וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כך תיכנסו לאירועים גם אם לא התחסנתם?

31.1.2021 / 2:41

בצל התרעומת שמעורר הדרכון הירוק, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת עורכת סדרת דיונים, במסגרתם היא עשויה לאפשר כניסה גם למחלימים, לנבדקי PCR ולמי שיבצעו בדיקת סופיה מהירה

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון: החיסון שפיתחנו נגד קורונה יעיל ב-66%/צילום: רויטרס

בשורה חשובה גם לאלה שטרם התחסנו נגד קורונה. ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת עורכת בימים אלו סדרת דיונים בתוכנית התו הירוק (הדרכון הירוק), אשר יאפשר כניסה למופעי תרבות לא רק למתחסנים, אלא גם למחלימים, לנבדקי PCR ולמי שיבצעו בדיקת סופיה מהירה.

לקראת הפעלת הפרויקט, בסופיה ישראל כבר החלו בהיערכות להקמת מתחמים עירוניים לבדיקות מיידיות ברחבי הארץ, עם תשובה תוך 15 דקות, בדיוק כמו באיים הירוקים באילת וים המלח, בכפוף לפתיחת המשק וליציאה מהסגר. התו הירוק יכלול כניסה לאירועי ספורט, מופעי תרבות וכן למוזיאונים ומלונות. יתכן גם שיאפשר כניסה לקניונים, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, בריכות שחייה ואולי גם בתי כנסת.

בדיון האחרון בוועדת החוקה הודגש על ידי משרד הבריאות כי הקורונה לא תיעלם ולכן ניהול החיים יכלול התחסנות המונית ובדיקות מהירות. עוד הוסבר כי התו הירוק יהיה מונגש על גבי אפליקציה הכוללת מידע על מחוסנים, מחלימים, נבדקי PCR, בדיקה מהירה או סרולוגית אשר תציג האם ניתן או לא ניתן להיכנס. בוועדת החוקה גם הודגש כי התו הירוק לא ידע אם המשתמש הוא מחלים, נבדק או מתחסן.

סופיה ישראל בדיקות קורונה. יחצ,
הדרך לאולם עוברת בבדיקת סופיה?/יחצ

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית ניידת שפותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית, בעזרתה ניתן לבדוק כ-40 איש בשעה. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג'לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ"ן.

קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר בין היתר מטמיעה את מערכת סופיה גם במגזר העסקי והפרטי ביעילות ובהצלחה על סמך הניסיון הרב, בנוהלי עבודה ותרשימי זרימה לתחנות בדיקה המוניות ומתחמי בדיקה עירוניים. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה והיא פועלת באישור ה - FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, עברה תיקוף על אלפי נבדקים וצברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בארץ.

ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ-13 מיליון בדיקות סופיה. במהלך השנה יצמח השימוש בה לכ-70 מיליון בדיקות לחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully