וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבניה גדלה מכורח המציאות. הקונים מגיעים דרך תוכנות"

7.2.2021 / 16:03

את כמות המילים שנכתבו על המשבר הכלכלי ומצוקת העסקים קשה לכמת, אך בתחום עיצוב ושיפוץ הבית פיצחו את הנוסחה ולמדו להתמודד עם המשבר בדרכים יצירתיות, עד כדי כך שהצליחו לשמר או להגדיל את היקפי המכירות. איך הם עשו זאת? אנשי השיווק בתעשייה מדברים

הבטחות לחוד, מציאות לחוד: כפי שזה נראה כרגע על אף מבצע החיסונים המרשים והסרת הסגר השלישי, עוד רחוקה הדרך עד שנחזור לפעילות אותה הכרנו ערב המשבר. השנה החולפת הייתה מן הקשות למשק הישראלי שכן בבת אחת נאלצו בעלי חברות ועסקים לחשב מסלול מחדש ולהבין איך למרות כל ההגבלות והאיסורים יוכלו עדיין להניע את העסק שלהם קדימה עד כמה שניתן.

יוליה קוריס. בן טל,
יוליה קוריס/בן טל

חברות רבות ניצלו את התקופה לחפש וליישם אפיקי שיווק יצירתיים ולהאיץ פיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו מסחר רציף וידידותי חרף הסגרים והריחוק הפיזי. לדברי יוליה קוריס, מנהלת השיווק של רשת השטיח האדום, "אתרי האונליין חווים פריחה אדירה מכיוון שבשנה האחרונה הם הפכו לאופציה הכמעט יחידה לרכישה, בפרט במהלך הסגרים, אך לא רק. אם בעבר הם שימשו בעיקר קהלים הצעירים, הרי שאילוצי התקופה גרמו גם לקהלים מבוגרים יותר, אלה שהיססו וחששו לבצע רכישות און ליין, להשתמש בהם. אלה חדשות טובות מכיוון שגם הקהל המבוגר מצידו נחשף לאופציה וגם כי יזמין האונליין מצידם פועלים לייצר אינטראקציה איכותית עם הקהל הזה, שיודע להעריך איכות ולא רק יופי.

שרית גולדשטיין. עמית פייס,
שרית גולדשטיין/עמית פייס

"במסגרת פעילות הרשת קידמנו כמה וכמה כלים שסייעו לנו לצלוח את התקופה בהצלחה יתרה. כך למשל השקנו כלי הדמיה חדשני שמאפשר ללקוחות לבחור את השטיח בקלות באתר ולהתאים אותו במדויק לחלל בבית על ידי העלאת תמונה שלו", מסבירה קוריס. "הכלי אינטואיטיבי ויודע לחשב את גודל השטיח שנדרש והעובדה שהוא קל לתפעול וידידותי הפך אותו לפופולרי בקרב כל הקהלים. לצידו הקמנו גם חמ"ל מקצועי של שירות לקוחות בסניפים עבור אלה שהיו להם באופן טבעי שאלות או היו צריכים עזרה מקצועית של אנשי מקצוע. בפועל התאמנו את אופן השירות בעת הזאת לקהלי יעד שונים ועוד דבר מוצלח שעשינו היה לייצר שיתופי פעולה עם קהילות ברשתות החברתיות ועם משפיעניות רשת שהפכו לשגרירים שלנו והמליצו על המוצרים לעשרות אלפי העוקבים".

"המציאות עשתה את שלה והחל מהסגר הראשון פיתחנו שיטות עבודה שיאפשרו לנו להגיע אל הלקוח ולא להפך", מסבירה שרית גולדשטיין, מנהלת השיווק של גולדשטיין גלרי טפט. "בעבר רוב הפעילות נעשתה בבוטיק עצמו והיום חלק גדול מהעבודה מתבצע דרך הרשתות החברתיות והאתר שלנו. אנחנו נעזרים בשירותים של חברות שירותי קידום שהם אלופים בלהריץ את העניינים והתוצאות בהתאם. אנשים פחות עוברים ברחובות ופחות חשופים לחנויות כך שאם אתה לא שם אתה לא קיים. הרכישה הפיזית בחנות הצטמצמה אבל לעומת זאת הפניות הטלפוניות עלו באלפי אחוזים. למדנו להנגיש את המוצרים אונליין, דבר לא תמיד פשוט בהתחשב בכך שמדובר במוצרים שדורשים התעמקות בפרטים כמו מידת הברק וטקסטורות. יצרנו מערך יעוץ אונליין ברמה שטרם הקורונה אף פעם לא עשינו ואף נמנענו מלעשות. אנחנו מנגישים את המוצרים דרך צילומי ווידאו על מנת שהקונים יבינו ויהיו בטוחים במוצר שהם רוכשים, זאת לצד יעוץ מקצועי איכותי שהוא תוצר של למעלה מ-60 שנות ניסיון בתחום".

עדי לביא. לירז כרמלי,
עדי לביא/לירז כרמלי

המעבר לדיגיטל התחיל עוד לפני המשבר אבל העת הזאת ללא ספק האיצה את המגמה", אומרת עדי לביא, סמנכ"לית השיווק וקשרי האדריכלים של חברת MODY. "הדיגיטל מאפשר לנו לייצר פרסונליזציה ולהגיע לקהלי יעד מאוד ממוקדים. כפועל יוצא הפרסום כיום הרבה יותר ממוקד והפלטפורמות העיקריות הן הרשתות, הדיגיטל והטלוויזיה. לעומתם יש ירידה בנפח הפרסום בשלטי חוצות ותחנות הרדיו. תחומי הבניה ועיצוב הבית הם מהיחידים שגדלו ככורח המציאות - לאנשים יש הרבה יותר זמן למצות את המרחב הדיגיטלי, לדפדף ברשתות, לשאוב השראות וליישם אותן במרחב הפרטי שלהם. לצד העובדה שקונים פוטנציאליים המשיכו להגיע לחנויות השקנו תוכנה בשם MODY VISION שמאפשרת לרכוש את המוצרים גם מרחוק. הפיתוח המורכב התחיל כמובן לפני המשבר אך הוא הואץ ובפועל הוא מתגלה ככלי נהדר ויעיל שעוזר לקדם תהליכי בניה ושיפוצים גם בעת המורכבת הזאת.

"הכלי הוא קפיצת מדרגה בחוויית המכירה ומאפשר לאנשי המקצוע שלנו לקחת את הלקוחות יד ביד ולצאת לסיור וירטואלי לבחירת המוצרים בהתאם למאפייני החלל, הטעם, הרצונות והתקציב, גם מרחוק. צרכני הקצה יכולים לראות בפועל ובכל שלב איך המוצרים יראו במרחב הפרטי שלהם וגם לדעת כמה זה יעלה להם. זהו כלי מצוין בפרט בענף בו העבודה המשיכה כרגיל וקבלנים המשיכו לבנות. כך הדיירים קיבלו את הכלים לבצע את הבחירות מבלי לעכב את הקבלנים".

יעל מוסקוביץ. סמדר כפרי,
יעל מוסקוביץ/סמדר כפרי

"אחד הדברים שעשינו היה להנגיש את אולם התצוגה אונליין. יצרנו פורמט פגישות וידאו מול מנהלי מכירו ששהו באולם ויצרו עבור הרוכשים הפוטנציאליים סיור וירטואלי, מעין פגישת התרשמות שבחלק מהמקרים הובילה לסגירות", מסבירה יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק ומבעלי חברת ניגא שף FOR HOME. "הדרך הזאת התגלתה כמאוד יעילה כאמצעי המחשה של אמצעי בישול כמו תנורים, מקררים ומדיחים שניתן להמחיש הלכה למעשה איך הם פועלים, כיצד נשמעות ההתראות וכיוב' וזה נותן מענה מאוד קרוב לביקור באולם עצמו.

"דבר נוסף שעשינו היה לתגבר את הצוות שנותן מענה איכותי והדוק לפניות הרבות שמתקבלות ברשתות החברתיות שגדלו במידה ניכרת בתקופה הזאת. המענה מהיר וזה חשוב ביותר באינטראקציה שכזאת. בשנה הזאת גם זיהינו את הצורך של אנשים באמצעי בישול איכותיים ובחרנו להנגיש לקהלים כמה שיותר רחבים חלק מהמוצרים. פילחנו את צרכי השוק וזיהינו צורך למוצרי פרימיום איכותיים ברמות מחיר נגישות יחסית לכן הרחבנו את טווח המחירים מה שאפשר לפלח שוק נרחב יורת להנות ממוצרים שהפכו לכורח בעת הזאת כמו מיקסרים וטאבונים לאפיה ובישול".

שלומית לזרוביץ. ירדן עדי,
שלומית לזרוביץ/ירדן עדי

"לשמחתנו תחום הבניה ממשיך לפעול כרגיל ואנחנו עדים להתחלות בניה ורצון הולך וגובר של אנשים לשפץ ולעבור מקום מגורים, דבר שמשפיע על הביקוש ומעצים את הצורך בהנגשת המוצרים ובחיבור מהיר של הלקוח למוצר", מסבירה שלומית לזרוביץ, מנהלת השיווק של חבר דגם- יצור בממד הבא. "ראשית, תקציבי שיווק הוגדרו מראש עם פוקוס ברור ביצירת כלים חדשים ללקוח. אם פעם תקציב שיווק היה מתפרש על 7 -10 ערוצי שיווק , היום אנחנו יודעים בברור שעדיף לנו להתמקד בפחות ערוצים ולייצר פתרונות עם ערך ממשי רלוונטי לתקופה . לצורך העניין, פעם היו הרבה יותר חשיפות על מנת לשפר תודעה , היום המתקדם במוצר אחד פרקטי עליו נדבר ואותו נדחוף . סל יותר קטן , פעילות יותר עמוקה. כמנהלת שיווק הרגשתי את הצורך של בונים פרטיים לקבל שירות מרחוק ובעצם לנהל את תהליך הבנייה שירוץ ויתקדם על אף הקושי להיפגש עם האדריכלים והספקים לפחות בחלק מהזמן. לכן הנגשנו לקהל הפרטי מארז עם מודל של הבית שלהם במחיר אטרקטיבי ובתוך 7 ימי עבודה, פרק זמן קצר יחסית. המוצר הזה סייע לבונים להתקדם בתהליך התכנון מבלי לצאת מהבית".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully