וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולגרין השלימה בהצלחה הנפקת מניות בהיקף של כ-380 מיליון שקל

31.1.2021 / 8:56

ההנפקה ננעלה במחיר הגבוה ב-10% מהמכרז המוסדי וכ-20% ממחיר השוק ביציאה למהלך. ג'נריישן קפיטל, בעלת השליטה בחברה, השקיעה כ-190 מיליון שקל במסגרת ההנפקה

תום שפרן וגל בוגין. אייל טואג,
תום שפרן וגל בוגין/אייל טואג

חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין, שנשלטת ע"י ג'נריישן קפיטל ומתמחה בייזום, מימון, הקמה ותפעול של מתקני חשמל על בסיס אנרגיות מתחדשות, השלימה בהצלחה הנפקת מניות משנית בהיקף משמעותי של 380 מיליון שקל, תוך שמחיר ההנפקה בשלב המוסדי נקבע במחיר הגבוה ממחיר השוק בסגירת המסחר של אותו היום. בעלת השליטה, ג'נריישן קפיטל, הביעה אמון והשתתפה בהנפקה בהיקף של 190 מיליון שקל. בכך שמרה ג'נריישן על חלקה בסולגרין שעומד על כ-51%. את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

במקביל, עדכנה סולגרין על התפתחויות משמעותיות בפעילותה העסקית. החברה עדכנה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברה הפעילה במגזר המערכות הסולאריות המסחריות והביתיות בארה"ב.
בכפוף לבדיקת נאותות וחתימה על הסכם מחייב, תשקיע סולגרין בחברה האמריקאית סכום כולל של כ-104 מיליון דולר באמצעות רכישת מניות מבעלי מניותיה הקיימים בחברה ובאמצעות העמדת הלוואות המירות. מתוך סכום זה, כ-64 מיליון דולר ישולמו במועד סגירת העסקה, והיתרה תשולם במהלך 2022 כתלות בעמידה ביעדים שנקבעו. בעקבות עסקת ההשקעה, ובהינתן שסולגרין תמיר את כלל ההלוואות ההמירות למניות החברה האמריקאית, תחזיק סולגרין בכ-48% מהונה של החברה האמריקאית.

החברה האמריקאית פעילה בתחום הסולארי החל משנת 2016. בשנת 2020 עמדו מכירותיה על כ-60 מיליון דולר, הרווח הנקי על כ- 10 מיליון דולר, וכן למועד זה, מתבססת החברה על התזרים השוטף והזרמות הון בלבד (ללא חוב). החברה האמריקאית צופה, כי בעקבות ההשקעה שתבוצע על ידי סולגרין (ככל שתבוצע) מכירותיה יגדלו לכ-165 מיליון דולר בשנת 2021.

במסגרת שיתוף הפעולה המתוכנן הצדדים יפעלו יחד להאצת התפתחות החברה האמריקאית בפעילותה במגזר הפרטי ובחינת מודלים עסקיים אפשריים נוספים, וכן ליזום , הקמה ותפעול של מערכות מסחריות המוכרות את החשמל המופק בהן לגופים מסחריים באמצעות התקשרות בהסכמי רכישת חשמל ארוכי טווח. כמו כן, לסולגרין תינתן בלעדיות ברכישת מערכות מסחריות אלו, לכשיגיעו לשלבי הבשלה שיוגדרו בהמשך בין הצדדים.

להערכת החברה, ובכפוף לכך שבדיקת הנאותות תושלם לשביעות רצון החברה, ההסכמים המחייבים צפויים להיחתם במהלך הרבעון השני לשנת 2021 .

"שנה מהותית ביותר לחברה"

בתוך כך, בהמשך להודעת החברה מחודש אוקטובר האחרון בעניין כניסתה לפעילות באיטליה הכוללת איתור, רכישה, השבחה ומימון מחדש של נכסים מניבים בהיקף של עד 70 מגה-וואט, עדכנה סולגרין כי עד כה זוהו 30 מגה וואט שנמצאים בתהליכי בדיקת נאותות לקראת רכישה וכי להערכת החברה היא תשלים את רכישתם במהלך המחצית הראשונה של 2021 ולאחר מכן תפעל למימוש אופציית הרכישה להגדלת ההיקף הנרכש עד לכ-70 מגה וואט (להערכת החברה עד סוף 2021 תושלם רכישת 45 מגה וואט מתוך ה-70). בנוסף, עדכנה סולגרין מוקדם יותר החודש כי חתמה עם אותו היזם על הסכם מחייב לפיתוח וקידום פרויקטים פוטו-וולטאיים קרקעיים באיטליה בהיקף כולל של עד כ- 200 מגה וואט.

בנוסף, עדכנה סולגרין במסגרת הדיווח על כוונתה להנפיק מניות, כי התקשרה עם חברה יזמית ישראלית במזכר הבנות להקמת שותפות אשר תוחזק בחלקים שווים על ידי שני הצדדים, למטרת ייזום מתקנים סולאריים על גבי גגות מסחריים בישראל. עד לסוף שנת 2020 השותפות חתמה על הסכמים שלהם הובטחה מכסה תחת התעריף הקבוע של 45 אגורות לקוט"ש עבור מתקנים סולאריים בהיקף כולל של כ-12 מגה-וואט מותקן, כאשר הצדדים פועלים להאצת והגדלת הצבר כולל היערכות להקמת המתקנים.

גל בוגין, יו"ר סולגרין: "אנו מודים לגופים המוסדיים ובעלת השליטה ג'נריישן שהשתתפו בגיוס ההון ועל ההיענות הגבוהה להנפקה. אנו גאים בכך שבין המשתתפים בהנפקה היו גם משקיעים קיימים בחברה לצד גופים מוסדיים מובילים אשר השקיעו לראשונה בחברה, ואנו רואים בכך הבעת אמון מצד שוק ההון בפעילות החברה, באסטרטגיית הצמיחה וביכולות הביצוע של החברה. כספי ההנפקה, ישמשו להאצת יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה באמצעות מימוש מנועי הצמיחה אותם מקדמת החברה בימים אלו בישראל ובחו"ל. בימים האחרונים הודענו כי חתמנו על מזכר הבנות לכניסתה לפעילות משמעותית בארה"ב בתחום המערכות הסולאריות הביתיות והמסחריות. מדובר בשוק יעד עצום שנהנה מצמיחה גבוהה ורגולציה תומכת כאשר היעד שהציב הממשל החדש הינו ל-100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד 2050".

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "אנו מסכמים את שנת 2020 כשנה מהותית ביותר לחברה, שנה בה פיתחנו מספר מנועי צמיחה משמעותיים אשר מגדילים בצורה דרמטית את היקפי פעילותה של החברה ואת הסגמנטים בה היא פועלת. על פי התוכנית בשנת 2021 תפעל החברה בישראל, איטליה ובארה"ב ובכך מיישמת החברה את אסטרטגיית הצמיחה שלה תוך ביסוס מודל עסקי מגוון, הן בהיבט הגאוגרפי והן בהיבט תחומי הפעילות בכל מדינה. נמשיך לפעול בצורה ממוקדת וברורה לביסוס יכולותיה הקיימות של החברה מחד ולהאצת פעילות החברה והמשך הצמיחה מאידך. נעשה זאת תוך השבחת נכסינו הקיימים והעמקת פעילותינו בשווקי היעד השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully