החזקות/יחצ

לפני כעשר שנים, השיקה נסקפה תכנית לשיפור חיי החקלאים בחוות הקפה שלה בהשקעה של כ-350 מיליון פרנק שוויצרי. על סמך התוצאות וההתקדמות המשמעותית שהושגה במהלך העשור האחרון, נסטלה מתחייבת השבוע להגדיל את מאמצי הקיימות שלה.

נסקפה הוא אחד ממותגי הקפה הפופולאריים בעולם. אחת מכל שבע כוסות קפה היא של המותג נסקפה. יחד עם זאת, חקלאי קפה רבים חיים בחוסר ודאות היות שהגידולים שלהם וההכנסתם הנובעת ממנה נמצאים בסכנה קבועה. לפני כעשר שנים, השיקה נסקפה תכנית לשיפור חיי החקלאים בחוות הקפה. התכנית סייעה בשיפור הכנסות החקלאים והפחיתה את ההשפעה הסביבתית של חוות הקפה והמפעלים. כמו כן, הגבירה את הרווחה של קהילות כפריות במדינות כמו ברזיל, קולומביה, חוף השנהב, קניה, מקסיקו, פיליפינים ווייטנאם. נסקפה השקיעה בתכנית 350 מיליון פרנק שוויצרי מאז הקמתה. על סמך ההתקדמות המשמעותית במהלך העשור האחרון, נסטלה מתחייבת השבוע להגדיל את מאמצי הקיימות שלה.

פיליפ נברטיל, סגן נשיא וראש היחידה העסקית האסטרטגית למשקאות ציין כי "יחד עם השותפים שלנו ו-230 האגרונומים של חברת נסקפה, שיפרנו את היעילות והפרקטיקות החקלאיות בחוות הקפה, ואפשרנו לחקלאים לגבות מחיר פרמיה עבור קפה שגדל באופן בר קיימא. כמו כן, פיזרנו את מקורות ההכנה של החקלאים על מנת להפחית את התלות שלהם ולאפשר להם חוסן כלכלי. בהמשך, התכנית שלנו תעסוק בתנאים חברתים טובים יותר בחוות הקפה ונכפיל את המאמץ בנושאים החשובים כמו זכויות עבודה, הגנה על ילדים והעצמת נוער ונשים".

עד שנת 2025, נסקפה מתחייבת לייצר קפה שעומד ב-100% אחריות סביבתית וממקורות בני קיימא. כמו כן, נסקפה מתחייבת להפחית את פליטת הפחמן במקורות הקפה ובמהלך ייצור הקפה ולקדם מעבר לשימוש באריזות מתחשבות בסביבה. מדובר בצעדים קונקרטיים שמתכתבים עם החזון של נסטלה בתחום הקיימות, ושאיפתה להגיע ליעד בתחום האריזות עד 2025 וכן לעמוד באפס פליטות עד 2050.

באמצעות יישום תכנית נסקפה מאז 2010, נסטלה השיגה את היעדים הבאים:

  • נכון לעכשיו, 75% ממוצרי נסקפה עומדים באחריות סביבתית. בשנת 2020, רכשה נסקפה יותר מ-649,000 טון קפה שעומד באחריות הסביבתית.
  • הפצה של 235 מיליון צמחי קפה גבוהים ועמידים למחלות העולים על היעד הראשוני של 220 מיליון. הדבר תרם לשיפוץ של כמעט 120,000 דונם של חוות קפה ברחבי העולם.
  • פיתוח והוצאה לאור של 15 זנים חדשים של פולי קפה ערביקה ורובוסטה בחמש מדינות: מקסיקו, קולומביה, אקוודור, פיליפינים ותאילנד.
  • העברה של יותר מ-900,000 אימונים לחקלאים בנושא של שיטות עבודה חקלאיות טובות יותר במטרה לייעל את התפוקה והעלויות וכן, לשפר את האיכות ולהפחית את טביעת האצבע הסביבתית באמצעות שיטות השקיה יעילות או טכניקות גיזום.
  • העצמה של יותר מ-10,000 נשים וחקלאים צעירים באמצעות תוכניות מנהיגות והכשרה בנושא תכנון כלכלי למשק הבית.
  • חיזוק הכישורים העסקיים של יותר מ-10,000 איכרים עם התמקדות באוריינות פיננסית ויזמות.
נסקפה. אסם,
נסקפה של נסטלה/אסם

Women On Stage מכריזה על הכנס הראשון שלה שיתקיים בתאריכים 10-11 בפברואר. Women On Stage הוקמה במטרה לתקן את חוסר האיזון המגדרי הקיים בין גברים ונשים דוברים על במות טכנולוגיות ברחבי העולם. הכנס ישודר אונליין לקהילות הריקאטור - האב הטכנולוגי לקהילות המפתחים של מיקרוסופט בתל-אביב, לונדון, אוסטרליה, ניו-יורק ובעוד אתרים ברחבי העולם. מרצות הכנס בוגרות האקדמיה של Women on Stage מגיעות מחברות מובילות במשק כמו אפל, אמזון, גוגל, וויקס, אינטל, צ'ק פוינט, נייס, אפספלייר ועוד.

"אלו שעומדים על הבמות באירועים טכנולוגיים הם מובילי דעה ומודלים לחיקוי כאשר יש להם את הכוח לסחוף אחרים בעקבותיהם. אך כשהכנסים הטכנולוגיים לא מגוונים מספיק, נשים מתקשות לדמיין את עצמן מגיעות למקומות האלו מלכתחילה. ברגע שיותר נשים ישמיעו את קולן על הבמות (הממשיות או הווירטואליות), נוכל לראות הרבה יותר נשים שמתקדמות לתפקידי מפתח ומגיעות לצמתי השפעה בהייטק", אומרת היזמת מורן וובר, מייסדת Women On Stage.

בנוסף לפלטפורמה, Women on Stage הקימה את האקדמיה למרצות טכנולוגיות שתכשיר את הדור הבא של הנשים על הבמות, בתמיכת מיקרוסופט. המשתתפות יקבלו בין השאר הרצאות מדוברות בינלאומיות, מנטוריות מקצועיות ורשת תמיכה ממובילות בקהילת 'באות'. 40 בוגרות המחזור הראשון יעלו על הבמה לראשונה בכנס של Women on Stage, בתמיכתן של חברות מובילות בהייטק כגון: ,Samsung NEXT ,Wix Engineering ו-Riskified Technology.

עדי שטיין, מנהלת תוכניות קשרי מפתחים של המזרח התיכון ואפריקה במיקרוסופט, אומרת כי "ככל שהטכנולוגיה משתלבת יותר בחברה שלנו ויוצרת פרדיגמה חדשה, עלינו להיות מוכוונים לגבי הכלה וייצוג מגוון באקו-סיסטם. אנו רוצים להיות שם כדי לעודד ולתמוך בקהלים מגוונים לפתח ולהצמיח את הקריירה שלהם בתחום הטכנולוגיה, וכן לייצר יותר מודלים של נשים לחיקוי".

עדי שטיין. יחצ,
עדי שטיין/יחצ

היום התקיים כנס השיווק 2021 של איגוד השיווק הישראלי בסימן 'זזים קדימה' בהנחייתו של ניב רסקין
הכנס שנערך השנה ללא קהל, עסק במשבר הקורונה מנקודת מבט עסקית ניהולית ושיווקית, במתכונת של שיחות אחד על אחד עם המנחה ניב רסקין, הרצאות טד ופאנלים מרכזיים. בסיום הכנס הכריזה מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, על איש השיווק לשנת 2020- מנכ"ל Wolt היוצא, אמרי גלאי.

מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו ציינה: "איש השיווק של המחר צריך להיות בעל תכונות רבות. עליו להיות סקרן מאד, עם תשוקה עזה לטכנולוגיה, בעל יכולת אנליטית, וראיה רחבה, רב תחומית של החברה. כי השיווק נוגע בכל פינה בארגון: בכספים, בשרות, במכירות, במשאבי אנוש, ב IT, ומשום כך על איש השיווק להכיר גם את התמונה הכוללת וגם את פרטי התהליכים. אנשי השיווק הם עמוד האש שלפני המחנה וככאלה - הם אלה המובילים את החברה שלהם קדימה".

בכנס התארחו בכירי עולם העסקים והשיווק של ישראל: מנכ"ל חברת החשמל- עופר בלוך, מנכ"ל תנובה- אייל מליס, מנכ"לית חברת AIG - יפעת רייטר, מנכ"לית אלטמן בריאות- עינת יוזנט רביד, מנכ"ל שופרסל- איציק אברכהן, מנכ"ל ישראכרט - רון וקסלר, מנכ"ל פלאפון yes ובזק בינלאומי - רן גוראון, מנהלת השיווק של מכבי שירותי בריאות - נירית בן קיש, מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית - פרופ' רן בליצר, משנה למנכ"ל איגוד השיווק - סיגלית הורן גלפרין, ראש מערך הסייבר הלאומי - יגאל אונא, מנכ"ל חברת נירלט - עמרי לוטן, ראש מטה שיווק בנק הפועלים - אסף אזולאי, מאיה ורטהיימר, סמנכ"ל שיווק יוניליוור- ישי מנדיל, סמנכ"לית השיווק של נספרסו - יפית מנטין, סמנכ"לית השיווק והדוברות של כלל פיננסים וביטוח - גלי שבד, סמנכ"לית שיווק ומנועי צמיחה בשטראוס ישראל - טל בן פורת, סמנכ"לית השיווק של חברת תדיראן- נופר ממרוד, משנה למנכ"ל מכון שילוב- איתי אולניק, מנכ"לית משותפת במקאן טק- אתי עבדי, מנכ"ל טקדה ישראל- אריה קרמר, איש יחסי הציבור רני רהב ורבים נוספים.

כנס שיווק של איגוד השיווק. יחצ,
כנס איגוד השיווק/יחצ

נובה (Nasdaq: NVMI) הודיעה על קבלה של מספר הזמנות רכש ממספר יצרני שבבים מובילים בעולם בתחומי הלוג'יק והפאונדרי, עבור הפתרונות המתקדמים ביותר למדידת חומרים שמספקת החברה, בסכום של למעלה מ- 23 מיליון דולר. עם הודעה זו, משלימה נובה מהלך שבו פתרונות החברה בתחום מדידת החומרים אומצו על ידי יצרני השבבים המובילים בעולם וממצבים את מעמדה כמובילה גלובלית בתחום זה.

ההזמנות הן עבור פלטפורמת מדידת החומרים Nova's VERAFLEX® המספקת טכנולוגיה פורצת דרך למדידת עובי והרכב חומרים בשכבות דקות במיוחד בבקרת תהליכי ייצור שבבים בטכנולוגיות ייצור קיימות ועתידיות. כחלק מההזמנות שהתקבלו, נובה תספק ללקוחות גם את פלטפורמת ה-x-ray החדשה ביותר שלה, Nova's VERAFLEX® IVהמציעה שיפורים משמעותיים בתפוקות המדידה ומהירותה, תוך שמירה על רמות דיוק גבוהות ביותר, ומרחיבה את טווח הבדיקות שניתן לבצע בתוך שבבי המחשב עצמם.

פתרונות מדידת החומרים של נובה מאפשרים ללקוחותיה להתגבר על האתגרים המורכבים שמקורם בחומרים חדשים בהם נעשה כיום שימוש עבור ייצור של שבבי לוג'יק וזיכרון מתקדמים. אתגרים כמו מדידת שכבות דקות במיוחד (ultra-thin film measurement), לחץ, ופרופיל הרכב חומרים בתוך השבב, מהווים כיום חלק מדרישות המדידה בכל אתר ייצור מתקדם. הפתרונות האופטיים והרנטגן שמספקת החברה מתמודדים עם אתגרים אלה באמצעות פורטפוליו חומרה ותוכנה ייחודי. שיטות ייחודיות אלה אינן הרסניות ומאפשרות מדידות מהירות במיוחד הנדרשות בתהליכי בקרה כיום.

"הפתרונות של נובה מאפשרים את ייצור הדור הבא של שבבי המחשב", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "קצב החדשנות המואץ בתכנון השבבים הוליד מערך חדש של דרישות בתהליך בקרת התהליכים. דורות חדשים של מוליכים למחצה, המשלבים הן ארכיטקטורות חדשות והן יישומי חומרים חדשים, יוצרים מורכבות הולכת וגוברת בתהליכי הייצור. אנו מאמינים כי עתיד המטרולוגיה כרוך בסינרגיה הדוקה בין מדידת מימדים למדידת חומרים, והפורטפוליו החדשני של נובה מאפשר את החזון הזה. אנו מצפים לראות את הפוטנציאל המשמעותי של פתרונות החומרים השונים שלנו בא לידי ביטוי בשנים הקרובות, בזמן שלקוחותינו מגדילים את השימוש שלהם בתחום הנדסת החומרים כזרז מרכזי לביצועים טובים יותר".

איתן אופנהיים. יחצ,
איתן אופנהיים/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully