וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: החברה הישראלית שתסייע בפתרונות חילוץ בארה"ב

עודכן לאחרונה: 4.2.2021 / 15:59

איירובוטיקס פיתחה מודל עסקי שיעזור לקהילות ביוסטון, טקסס, בעת משברים באמצעות רחפנים. בוט חדש מאפשר זימון המוני לחיסונים, ברנד תעשיות אישרה מיזוג עם מרגל מערכות

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

חברת הרחפנים אוטונומיים התעשייתיים איירובוטיקס פיתחה מודל עסקי-קהילתי שיעזור לקהילות בעיר יוסטון בעת משברים דוגמת נזקי טבע או אירועי ירי רבי נפגעים. במסגרת המודל, איירובוטיקס תספק שירותי רחפנים מתקדמים לחברות גז ונפט באזור, ובעת משבר, הרחפנים, שכבר יהיו פרוסים ברחבי העיר לצרכים עסקיים, יפעלו בשירות העירייה והמדינה ויסיעו במיפוי האסון והכוונה של כוחות הביטחון.

במלאכת תיווך החיבור של איירובוטיקס עם גורמיים עסקיים, ממשלתיים ומוניצפליים סייע הנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה ביוסטון, שי לובשיס. איירובוטיקס כבר ערכו מספר הדגמות ופיילוטים, ונמצאים במגעים עם חברות שונות בעיר. זאת, במקביל לקבלת אישורים תעופתיים היסטוריים שהחברה פועלת לקדם מול ה-FAA.

העיר יוסטון ידעה בעברה לא מעט משברים בעקבות אסונות טבע. ב-2017 הוריקן הארווי הכה בעיר והביא לשטפונות חסרי תקדים בעקבותיהם נעקרו כ-30 אלף אנשים מבתיהם ו-107 בני אדם נהרגו. הרחפנים של איירובוטיקס יוכלו לסייע לכוחות ההצלה למפות אזורים מוצפים מהאוויר, לאתר אנשים הזקוקים לסיוע מיידי ועוד. הרחפנים יכולים לעזור במשברים נוספים כמו מעקב אחרי שריפות גדולות ומעקב אחרי זיהומי אוויר, חיפוש ניצולים ברעידות אדמה ואפילו תמונה וחיזוי אווירי של אזור מסוים בעת אירוע ירי רב נפגעים, נושא המעסיק מאוד את החברה האמריקאית.

בכדי שהרחפנים יהיו בשטח העיר ויפעלו בשירותה בעת הצורך פנו באיירובוטיקס לנספחות הכלכלית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה הישראלי ביוסטון שייסיעו להם ביצירת החיבור הראשוני עם הגורמים הרלוונטים בעיר וביצירת קשר ראשוני עם חברות נפט וגז מסחריות בשטחי העיר (ביוסטון ישנם מפעלים רבים של תעשיית הנפט והגז הנמצאים צמוד לשכונות מגורים). על פי המתווה המתוכנן, בזמני שגרה, ישרתו הרחפנים את החברות העסקיות בעיר ויעניקו להם שירותי פיקוח וביטחון, מיפוי תלת מימדי, סיוע בתחזוקת מתקנים וניטור איכות אוויר וסביבה.

הרחפנים האוטונומיים של איירובוטיקס יודעים לבצע בין היתר משימות פיקוח על דליפות גז ונפט, פיקוח על בנייה ושמירה על נהלי הבטיחות, אבטחה, התראה מפני גורמים לא מורשים שחודרים, יצירת "תאום דיגיטלי" תלת מימדי של אזורים עירוניים ומפעלים, סיוע בתחזוקה מונעת של מתקנים ובניינים עירוניים ללא מגע יד אדם.

רן קראוס, מנכ"ל איירובוטיקס: "פנינו אל הנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה ביוסטון, שי לובשיס, בבקשה שיסייע לנו ביצירת קשר ראשוני עם הרשויות ביוסטון ועם חברות הגז והנפט המקומיות, כיוון שלנספח יש קשרים הדוקים איתם בשוטף. בעזרתם, הצלחנו לשים את 'הרגל בדלת', וליצור קשר עם מספר חברות גז ונפט ביוסטון שזקוקים לשירותים שלנו, לצד קשר עם גורמים מוניציפליים בעיר. התגובות שקיבלנו עד כה מאוד חיוביות משני הצדדים שרואים את התועלת העסקית והחברתית האדירה במודל שאנחנו מציעים. היו לנו כבר מספר פיילוטים עם חברות גז ונפט מובילות בעיר ואנחנו בוחנים מספר מקרי בוחן ברמת האפליקציות והתובנות כדי שבעתיד נוכל להגשים את המודל".

שי לובשיס, הנספח הכלכלי וראש נספחות משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי ביוסטון, טקסס: "תעשיית האנרגיה האמריקאית, לה השפעה רבה על משק האנרגיה הגלובלי כולו, מרוכזת במידה רבה ביוסטון ונדרשת לפתרונות מתקדמים על מנת לשמור על היתרון האיכותי שלה אל מול התחרות הגוברת מצד מדינות שונות. הנספחות הכלכלית ביוסטון, מסייעת בתוך כך לחברות ישראליות רבות להציג את מרכולתן ופתרונותיהן לתעשיית האנרגיה הגלובלית חדשות לבקרים. עם זאת, לא בכל יום מתגלגלת לפתחנו הזדמנות לשלב קידום יצוא ישראלי עם יצירת פתרון המסייע לקהילה ולרשויות החירום האזוריות והמוניציפליות. אני שמח שאיירובוטיקס בחרו להסתייע בנו במהלך הייחודי וקורא לכל חברה עסקית המעוניינת לפעול בשוק האמריקאי או בכל שוק אחר, לפנות אל מערך הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה".

איירובוטיקס יוסטון. יחצ,
חברת איירובוטיקס תפעל ביוסטון/יחצ

בפורום הכושר בישראל נפגשו היום עם שר הביטחון בני גנץ והשרה פנינה תמנו שטה. "לאחר פגישה שערכנו, הם התחייבו בפנינו שיפעלו בשיא המרץ על מנת לפתוח את ענף הכושר יחד עם המסחר ולהחזיר שפיות ל-1.5 מיליון לקוחות ומעל 110 אלף עובדים שממרץ נמצאים בחוסר וודאות. בני גנץ וחבריו למפלגה מבינים שחדרי הכושר תורמים לבריאות הציבור ואין בהם הדבקה, כך שהם דוחפים לעשות את המעשה המתבקש ולפתוח מידית את מועדוני הכושר ברחבי הארץ.

"בפגישה נציגי פורום הכושר בישראל התחייבו שהענף יעשה כל מאמץ לעודד את העובדים להתחסן ולהיות ערוכים לקראת מתווה תו סגול. אנו רוצים לחזק את גנץ וחברי מפלגתו על מנהיגות נטולת שיקולים פוליטיים ומקווים שהתוכנית שלהם תתקבל ותאושר לאלתר".

לקראת ישיבת הממשלה היום, אילנה אלוני מנכ"לית אתרי הנופש המובילים צימר לנד ו-וילה לנד בקריאה לראש ממשלת ישראל והשרים: "יש לכם את ההזדמנות היום לעשות את הצעד הנדרש ולפתוח מיידית את ענף התיירות הכפרית. הצימרים, המציעים חופשה למשפחות גרעיניות בלבד, הם אופציית הנופש הבטוחה ביותר לישראלים בנקודת הזמן הנוכחית כשנתב"ג סגור. אין כל הגיון בהשארת הצימרים ומתחמי הנופש סגורים ואני קוראת לפתיחתם החל ממחר".

אלוני הוסיפה: "הצימרים ווילות היוקרה הם מתחמי הנופש הבטוחים ביותר לישראלים כעת. הם מציעים נופש רק למשפחות גרעיניות, ללא התקהלויות ובשטחים פתוחים וכל זה תחת ההנחיות המחמירות של התו הסגול. אין כל הגיון להשאיר אותם סגורים ואני דורשת מראש ממשלת ישראל והשרים לעשות מעשה ולפתוח את ענף הצימרים. מצד אחד זה יציל עשרות אלפי עסקים קטנים ברחבי הארץ ומצד שני זה יאפשר לציבור הישראלי אפשרות להתאוורר ולנפוש אחרי תקופה ארוכה של סגר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חדר כושר תחת מגבלות הקורונה, מאי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חדרי הכושר יחזרו לפעילות?/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חברת סנט-טק מדיקל הנמצאת בהליך מיזוג לחברה הציבורית נקסט-ג'ן ביומד בע"מ, המפתחת טכנולוגיה ייחודית לדיאגנוסטיקה בנשיפה, מדווחת כי במסגרת ביקור שערך כבוד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), התנסה הנשיא במערכת ה-VOX המיועדת לזיהוי נגיף הקורונה שפותחה ע"י סנט-טק מדיקל. הבדיקה מיועדת לשמש כבדיקה מהירה בנשיפה לזיהוי הנגיף ובעתיד אף למחלות נוספות. הנשיא התייחס לבדיקה פורצת הדרך של סנט-טק כשאמר: "קיימת חשיבות גדולה לקיומה של טכנולוגיה כזו".

מערכת ה- VOX של סנט-טק מדיקל נמצאת בימים אלו במחקר קליני בשיתוף עם המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) במסגרתו ישתתפו כ-4,000 נבדקים (עד כה נדגמו כ- 1500 נבדקים), אשר צפוי להסתיים בעוד כחודש. מטרת הניסוי הינה לבצע ולידציה של המערכת במטרה לקדם את קבלת האישורים הרגולטורים.

לפני מספר שבועות הודיעה סנט-טק כי לאחר ניתוח מאות ביופסיות נשיפה מחולי קורונה וממתנדבים בריאים במסגרת המחקר בבית חולים מאיר, הזיהוי על בסיס הביומרקרים שמופו ע"י סנט-טק, עומד על רגישות (sensitivity) גבוהה מ-91% וסגוליות (specificity) גבוהה מ- 91.2%.

בכך חצתה החברה את הרף הנדרש לבדיקה דיאגנוסטיקה בעלת יעילות מקבילה לפחות לבדיקת 'סטנדרט הזהב' הקיימת היום שהנה בדיקת PCR, לצורך הגשה לאישור רגולטורי ב- FDA. כמו כן, סנט-טק מדווחת כי פיתחה אלגוריתמיקה ייחודית, המאפשרת רמה גבוהה אף יותר של רגישות (sensitivity) וסגוליות (specificity), אשר מספקות תוצאות גבוהות יותר לזיהוי נגיף הקורונה.

נשיא המדינה צופה במערכת סנט טק. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה צופה בתוצאות המערכת/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

תהיתם פעם כיצד מזמנים יותר מ-100 אלף אנשים ביום לקבל חיסון קורונה? כמעט חודשיים מאז שהתחיל אירוע החיסונים בימים אלה נחשפת לראשונה הטכנולוגיה הישראלית שאיפשרה לכללית לנהל את מערך זימוני התורים הגדול והמורכב ביותר בישראל בהתאם לתיעדופים שקבע משה"ב: מדובר בבוט שזכה לשם V-Bot, שפותח על ידי חברת הסטארטפ הישראלית Kryon ,המאפשר תזמון של מאות אלפי תורים למתן חיסון כאשר האתגר היה זימון של מאות אלפי תורים בהפשר של 21 יום למנת החיסון הראשונה והשניה.

ה- V-Bot נמצא כבר בשימוש נרחב ומוצלח בשירותי בריאות כללית, ארגון הבריאות הגדול בישראל, שעליה נמנים 4.7 מיליון חברים. הפתרון הרובוטי אפשר לקבוע יותר מ-100,000 תורים לקבלת חיסון מדי יום ובנוסף לזמן תורים לחיסון השני בהפרש של 21 יום. ישראל היא המובילה בעולם במתן חיסוני COVID ועד כה חיסנה כ-30% מאוכלוסיית המדינה, המונה כ-9 מיליון איש וכללית אשר מבטחת למעלה ממחצית מאזרחי ישראל הובילה ומובילה את עיקר המאמץ בתחום זה.

"אנחנו משקיעים השנה מאמץ משמעותי ביישום של טרנספורמציה דיגיטלית כדי להעניק ללקוחותינו חווית שרות דיגיטאלית קלה ומותאמת אישית" אומרת ליאורה שכטר, סמנכ"לית, ראש חטיבת מערכות מידע ודיגיטל. "בחודשיים האחרונים ניצבנו בפני אתגר שלא היה כדוגמתו מעולם ונדרשנו לייצר פתרונות במהירות תוך הסתגלות מהירה לשינויים המתרחשים בתדירות כמעט יום יומית, באשר לאוכלוסיות הזכאיות לחיסון. הצורך להגיע לכל אחד מאזרחי ישראל, לאפשר להם זימון תור בצורה הנוחה ביותר, להקים מעל מאה וחמישים מתחמי חיסון בכל רחבי הארץ, לקבל את האנשים במתחמים תוך מתן חוויה אנושית ואישית, לבצע מעקב, בקרה, דוחות כדי לספק תמונת מצב עדכנית - חייבו מערכות מידע ודיגיטל חדשניות שתומכות באופרציה האדירה הזו. כל זאת על מנת להחזיר את אזרחנו חזרה לחיים נורמליים. אין ספק כי תהליכי האוטומציה הפכו לאחד מעמודי התווך שתמכו בתהליך זה".

"התמודדנו עם אתגר עצום הדורש יכולת של קביעת מאות אלפי חיסונים לחברי הקופה בקצב מהיר ביותר," אמר עופר בר, מנהל טכנולוגיות אינטרנט בחטיבת מערכות מידע ודיגיטל בכללית. "באמצעות יישום של כ- 100 בוטים פעילים, הצלחנו במשימה ואפשרנו לבצע את המשימה בצורה אפקטיבית ומהירה. אנחנו מבינים כעת באיזו מהירות אנו יכולים ליצור אוטומציות חדשות, וכבר יישמנו תהליכים נוספים המאפשרים לנו להתמודד עם נגיף הקורונה בצורה אפקטיבית יותר ולהביא לשיפור השירות למבוטחי כללית".

הראל טייב, מנכ"ל קריון: "קריון גאה לסייע לקופת החולים הגדולה בישראל ליישם את מבצע החיסונים המהיר והנרחב בעולם נגד COVID-19. הבוט שלנו ממכן את השלבים הרבים המרכיבים את תהליך קביעת התורים לחיסון ויכול לתמוך בקלות במבצעים קריטיים כדוגמת חיסון כלל האוכלוסייה תוך שהוא מגיע קודם כל לאנשים שצריכים לקבל את החיסון ראשונים ולאחר מכן לשאר האוכלוסייה. הצורך בניהול מבצע חיסונים כלל עולמי הציב את ארגוני הבריאות בפני מספר חסר תקדים של בעיות תפעוליות. אוטומציה היא רק אחת הדרכים לייעול המבצע ולווידוא שהמספר הגדול ביותר של אנשים יחוסנו בהקדם האפשרי".

הראל טייב. יחצ,
הראל טייב/יחצ

משבר הקורונה והעבודה מהבית הקפיצו את תוצאות DSPGהמתמחה בטכנולוגיות תקשורת, הפעלה קולית, SmartVoice, בית חכם והתקני IoT בשיתופי פעולה עם הענקיות, גוגל, פייסבוק, אמזון, סמסונג, לנובו ועוד.

החברה הישראלית מהרצליה DSP Group דיווחה היום את תוצאות הרבעון הרביעי בנאסד"ק. הנתונים לרבעון גבוהים מהתחזית וחלקם אף הגבוהים ביותר בעשרת השנים האחרונות. הרווח הגולמי של החברה עלה ל51.9%, סך הכנסות החברה ברבעון האחרון עומדות על 31.9 מיליון דולר המהווים עלייה של 23% מהרבעון הקודם ו-9% לעומת הרבעון הרביעי בשנה שעברה. 57% מסך ההכנסות הם מתחום האינטרנט של הדברים בתחום הקול (IoAT) שהכניסו השנה 18.1 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי תחום השבבים בהפעלה קולית, SmartVoice, של החברה עלה ב2% יחסית לרבעון המקביל. העלייה ברבעון זה בזכות השקות מוצרים חדשים הכוללים טאבלט חדש של חברת לנובו ואוזניות של חברת טאוטרוניקס. באופן כללי נרשמה עלייה בתחום זה לאורך כל שנת 2020 במהלכה גם דיווחה החברה על ייצוא השבב המאה מיליון בטכנולוגיית SmartVoice. בתחום הבתים החכמים מדווחת החברה על הכנסות שיא בגובה 4.8 מיליון דולר, עלייה של 3% בהשוואה לאשתקד.

עופר אליקים, מנכ"ל החברה: "במבט קדימה לרבעון הראשון של 2021, אנו אופטימיים לגבי המשך המומנטום העסקי שלנו. בעוד שמגבלות שרשרת האספקה יוצרות אתגר על ייצוא המוצרים, אנו חווים שיפור בביקוש בכל העסקים השונים שלנו, ומצפים שהכנסותינו ברבעון הראשון יגדלו גם מהרבעון האחרון וגם יחסית לרבעון ראשון של שנת 2020. המוצרים והטכנולוגיות שלנו ממלאים תפקיד מרכזי בהאצת מגמות בשוק הממוקדות בקול, מה שעולה בקנה אחד עם הכיוון האסטרטגי של החברה.. אנו מאמינים כי ההובלה שלנו בשוק התקשורת, בינה מלאכותית בקול (EdgAI) ו- IoT, יוצרות פתרונות טכנולוגיים מגוונים המציבים את החברה במסלול צמיחה ארוך-טווח".

עופר אליקים. קרן בן ציון,
עופר אליקים/קרן בן ציון

גאווה ישראלית: האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה אמש על הזוכים בפרסי האקדמיה (אוסקר) בקטגורית המדעיים וההנדסה לשנת 2021: פרופ' מאיר פדר, מהפקולטה להנדסה ע"ש אייבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב וד"ר צבי רזניק, תלמידו לשעבר ושותפו להקמת חברת הסטארט אפ אמימון - Amimon. יחד עימם זכו בפרס גם אנשי החברה גיא דורמן ורון יוגב.

מדי שנה, לצד ההכרזה על הזוכים בטקס האוסקר המסורתי, האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכריזה גם על הזוכים בקטגוריות השונות של הפרסים המדעיים והטכניים שהשפיעו בצורה ניכרת על תעשיית הקולנוע העולמית. במסגרת כך, חברי האקדמיה הודיעו אמש כי טכנולוגיית הווידאו האלחוטי שפותחה על ידי הצוות, ומומשה בשבבים של "אמימון", היא הזוכה בפרס האוסקר היוקרתי על תרומה מדעית והנדסית משמעותית לתעשיית הקולנוע. החברה הוקמה בשנת 2004 על ידי פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק ומר נועם גרי (אף הוא בוגר האוניברסיטה).
פרופ' פדר מסביר שהטכנולוגיה שזכתה בפרס נפוצה עתה בכלל תעשיית הקולנוע העולמית. לדבריו, הטכנולוגיה מסוגלת להעביר צילומי וידאו באיכות גבוהה מאוד וממספר רב של מוקדי צילום, בצורה מידית וללא כל השהייה, ובכך בעצם מאפשרת לבמאי הסרט ולצוות הקונטרול שליטה מלאה בכל זוויות הצילום בעת ובעונה אחת.

מנימוקי ועדת הפרס: "על ידי שימוש בהרחבות חדשניות של העברת מידע דיגיטלי ואלגוריתמי דחיסת נתונים, יחד עם תיעדוף מידע על סמך יַחַס סִיבִּיּוֹת שְׁגוּיוֹת, מערכת השבבים תומכת ביצירת מערכות צילום עם טווח תנועה בלתי מוגבל, דבר המרחיב את החופש היצירתי במהלך צילומי סרטים."

פרופ' פדר: "זהו יום מרגש מאוד עבורי, וזו גאווה גדולה מאוד לאוניברסיטת תל אביב. פיתחנו את הטכנולוגיה הבסיסית בשנים 2004 - 2005 כאשר כולם חשבו שהמשימה קשה עד בלתי אפשרית. ידענו שמדובר בהישג טכנולוגי של ממש, אך מעולם לא דמיינו שנקבל על כך אוסקר. לפני כשנה הודיעו לנו מועדת הפרס שאנחנו מועמדים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, ראיתי בזה גימיק.
לפני כחודש, קיבלתי פתאום מייל רשמי מהאקדמיה בהוליווד ובו הודיעו לנו שזכינו באוסקר והתחושה הייתה נהדרת. באקדמיה זכיתי בהרבה פרסים, אבל אין ספק שהאוסקר הוא המפורסם מכולם, זה פרס שכל אדם ברחוב מכיר. מבחינתי ומבחינת הצוות שיחד פיתחנו את הטכנולוגיה זה הישג כביר ואני גאה מאוד על כך".

מימין לשמאל - רון יוגב, פרופ מאיר פדר, דר צבי רזניק, גיא דורמן. אוניברסיטת תל אביב,
מימין לשמאל - רון יוגב, פרופ מאיר פדר, דר צבי רזניק, גיא דורמן/אוניברסיטת תל אביב

חברת SafeBreach (סייפבריצ'), המובילה בתחום האבטחה, המפתחת פלטפורמה לסימולציות של תקיפה וחדירות סייבר לארגונים, תוך מתן ממשק ויזואלי מלא למיפוי הסיכונים ודרכי הפריצה (BAS) מודיעה היום כי היא זכתה בתואר "חברת השנה לשנת 2021" על ידי חברת Frost & Sullivan. החברה זכתה בתואר בקטגוריה הגלובאלית של תקיפה וסימולציות.

על מנת לקבוע את הזוכים Frost & Sullivan מזהה חברות המפתחות באופן עקבי אסטרטגיות צמיחה חדשות המבוססות על הבנה של מגמות השוק העתידיות, ומתמודדות עם אתגרים והזדמנויות חדשים בשוק. הכרה זו שמורה לחברות בחזית החדשנות והצמיחה בענפיהן. חברות אשר מוכרות על ידי הארגון, ממשיכות להגדיל בעקביות את עמדת המנהיגות שלהן על ידי חידוש ויצירה מתמדת של מוצרים ופתרונות חדשים והרחבת טווח השוק שלהן כדי לשרת את צרכי הלקוחות בשוק המתפתח כל הזמן.

"הפלטפורמה של סייפבריצ' יוצרת סינרגיה בין פתרונות אבטחה שונים על מנת לחשוף את הסיכון האמיתי על הארגון ולקדם את מניעתו על ידי שימוש בפונקציות שונות. לקוחות יכולים לכמת את הסיכון על סמך ההשפעה העסקית, להגדיר יעדים להפחתת אותו סיכון ולבנות אסטרטגיה מבוססת נתונים כדי להשיג את המטרות, ולעקוב אחר ההתקדמות", כך אומרת Sveta R K, אנליסטית התעשייה של Frost & Sullivan. "אנחנו מיישמים תהליך אנליטי קפדני על מנת להעריך את המועמדים בכל קטגוריית פרס לפני קבלת ההחלטה הסופית. חברת סייפבריצ' הצטיינה ברבים מהקריטריונים ועל כן זכתה".

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון בקטגוריית חברת השנה נמצאים: חדשנות וביצועים, התייחסות לצרכים שלא נענו, ביצועים פיננסיים, ערך המוצר, הון עצמי וחווית לקוח. Frost & Sullivan מציינים כי סייפבריצ' שואפת לשנות את האופן שבו התעשייה ניגשת לתחום האבטחה על ידי עידוד והעצמת מובילי תחום זה להשתמש בטכנולוגיות במלואן, במקום לקנות כלים חדשים מדי שנה.

"אנו נרגשים לקבל פרס זה על ידי Frost & Sullivan ואנחנו אסירי תודה על ההכרה בחזון הטכנולוגיה, ממומנטום השוק והמודל העסקי הממוקד לקוח שלנו", אמר מנכ"ל ומייסד סייבפריצ', גיא בז'ראנו. "סייפבריצ' משנה את משחק אבטחת סייבר על ידי הפיכתו לתהליך פשוט ומתמשך של בקרות האבטחה של הארגון מיקסום יעילותם כדי להפחית את סיכון התקיפות לארגון. גישה זו המונעת מנתונים מאפשרת ל- CISOs וצוותיהם להשקיע, להתמקד ולכייל מחדש כל הזמן את אסטרטגיית האבטחה שלהם באזורים עם הסיכון הגדול ביותר לעסק".

בשנה הקרובה סייפבריצ' מתכננת להמשיך ולהרחיב את צוות המכירות והשיווק שלה כדי לנהל את הביקוש הרב לפלטפורמה בארה"ב ובשטחים חדשים כמו גם את היצע המוצרים שלה.

גיא בז'רנו. יחצ,
גיא בז'רנו/יחצ

ברנד תעשיות בע"מ, הנסחרת בבורסה של תל אביב, הודיעה היום כי האסיפה הכללית אישרה את המיזוג עם מרגל מערכות בע"מ בבעלות אסא גלעדי ולירן גלעדי בחלקים שווים. המיזוג ייעשה בדרך של רכישת מרגל מערכות על ידי ברנד, והקצאת מניות ברנד לבעלי השליטה במרגל. לאחר ההשלמה משפחת גלעדי תהפוך לבעלת השליטה בברנד כאשר קרן קדמה (KCPS) תמשיך להחזיק במניות ברנד.

במסגרת העסקה בעלי השליטה החדשים מבצעים שינויים ארגוניים משמעותיים בחברה, כשירון סילש, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, ימונה למנכ"ל, וחיים ברנד, המנכ"ל הנוכחי של החברה, ישמש כמשנה למנכ"ל ויהיה אמון על כלל פעילות הפלדה. אלון הרפז, סמנכ"ל הכספים של קבוצת אורון, מונה לסמנכ"ל הכספים של ברנד.

המיזוג יצור קבוצה חדשה בתחום התשתיות הכוללת זרוע קבלנית לביצוע פרויקטים בענפי תחבורה, אנרגיה מתחדשת ותשתיות וזרוע תעשייתית סינרגטית העוסקת בייצור קונסטרוקציות פלדה, לוחות חשמל ועבודות מתכת אחרות המשתלבות בפעילות הפרויקטים.

הקבוצה החדשה, מתכננת להרחיב את פעילות האנרגיה המתחדשת ולמנף את הניסיון והידע של המנכ"ל החדש, ותפתח חברה ייעודית לייזום אנרגיה והקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת בהובלתם של ירון ושל עומר גלעדי, לשעבר מנהל פעילות שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב, אשר ימונה לאחר העסקה למשנה למנכ"ל החברה הייעודית לפעילות האנרגיה.

מרגל מציגה שיפור משמעותי ברבעון השלישי של 2020, אותו סיימה עם הכנסות בסך של כ-53 מיליון שקל לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ועם רווח נקי של כ-7.7 מיליון שקל לעומת כ-5.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-30% ברווח הנקי.

בשלוש שנים האחרונות חילקה מרגל דיבידנדים בהיקף כולל של כ-26 מיליון שקל, דבר המעיד רבות על חוסנה וכן על יכולותיה של מרגל לייצר רווחיות נזילה שתשמש כמנוף צמיחה לקבוצה כולה. מרגל הודיעה בחודשים האחרונים על סגירת עבודות בהיקפים משמעותיים המצטברים לכ-185 מיליון שקל, בין היתר - פרויקט הקו הסגול כביש 461 בהיקף של כ-34 מיליון שקל, פרויקט הנתיבים המהירים מקטע 4א' בהיקף של כ-23 מיליון שקל, פרויקט בקו הירוק בהיקף של כ-9 מיליון שקל ועבודות בתחום האנרגיה בהיקף כולל של כ-112 מיליון ש"ח (כולל אופציה).

לירן גלעדי, בעלים ומשנה למנכ"ל מרגל מערכות מסר: "העסקה היא צעד חשוב למרגל ולברנד. מרגל ממשיכה להתקדם עם שיפור וצמיחה טובה. השלמת המיזוג עם ברנד תאפשר לנו להציע סל פתרונות מקיף בתחומי הפלדה והמערכות בישראל ולצמוח בקצב מהיר, תוך ניצול הסינרגיות החדשות בין החברות והצעת פתרון כולל ללקוחות החברה הממוזגת תחת קורת גג אחת".

ירון סילש, מנכ"ל הקבוצה הנכנס מסר: "המיזוג בין החברות יאפשר לנו להעמיק את פעילותינו בתחומי התשתיות והאנרגיה המתחדשת אשר צומחים במהירות בישראל בתקופה זו. במהלך השנה הקרובה נפעל להרחיב את פעילות החברה בתחומים אלו ולנצל את הידע, הניסיון והמומחיות הנצברים בכדי להשיא ערך נוסף לבעלי המניות שלנו".

seperator

פוורפליט (נאסד"ק ותל אביב: PWFL), מובילה גלובלית וספקית פתרונות IoT אלחוטיים ופתרונות M2M למנויים, לאבטחה, שליטה, מעקב וניהול משאבים ניידים בעלי ערך לארגונים, כגון, משאיות מסחריות, משאיות משא, נגררים, מכולות וציי רכב, נבחרה על ידי Panhandle Transportation Group (PTG) לנטר ולנהל מרחוק כלי תחבורה הנושאים מטענים בקירור באמצעות ה- LV-400, הפתרון של פוורפליט לרכבי קירור.

עם סגירת רשת ה- 3G באופק, PTG נזקקה לתוכנית מעבר ל- LTE, וחשוב עוד יותר, לשמירה על יכולת נראות מלאה של הצי באמצעות פתרון מהימן באיכות גבוהה. תוכנית פיילוט מוצלחת הוכיחה שפוורפליט התעלתה מעל כולם עם מסוגלות להבטיח נראות וניטור של צי הרכבים.

"לאחר שהשתמשנו בפתרונות טלמטיקה אחרים, זיקקנו את הדרישות שלנו והבנו שאנו זקוקים לשותף עם פתרון אמין אשר מוכן למעבר ל- LTE", אמר רנדי ארקנו, נשיא ומנכ"ל PTG. "פוורפליט לא רק סייעה בהתקנת הפתרון, השליטה והנראות שפתרון ה- LV-400 שלה מספק יעזרו לנו להוריד עומסים, להפחית נזקים ויסייעו לנו בהפחתת עלויות".

חברת PTG תתקין 525 יחידות של LV-400 אשר יכסו את כלל צי כלי התחבורה שלה הנושאים מטענים בקירור. ה- LV-400 מאפשר למשתמשים לנטר ולשלוט מרחוק במטען בקירור. הפתרון גם מספק ניטור מסביב לשעון של טריילרים מקוררים, בין אם הם מחוברים לרכב ובין אם לאו, מאפשר כיוון טמפרטורה קבועה, מתן מידע על טמפרטורה פנימית וחיצונית, רמות מד דלק והתראות לאירועים שונים והכל בזמן אמת. כל אלו זמינים בממשק מבוסס הרשת של פוורפליט.

"בעיות בשרשרת אספקה בקירור תפסו חלק מרכזי בתעשיית התעבורה מאחר ותקנות הבטיחות נהיו יותר קפדניות ושרשראות אספקת המזון המסורתיות השתבשו בשל המגיפה", אמר מארק סטנטון, מנכ"ל PowerFleet for Supply Chain. "פוורפליט נרגשת על כך שנבחרה כשותף לטווח ארוך על ידי PTG ואנו מצפים לסייע להם לשפר בצורה נרחבת את הטיפול בדרישות שרשראות האספקה בקירור ואת שאר נקודות התורפה שלהם".

seperator

בתום מאמץ מרוכז שנמשך מספר שבועות הצליח ראש מועצת אל קסום סלאמה אל אטראש לגייס 2.26 מיליוני שקלים לטובת חלוקת מלגות לסטודנטים בדואים בני הישובים במועצת אל קסום. שווי כל מלגה 10 אלפים שקלים.

את הכספים גייס סלאמה אל אטראש ממקורות שונים. המלגות יאפשרו למאות סטודנטים המתגוררים באחד מישובי המועצה להשלים את חובותיהם למוסדות ההשכלה הגבוהה בדרכם אל התואר הנכסף.
"בין כל הסטודנטים היקרים שלנו מסתתרים מדען החלל הבא, חוקר הנגיפים המוביל, ומי שיביא מזור וברכה לעולמנו. אסור לנו למנוע מכל צעיר שוחר דעת מלהגיע אל התואר הנכסף ולהביא את תרומתו לעולם. זה הדבר החשוב ביותר בעבודה שלי כראש מועצה -- להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכמה שיותר נערות ונערים בישובים שלנו", סיכם סלאמה אל אטראש.

סלאמה אל אטרש. יחצ,
סלאמה אל אטרש/יחצ

ההשפעה המוגבלת של מגיפת הקורונה והצמיחה של טייוואן לעומת האטה בשווקים העולמיים מחזקת את טייוואן כמרכז פעילות גלובלי צומח עבור חברות סטארטאפ. היקף הייצוא של טייוואן גדל בשנה האחרונה בעקבות הביקוש למוצרי טכנולוגיה ומגמה זו צפויה להמשיך עם החיסונים והתאוששות הכלכלה העולמית. כמו כן היקף ההשקעות בייחוד בתחום הסמיקונדקטורס, ICT, השקעות זרות והעברת ייצור לטייוואן צפוי להמשיך לגדול, כמו גם תחומי אנרגיה מתחדשת, 5G, IoT, דאטה סנטר וכלי רכב חשמליים.

על רקע הצלחת ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, המשך צמיחת המשק וגידול בהיקף הפעילות של חברות בינלאומיות רבות בטייוואן לאור מלחמת הסחר סין-ארה"ב, תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad, פותחת מחזור שני בישראל. התכנית מאיצה את הכניסה של חברות סטארטאפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. התוכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן.

למחזור השני יתקבלו 12 חברות בלבד הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות. המחזור השני של התכנית יתמקד בחברות שעוסקות בטרנספורמציה דיגיטלית בתחומי הבריאות, ההייטק ואנרגיה מתחדשת מבוססי ביג דאטה, AI , IoT ,5G וסייבר סקיוריטי.
החברות שיבחרו להשתתף יזכו לקבל ליווי מבכירי התעשייה באקו-סיסטם של טייוואן וגישה ישירה לכל הגורמים הפועלים בו, קישור ישיר עם שותפי הפצה אסטרטגיים במזרח הרחוק, עם חברות טייוואניות אסטרטגיות מובילות מתעשיית הייצור, עם מערכות הבריאות המובילות בטייוואן, עם ארגוני מחקר ופיתוח וכן עם משקיעים. בנוסף, הקמת מרכז פעילות מקומי אשר מהווה שער כניסה לשוקי המזרח ולשווקים הגלובליים. על השותפים בתוכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, בית החולים צ'אנג גונג, ומשקיעים כמו China Development Financial, FORMED ועוד.

"טייוואן מציגה צמיחה חיובית למרות המגיפה העולמית ומציעה לחברות הישראליות מרכז עסקי גלובלי פעיל וצומח. בעוד שאנו רואים האטה בשווקים רבים בעולם, המדינה שהשכילה להתמודד עם המגיפה, מציגה צמיחה אשר נובעת בין היתר מביקוש למוצרי טכנולוגיה. מגמת הצמיחה והביקושים צפויים להמשיך ולהתחזק על רקע החיסונים וההתאוששות העולמית", אומר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe ומנהל התכנית בישראל. רני נציג חברת i2i המקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומפעילה את IP² LaunchPad.

עפ"י נתונים של משרד האוצר (MOF) הטייוואני, בחודש דצמבר 2020, היקף היצוא גדל בשיעור של 12% ביחס לשנה שעברה; סה"כ היקף היצוא לשנת 2020 גדל בהיקף של 4.9% בהשוואה לשנת 2019. מהנתונים עולה גידול ייצוא של מוצרי אלקטרוניקה, בהיקף של 22.2% בדצמבר וגידול שנתי בהיקף של 20.5% ביחס לשנת 2019. כמו כן הייצוא של מוצרי IT, תקשורת ואודיו-ויזואל גדל בהיקף של 17.6% בחודש דצמבר ובהיקף שנתי של 15.4%. בהתאם למגמת הגידול, ניתן לראות בדצמבר צמיחה בייצוא לסין והונג-קונג בהיקף של 20.5%, שווקי אסיה - 16.3% ויפן - 3.3%. בנוסף, הייצוא לארה"ב צמח בשיעור של 7.5% ולאירופה בשיעור של 6%. נתוני הצמיחה הללו מציגים את הגידול בדרישה העולמית למוצרי טכנולוגיה, גידול בהיקף ההשקעות בטייוואן, וכן העברת הייצור למדינה וכן ההתמודדות בהצלחה עם המגיפה העולמית.

"טייוואן ידועה כ- Scale-Up Nation והיא ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית הכוללת בין היתר ערוצי מכירה ורשת קשרים עסקיים אשר יכולים לסייע לחברות מהסטארט-אפ ניישן הישראלי לצמוח במהירות ולחדור לשווקים הגלובליים. שיתוף הפעולה בין התעשיות הינו אסטרטגי ומשמעותי לצמיחה והתרחבות של שתי התעשיות", אמר מר הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן.

המחזור הראשון של תכנית IP² LaunchPad הושק בישראל ביוני 2020. בתקופה של חצי שנה ובצל המגיפה העולמית, התקיימו למעלה מ- 150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן, בניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טייוואן - שו-צ'ואן, יצרנית המכשור קארמה מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, Topco Scientific, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ ציוד רפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפיי.

הו צ'ין צ'אנג עם רני שיפרון. יחצ,
הו צ'ין צ'אנג עם רני שיפרון/יחצ

חברת גילת רשתות לוויין (נאסד"ק ובורסת ת"א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, מודיעה היום כי זכתה בהסכם בהיקף של מיליוני דולרים לאספקת מערכות תקשורת קריטיות ל-29 נמלי תעופה בפרו. CORPAC, התאגיד הפרואני לתעופה ונמלי תעופה מסחריים, בחר בגילת לאספקת מערכות תקשורת בזמינות גבוהה. זכייה זו באה בעקבות ביצועיה המוצלחים של גילת בפרויקטים ממשלתיים גדולים וממצבת את גילת בעמדה טובה לקראת עסקאות גדולות נוספות בפרו.

CORPAC הוא תאגיד ממשלתי אשר אחראי על ניהול מרבית שדות התעופה בפרו. גילת תעצב, תספק, תתקין ותתחזק ציוד עבור שירותי תקשורת לניווט ומעקב (CNS) בשדות התעופה בפרו. "גילת נבחרה על ידי CORPAC בזכות יכולות הביצוע המוכחות שלה בפרויקטים ממשלתיים בהיקף גדול", אמר אריה רורשטוק, סמנכ"ל ומנהל גילת בפרו. "פרויקט זה יפתח דלת לעסקאות גדולות נוספות שאנו מתכוונים להוציא לפועל בהתאם לאסטרטגיה שלנו להגדלת הפעילות העסקית בפרו".

  • עוד באותו נושא:
  • רחפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully