וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט ראשון לחממת MEDX: חברת EndoWays נרכשת

8.2.2021 / 14:06

החברה, שהוקמה לפני שנתיים בהשקעת החממה הטכנולוגית MEDX, נרכשת על ידי קרן ההשקעות Ascendum. נועם שמאי EndoWays: "החזון שלנו הוא לספק כלי לחדר צינתורים שיהיה קל לשימוש, חסכוני ויאפשר צינתור מרחוק. החזון הופך למציאות"

שי פוליקר. אופיר גפקוביץ,
שי פוליקר/אופיר גפקוביץ

חברת EndoWays אשר הוקמה בשנת 2018 ופיתחה מערכת רובוטית לצינתורים, הכריזה היום (8 פברואר 2021) על השלמת רכישת רוב מניותיה על ידי פלטפורמת ההשקעות האמריקאית Ascendum. מדובר על הישג עבור EndoWays שהוקמה לפני שנתיים על ידי החממה הטכנולוגית MEDX.

שי פוליקר מנכ"ל חממת MEDXשמתמחה במכשור רפואי: "EndoWays הייתה המיזם הראשון בו השקענו לאחר הקמת החממה. אנו גאים בהישגי הצוות בתקופה כה קצרה ומצפים להמשך ההצלחה של החברה".

הטכנולוגיה שפותחה בחממת מדקס על ידי מייסדי החברה נועם שמאי, , טובי סיוון ותמיר בן דוד מאפשרת ניווט קל בתוך כלי הדם בהליכים רפואיים נוירו-וסקולריים, פריפריאליים ולבביים וזאת מבלי להיחשף לקרינה רבה. הרובוט שפותח הוא הראשון מסוגו שכולל חלקים מתכלים בלבד ואינו דורש רכישה של ציוד יקר או הכנות ממושכות לפני כל שימוש.

"החזון שלנו הוא לאפשר צנתורים מרחוק ולהקל על רופאים ביצוע פרוצדורות בצורה מדויקת דרך כלי דם קטנים" אמר נועם שמאי מייסד ומנכ"ל EndoWays שישמש כמנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה לאחר הרכישה, "כעת, בעזרת התמיכה, הניסיון והמשאבים הרבים שיש Ascendum, אנו יכולים להמשיך ולהפוך את החזון הזה למציאות."

"האצת כניסת תחום הרובוטיקה למעבדות"

תחום העיסוק של EndoWays והפיתוח הטכנולוגי הייחודי אותו היא יצרה, הם שעמדו לנגד עיני אנשי Ascendum שכן מדובר בפלטפורמת השקעות חדשה שנוסדה השנה ומתמקדת במדטק, ביוטק וטכנולוגיות אחרות הקשורות לבריאות. בנוסף לכך, Ascendum הינה שותפה אסטרטגית עם החממה הטכנולוגית DiNovA Medtech הפועלת בין היתר בישראל, בארצות הברית, בשנחאי ובהונג קונג.

סרנה שאו, מייסדת ושותפה מנהלת בפלטפורמת ההשקעות Ascendum" :EndoWays מספקת יתרונות תחרותיים ואטרקטיביים שיכולים להאיץ את כניסתו של תחום הרובוטיקה אל תוך המעבדות. אנו סבורים כי למהלך זה יהיה בעל ערך רב לעשייה הקלינית העתידית. לאחר השלמת הרכישה, EndoWays תפעל במסגרת החממה הטכנולוגית DiNovA Medtech איתה אנו חולקים שותפות אסטרטגית וזאת על מנת להמשיך את הפיתוח עד שיווקו לשוק.

העסקה תאפשר ל EndoWays- גישה לשווקים חדשים, בעיקר בסין ותסייע להתפתחות המסחרית של החברה ולמיצובה כמובילה בתחום הטכנולוגי לטיפול במחלות לב. מטרה זאת תואמת את מטרתה של Ascendum והיא להפיץ באופן מסחרי את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הבריאות ולהשקיע בחברות סטארט אפ או לרכוש אותן תוך התמקדות בשוק הסיני.

פרופ 'חיים לוטן, קרדיולוג ועד לאחרונה מנהל מערך הלב בהדסה עין כרם יתמנה למנהל הרפואי של אנדווייז: "התכונות הייחודיות של הרובוט מאפשרות נווט בין כלי דם זעירים ורגישים ומסייעות בהליכים מורכבים. יחד עם זאת, הרובוט מונע חשיפה רבה לקרינה עבור המשתמשים בו. כל אלו הופכים את הטכנולוגיה שפיתחה EndoWays לאטרקטיבית מאוד עבור רדיולוגים וקרדיולוגים".

עמית ליבוביץ ממשרד כפרי-ליבוביץ ייצג את אנדווייז, בארי לבנפלד מיגאל ארנון ושות' ייצג את חממת מדקס, דויד שרתוק, יואב שדה וג'סיקה ווינטראוב ממיתר ייצגו את אסנדום

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully