וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים "מאמינים בישראלים" ביפנית?

7.2.2021 / 14:59

ההשקעות יפניות בישראל גדלו בשנת 2020 ב- 20% , למרות מגפת הקורונה, והסתכמו ב 1.1 מיליארד דולר. סך ההשקעות היפניות בישראל משנת 2000 - למעלה מ-8.2 מיליארד דולר

אלחנן הראל. יחצ,
אלחנן הראל, עורך המחקר/יחצ

שנת 2020 היתה שנת שיא נוספת ביחסים הכלכליים בין יפן לישראל. על פי מחקר שנערך על ידי אלחנן הראל וזיו טטרוק מחברת היעוץ הראל-הרץ אינבסטמנט האוס, נמנו בשנה האחרונה 51 השקעות יפניות בישראל.

סך ההשקעות שנמנו הסתכמו ב 1,103 מליון דולר ,גידול של 20% לעומת שנת 2019 (914 מליון דולר), אם זאת יש לציין שבשנת 2019 נמנו 67 השקעות (19% יותר מאשר בשנה הנוכחית). יפן תופסת כיום נתח נכבד של 11,1% מכלל ההשקעות הזרות בהייטק הישראלי , לעומת נתח מזערי של 1.8% בלבד בשנת 2016.

סך ההשקעות היפניות בישראל משנת 2000 הסתכמו ב- 8.25מיליאד דולר, בכ - 308 השקעות. יש להדגיש כי הגידול בהשקעות החל בשנת 2015 לאחר חילופי הביקורים בין ראשי הממשלה נתניהו ואבה ובעקבות חתימה על הסכמי השקעות ושיתופי פעולה בתחום הביטחון, הסייבר והחקלאות.

מאפיין חשוב במיוחד הוא הגידול במעגל המשקיעים היפנים. בעוד שעד לשנת 2015 עיקר ההשקעות בוצעו על ידי מספר מצומצם מאד של חברות סחר וחברות תעשייתיות גדולות. הרי שבשלוש השנים האחרונות הצטרפו למעגל המשקיעים , יצרני המכוניות, גופים פיננסים, חברות ביטוח וקרנות הון סיכון קטנות ובינוניות. בשנה האחרונה חלה התפתחות משמעותית נוספת עם כניסתם של המשקיעים המוסדיים היפנים לישראל. חברות ביטוח מובילות כמו SOMPO, TOKIO MARINE ,MITSUI -SUMITOMO MS, בנקים כמו MUFG ו- MIZUHO יזמו שותפויות עם מקביליהם בישראל ויזמו השקעות בקרנות הון סיכון ישראליות. יתרה מכך: מאפיין נוסף לעלית הדרגה במעורבות היפנית בהשקעות בישראל היא העובדה שכיום פועלות בישראל 15 קרנות הון סיכון יפניות.

מאפיין נוסף לעניין הרב אותו מגלות חברות יפניות בישראל הינו הצטרפותם הרעננה של 22 גופי השקעה חדשים למעגל המשקיעם , עיקר המשקיעם החדשים הינם משקיעים אסטרטגים המחפשים טכנולוגיות חדשניות אשר תהוונה בסיס להמשך צמיחה ושליטה בנתח שוק גלובלי.

כמו כן ,יש לציין כי במקביל להשקעות היפניות גדל מספר הנציגויות הקבועות של חברות יפניות בישראל. על פי נתוני חברת הראל-הרץ מספר הנציגויות הקבועות גדל בארבעת השנים האחרונות מ -15 לקרוב ל 90 חברות ונציגויות יפניות כאן.

בצד הגידול הדרמטי בהשקעות חשוב להדגיש כי תחום רכישת החברות הישראליות על ידי חברות יפניות הוא עדיין תחום המתנהל בעצלתיים. השנה נוספה רכישה אחת של חברה בישראל, חברת הביו-פארמה EMENDO אשר נרכשה על ידי החברה היפנית AnGes.

עורכי המחקר מודעים לעובדה כי קיימות השקעות נוספות שלא צוינו במחקר, וזאת נוכח דרישת הדיסקרטיות של החברות היפניות ו.או הישראליות הנוגעות בדבר. חברת הראל הרץ צופה כי היקף המעורבות היפנית בישראל תמשיך לגדול למרות ההשפעה המשמעותית של משבר מגפת הקורונה וזאת בעיקר נוכח הטיית הפעילות האסיאתית מסין ליפן.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully