וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבורסות בדלת האחורית: שלוש הנפקות שמלמדות על רוח התקופה

31.1.2021 / 10:37

אג"ח בנק בריבית שלילית, אג"ח להמרה באפסייד של 30% וכניסה לנאסד"ק בהנפקת הטרנד החם בוול סטריט - Spac. מה אנחנו יכולים ללמוד מההנפקות של בנק ירושלים, האחים חג'ג' וטאבולה?

שוק ההון נמצא בתקופה מיוחדת, הגאות בשוק ההנפקות והגיוסים מרקיע שחקים ומביאה איתה גם מספר תופעות מיוחדות שלא תמיד נראו בבורסות השונות. 3 הנפקות שהתקיימו בשבוע שעבר מעידות על רוח התקופה: בנק ירושלים הצליח לגייס אג"ח בריבית שלילית, חברת הבניה של האחים חג'ג' גייסה חוב להמרה לפי שווי השוק של החברה, וחברת המלצות התוכן טאבולה נכנסה לנאסד"ק באמצעות Spac, הטרנד החם בוול סטריט לפיו חברות מונפקות ללא פעילות וממזגות אליהן פעילות קיימת, לפעמים במיליארדי דולרים, כמו במקרה הזה.

אדם סינגולדה. יחצ, צילום מסך
בדלת האחורית. אדם סינגולדה, מייסד טאבולה/צילום מסך, יחצ

בנק ירושלים השלים בהצלחה את השלב המוסדי בהנפקת אג"ח חדשה, צמודה למדד, בריבית שלילית. בהנפקה נרשמו ביקושים של כ-760 מיליון שקל והבנק החליט להיענות להצעות בסך כ-401 מיליון שקל, בריבית שנתית של מינוס 0.17%.

האג"ח החדשה, אג"ח ט"ז, היא צמודת מדד ובעלת מח"מ של כ-5.9 שנים. המחיר שנקבע בשלב המוסדי הוא 102.8 אג' לכל -1 ע.נ עם קופון שנתי של 0.2%, לגיוס של 390 מיליון שקל.

עקב הפרמיה בנק ירושלים קיבל 11 מיליון שקלים יותר מגובה הערך הנקוב ולכן בפועל קיבל 401 מיליון שקלים ותוצאות ההנפקה משקפות ריבית שנתית שלילית של מינוס 0.17%.

גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים: "היקף הביקוש הגבוה, יותר מכפליים מהיקף הגיוס המתוכנן, והריבית הנמוכה בהנפקה משקפים הבעת אמון נוספת של המשקיעים המוסדיים ושוק ההון בחוסנו של הבנק ובאסטרטגיה העסקית אשר הובלנו בשנים האחרונות".

האג"ח של בנק ירושלים מדורגות Aa3 על-ידי חברת מידרוג ו-AA מינוס על-ידי חברת מעלות. את ההנפקה הובילו פועלים IBI חיתום בשיתוף מנורה חיתום וברק קפיטל חיתום.

ביקושי יתר לפי שווי חברה בפרמיה של 30%

קבוצת חג'ג', בבעלות צחי ועידו חג'ג', רושמת הישג עם סיום מוצלח בהנפקת אג"ח להמרה סדרה י'. במסגרת המכרז המוסדי, התקבלו ביקושים בהיקף של כ-300 מיליון שקל, ונושאת ריבית נמוכה בשיעור של 1.2 אחוז לשנה לתקופה של 4 שנים.

שער המרת אגרות החוב למניות החברה, הינו לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד שקל לפני הכסף בתוך שנתיים, או לפי שווי של 1.3 מיליארד לפני הכסף בתוך 4 שנים, כך ששווי החברה לאחר ההמרה יהיה 1.2-1.4 מיליארד שקל אחרי הכסף. החברה תחליט בימים הקרובים לאיזה סכום להיענות לנוכח הביקושים הגבוהים. חתם הגיוס היה לירן רזמוביץ מדיסקונט חיתום.

החברה זכתה לאחרונה במכרז לקרקע נוספת בשטח של למעלה משלושה דונם ברחוב ז'בוטינסקי בצמוד לכיכר המדינה בתל אביב להקמת מגדל נוסף וכן רכשה החברה קרקע למגדל בין 48 קומות בשכונת בבלי, שנחשבת לפריים לוקיישן עבור משפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עידו וצחי חג'ג'. טל ציקורל,
גיוס שמהווה הבעת אמון. עידו וצחי חג'ג'/טל ציקורל

מקבוצת חג'ג' נמסר: "קבוצת חג'ג' השלימה בשנה האחרונה השבחה של כמעט כל הפרויקטים שבבעלות ונמצאת בביצוע ובשיווק שלהם. הקבוצה מברכת על תוצאות הגיוס ותמשיך לעשות ימים כלילות לבניית העיר תל אביב. הגיוס המוצלח מהווה הבעת אמון של הגופים המוסדיים בפעילות החברה ובתוצאות פעילותה, גם תוך כדי תקופת הקורונה, בה ניצלה החברה הזדמנויות עסקיות, לצד המשך פעילותה הרגילה".

קבוצת חג'ג', בשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', הינה יזם הנדל"ן הגדול ביותר בתל אביב, האחראית להקמת עשרות פרויקטים בעיר ומסרה כארבעים פרויקטים בתל אביב עד היום, ביניהם כמה מהפרויקטים המפוארים ביותר בתל אביב וגוש דן. במסגרת פעילותה הפרטית, הייתה אחראית על בניית מגדל מאייר ברוטשילד, מגדלי תל אביב, שכונת היוקרה צוקי ארסוף, מגדלי ארלוזורוב ומגדלי נאמן. החל מ2011 החברה הינה חברה בורסאית יציבה, אשר הקימה ומקימה כמה מפרויקטים המגורים והמסחר היוקרתיים ביותר בתל אביב ביניהם מגדלי הארבעה, מגדלי חוות גורדון ומגדל המשרדים H TOWER.

בימים אלה מקימה החברה את מגדל שדל, בן ארבעים קומות בשדרות רוטשילד, רחוב שלם של מסחר ומגדלי מגורים במתחם איינשטיין בצפון תל אביב, מגדל אינפיניטי - מגדל מגורים בן 53 קומות בצמוד לכיכר המדינה, פרויקט MOMA היוקרתי הכולל שני מגדלי מגורים ושני בניינים מרקמיים בצמוד לרחוב פלורנטין, שני פרויקטי ענק ביפו ועוד עשרות פרויקטים ברחבי תל אביב.

חברת הצ'ק הפתוח שהתמזגה לטאבולה

רבות נכתב על חברת המלצת התכנים טאבולה, אך הכניסה שלה לשוק ההון האמריקאית היא מעניינית ומיוחדת ולא נהוגה בישראל, אם כי המקבילה שלה באחוזת בית היא שלד בורסאי.

ההבדל המרכזי הוא ששלד בורסאי היה שייך לחברה שמכרה או הפסיקה את הפעילות שלה, ולעיתים יש שם קצת מזומן או מגן מס. לעומתו ה- spac היא הנפקה של חברה ללא פעילות, עם מזומן רב של משקיעים, שתוך 18 חודשים צריכה לצקת לעצמה תוכן, אחרת הכספים חוזרים אל המשקיעים.

הצדפה/ארנק או ה-SPAC שטאבולה התמזגה לתוכו שייך לחברת ION והוא נסחר תחת הסימול IACA. לסיכום, הגאות בשוקי המניות והאג"ח והריבית האפסית גורמות לתופעות מוזרות בשוק ההון, שתקלו פעם בהרמת גבה ונתפסות היום בתור הנורמלי החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • הנפקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully