וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל ישראל מסכמת שנה עם ייצוא שיא של 8 מיליארד דולר

2.2.2021 / 13:15

זוהי השנה הטובה בתולדותיה של החברה בישראל. המנכ"ל יניב גרטי: "תעודת הצטיינות ולעובדים ולעובדות שלנו. החברה שוב הוכיחה שהיא חוד החנית הטכנולוגי של התעשייה"

מרכז הפיתוח של אינטל. יחצ,
מרכז הפיתוח של אינטל בישראל/יחצ

אינטל מסכמת את שנת 2020 ומציגה נתונים כלכליים אודות ביצועי החברה בישראל; הייצוא של אינטל ישראל גדל בשנה החולפת והגיע ל-8 מיליארד דולר, סכום שיא במעל 45 שנות פעילות אינטל בישראל, לעומת 6.6 מיליארד דולר ב-2019. באינטל אחראים ל-14% מיצוא ההייטק הישראלי, ייצוא המהווה כ-2% מהתמ"ג של מדינת ישראל.

נכון לשנת 2021, אינטל ישראל היא המעסיק ההייטק הגדול בישראל עם 13,950 עובדים. מתוכם 7,000 במרכזי פיתוח, 4,850 במרכז הייצור וכ-2100 עובדי מובילאי, מוביט והבאנה לאבס. זאת, לעומת 13,750 עובדים בשנה שעברה.

החברה המשיכה לתרום כלכלית לעסקים קטנים ובינוניים בישראל ובשנת 2020 אינטל רכשה מוצרים ושירותים בסכום של כ-5.9 מיליארד שקלים, כאשר כ-75% מהרכש של אינטל בישראל הוא מעסקים קטנים ובינוניים.

"השפעת מאקרו רחבה במשק"

יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל, אומר כי הביצועים העסקיים של אינטל ישראל בשנת 2020, שנת קורונה שהיתה קשה ומאתגרת, ובה מרבית עובדי אינטל נאלצו לעבוד מהבית, הם בראש ובראשונה בזכות האנשים שנמצאים בחברה. "לסכם שנת שיא היסטורית בתוך משבר עולמי, זה בראש ובראשונה, תעודת הצטיינות לעובדים ולעובדות שלנו, שבתוך משבר הקורונה הסגרים וכלל האילוצים הצליחו להגיע לתוצאה נפלאה. למרות הקורונה, אינטל המשיכה ב-2020 לתמוך בחברה ובכלכלה הישראלית ובקהילות שסביבה - והוכיחה שוב כי היא חוד החנית הטכנולוגי של תעשיית ההייטק בישראל, בנוסף להשפעת המאקרו הרחבה שיש לה במשק".

עובדי אינטל רשמו בשנת 2020 הישגים טכנולוגיים מרשימים המובילים את עולם הדאטה העולמי בתחומי ה-Compute, בינה מלאכותית, תקשורת, סקיוריטי וייצור. בין הטכנולוגיות שפותחו השנה באינטל ישראל ויצאו לכל העולם ניתן לציין את פיתוח הארכיטקטורות של מעבדי העתיד של אינטל ואת המעבדים עצמם, טכנולוגיית Wifi-6e המאפשרת אינטרנט אלחוטי מהיר במיוחד, שבבי Gaudi של הבאנה לאבס שנכנסו לענן של אמזון, ופתרונות אבטחה חדשים, CET ו-TDX , שמאפשרים הגנה מפני התקפות האקרים ברמת החומרה. בעולם הייצור, אינטל ישראל עברה השנה באופן מלא לייצר מוצרים בטכנולוגיית ייצור 10 ננומטר.

קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, אומרת "העולם בו אנו חיים עובר בשנה האחרונה תהליך מואץ שבו כל דבר הופך לממוחשב. מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל פיתחו השנה מגוון רחב של טכנולוגיות משנות חיים, שתרמו למהפיכת הדאטה ולשימוש הנרחב במחשוב".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully