וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב ים מפרסמת דוחות: גידול עקבי בפרמטרים התפעוליים

1.2.2021 / 9:15

החברה הציגה גידול של 4.7 אחוז בהכנסות ו-8.5 אחוז בתזרים המזומנים ודיווחה על 8 עסקאות שכירות מרכזיות מענקיות הטכנולוגיה בעולם: "הגענו למשבר עם ארגז כלים"

אבי יעקובוביץ'. אלדד רפאלי,
אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב ים/אלדד רפאלי

עיקרי הדוח

  • בצל שנת הקורונה - גב-ים מפרסמת הבוקר את הדוחות לשנת 2020 ומדווחת על חתימה של 8 עסקאות שכירות מרכזיות, ברובן עם חברות בינלאומיות, מענקיות הטכנולוגיה בעולם
  • הסכמים אלו מתייחסים לשטח כולל של כ-90 אלף מ"ר (חלק החברה - 80 אלף מ"ר), והכנסות שנתיות בסך כולל של כ-80 מליון שקל (חלק החברה).
  • החברה מציגה גידול עקבי בכל הפרמטרים התפעוליים.
  • הכנסות החברה משכירות בשנת 2020 הסתכמו בסך של כ-534 מיליון שקל, גידול של כ-4.7%, לעומת אשתקד.
  • ה-NOI של החברה הסתכם השנה בסך של 516 מיליון שקל, גידול של 5.3% לעומת אשתקד.
  • ה-EBITDA בשנת 2020 הסתכמה בסך של 480 מיליון ש"ח, גידול בשיעור 4.8% לעומת אשתקד.
  • תזרים המזומנים השוטף של החברה הסתכם השנה בסך של 421 מיליון שקל, גידול של 8.5% לעומת אשתקד.
  • ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2020 ב-240 מיליון שקל, גידול של 3.9% לעומת שנת 2019.
  • הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בשנת 2020 בסך של כ-260 מיליון שקל, בהשוואה ל-463 מיליון שקל אשתקד. הקיטון נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הצורך של ענקיות הטכנולוגיה לא נפגע

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "אנו מסכמים שנת פעילות אתגרית, רוויית קורונה, על כל השלכותיה. להערכתי, אירוע מתגלגל זה צפוי להימשך גם בשנה-שנתיים הקרובות. שנת 2020 לא פסחה על גב-ים, אשר הגיעה מוכנה למשבר, עם ארגז כלים שמאפשר התמודדות עם האתגרים, הפעילות השוטפת היזמית, ועמידה בכל ההתחייבויות.

"החברה פועלת בראייה ארוכת טווח, תוך איזון מבוקר בין המשבר והשלכותיו לפעילות העסקית של החברה, ומציגה המשך מגמת יציבות ברמת התפוסות ודמי השכירות, והמשך גידול עקבי בכל הפרמטרים התפעוליים".

גולת הכותרת בפעילות גב-ים השנה היתה חתימה על 8 הסכמי שכירות מרכזיים, ברובן עם חברות בינלאומיות, מענקיות הטכנולוגיה בעולם, הכוללות, בין היתר, את GM, GE, מייקרוסופט וחברה בינלאומית מהמובילות בעולם הטכנולוגיה. בשנת 2020 חתמה גב-ים על 160 הסכמי שכירות, ביחס לכ-200 אלף מ"ר, המניבים כ-140 מיליון שקל בשנה, בעליה ריאלית ממוצעת של כ-4.5% בדמי השכירות בנכסים קיימים.

כפי שנאמר במהלך השנה, הצורך של ענקיות הטכנולוגיה לנדל"ן ולגיוסי עובדים לא נפגע, והביקושים נמשכים. זו המגמה בשוק. החברות הבינלאומיות לא מוותרות על מרכזי הפיתוח שלהן, ומשדרות כי אין תחליף לעבודה במשרד. הסיטואציה הנוכחית אינה פרמננטית ולא תייתר את הדבר האמיתי - העבודה מהמשרד. המודל ההיברידי נוצר מאילוץ רפואי ומחוסר ברירה ולא מתהליך מובנה של שינוי צרכי והרגלי העבודה. גם אם בסוף התהליך, שיהיה מדורג, 10%-20% יישארו לעבוד מהבית בצורה חלקית / היברידית, להערכתי השינוי בנדל"ן המניב לא צפוי להיות משמעותי. חברות ההייטק, מראות על המשך צמיחה, מובילות את המגמות בשוק, והן סוג של קטר ומאיץ בעולם המשרדים.

גב-ים ממשיכה במסלול מאוד ברור של פעילות ייזום אינטנסיבית, הכוללת 7 פרויקטים, בהיקף 265 אלף מ"ר (חלק החברה כ-210 אלף מ"ר), בהשקעה כוללת של כ-1.6 מיליארד שקל, וצפי הכנסות של כ-125 מיליון שקל, המהוות תוספת של כ-80 מיליון שקל ל-FFO המיוחס לבעלי המניות (גידול של כ-33% לעומת ה-FFO המיוחס לבעלי המניות בשנת 2020, אשר הסתכם בכ-240 מיליון שקל). לאחר השלמה ואכלוס הפרויקטים שבייזום, בתום שנת 2024, מצבת הנכסים של החברה תעמוד על 1.25 מיליון מ"ר, עם הכנסות שנתיות של כ-700 מיליון שקל, קפיצת מדרגה משמעותית".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully