וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נשתנה? לפחות בגזרת השיפוצים התשובה היא "הרבה מאוד"

8.2.2021 / 15:56

בכל שנה אחרת, החודשים שלפני חג הפסח היו מסמלים גם את יריית הפתיחה לעונת השיפוצים. השנה, אחרי המצב מעט שונה, שכן רבים מבעלי הנכסים כבר ביצעו שדרוג כזה או אחר. אז מה מאפיין את עונת השיפוצים רגע לפני פסח 2021?

עיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
רק עוד נגיעה קלה לבית. דירה בעיצוב ניצן הורביץ/עודד סמדר

אם יש דבר אחד שמסקרן אותנו הישראלים הוא האם את פסח הקרוב נחגוג בינות בני משפחה וחברים. אלה שהקפידו על ריחוק פיזי לא זכו כבר להתאחד ולארח כבר שנה שלמה אך כן הספיקו לשדרג את הדירה ומחכים לרגע בו יוכלו לחשוף את השינוי לראווה.

בשנים עברו סימלו החודשים שלפני ערב הפסח כאחד המועדים החמים בענף השיפוצים אך אחרי שנה רוויה מסתמן שרבים מאיתנו ינצלו את התקופה לשדרוגים וטאצ'-אפים אחרונים. "אלה שתכננו שבערב פסח הדירה או הבית יהיו משופצים התחיל לעבוד על הפרויקט כבר לפני כמה חודשים טובים אבל בתקופה הזאת במיוחד השנה ניכרת תכונה בקרב רבים שפועלים כדי לתת עוד נגיעה קלה", אומר מעצב הפנים ניצן הורוביץ. "טיפול נקודתי של צביעה ואבזור. סוג של טיפול קוסמטי לנפש. שיפוצים מאסיביים ומורכבים דורשים הרבה עבודה מקדימה, כ-7-8 חודשים טרם השיפוץ עצמו. עכשיו היא שעתם היפה של רשתות הצבע וחנויות האקססוריז והטקסטיל".

לשיטתו של הורוביץ בשנה האחרונה כולנו נהיינו שפים ומעצבים: "אנשים ספגו המון השראות, היה להם זמן רב לשוטט באתרים וברשתות ולהפנים מה הדברים החשובים עבורם ביותר בבית. התא המשפחתי קיבל משקל גדול וההבנה העמוקה של מה הוא עיצוב ומהן המשמעויות שלו עלתה מדרגה. ככלל, אנחנו רואים הרבה יותר דגש על אירוח, אחסון ומרחבי עבודה. חשיבות החללים בבית לא השתנתה אבל המשבר כן העצים את החשיבות של כל פונקציה והישראלים רחבי הלב שרק רוצים ומחכים לשוב לפנק ולארח משפחה וחברים רוצים לייצר חללים נוחים ומוכווני משימה כמה שיותר. המגמה היא לייצר חללים שקולעים מבחינת נוחות תפעולית.

עיצוב יפרח בן צבי. שי אפגין,
הפעם השיפוץ יתרחש דווקא אחרי החג. דירה בעיצוב יפרח בן צבי/שי אפגין

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי מצטרף לעמדתו של הורוביץ ולדבריו השיפוצים הגדולים יתחדשו דווקא אחרי החג, לקראת הקיץ: "הסיבות לכך הן טכניות וארגוניות ואני חושב שהשנה, בשאיפה שמשבר הקורונה אכן קרוב לסיומו, השיפוצים יתקיימו ממקום יותר מפוכח, רגוע ומודע ויתכווננו לשגרת חיים פוסט עידן הקורונה. עד עכשיו חלק גדול מהשינויים התבצעו תוך כדי תנועה ולמידה של המצב החדש. היום אנשים יכולים לעצור לרגע, לעשות פאוז ולדייק את הפונקציות ממקום מודע ומפוכח. כך, למשל, לתכנן חדר או עמדת עבודה שמקושרים לבית ועדיין נוחים דיו ומאפשרים עבודה שקטה ורציפה".

בן צבי מציין כי בשנים עברו אחוז לא מבוטל מהישראלים כלל לא היו בפסח בארץ, אך השנה, לאור העובדה שהשמיים (נכון לעכשיו) סגורים, כן מרגישים הענות מצד יותר קהלים להתחדש רגע לפני החג. "השנה לתקופת החג יש משמעות סימבולית אפילו נרחבת יותר. אנשים רוצים לפתוח, לאוורר ולהתחדש באופן מאוד חד ומובהק. אפשר גם לראות בבירור עליה בביקוש למוצרים עבור המרפסות והגינות שקיבלו בשנה החולפת אפגרייד של ממש".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
MODY. יחצ,
לפעמים מספיק שידרוג של חלל אחד. עיצוב של MODY/יחצ

לדברי עדי לביא, סמנכ"לית השיווק וקשרי האדריכלים של חברת MODY, "התקופה הזאת של הקורונה גרמה לבעלי דירות ובתים רבים בישראל לצאת במלאכת השיפוץ ו/או השדרוג של ביתם ועכשיו, כשאנחנו עם הפנים לקיץ, השיפוצים נמצאים בשיאם. התחום בכללותו חווה פריחה וגידול בכל הקטגוריות והסיבה לכך ברורה: גם בתקופות שבין הסגרים כולנו נמצאים הרבה יותר בבית ומוצאים לנכון להיכנס לפרויקטים שעד הקורונה הייתה לנו נטייה לדחות אותם לטובת דברים אחרים, כמו חופשות וטיסות לחו"ל, למשל. ניכר שרבים מחשבים מסלול מחדש, נפל להם האסימון - הם מעריכים באמת ובתמים את מרחב המגורים שלהם ואני מאמינה שזה מסוג הדברים שיישארו איתנו גם כשהקורונה תהפוך לנחלת העבר.

"אנשים אוהבים לעשות לעצמם טוב והם גילו עד כמה שדרוג של הבית כולו או אפילו חלל אחד בו יכול לעשות זאת. הם פחות חוששים ללכת על פרויקטים שעל פניו נחשבים ליותר גדולים ומורכבים כמו שיפוץ כולל לחדר הרחצה לדוגמה. השאיפה כיום היא להפוך אותם לספא לכל דבר והיישום הוא אינדיווידואלי ותלוי מאוד בטעמם של בעלי הבית. יש כאלה שיעדיפו לשלב מוצרים וצבעוניות סולידיים יותר ויש כאלה שדווקא יעדיפו לקחת את השיפוץ לקצה, לבחור בצבעוניות לא שגרתית ולשלב גם אסלה חכמה ומחממת, ברזים אוטומטיים, מראות עם תאורה היקפית מובנת וכיוצא באלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully