וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לצרכן הישראלי יש היום מודעות גבוהה יותר, בעיקר בתחום המזון"

9.2.2021 / 8:59

השוק האורגני פרץ לחיינו לפני יותר מעשור, אבל רק בשנים האחרונות החל להיות חלק מהמיינסטרים. שרונה רומנו לזר, מנכ"לית אורגניקזון, מסבירה איפה התהליך הושלם, מה יש עדיין לשפר ומודעת לתג המחיר היקר: "ידענו שאם נביא את המותגים המובילים במחירים לכל כיס - ננצח"

במהלך השנים האחרונות גוברת גם בציבור הישראלי המודעות לאיכות הסביבה. אורגניקזון החלה לייבוא ושיווק מוצרים אורגניים טבעיים ואקולוגיים במגוון רחב של קטגוריות: היגיינה נשית טבעית , טואלטיקה אורגנית, מוצרי מטבח ועוד. המוצרים של ecoLove, המותג של החברה, מוכרים היום בכל חנות טבע, בהיותם מותג הטיפוח האורגני הראשון בישראל, שמשתמש בבקבוקים העשויים מ-100% פלסטיק ממוחזר.

אורגניקזון נוסדה בשנת בשנת 2008, ע"י שרונה רומנו לזר במטרה להוביל בישראל אג'נדה ירוקה, להנגיש לשוק הישראלי מותגים אורגניים, טבעיים, טבעוניים וידידותיים לסביבה, תוך שמירה על עקרונות אקולוגיים. "רציתי להשפיע על הצרכן הישראלי וליצור מודעות והרגלי הצריכה, עוד לפני שידעו פה מה זה קיימות", היא מספרת, " ידעתי שאם נביא לארץ את המותגים הבינלאומיים המובילים בתחום במחירים לכל כיס, ננצח".

סדרת מוצרים אקולוגיים למטבח של אורגניקזון. יחצ,
הרבה יותר ירוק, הרבה יותר בריא/יחצ

הסיפור החל לפני 12 שנים, כשרומנו לזר הביאה לראשונה לישראל מוצרי היגיינה נשית אורגניים. כיום יש לחברה 9 מותגים בינלאומיים. אקו-לאב, שהחברה עצמה הקימה, משווק כיום גם ב-350 חנויות בישראל ונמכר גם ב-300 חנויות בארה"ב, כולל הולפודס ואמזון.

רומנו לזר (52), ילידת רמת גן, נשואה+3 בנות ובעלת תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק בינלאומי וכן תואר שני ממכללה למנהל. בנוסף, עשתה הסבה להוראה למדעי החברה, כלכלה ואזרחות לגיל התיכון אך מעולם לא עסקה בזה. לפני שייסדה את חברת אורגניקזון, שרונה ניהלה את המותג קליניק בישראל- מותג אמריקאי בין המובילים בעולם. "בקליניק למדתי איך צריך להתנהג מותג גדול ובינלאומי, איך בונים השקות, איך כותבים תוכנית עבודה, איך עובדת הקמעונאות, איך מחדירים מוצרים לשוק. אין ספק שבתוך כל מה שאני עושה היום, יש טיפות די.אן.איי שספגתי מהשנים שלי בקליניק", היא מספרת.

איך הצרכן הישראלי מתייחס למוצרים אורגניים טבעיים ואקולוגיים? התקדמנו?

"כמובן שיש גידול משמעותי בתחום מאז שהקמתי את החברה לפני 12 שנה. כיום, לצרכן הישראלי מודעות יחסית גבוהה בעיקר בקטגוריות של המזון. משפחות מחפשות מוצרים בריאים יותר עבורם בנוסף לכך שישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה טבעונית והפוקוס על התזונה עלה. בכל התחום של מוצרים שאינם מזון, NON FOOD, כמו מוצרי טואלטיקה, מוצרי הגיינה, נקיון ומוצרי צריכה אחרים, המודעות עדיין נמוכה והשוק בתהליך של התפתחות.

איך נפלה ההחלטה לעבור לבקבוקים 100% פלסטיק ממוחזר? האם זה כדאי מבחינה עסקית?

"אנחנו מאד קשובים ללקוחות ונאמנים לאג'נדה הסביבתית לנו. שירות הלקוחות שלנו קיבל במשך שנים בכל יום בקשות לשנות את בקבוקי הפלסטיק וחיפשנו פתרון תקופה ארוכה. יש לנו ג'ריקנים 5 ליטר שמאפשרים לצרכן מילוי ביתי, אבל חיפשנו פתרון גם למוצר הפופולארי בבקבוקים. לשמחתי, יצרן ישראלי שפגשתי בתערוכה באיטליה הסכים להרים את הכפפה ולעשות איתנו פיילוט לייצור הבקבוקים מ-100% פלסטיק ממוחזר. מבחינה עסקית, כמה שזה נשמע הזוי, מחיר הבקבוק הממוחזר יקר יותר ולמרות זאת ספגנו את תוספת העלות כדי לשמור על מחיר צרכן שהוא ALUE FOR MONEY . בעולם מתוקן, חברות שממשיכות להשתמש בפלסטיק חדש צריכות היו לשלם 'מס' על הטיפול בזבל כך שהפלסטיק הממוחזר יהיה זול יותר וחברות נוספות יעברו לפלסטיק ממוחזר".

שרונה רומנו לזר. יונתן בלום,
קשובים לאג'נדות. שרונה רומנו לזר/יונתן בלום

מה הייחוד של המוצרים שאתם מציעים?

"אנו מציעים מוצרי צריכה יומיומיים ואפקטיביים ש'חושבים' ירוק , כלומר, מוצרי צריכה שתוכננו גם במושגי בריאות האדם וגם במושגי שמירה על הסביבה, כך שטביעת הרגל האקולוגית שלהם תהייה נמוכה עם מינימום זיהום ואשפה. היום בשנת 2021 אני יכולה להרגיש שבעת רצון שהחזון שלי התממש ומגוון המותגים שלנו מצמצמים את טביעת הרגל האקולוגית, ועומדים בקריטריונים של Zero Waste /רכיבים אורגניים/חד פעמיים מתכלים/ממוחזרים ומתמחזרים מיוצרים באנרגיות חלופיות ומתחדשות, ואינם מכילים חומרים המזיקים לסביבה".

היכן ניתן למצוא מוצרים אורגניים ואקולוגיים היום?

"כמעט לכל סופר היום יש מחלקה אורגנית וכמובן שיש רשתות מתמחות כמו ניצת הדובדבן, מחלקת גרין בשופרסל, אניס, טבע קסטל, עדן טבע מרקט טיב טעם ובתי הטבע הפרטיים כמו עשרות של אתרי אינטרנט מתמחים".

איפה קיימות עוד הזדמנויות? את מרגישה שעדיין לא פיצחת את התחום?

"ההיגיינה הנשית לא מקבלת מספיק חשיבות בארץ בגלל חוסר מודעות לנזקים שהמוצרים הלא טבעיים מייצרים גם לגוף וגם לסביבה. בקטגוריה זאת ניתן למצוא מוצרים של המותג ORGANYC - מגוון מגני תחתון, תחבושות מסוגים שונים וטמפונים (עם ובלי מוליך). כל המוצרים ההיגיינה הנשית עשויים מ- 100% כותנה אורגנית טהורה, נקיים מכימיקלים מזיקים. אני רוצה לנצל הזדמנות ולציין כי ישנם מחקרים שמוכיחים שהשימוש בתחבושות וטמפונים רגילים שכוללים פלסטיק, ניילון, חומרי הלבנה וכלור מזיק לבריאות וגורם לזיהומים ופטריות בנרתיק ולדלקות בדרכי השתן. לכן גינקולוגים ברחבי העולם ממליצים על מוצרי היגיינה מכותנה טהורה למניעת תופעות גרד, תחושת בעירה, ריחות והפרשות מרובות. קטגוריה אחרונה שאני אשמח לפרט עליה - חיתולים אקולוגיים לתינוקות של המותג cottony, החיתולים בעלי כותנה אורגנית המשמשת למגע רך ונעים לגוף התינוק וכן למניעת גירויים. ללא בישום, ללא הלבנה בכלור, ללא פראבנים ותוצרי נפט וללא גלוטן, אינו מכיל פלסטיק או מתכות כבדות, כותנה טהורה למניעת תפרחות חיתולים וגירויים. המוצר הינו היפואלרגני ונבדק דרמטולוגית. יש לנו מוצרים נוספים של היגיינת הפה, מוצרים נוספים למטח ולתינוקות אותם ניתן למצוא באתר שלנו".

מארז משפחתי אקו לאב. יחצ,
מה שפעם היה נישתי, היום נמצא בכל סופר. מוצרי טיפוח של אקו לאב/יחצ

פעילות החברה נפגעה מהקורונה?

"בסך הכל אנחנו בני מזל ועבדנו כל תקופת הקורונה כיוון שאנו עסק חיוני . בזכות זה אף עובד בחברה לא יצא לחל"ת, לשמחתי. מבחינת ההשפעה של הקורונה - חלק מפעילות החברה אף גדל. הסופרים וחנויות הטבע והבריאות היו בין החנויות היחידות שהיו פתוחות כל תקופת הקורונה ואנשים פשוט הסתבבו ובילו שם וכך נחשפו גם למוצרים שלנו, כך שמהבחינה הזו הרווחנו עוד לקוחות. גם זמן המסך עלה בכל המדיות החברתיות ולאנשים היה זמן להתעניין, לקרוא וללמוד על התחום והיתרונות של המוצרים שלנו ולרכוש ישירות אונליין באתר ששידרגנו ממש לפני פרוץ הקורונה. מצד שני , פיתוח של מוצרים חדשים והשקות של מוצרים חדשים התעכב והועבר מתכניות 2020 לתכניות 2021".

היו מוצרים ספציפיים שהביקוש אליהם השתנה בגלל / בזכות הקורונה?

"ברור. הביקוש עלה לסבוני ידיים איכותיים שלא מייבשים את העור בשימוש מוגבר, נייר אפייה אקולוגי משום שכולם הפכו לשפים ביתיים. גם בתחום של מוצרי השיער שמפו ומסיכה הורגשה עלייה כל זמן שהמספרות היו סגורות. לעומת זאת, אחרי עבודה מאומצת השקנו מיסלר להסרת איפור בתקופה כשכמעט אף אחת לא מתאפרת, התוצאות לא היו מספקות.

"המותגים שלנו משווקים גם באתר אינטרנט עם משלוח עד הבית, מה שהופך אותם להרבה יותר נגישים. אנחנו באמת כל הזמן מנסים להמציא את עצמו מחדש ולהתאים את עצמנו לתקופה. למשל, כל נושא הטסטרים של מוצרי הטיפוח, בגלל התקופה זה הפך ללא רלוונטי ולכן דאגנו להפיק דוגמיות באריזה נוחה של מוצרי סדרת טיפוח לפנים. את הדוגמיות ניתן לקבל/לקחת בחינם בחנויות טבע רבות וכמובן גם זה הופך את המוצרים שלנו לנגישים לכל אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully