וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 אחוז מהצרכנים מעידים: נתנהל בצורה יותר שמרנית אחרי המשבר

28.1.2021 / 12:48

מסקר צרכנים בעידן של קורונה של בנק הפועלים ומכון המחקר SAPIO שהוצג בכנס איגוד השיווק עולים שינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים וגם הבטחה אחת מעניינת של הציבור: להיות יותר שמרני

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

"בכל פעם שנוצרת הפרעה או משבר, אנחנו בקהילת השיווק עוסקים אוטומטית בניבוי. גם משבר הקורונה גרם לנו לנסות ולהעריך כיצד היא תשנה בטווח הארוך את הרגלי הצריכה", כך פתח אסף אזולאי, מנהל מטה שיווק של בנק הפועלים, את כנס איגוד השיווק שנערך היום (ה') "אם יש משהו אחד שחייבים להפנים בנוגע לחיים בישראל הוא שאנחנו חיים מאז ומעולם בתוך סיר לחץ ובצל איום קיומי שהנה זה עוד מעט נגמר, או לפחות מרגישים ככה. במציאות הישראלית, אסקפיזם הוא מזון לנשמה. זו אחת הסיבות לכך שבכל משבר ביטחוני או משבר קורונה במקרה שלנו, אנחנו מרגישים צורך לשחרר קיטור ולטוס לחול או לחופשה, רק כדי להירגע - ולחזור לשגרה. ראינו מה קרה בכל פעם ששחררו כאן את הלחץ, ואת ההמונים שטסו ליוון, קפריסין או דובאי.

"ומה עוד קרה לנו כצרכנים? בנקודת זמן מסוימת ב-2011 ומאז זה רק התפתח יותר ויותר - הדרך שבה אנשים מחפשים ברשת השתנתה - והם מצמידים לחיפושים שלהם את המילה best ולא זול. מה שאומר שאנחנו כאנשים מחוברים לאיכות של המותגים ורוצים ליהנות מהם, מחוברים למקצוענות ולא רק למחיר, וגם זה מה שמחפשים בבואנו לצרוך מוצר או שירות. זו גם הסיבה לחשיבות העולם של חווית הנוחות, וגם המוכנות שלנו לשלם עבורה אקסטרא רק בכדי לא להתמודד עם נקודות כאב וליהנות גם מהדרך.

"אנחנו רואים את זה למשל בהעדפה הברורה של אנשים בישראל לשימוש באפליקציות כמו WOLT להזמנת אוכל בלחיצת כפתור, או לתשלום באפליקציית ביט שאנחנו בבנק הפועלים מאוד גאים בה, אפליקציה שנחשבת לאחת האהובות בישראל בזכות חוויות משתמש פורצת דרך, ובעיקר נוחות ופשטות שגורמות לכולם להתאהב בה.

"ואז הגיעה הקורונה ואילצה אותנו 'לכאורה' לשנות את הרגלי הצריכה מקצה לקצה. עם זאת, היא לא שינתה את ההוויה הישראלית אלא רק התחברה אליה. משבר הקורונה הפך להיות סוג של מאיץ או קטליזטור לחדשנות מכיוון שהוא אילץ קהלים שמרנים יותר או מבוגרים יותר להיכנס בלית ברירה למשחק ולשנות בכוח הרגלים ישנים וטובים. הקורונה חיברה אוכלוסיות חדשות לעולם הדיגיטלי, ובעצם אפשרה להם לא להישאר מאחור. אנשים דיגיטליים - כבר לא יחזרו להרגלים הישנים".

סקר בנק הפועלים

  • 49% מרגישים בחוסר ודאות כלכלית, ל-41% יש פחות הכנסה פנויה
  • 75% מהישראלים מרגישים צורך "לפצות את עצמם" בעקבות השינויים שהביאה הקורונה
  • 89% מעדיפים לרכוש יותר בקהילה, ו-69% חיזקו העדפה לתוצרת ישראלית
  • 64% אמרו כי מעדיפים "חברות חברתיות" שישקיעו ויקדמו מטרות חברתיות וקהילתיות
  • 68% מעידים על עצמם כי ניסו בשנה האחרונה לחסוך יותר
  • אחרי הקורונה, 45% מעידים על עצמם כי יתנהלו בתורה יותר שמרנית; 40% יעדיפו פעילות במקום פתוח על מקומות סגורים, 43% יבלו יותר בחיק המשפחה הגרעינית
  • הסקר נערך ע"י מכון המחקר SAPIO בקרב 500 מרואיינים בחודש ינואר 2021 .
אסף אזולאי. יחצ,
לפתח את הכלכלה המקומית. אסף אזולאי/יחצ

אסף מנה שינויים נוספים בהרגלי הצרכנים, כמו קניות ברשת, שירותי סטרימינג ושיעור משתמשים בשירותי בנקאות דיגיטליים. הוא ייעץ למותגים להשתמש בדרכים יצירתיות כדי לגרום לישראלים להמשיך ולחיות, גם בכסף קטן וגם ביותר גדול, כי הצורך שלנו כישראלים באסקפיזם לא ישתנה לעולם. "אנחנו יכולים לעזור ללקוחות ליהנות בדרך אחרת: בין אם מדובר בסלסלות פיקניק מושקעות שהופכות את הטבע לבילוי קולינרי, או שדרוג חווית משלוחי המזון כך שיוכלו להפוך בקלות לחוויה אקסקלוסיבית, או לחילופין פיתוח מיזמים חדשים ותרבות פנאי תחת כיפת השמיים".

"אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעשות עסקים בדרך אחרת. באמצעות פיתוח של כלכלה מקומית ובריתות בתוך הקהילה שיוצרות יתרון לגודל של מספר עסקים ביחד, ביצירה של פלטפורמות חדשות, ארציות ומקומיות - כי הצרכן כבר פחות נמשך למותגים ומתחבר יותר לערוצי הפצה ואפליקציות מתכללות, או פיתוח עושר של אפשרויות של אינטראקציה עם הלקוחות. כי יש כאלה שרוצים משלוח מהיר ללא קשר לעלות, ויש כאלה שגרים קרוב ומעדיפים לקנות באינטרנט ולאסוף בחנות". הוא ציין את תחום התעסוקה כעובר שינוי מהותי, ואמר כי העבודה מהבית יכולה גם להכניס אוכלוסיות חדשות לשוק העבודה - בדגש על הורים עובדים ויחידניים, וכן אנשים מאזורי פריפריה.

"אם יש משהו טוב שמשבר הקורונה יצר הוא בכך שחידד את ההבנה והחשיבות של הכלכלה המעגלית והרצון לעשות עסקים בצורה טובה יותר, ולא לזנוח מאחור את אלו שנפגעו מהמשבר. מיד עם פרוץ המשבר, לנו בבנק הפועלים היה ברור שאנחנו חייבים לעשות סדרה של פעולות שירותיות ושיווקיות כדי ללוות את לקוחותינו - גם עם מוצרים מיוחדים לאנשים שאיבדו את מקום העבודה וחוו קשיים, גם בפעולות לעידוד קנייה מקומית וחיבור עסקים קטנים לשיווק דיגיטלי ולמשלוחים וכמובן בפרויקטים בתחום התעסוקה והתרומה לקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully