וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים יכולים להשפיע, רק שהם לא יודעים את זה

אתי רז

1.2.2021 / 9:25

יש למעלה מחצי מיליון עצמאים בישראל. הם משמיעים את קולם בכל במה, אבל לא דרך התאגדות מסודרת. כמו שלעובדים יש ועדים, גם לעצמאים צריך להיות גוף שמייצג אותם

הפגנת בעלי חנויות הרחוב, מסעדנים ופעילי מפלגת "עצמנו" נגד הסגר, 31 בינואר 2021. ראובן קסטרו
במקום קבוצות מחאה קטנות - קבוצה אחת גדולה. מחאת העצמאים ב-31 בינואר/ראובן קסטרו

התחלנו את שנת 2021 כשיש בישראל 573,500 אלף עסקים. כוח עצום של אנשים, שמחזיקים את כלכלת מדינת ישראל ומייצר מעל 60% מקומות עבודה, ואף מהווים כ- 40% מכלל התוצר הגולמי במשק. אם כך, מדוע מגזר העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים לא נחשבים בישראל כקבוצת כוח משפיעה וחזקה? ומדוע לא בדיוק סופרים אותנו?

נתחיל בזה שאנחנו לבד. אין לנו באמת ייצוג אמיתי ואחיד. אין לנו מנהיג אחד שיכול להוביל את כולנו ורשת ביטחון גם אין לנו. בגדול, חוקי המשחק לא באמת ברורים לנו והרבה פעמים אנחנו או מפסידים או קורסים. למעשה, לנו, לעסקים הקטנים והבינוניים אין באמת כוח השפעה. ולמה זה? האמת, שאין תשובה אחת וודאית לשאלה הזו - אין כיום גוף אחד שבאמת מייצג אותנו ומוביל את ציבור העסקים הקטנים והבינוניים. יש כיום לא מעט ארגונים והתארגנויות שמצהירים כל אחד מהם שהם אלו שקמו על מנת לדאוג לעסקים הקטנים והבינוניים.

משבר הקורונה היכה בחוזקה בארץ ובעולם כולו, פגע ועדיין בבריאות, בנפש וכמובן בכלכלה ובעסקים. בין הראשונים להרגיש את המגפה ואת השפעותיה, הוא ציבור העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שחטף מכה אנושה כתוצאה ממשבר מתמשך שכזה. זה התחיל והמשיך בהפגנות שמלבד "לזרוק" לנו פירורים כדי לייצר שקט תעשייתי, לא באמת קרה הרבה.

אותנו לא בדיוק הוציאו לחל"ת, חלקנו לא "זכו" לקבלת המענקים ואלו שקיבלו, זה לא בדיוק מספיק. חלקנו פשוט סגרו את העסקים וויתרו על החלום, ואחרים עדיין נלחמים בשיניים. ונכון שיש גם כאלו שהצליחו למנף את התקופה ולהצליח להרוויח יותר. המשבר גם הביא איתו מציאות חדשה וצרכים חדשים. ואיך לא, נולדו עוד קבוצות ועוד ארגונים ועוד עמותות שקמו במטרה לאגד בתוכם את כלל ציבור הכל כך מדובר בתקופה זו. וכל אחד בטוח שהוא, הוא זה שיגאל אותנו , שהוא הכי מדוייק לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. רק חבל שכל אחד "מושך" לכיוון אחר.

אז מי באמת יספור אותנו? ומה באמת אנחנו רוצים?

הרי אנחנו העסקים הקטנים והבינוניים לא בדיוק "סגורים" על עצמנו בדרישות שלנו. כן דמי אבטלה, לא דמי אבטלה (זו רק דוגמה אחת קטנה), אז מי שם באמת יקשיב לנו. כולם מדברים על עסקים הקטנים והבינוניים, אנחנו נושא הכי בוער בסדר היום הציבורי ועדיין, לא בדיוק קורה משהו אמיתי שמשפיע עלינו.

המטרה של כולם היא מטרה טובה - לקדם את העסקים האישיים שלנו ושל האחים שלנו (ואולי גם להתקדם פוליטית, זו לא בושה). רק בואו באמת נפעל ביחד. לוועדי העובדים המיוצגים ע"י ארגון גדול שדואג לצרכים שלהם באמת ועומד יציב ואיתן עם היד על השאלטר ומשק אחד שלם חושש ממנו.

ביחד אנחנו כוח. זו באמת לא סתם סיסמה ריקה. אנחנו צריכים להתאגד באמת, לא בהפגנות, אלא באחדות אחת גדולה, לכולנו מטרה אחת. אנחנו מגזר שמחזיק באמת את כלכלת מדינת ישראל. ביחד אנחנו כוח משמעותי גם פוליטי, גם רגולטורי וגם צרכני.

הכותבת היא המייסדת והמנכ"לית של מועדון העצמאים ALL CLUB ובימים אלה יצאה בשיתוף חברת MAX עם כרטיס אשראי ייעודי לעצמאים שיעניק להם הנחות והטבות ויאפשר גם פריסת תשלומים לרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully