וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבורים נכחדות והאבקת הפרחים בסכנה. החברה הזאת המציאה תחליף

5.2.2021 / 14:44

הסטארט-אפ הישראלי 'עידית' פיתח טכנולוגיה להאבקה מלאכותית של גידולים חקלאיים כתחליף להאבקה באמצעות דבורים. הניסויים הכשירו את הקרקע לכניסה לשוק השקדים של קליפורניה

מאביקים של הסטארטאפ עידית. יחצ,
מאביקים של הסטארטאפ עידית/יחצ

בשריפות ענק באמזונס בברזיל ובאוסטרליה נכחדו על פי הערכות בתוך שנה וחצי (2019-2020) מאות מיליוני דבורים, שהביאו לשיאו תהליך הכחדה רב שנים של הדבורים בעולם. על פי ההערכות, במהלך 25 השנים האחרונות נכחדו כ-75% מהדבורים וחרקים אחרים בעולם עקב התחממות כדור הארץ, שריפות, שימוש נרחב בכימיקלים, עיור מואץ, חיסול אזורי מחייה טבעיים, ועוד. 30% מהמינים נמצאים כיום בסכנת הכחדה מוחלטת.

החרקים מהווים גורם משמעותי בהאבקה הטבעית בעולם. הכחדתם מהווה איום ממשי על נתח גדול מהגידולים החקלאיים שמזינים את העולם וביניהם: תפוחים, אגסים, שזיפים, שקדים ועשרות גידולים נוספים. על רקע זה נוסדה חברת הסטארט-אפ הישראלי 'עידית' (Edete) מבסמת טבעון. עידית פיתחה טכנולוגיה חלוצית שמאפשרת האבקה מלאכותית של גידולים חקלאיים בכדי לאפשר ביטחון תזונתי והגדלת יבולים.

הטכנולוגיה של 'עידית' קוצרת את הפרחים באופן מכני, מפרידה את אבקת הפולן מפרחים ומשמרת את הפולן באחסון למשך שנה ויותר תוך הבטחת איכות הפוריות. בזמן הפריחה מפוזר הפולן על ידי המאביק הרובוטי 2BeTM שממפה את הנוף של כל עץ במטע ומבצע פיזור מדייק על עצים פורחים. הטכנולוגיה עושה שימוש בחיישני Lidar שמאפשרים לפזר את הפולן בקרבה מקסימלית לצמחים. בנוסף, טעינה של הפולן במטען אלקטרוסטטי מבטיח כי הפולן יצמד לפרחים ויקלט על ידם. המערכת של 'עידית' פועלת הן ביום והן בלילה (24 שעות ביממה) ובתנאי מזג אוויר שבהם הדבורים אינן יעילות או אינן מתפקדות כלל.

צוות יזמי הסטארטאפ עידית. יחצ,
צוות הסטארטאפ עידית/יחצ

'עידית' השלימה לאחרונה שורה של ניסויים מוצלחים בהאבקה ובהפקת אבקה בישראל ובאוסטרליה. ניסויים אלו, הכשירו את הקרקע לכניסת החברה לניסויים בשוק השקדים של קליפורניה, שאחראי לכ-80% משוק השקדים העולמי, שהיקפו כ-7 מיליארד דולר, וכן לשוק הפיסטוק של קליפורניה המהווה 30%-50% מהשוק העולמי שהיקפו כ-6 מיליארד דולר בשנה. בכוונת החברה להקים השנה מערך תפעול בקליפורניה שישרת כ-7,400 מגדלים במדינה.

עילם רן, מנכ"ל ומייסד משותף עידית: "ט"ו בשבט הוא הזדמנות מצוינת ליהנות מהטבע ובה בעת לזכור עד כמה הוא שברירי, ונתון להתערערות של שיווי המשקל. ברחבי העולם יש עתה התעוררות רבתי של נושאים סביבתיים, התמודדות עם הנזקים שנגרמו תהיה בשני מישורים של מניעה וצמצום הנזק ושל הסתגלות והתאמה לקיים. הטכנולוגיה שפותחה בעידית היא חיקוי של הטבע ויכולותיה עשויות להציל ענפים חקלאיים שלמים והתמודדות עם התמעטות החרקים ושינויי האקלים. טוב שיכולת כזו קיימת בישראל, שמירה על הטבע חשובה לא פחות לחיינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לפן הטכנולוגי והעסקי של עידית מתלווה גם סיפור אנושי ייחודי. מייסדי החברה, עובדיה ומנהליה, רובם בני 50 ומעלה בניגוד ליזמים הצעירים שמאכלסים את אלפי הסטארט-אפים שקמו בישראל. יתרה מזאת, הסטארט-אפ שהקימו הוא הראשון והיחיד בישראל שפועל ביישוב הבדואי בסמת-טבעון, הרחק מאזורי ההיי-טק הנוצצים והיוקרתיים ברחבי הארץ.

לחברה מרכז הפקת אבקה ניסיוני בעמק החולה. משרדי החברה ממוקמים במוסך ישן שהוסב למקום עבודה, ללא כל סממני השפע של חברת היי-טק. ממשכן צנוע זה מקווה החברה לחולל מהפכה עולמית שתשפיע על חיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • שקדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully