וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסכות והרבה אלכוהול: כך הישראלים העבירו את הקורונה

4.2.2021 / 11:32

רשתות האלכוהול מדווחות על עלייה חדה במכירות, מה שצפוי להתגבר עוד יותר לפני ולנטיין ופורים. התופעה הבולטת היא משחקי שתייה: "התקופה תשפיע על הרגלי הישראלים"

בנא משקאות. יחצ,
גידול לא מקרי במכירות. בנא משקאות/יחצ

למרות מצב הרוח הירוד השנה האחרונה הייתה במידה רבה כולה פורים: עם עליה של מאות אחוזים בצריכת אלכוהול ביתי, נראה כי את מצוות עד לא ידע קיימו הישראלים ביותר מלילה או שניים בשנה החולפת. כאשר החג השמח בשנה נחגג בצל המשבר הבריאותי גדול של המאה: ללא מסיבות התקהלויות או אירועים מהם בכל זאת המגמות הצפויות בשוק?

נתוני צריכת האלכוהול הביתי לשנת 2020 אשר מפרסמות רשתות המשקאות המובילות מדגישות כי הישראלים התנחמו בשנה האחרונה באחד מהבילויים היחידים שלא נלקחו מהם בשל מגבלות השעה. ברשת בנא משקאות קיימת עלייה של 50% ברכישת אלכוהול וגידול של 40% בקטגוריית היין, מגמה נוספת היא התרחבות סל המוצרים מ 2-3 בקבוקים בשנת 2019, ל-6 בקבוקים בממוצע לשנת 2020.

"משבר הקורונה והשהות הארוכה בבית הובילו לעליה משמעותית בהוצאה הממוצעת של הצרכן הישראלי. כאשר אפשרויות ההוצאה על אופנה ופנאי, טיסות לחו"ל, מסעדות, בילויים וחיי לילה מוגבלות משמעותית, הישראלים הפכו את הבית למרכז בילוי עיקרי. מעניין הוא שבצל המשבר הכבד צרכנים הפכו מודעים הרבה יותר לעידוד תעשיה מקומית עם עליה של -40% בביקוש ליקבים ישראלים כחול לבן", מרחיבה פני בכר מנהלת שיווק בנא משקאות. "בנוסף לצמיחה המשמעותית בקטגורית היין התחזקה הנכונות מצד הצרכנים להתנסות בטעמים ובמוצרים חדשים מה שהוביל להרחבת מגוון המוצרים ולצמיחה משמעותית של תחום הקוקטיילים, המרכיבים והאביזרים הנלווים".

הרשת מדווחת על עליה של 41% במשקאות הבסיס לקוקטיילים כמו ג'ין, טקילה ליקרים ועוד כחלק מהמגמה של פתיחת ברים ביתיים והכנה עצמית של קוקטיילים.

"בשנה החולפת קרוב ל-1.5 מיליון גולשים ביקרו באתר, שזה 25% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל", אומר ישראל גבאי, סמנכ"ל PANECO - אתר איקומרס לממכר של אלכוהול ויין, "בתקופת הקורונה, בה הציבור נאלץ להישאר בבתים ונחשף יותר לתחום הזמנות האונליין, גדל הטראפיק של האתר ביותר מ80%. מגמה נוספת ומעניינת שניתן לראות היא שהתחזקו בתקופה זו קהלים רבים כמו הקהל הנשי וקהל הגיל השלישי שנתן זינוק של 280% ברכישות אונליין באתר. בנוסף, הצרכן הישראלי עבר לצריכה של מוצרי פרמיום ותחום היין התחזק מאוד. לקראת חג פורים אנחנו צופיים המשך עליה במגמת הצריכה של הקהל הישראלי שסיגל לעצמו את היכולת לרכוש באונליין גם מוצרי אלכוהול איכותיים ללא פשרות".

משחק שתייה סובב את הבקבוק. יחצ,
"סובב את הבקבוק". משחק שתייה ברשת ג'נטלמן (39 שקלים)/יחצ

השתייה בין כותלי הבית הביאה עימה עליה בביקוש למוצרים נלווים: החל מכוסות קריסטל מעוצבות, דרך פותחני יין מתקדמים שייקרים וערכות להכנת קוקטיילים ועד למשחקי שתייה הומוריסטיים "בשנה שבה אפשרויות הבילוי הצטמצמו למפגשים ביתיים אינטימיים, צרכנים מחפשים חידושים, מקוריות ועניין דרך צורות הגשה מיוחדות, משחקי שתיה ומתנות", מרחיב טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן המציגה קולקציה רחבה של מוצרי יין ואלכוהול. "עליה של 24% נרשמה בתחום משחקי השתייה: איקס עיגול אלכוהולי, בקבוק מסתובב בסגנון אמת או חובה, פותחני שתיה משחקיים ועוד. מדובר בקטגוריה שנהנתה בעבר מקהל נישתי יחסית של צעירים ומסיבות רווקים, ובמהלך השנה האחרונה נכנסה לאלפי בתים ישראלים שביקשו לגוון את הבילוי הביתי", מסביר רז.

אז כיצד יחגגו הישראלים את חג הפורים הקרוב? "לצערנו נראה שמדובר בחג נוסף שיצוין בתוך מגבלות על התקהלות כך שאנו צופים התחזקות של המגמה לקראת פורים עם שיא לקראת חודשי האביב ובוא חג הפסח", מרחיב רז. "הקורונה נכנסה לחיינו בדיוק בפורים שלפני שנה אך למרות שגם בשנה הקודמת חגגנו ביחוד בין כותלי הבית לקראת שנת 2021 אנו צופים עליה בצריכת מוצרי האלכוהול הביתי גם יחסית לשנת 2020" מסכם רז.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משחק שתייה ג'נגה. יחצ,
ג'נגה. דרינקים הם דרך לתבל את המשחק הזה (79 שקל באתר ג'נטלמן)/יחצ

"ההערכה היא כי תקופה זאת תשפיע גם לטווח הארוך על הרגלי האירוח והשתייה של הישראלים, לאחר שאלו כבר התנסו והרחיבו את הידע בטווח האפשרויות הקיימות גם באירוח ביתי", מרחיבה בכר. כחלק מהשינויים באופי הצריכה והצורך בזמינות השיקה הרשת בחודשים האחרונים שירות משלוחים מהיום להיום המאפשר ליהנות ממגוון המוצרים במשלוח מהיר עד הבית, ובמקביל לקראת חג הפורים, תציע הרשת משלוח מארזים מקוריים ואישיים הכוללים חריטה בהקדשה אישית על גבי מארז או בקבוק מה שיעניק פתרון מקורי למשלוח המנות המסורתי.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully