וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתץ כל שיא אפשרי: הביטקוין לא עוצר

רועי קצירי

9.2.2021 / 8:08

פחות מיממה לאחר הדיווח של חברת טסלה על רכישת ביטקוין בהיקף מצטבר של 1.5 מיליארד דולר שביצעה בחודש שעבר, מחירו של מטבע הקריפטו המוביל משלים זינוק יומי של יותר מ-20% - וממשיך לשבור שיאים

ביטקויין מטבע וירטואלי. ShutterStock
לא מחזיקים? יכול להיות שזה הזמן/ShutterStock

טסלה חישמלה את שוק הקריפטו: הדיווח שמסרה אתמול חברת הרכב החשמלי של אלון מאסק לרשות ניירות ערך האמריקאית, על כך שביצעה בינואר רכישת ביטקוין בסכום מצטבר של 1.5 מיליארד דולר, הזניקה את מטבע הקריפטו המוביל לשיא חדש. פחות מיממה לאחר מכן, ביום שלישי לפנות בוקר (בסביבות 2:00 שעון ישראל), הגיע מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו בעולם ליותר מ-47 אלף דולר - ושבר את שיא כל הזמנים שקבע אתמול.

בדיווח של טסלה ל- SEC הוסיפה החברה כי היא מתכוונת להתחיל לקבל תשלום דרך ביטקוין "בעתיד הקרוב, בכפוף לחוקים הרלוונטיים ולהתחלה על בסיס מוגבל, שאנו עשויים להנזיל או לא במועד קבלת התשלום". החלטה זו עשויה להפוך את טסלה ליצרנית הרכב הראשונה בעולם שתאפשר תשלום במטבע דיגיטלי.

עם שבירת שיא כל הזמנים הבוקר, משלים מחיר הביטקוין עלייה יומית של יותר מ-20% וזינוק שבועי של כ-38%. מתחילת 2021 טיפס מחירו של מטבע הקריפטו המוביל ביותר מ-60%, אחרי שבשנת 2020 הכפיל את מחירו יותר מפי ארבעה.

מחיר השיא של הביטקוין (סימול: BTC ) היום לפנות בוקר, 47,131 דולר, שיקף למטבע שווי שוק של יותר מ-872 מיליארד דולר. שווי זה שקול לכ-63% משוויו הכולל של שוק הקריפטו, המונה יותר מ-8,400 סוגי מטבעות דיגיטליים. השווי הכולל של שוק הקריפטו מסתכם הבוקר ביותר מ-1.3 טריליון דולר.

במקום השני מבחינת שווי השוק, אחרי ביטקוין, ניצב את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום. אתמול שבר את'ר את שיא כל הזמנים, כשמחירו בבורסות הקריפטו הגיע לרמה של 1,770 דולר. מחיר האת'ר (סימול: ETH ) עלה מתחילת 2021 ביותר מ-130%. בתחילת השבוע הושק מסחר בחוזים עתידיים על את'ר בבורסת הנגזרים של שיקגו, CME .

במקום השלישי בשוק, מחירו של המטבע Polkadot זינק כ-15% ביממה האחרונה, ועקף בשווי השוק שלו את XRP , המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין ריפל. פולקדוט (סימול: DOT ) הגיע הבוקר לשיא כל הזמנים שלו, 23.85 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap .

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully