וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: BE פארם תמכור קנאביס רפואי, אלקטרה נכנסת לדיוטי

עודכן לאחרונה: 7.2.2021 / 17:21

הרשת של שופרסל קיבלה היתר למכור במרשם רופא, אלקטרה צריכה חתמה על הסכם עם אופיס 3000 ותציב בדיוטי פרי חנות של שקם אלקטריק. עוד עסקה גדולה לאלביט, שיתוף פעולה בין אנלייט לנאוויטס וגם מפת חברות הסייבר המעודכנת, אשטרום ו-OPC אנרגיה נסחרות במדד ת"א 35

הבוקר (7.2.21) פתחו הנהלות החברות OPC אנרגיה וקבוצת אשטרום את המסחר בבורסה לניירות ערך לרגל הצטרפותן למדד ת"א-35, עם עדכון המדדים החצי שנתי.

מדד ת"א-35 כולל את הסקטורים המובילים בבורסה אשר מייצגים את הכלכלה הישראלית, ביניהם בין היתר חברות טכנולוגיה, ביומד, בנקאות, נדל"ן, ביטוח, מסחר ושירותים ותעשייה, עם שווי כולל של כ- 485 מיליארד.

או.פי.סי אנרגיה פועלת בתחום ייצור חשמל והספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, ובכלל זה בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקנים לייצור אנרגיה. החברה נרשמה למסחר באוגוסט 2017 וגייסה כ-400 מיליון שקל לפי שווי שוק של כ-1.65 מיליארד שקל. שווי השוק שלה כיום הוא פי 4 מיום ההנפקה ועומד על כ- 7 מיליארד שקל, עם תשואת מניה של כ- 230% ממועד ההנפקה.

קבוצת אשטרום וחברות הקבוצה עוסקות בייזום פרויקטים לבניה למגורים, בביצוע עבודות בניה ותשתית למגזר הציבורי והפרטי, ייזום הקמה והשכרה של נכסים מניבים, ביצור חומרי גלם לתעשיית הבניה, וכן זכיינות של תכנון והקמת פרויקטים. החברה נמנית עם החברות המובילות בתחומי הבנייה והנדל"ן בישראל.

החברה הוקמה בשנת 1963 וב- 2014 הנפיקה בבורסה וגייסה כ-270 מיליון שקל בהנפקת המניות, לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל וכ-1.2 מיליארד שקל בהנפקת איגרות חוב. שווי השוק שלה כיום הוא כמעט פי 5 ממועד ההנפקה ועומד על כ- 6.3 מיליארד שקל, עם תשואת מניה של כ- 515% ממועד ההנפקה.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל OPC אנרגיה, אמר כי: "זהו רגע מאוד מרגש עבורי, שכן רק לפני כארבע שנים הנפקנו לראשונה את OPC אנרגיה בבורסת ת"א, והיום אנו מציינים אבן דרך משמעותית עם כניסתה של החברה למדד המוביל של הבורסה, מדד ת"א-35".

גיורא אלמוגי. יחצ,
גיורא אלמוגי/יחצ

בעקבות ביטול הנחיות הסגר אמריקן לייזר פתחה לראשונה אחרי כמה חודשים 17 סניפים בכל רחבי הארץ. 8 מהם בתוך הקניונים ו3 נמצאים במרכזיים פתוחים.

מנהל מחלקת השיווק של רשת האסתטיקה אמריקן לייזר, דני רוזנברג: "בכל סניף הוצבה עמדת מדידת חום, לא תיכנס מטופלת למקום ללא מסיכה ואנחנו מבקשים מהלקוחות למלא הצהרת בריאות. מערך השירות והמוקד הטלפוני פעילים במטרה לטפל בפניות לקוחות ולאפשר תיאום תור חדש עבור הלקוחות שטיפולם נדחה. אנחנו קוראים לכל בעלי העסקים ולציבור להמשיך ולהקפיד על הוראות משרד הבריאות".

דני רוזנברג מנהל מחלקת שיווק אמריקן לייזר. יחצ,
דני רוזנברג, מנהל מחלקת השיווק באמריקן לייזר/יחצ

רשת הפארם Be מקבוצת שופרסל, תחל לספק קנאביס רפואי בשלושה סניפים ברחבי הארץ, בסניפים עזריאלי חיפה, קניון סירקין בפתח תקווה ובבית החולים שערי צדק בירושלים. הרשת קיבלה מהיק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות) אישור למכור קנאביס במרשם רופא. בחודשים הקרובים עתידה Be להרחיב את הפריסה לעוד כ־20 סניפים.

המגוון ברשת יכלול את כל מותגי הקנאביס המוכרים כגון: אלסקה, רפא, אמרלד, מרמלדה ועוד. המותגים יהיו זמינים לרכישה בכל הריכוזים הקיימים בשוק כגון T-20 C4 T-15 וכדומה.

אורי וטרמן מנכ"ל חברת הפארם Be מבית שופרסל: "אנחנו שמחים להיכנס לתחום החשוב של אספקת קנאביס רפואי בסניפי רשת Be. המוצרים שישווקו יהיו מוצרים באיכות הגבוהה ביותר, אשר עומדים בכל התקנים הרפואיים, ברמות מחירים הוגנות ותוך הקפדה על זמינות מוצרים רציפה. מדובר על בשורה צרכנית ומשמעותית ללקוחותינו. מעכשיו יהיה ניתן לרכוש קנאביס רפואי במרשם רופא בקלות ובנוחות ליד הבית. בעתיד הקרוב נאפשר גם להזמין קנאביס עד הבית, על הפלטפורמה של האונליין".

סניף BE של שופרסל. סיון פרג',
סניף BE של שופרסל/סיון פרג'

היום (ראשון) מדווחת אלקטרה מוצרי צריכה על חתימת הסכם שותפות עם חברת אופיס 3000 דיוטי, במסגרתו הוקצו לה 50.1% מהון המניות של החברה, המחזיקה בזיכיון להפעלת חנויות חשמל ואלקטרוניקה פטורות ממס בנתב"ג. כמו כן, בעבור תרומה נוספת תקבל אלקטרה את חנות הדגל של אופיס דיפו באילת ותפתח שם את החנות השמינית שלה בעיר.

חברת אופיס 3000 דיוטי, מקבוצת אופיס 3000, בשליטתו של רני צים, זכתה לפני כשנתיים במכרז של רשות שדות התעופה לניהול והפעלה של חנות מוצרי אלקטרוניקה וחשמל בטרמינל 1 (280 מ"ר) ובטרמינל 3 (620 מ"ר) לתקופה של 6 שנים (עם אופציה ל-3 נוספות). במסגרת ההסכם חטיבת קמעונאות החשמל של אלקטרה, בניהולם של שמואל מנדביצקי ויורם בדש, תחל בחודש מרץ הקרוב להפעיל את חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג תחת המותג "שקם Duty Free".

לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, "הכניסה לדיוטי פרי לצד פתיחת החנות השמינית באילת, מבססת את מעמדה של חטיבת קמעונאות החשמל כשחקנית המשמעותית בישראל לא רק בתחום החשמל אלא גם בתחום מוצרי האלקטרוניקה, הסלולאר והמחשבים. מעבר לכך, ציין שווימר "מתוקף האחזקה שלנו בדיוטי פרי אנו הופכים הלכה למעשה לקמעונאית הגדולה בישראל של מותגי הסלולאר. אם נוסיף לכך את שיתוף הפעולה הנוכחי עם חברת APPLE, שאישרה לנו לפתוח עמדות תצוגה רשמיות של המותג הנחשק בחנויות, נוכל להעמיק ולחזק בצורה משמעותית את הפעילות הנוכחית ולייצר תוספת של מאות מיליוני שקלים למחזור השנתי".

בהתאם לתנאי ההסכם שאושרו על ידי רשות שדות התעופה, יימכרו בחנויות שקם Duty Free מוצרי אלקטרוניקה, מחשבים, מוצרי סלולר וציוד משרדי של כל המותגים המובילים ובמחירים אטרקטיביים. לדברי שווימר, "כח הקנייה הגדול של אלקטרה לצד הניסיון, הידע והקשרים הענפים בענף החשמל והאלקטרוניקה, כל אלה יאפשרו ללקוחות הדיוטי פרי ליהנות ממגוון חסר תקדים של מוצרים, חווית לקוח ייחודית וכל זאת לצד תמחור אטרקטיבי".

במועד השלמת הסכם ההקצאה ועם קבלת האישורים הנדרשים מרשות החדשנות ומרשות המכס, תעביר אלקטרה סכום של 5 מיליון שקל לחברת אופיס 3000 דיוטי, שיופנו לצורך החזר הלוואות, שיפוץ החנות, הכנסת מוצרים חדשים, טיפול בהון החוזר והכשרתם מחדש של 110 העובדים במקום.

רני צים, בעלים של קבוצת צים אחזקות מציין: "ההחלטה לצרף את קבוצת אלקטרה לשותפות וניהול חנויות הדיוטי פרי נובע מהחוזק, הידע והדומיננטיות של אלקטרה בתחום מוצרי החשמל. לאלקטרה יש ערכים גדולים בענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ואני בטוח שביחד נוכל לחזק ולהגדיל את הפעילות של החנויות בדיוטי פרי עם חידוש פעילות ענף התעופה והתיירות בישראל ובעולם".

שקם אלקטריק נכנסת לדיוטי. יחצ,
שקם אלקטריק נכנסת לדיוטי/יחצ

קרן ההשקעות גלילות קפיטל ו- IVC המנתחת מידע עסקי בענף ההייטק, פרסמו את מפת חברות הסייבר הישראליות הפרטיות בשנת 2021. ניתן לצפות במפה כאן.

המפה כוללת למעלה מ-120 חברות סייבר פרטיות הגדולות בארץ בחלוקה ל-14 תחומי התמחות, ובהם הגנת ענן, בטיחות באינטרנט ודואר אלקטרוני, IOT, מידור פנימי בשרתי המחשבים בארגונים, בלוקצ'יין, הגנת פרטיות, מודיעין, אבטחת אפליקציות, זיהוי וניהול גישה, ניתוח פגיעות של מערכות ועוד.

לדברי קובי סמבורסקי, שותף מנהל בגלילות קפיטל, ישראל היא אחת ממעצמות הסייבר הגדולות בעולם עם חברות מובילות ופורצות דרך בתחומן. מגזר הסייבר בישראל רשם בשנת הקורונה צמיחה של יותר מ- 70% בהיקף ההשקעות וזאת כתוצאה מהביקוש הגובר להגנת מערכות המידע על רקע העליה במתקפות. אנו מעריכים שבשנה הקרובה נראה חברות סייבר מתוך הרשימה הופכות ליוניקורנים ולצידן סטרטאפים חדשים שיעלו על מפת החברות המובילות.

גלילות קפיטל הוקמה בשנת 2011 על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין, אליהם הצטרפו כשותפים נופר עמיקם וליאור ליטבק. הקרן מנהלת כחצי מיליארד דולר של השקעות והקימה לאחרונה את קרן הצמיחה Glilot+, בהיקף של 170 מיליון דולר שצפויה להשקיע בחברות תוכנה וסייבר. גלילות קפיטל היא הקרן הישראלית היחידה שדורגה ארבע פעמים על ידי חברת המחקר הבינלאומית פרקין כקרן הון סיכון בעלת הביצועים הטובים ביותר בעולם.

seperator

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-82 מיליון דולר מחברת BAE Systems Hägglunds AB - BAE Systems Hägglunds - לספק לצבא הולנד מערכות הגנה אקטיבית וכוונות מפקד אלקטרו-אופטיות. החוזה יבוצע על פני תקופה של ארבע וחצי שנים.

במסגרת החוזה וכחלק מתוכנית המודרניזציה בהובלת BAE Systems Hägglunds, אלביט מערכות תצייד רכבי קרב משוריינים מסוג CV90 של צבא הולנד במערכות ההגנה אקטיביות מסוג חץ דורבן ובכוונות מפקד מסוג Commander Open Architecture Panoramic Sights ("COAPS"). חץ דורבן הנה מערכת קלת משקל העושה שימוש בחיישנים אופטיים, מכ"מי מעקב, משגרים ואמצעי נגד בכדי לנטרל איומים במרחק בטוח עם נזק שיורי זניח. COAPS הנה כוונת מפקד מודולרית, בעלת ייצוב דו-צירי, המאפשרת חישובי בקרת אש והרכשת מטרות בטווחים ארוכים, ביום ובלילה, במצבים נייחים ובתנועה.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל יבשה ותעש של אלביט מערכות: "אנו מרוצים מההזדמנות לשתף פעולה עם BAE Systems Hägglunds ולתמוך בתוכנית מודרניזציה חשובה זו של צבא הולנד".

מערכת חץ דורבן של אלביט. יחצ,
מערכת חץ דורבן של אלביט/יחצ

Editor X, פלטפורמת עיצוב אתרים מקצועית עבור מעצבים וסוכנויות לבניית אתרים, אשר גרסת הבטא שלה הושקה לפני כשנה ומשמשת עד כה למעלה מ-200 אלף משתמשים ברחבי העולם, מושקת היום בגרסתה המלאה והרשמית. לגרסה זו נוספות כעת יכולות עריכה שיתופיות של מספר משתמשים בו זמנית, כך שכמה מעצבים יכולים לעבוד יחד על אותו האתר, מתחנות עבודה שונות. יכולת זו מהווה אבן דרך משמעותית עבור סוכנויות וצוותים העובדים ביחד על בניית אתר, והופכת את Editor X לפלטפורמת עיצוב אתרים השיתופית הראשונה והיחידה בעולם.

אפשרויות העריכה החדשות שפלטפורמת Editor X מציעה הינן מגוונות וייחודיות. לצד יכולת עריכת אתרים על ידי מספר צוותים במקביל, תכונות הפלטפורמה כוללות גם מתן הערות מיידיות, מתן הרשאות מתקדמות וגישה לספריות עיצוב משותפות. מאפיינים אלו, עתידים לעזור באופן ניכר לצוותי העיצוב לחסוך זמן יקר בעבודתם. כמו כן, הורחבו יכולות העיצוב, וכעת ניתן לבצע אינטראקציות Code-free (ללא קוד) שזהו אחד מהפיצ'רים המשמעותיים ביותר עבור מעצבים כיום.

"פלטפורמת Editor X מאפשרת יכולות עיצוב יוצאות דופן עבור מעצבים מקצועיים. יכולות אלו מאפשרות למעצבי אתרים להגשים כל קונספט עיצובי, בדומה לתוכנות עיצוב, רק שכאן גם ניתן לפרסם את האתר באופן מיידי. ברגע שאתה נחשף לעבודות שנעשו באמצעות Editor X אתה מבין את הכוח הטמון בפלטפורמה שפיתחנו" , מסרה ליאור בש, מנהל השיווק של Editor X. "יכולות העבודה השיתופית מהוות דחיפה משמעותית ולוקחות את הפלטפורמה המהפכנית שלנו צעד נוסף קדימה מהסטנדרט הקיים וזאת על ידי יצירת שיתוף פעולה חכם יותר בפרויקטים גדולים המערבים מספר מעצבים".

ההכרזה על היכולות החדשות התקיימה באירוע והדגמה וירטואלית בה השתתפו: מור פילוסוף, מנהל Editor X, גלי ארז, מנהלת המוצר וסליק קוגן, ראש צוות הפיתוחֿ. ההדגמה נעשתה על ידי עריכת אותו האתר משלוש תחנות עבודה שונות והציגה את יכולות הפלטפורמה בה מספר עובדים יכולים לעצב, לערוך, ולתכנת יחד את האתר בצורה המיטבית ביותר.

"פלטפורמת Editor X הינה התגשמות חלום עבור כל מעצב - כעת, יש לי את הגמישות המלאה ליצור ולנהל כל היבט בעיצוב וכך גם לעבוד בצורה יעילה יותר ומדויקת מאי פעם", מסרה אנדראה ביולייה, מנהלת הקריאייטיב של Studio Linear, סוכנות עיצוב בארה"ב. אנחנו עושים פרוייקטים לתעשיית המוזיקה, ועל מנת להצליח, עלינו להוביל את מגמות העיצוב של אתרי האינטרנט".

באמצעות Editor X, מעצבי האתרים יכולים לעבוד על מספר בלתי מוגבל של אתרים ללא תשלום. תוכניות הפרימיום (בתשלום) מאפשרות חיבור לדומיין, קבלת תשלומים מקוונים דרך האתר ועוד.

X EDITOR. יחצ,
פלטפורמת Editor X/יחצ

אנלייט ונאוויטס פטרוליום מדווחת הבוקר על חתימת הסכם עקרונות לשיתוף פעולה בלעדי, בין אנלייט לבין פלר (חברה בבעלות יחידי השותף הכללי בנאוויטס) לייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיית רוח בים (Off Shore Wind) בשוק הבינלאומי. במסגרת ההסכם הצדדים ישתפו פעולה בתחום באופן בלעדי למשך שנתיים. עוד דיווחה נאוויטס כי בכוונת פלר לפעול להעברת הפעילות לנאוויטס, בכפוף לאישור התיקון בתקנון הבורסה ואישור בעלי יחידות ההשתתפות.

בהתאם להסכם העקרונות, אנלייט צפויה להחזיק ב-60% מהפעילות המשותפת ונאוויטס ב-40%.
שיתוף הפעולה והסינרגיה בין אנלייט לנאוויטס יאפשרו להביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים של הצדדים. אנלייט הינה בעלת ניסיון בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטים באנרגיה מתחדשת בארץ ובעולם, ומחזיקה בפורטפוליו פרויקטים נוכחי* בהיקף של כ-2,000 מגה ואט* וביניהם פרויקטים משמעותיים באנרגיית רוח ביבשה בארץ ובעולם, ובנוסף בפורטפוליו פיתוח של פרויקטים בהיקף כ 2,300 מגה ואט נוספים.

נאוויטס פטרוליום פועלת בעיקר בצפון אמריקה בפיתוח והפקה של פרוייקטי נפט ימיים משמעותיים -בקסקין ושננדואה - והיא בעלת נסיון עשיר ומוכח עם הרגולציה והספקים בתחום וכן ניסיון במימון פרויקטים ימיים. שיתוף פעולה זה יאפשר לנאוויטס ולאנלייט ניצול של היכולות והניסיון שלהן לאיתור הזדמנויות בתחום וצפוי להרחיב את פעילותן באופן משמעותי.

אנרגיית רוח בים היא מהתחומים הצומחים ביותר בסקטור האנרגיות המתחדשות, עם עלייה של כ-20% בשנה, תוך שימוש באנרגיה נקייה לחלוטין ומינימום של טביעת אצבע אקולוגית. קיימת בעולם הערכה כי הסקטור צפוי לקבל רוח גבית משמעותית מצד הממשל בארה"ב, ששם את קידום האנרגיות המתחדשות כיעד מדיניות מרכזי. בנוסף, התחום צפוי ליהנות מירידה משמעותית בעלויות ההקמה ומשיפורים טכנולוגיים, בין השאר בשל התקדמות טכנולוגיית טורבינות רוח ימיות צפות.

עד היום הוקמו כ-34 ג'יגה-וואט של פרויקטי Offshore Wind בעולם, והיקף ההתקנות העולמיות צפוי להמשיך ולצמוח לרמה של מעל 80 ג'יגה-וואט עד שנת 2025. חלקו של שוק ה- Offshore Wind בצפון אמריקה, הנמצא בראשית דרכו כיום, צפוי לגדול משמעותית ולהגיע להיקף של כ- 164 ג'יגה-וואט עד לשנת 2050, המהווה נתח משמעותי מכלל ההתקנות בעולם.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "כניסתה הצפויה של נאוויטס לתחום האנרגיות המתחדשות והשותפות בתחום ה-Offshore wind עם אנלייט, המהווה שחקן משמעותי ומוערך בישראל, יאפשרו הרחבה נוספת משמעותית בפעילותה של נאוויטס, תוך יצירת ערך רב נוסף למשקיעיה".

מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ: "סקטור ה- Offshore Wind מעניין מאוד מבחינתנו, וכניסתנו אליו מהווה המשך טבעי של פעילותנו העניפה בתחום אנרגיית הרוח בעולם. בשנים האחרונות קיימת האצה בקצב הגידול של סגמנט זה, ואנו צופים שקצב זה יימשך, כאשר הפעילות העולמית תמשיך לצמוח באירופה אך גם תתרחב מאוד בשווקים נוספים. אנו שמחים על השת"פ עם קבוצת נאוויטאס שתוסיף יכולות ייזום, מימון וניסיון בתחום האופרציה והרגולציה של פרויקטי תשתית ואנרגיה ימיים, בדגש על צפון אמריקה".

גדעון תדמור. דניאל קמינסקי,
גדעון תדמור, יו"ר נאוויטס/דניאל קמינסקי

עיריית ירושלים יצאה לאחרונה בתוכנית חדשה, "עושים עסקים בירושלים", להכשרת בני נוער למנהיגות ויזמות עסקית בתשעה בתי ספר ירושלמים.

במסגרת התוכנית, שתתקיים לאורך שנת הלימודים, נפתחו קבוצות יזמות בשכבות ט'-י' בבתי ספר מכלל האוכלוסיות בעיר. כחלק מההתנסות הראשונית יחקרו המשתתפים את הסביבה העסקית, יאתרו צרכים ובשיתוף אנשי עסקים ויזמים יפתחו פתרונות יצירתיים וחדשניים.

התוכנית היא פרי יוזמה משותפת של האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים וארגון יזמים צעירים, העוסק בחשיפתם של צעירים לעולם העסקים והיזמות, מאפשר להם להתנסות בו ומסייע להם בהבנתו. מטרת התוכנית, היא להקנות לבני הנוער את דרך החשיבה העסקית כבר מגיל צעיר, לטפח בהם את ערכי היזמות והחתירה למצוינות ולתת בידם כלים להתפתחות עסקית מוצלחת בעתיד ובכך לחזק את העסקים העתידיים של העיר ולתרום לכלכלה הירושלמית.

"אנו רואים חשיבות רבה בהשקעה בחינוך ליזמות דווקא בתקופה זו, בה לא מעט עסקים מתמודדים עם אתגר הקורונה", מסבירים בעירייה. "ניהול נכון, קידום יוזמות יצירתיות וחשיבה יזמית מחוץ לקופסא, הם כלים אשר מסייעים לבעלי העסקים לצלוח את המשבר ואף לצמוח ממנו".

יצוין כי כלל פעילויות התוכנית מתקיימות על פי הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מברך על התכנית המיוחדת ומאמין בחשיבות הקניית כלי יזמות עסקית לתלמידים כבר בגיל צעיר. יש לראות בדור הצעיר בסיס איתן ליזמים חברתיים ועסקיים כאחד, להעצים אותו ולעודד אותו לעשייה פורצת דרך בעיר. אנחנו איתכם".

seperator

חברת תעשיות מספנות ישראל מרחיבה את צי האוניות שבבעלותה. היום מדווחת החברה, כי חברת בת שלה חתמה על הסכם לרכישת אוניית מטען בתמורה לסך של כ-10.85 מיליון דולר. האונייה הנרכשת, שנבנתה בשנת 2011, הינה גדולה במיוחד, והיא בעלת כושר הובלה של 37,500 טון. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך החודשים אפריל - יוני 2021.

האונייה מיועדת להצטרף לצי האוניות המסחריות שמפעילה מספנות ישראל. לאחר רכישת האונייה יהיו לחברה 12 אוניות על פי החלוקה הבאה: 3 אוניות מלט עם כושר הובלה של כ- 12,000- 15,000 אלפי טון אשר משמשות לצורך יבוא מלט , 8 אוניות עם כושר הובלה של כ- 5,000-8,000 טון, והאונייה הנרכשת עם כושר הובלה של כ- 37,000 טון אשר משמשות להובלת צוברים ומטען כללי.

תעשיות מספנות ישראל החלה בפעילות אוניות המטען בשנת 2013, ומאז היא מגדילה בעקביות את צי האוניות שלה, המעביר מטענים באזורי אירופה ואפריקה. הפעילות מתבצעת לצד פעילות חברות הבת, מספנות ישראל הפועלת בין היתר בתחום בניית כלי שייט, חברת סימנט הפועלת בתחום יבוא והפצת מלט לישראל ונמל מספנות ישראל המפעילה נמל בחיפה שמתמחה בפריקת מטען כללי, מטעני צובר בחופנים ומלט במתקנים אוטומטיים. כיום נמל מספנות ישראל מספק ללקוחותיו פתרון מקצה לקצה בתחום זה, הכולל פריקת מטענים, מיון, איחסון והפצה של סחורות ומוצרים.

תעשיות מספנות ישראל השלימה בהצלחה בספטמבר האחרון הנפקה ראשונית לציבור (IPO), במסגרתה גייסה כ-340 מיליון שקל ברוטו תמורת כ-20% ממניותיה. החברה נסחרת במדד ת"א 90. צבר ההזמנות של החברה במועד ההנפקה הסתכם בכ-300 מיליון שקל וכיום נמצאת בסיום משא ומתן על עיסקה נוספת בהיקף של כ-430 מיליון שקל לבניית ספינות למדינה באסיה. ברבעון השלישי 2020 דיווחה החברה על הכנסות בסך של 556 מיליון שקל.

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "אנו שמחים להודיע על הרחבת צי האוניות שלנו. האונייה הנוכחית, שתתקבל על ידי החברה במהלך החודשים הקרובים, הינה בעלת כושר הובלה משמעותי ותאפשר לחברה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות רחב יותר. רכישה זו הינה במסגרת האסטרטגיה של החברה להגדיל את הצי הימי שלה, לצורך פעילותה בהפעלת אוניות בשווקים הבינלאומיים ואף אפשרות הובלת מטענים לארץ, כשירות משלים וסינרגטי ליתר פעילויות הקבוצה. עיסקה זו מחזקת את מעמד מספנות ישראל כשחקנית מובילה בתחום הימי".

שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב. דניאל צרסקי,
שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב/דניאל צרסקי

קבוצת דוראל אנרגיה מתחדשת, מובילת תחום אגירת האנרגיה בישראל, הודיעה הבוקר (א') על העמקת פעילותה בתחום ניהול רשתות החשמל ואגירת האנרגיה. בכוונת החברה להציע לקיבוצים, שרבים מהם כבר היום נהנים משותפות עם דוראל ולצרכני חשמל מהותיים נוספים (מפעלים, קניונים וכו'), לנהל עבורם את רשת החשמל בשילוב מתקני אגירת אנרגיה ולהובילם לקראת עצמאות אנרגטית תוך כדי לצמצום התלות בצריכת חשמל ממקורות חיצוניים.

לצורך כך, ובהתאם למצוי בכל קיבוץ, או צרכן חשמל גדול אחר יוקמו בשטחו מתקן אגירה, מערכת ניהול לייעול וניהול ייצור וצריכת החשמל וכן תיבחן הקמת מתקנים נוספים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשטחי הקיבוץ. מתקן האגירה, יאפשר לאגור החשמל המופק בשעות בהן זורחת השמש ולנצלו בין היתר בשעות החשיכה. אגירת האנרגיה אף מאפשרת צריכה חכמה יותר - ניצול החשמל שנאגר בשעות בהן תעריף החשמל נמוך יותר באופן שיוזיל את עלויות החשמל של הקיבוץ ואף יוריד מהעומס הקיים על כלל מערכת החשמל הארצית בשעות הקצה ובכך יטיב עם כלל הצרכנים.
קיבוצים רבים בישראל מתבססים בשעות היום על אנרגיה מתחדשת אותה הם מייצרים באופן עצמאי וישנם אף קיבוצים שמייצרים יותר אנרגיה מאשר הם צורכים. אגירת אנרגיה וניהול הרשת באמצעות דוראל אנרגיה, יאפשרו להם ניצול מיטבי של האנרגיה המופקת מהשמש והפקת רווחים.

כבר בימים אלו, משלימה החברה הקמת מתקן ראשון מסוגו בישראל, בהספק של כ-1 מגה וואט לאגירת אנרגיה וניהול רשת החשמל באחד הקיבוצים. השטח הנדרש להקמת מתקן אגירה דומה עומד על כ-15-20 מ"ר בלבד, כך ששטח אינו מהווה מכשול. פעילות זו מצטרפת לזכיותיה הגדולות של דוראל במכרזי רשות החשמל להקמת מתקני אנרגיה סולארית משולבי אגירה.

יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "אנחנו ממשיכים לפתח את מנועי הצמיחה של החברה וגאים להציע לשותפינו העסקיים את היכולת להתנהל כיחידה אנרגטית עצמאית המבוססת רובה ככולה על אנרגיה מתחדשת. אגירת אנרגיה היא העתיד של עולם האנרגיה ודוראל, החברה המובילה בשוק האגירה בישראל, לאחר זכייתנו המשמעותית במכרזי רשות החשמל, פועלת כעת ליישום נוסף ומשמעותי של מתקני האגירה. אנו רואים בהקמת מתקני אגירה אלו הצעת ערך מוסף והתפתחות טבעית עבור השותפים שלנו".

seperator

חברת ברנמילר אנרג'י מרחיבה את פעילותה בשוק בברזיל. היום מדווחת החברה, כי חתמה על הסכם מחייב עם חברת דטרוניק הברזילאית (Detronic Energia) במסגרתו תרכוש דטרוניק מהחברה מערכת אגירה מבוססת ביומסה ואנרגיה סולארית לייצור חשמל לתמורת סך של כ-3.6 מיליון דולר.

על פי ההסכם, התמורה בגין המערכת תשולם בהתאם לעמידה ב-5 אבני דרך אשר נקבעו בהסכם, החל משלב חתימת ההסכם ועד לאישור קבלת המערכת באתר דטרוניק בברזיל. כמחצית מהתמורה צפויה להתקבל במהלך ששת החודשים הקרובים שלאחר החתימה על ההסכם. המערכת צפויה להימסר לדטרוניק במהלך הרבעון השני או השלישי של שנת 2022.

ההסכם כולל תנאי מתלה לפיו על דטרוניק לקבל אישור מקדמי ממפעילת רשת החשמל הברזילאית (Brazilian electrical grid operator) לחיבור רשת החשמל. ככל שאישור זה לא יתקבל תוך 60 ימים ממועד חתימת ההסכם, ההסכם יתבטל, אלא אם יוסכם אחרת על ידי הצדדים.

עסקה זו מגיעה כחודש לאחר שברנמילר עדכנה, כי סיימה את ייצור מערכת האגירה התרמית bGen וביצעה את המבדקים ההנדסיים הנדרשים בהתאם לתכנון ולתפוקות שסוכמו עם חברת FORTLEV בברזיל.

מערכת האגירה bGen היא הראשונה מסוגה הנטענת באמצעות שריפה מבוקרת של ביומסה (שבבי עץ) ופריקה של אנרגיה תרמית. שוק הביומסה נפוץ מאוד באירופה, ארה"ב וברזיל לייצור חום וחשמל והמערכת היא בשורה משמעותית לשווקים אלה.

בחודש דצמבר קיבלה ברנמילר מרשות החדשנות אישור לביצוע פרויקט העברה מפיתוח לייצור סדרתי של מערכות אגירת אנרגיה תרמית, שמפתחת החברה. התקציב שאושר לפרויקט הינו בסך של עד כ-3.3 מיליון שקל, ושיעור ההשתתפות של הרשות הינו בשיעור של 50% (כ-1.65 מיליון שקל).

עוד דווחה החברה בחודש דצמבר כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב להתקנה של מערכת אגירה תרמית במרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאספקת קיטור ומים חמים לבית החולים. במסגרת הפרויקט תותקן ותופעל מערכת אגירה תרמית אשר תחליף את דודי הקיטור הקיימים בביה"ח המבוססים על סולר מזהם. האגירה תיטען מרשת החשמל בתעו"ז שפל ותספק קיטור ומים חמים לפי פרופיל הצריכה של ביה"ח.

דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י: "החתימה על הסכם זה מהווה צעד נוסף וחשוב כחלק מאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בשוק הברזילאי, שוק תעשייתי מפותח ועצום בגודלו. ההסכם הינו בהמשך לשיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם החברה הברזילאית פורטלב כמפיץ בברזיל ואשר תומך בהמשך התוכנית העסקית שלנו. השימוש בטכנולוגיית האגירה שלנו תאפשר לחברת דטרוניק למכור ללקוחותיה וללקוחות אחרים נוספים בעתיד לעבור מאנרגיה פוסילית, יקרה ומזהמת לאנרגיה ירוקה, זמינה וזולה. לדטרוניק פייפליין גדול של פרויקטים נוספים, כך שעסקה זו עשויה להוות סנונית ראשונה מבין רבות בברזיל ועבור דטרוניק עצמה בפרט. אנו ממשיכים לפעול במרץ להרחבת פעילות החברה גם בארה"ב ובאירופה לספק פתרונות גמישים ויעילים לאנרגיה מתחדשת אשר תבסס אותנו כשחקן טכנולוגי מוביל בתחום האגירה".

דורון ברנמילר. יחצ,
דורון ברנמילר/יחצ

לראשונה בישראל - מיזם 'מגן השקעות' - מיזם חדשני ומהפכני מסוגו בעולם ההשקעות. המשקיעים החברים בתכנית ערבים זה לזה ומספקים אחד לשני הגנה פיננסית במקרה של הפסד תוך מזעור האפשרות להפסד כספי השקעה.

התכנית בהובלת עמותת 'ערבות הדדית' כוללת השקעות שנבדקו ואושרו על ידי ועדת הפיקוח של העמותה, בראשה מכהנים בכירים במערך הניהול והפיננסים בישראל.הרעיון העומד מאחורי התכנית הוא שימוש בחוסנה של קבוצה לשם הגנה על ההשקעות הפרטניות של כל אחד מחברי הקבוצה.
התכנית מבוססת על המודל המצליח של קרנות הערבות ההדדית אשר נועדו לספק תמיכה קהילתית תוך התאמת המודל ודיוקו לעולם ההשקעות והפיננסים.

"כמי שהיה אמון על הגנת הצרכן במועצה הישראלית לצרכנות סימנתי לעצמי כמטרה ראשית להביא מהניסיון שלי כמגן הצרכנים לעולם ההשקעות. המטרה בתוכנית מגן השקעות היא להתמקד בראיית המשקיע כצרכן ולפעול ליצירת רשת הגנה למשקיעים והגברת הביטחון, הוודאות והשקט הנפשי שלהם" אמר מנכ"ל קרן הגשמה, אדריכל תכנית מגן השקעות ומי ששימש בעברו כמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עופר מרום.

עופר מרום. יחצ,
עופר מרום/יחצ

מליאת מועצת ירכא, בראשות ראש המועצה הממונה אלי רגב, אשרה אמש את תקציב המועצה
לשנת 2021 בהיקף כספי של מאה מיליון שקל. ראש המועצה אלי רגב ציין בפתיחת הישיבה כי מדובר בתקציב של בשורות ופיתוח חסר תקדים, המציב את החינוך בראש סולם העדיפויות - יחד עם השקעות גדולות מאד בהעשרה חינוכית, כיתות הישגיות, ביטחון תזונתי, שדרוג הבטיחות ומתקני ספורט מתקדמים
לצד תקצוב העמקת פעילות הרווחה, פיתוח תשתיות דרכים וכבישים ושיפור השירות לתושבים.

במקביל לאישור התקציב, הוסדר הנושא התקציבי - כולל מחיקת חובות ואיזון תקציבי כחוק. בתוכנית המועצה לקדם השנה הקמת מרכז הייטק בינלאומי שיהווה מרכז תעסוקה אזורי משמעותי לדור העתיד של ירכא וכן תוקצב הקמת מרכז קהילתי לטובת כל תושבי הכפר.

seperator

חברת מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית מדווחת על הצפת ערך משמעותית בחברה המוחזקת CDX - Cleveland Diagnostics, חברה המתמקדת בפיתוח בדיקות אבחון מהדור הבא לגילוי גידולים סרטניים. סבב הגיוס הקודם בחברת CDX הושלם בחודש מאי 2020 לפי שווי חברה של כ-74 מיליון דולר אחרי הכסף והסבב הנוכחי מתבצע לפי שווי הגבוה בכ-51%, קרי 112 מיליון דולר אחרי הכסף. לאחר סבב ההשקעה הנוכחי תחזיק מרחביה בכ-5.5% מהון המניות של CDX בדילול מלא.

כמו כן חתמה החברה על הסכם הלוואה המירה בסך של כ-2 מיליון דולר לפי שווי של 190 מיליון דולר לפני הכסף לחברת CDX, או 20% הנחה מסבב הגיוס הבא. את הגיוס הובילה LYFE Capital עם השתתפות Cleveland Clinic ומשקיעים קיימים נוספים. תמורת הגיוס צפויה לשמש את CDX להרחבת המסחור של בדיקות ה-IsoPSA וכן לתמיכה בהתרחבות להתוויות רפואיות נוספות ובהן בדיקה לגילוי סרטן השד וסרטן הריאה.

LYFE Capital הינה קרן המתמחה בהשקעות בחברות בתחומי הבריאות. LYFE פועלת להשבחת ערך החברות הודות לניצול הקשרים של החברות בפורטפוליו ויצירת סינרגיות ביניהן. מטרת הקרן היא להציף ערך באמצעות הסכמים משמעותיים של שיתופי פעולה ומכירות ולייצר נזילות גבוהה למשקיעים עם הפיכת החברות בפורטפוליו לציבוריות.

CDX ערכה שני ניסויים קליניים רב-מרכזיים בבתי חולים ומרפאות מובילים בארה"ב ובעולם במסגרתם התקיימה השוואה של הדיוק האבחוני של ה-IsoPSA אל מול בדיקות PSA מסורתיות, אשר מהוות כיום את הסטנדרט הרפואי בתחום הטיפול בסרטן הערמונית בגברים אשר נקבעה להם ביופסיית ערמונית. תוצאות הניסויים הקליניים מראות כי בדיקת ה-IsoPSA הראתה ביצועי אבחון טובים יותר ביחס לבדיקת serum total PSA מסורתית וכן לבדיקת percent free PSA בזיהוי מטופלים עם סרטן ערמונית בדרגה גבוהה.

מרחביה אימצה אסטרטגיית השקעות בתחום הביומד, המתבססת בעיקר על איתור חברות בשלב קליני מתקדם הקרובות לשלב המסחור והשקעה בחברות במסגרת סבבי גיוס משמעותיים יותר בהובלת גופי השקעה מהמובילים בעולם הביוטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully