וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר המכשול: הכנסת אישרה חוק ניוד צ'קים בין בנקים

8.2.2021 / 14:45

חברי הכנסת אישרו היום במליאה בקריאה שניה ושלישית חוק שיאפשר ללקוחות שרוצים לעבור בין בנקים לא להחליף את הצ'קים הישנים שלהם בחדשים. אלמלא אישור החוק, רפורמת הניוד בין בנקים שצפויה להיכנס לתוקף בספטמבר הייתה מתעכבת

איש נותן צ'ק. ShutterStock
עכשיו יהיה יותר קל לעבור?/ShutterStock

בשורה לתחרות במערכת הבנקאית בישראל. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק סליקת צ'קים שיאפשר ללקוחות הבנקים שיבקשו לעבור לבנק חדש להימנע מהחלפת הצ'קים הישנים שלהם.

בשבועות האחרונים היו סימני שאלה אם החוק יאושר, על רקע פירוק הממשלה ופיזור הכנסת. מדובר היה במכשול האחרון ליציאה לדרך של רפורמה משמעותית במערכת הבנקאית - רפורמת 'הניוד בין בנקים בקליק' שתיכנס לתוקף בספטמבר הקרוב.

במסגרת רפורמת הניוד, החל מספטמבר הקרוב, לקוחות שירצו לעבור לבנק חדש יצטרכו רק לתת הוראת מעבר לבנק החדש וכל הפעילות הבנקאית שלהם תעבור איתם באופן אוטומאטי ובכלל זה המשכורת, כרטיסי האשראי, הוראות הקבע, הצ'קים, המט"ח ותיק ניירות הערך.
ללא אישור חוק ניוד הצ'קים, הרפורמה הייתה צפויה להתעכב שכן הבנקים לא היו ערוכים לניוד חלקי.

כיום רק 2.5% מלקוחות הבנקים מבצעים מעבר בין בנקים מידי שנה, כשאחד החסמים המרכזיים הוא בירוקרטי: החשש מהסרבול שבהעברת כל הפעילות הבנקאית לבנק החדש. האפשרות לבצע את הניוד באופן פשוט כשכל הפעילות הבנקאית תעבור אוטומאטית לבנק החדש אמורה להסיר חסם תחרותי ולעודד תחרות במערכת הבנקאית.

לקראת סוף השנה צפוי לצאת לדרך הבנק הדיגיטלי הראשון (בהקמה) שבבעלות פרופ' אמנון שעשוע ובניהולו של גל בר דעה. הבנק קיבל בספטמבר 2019 רישיון מבנק ישראל, במטרה לייצר, לראשונה מזה מעל 40 שנה, אלטרנטיבה לבנקים המסורתיים.

לדברי רועי קציר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של הבנק הדיגיטלי הראשון: "באישור חוק ניוד הצ'קים הוסר המכשול האחרון לכניסת רפורמת הניוד בקליק שתאפשר ללקוחות הבנקים שרוצים אלטרנטיבה תחרותית לעבור בקלות ובמהירות בין בנקים בלי להתעסק בבירוקרטיה. הציבור הישראלי הורגל לחשוב שלעבור בנקים זה מסובך, אבל כבר היום המציאות אחרת לגמרי, זה אפילו ממש קל ועם הרפורמה זה יהיה אפילו יותר קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully