וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: SAP ומיקרוסופט מרחיבות את שיתוף הפעולה

עודכן לאחרונה: 9.2.2021 / 16:28

Teams של מיקרוסופט תשולב בסוויטת הפתרונות החכמים של SAP. נשיא המדינה ערך ביקור ב-Allscripts בבאר שבע, שת"פ ישראלי בתחום הפינטק בצפון אמריקה

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ערך ביקור מיוחד יחד עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' במרכז הפיתוח של חברת Allscripts בפארק ההייטק גב ים נגב. מנכ"לית מרכז הפיתוח של החברה גבי ג'ופי אירחה את הנשיא ואת ראש העיר והציגה בפניו את פעילות החברה, אשר מספקת מערכות ניהול מידע ובקרה למשרד הבריאות וארגוני בריאות בכל רחבי העולם.

בכירי החברה הציגו בפני נשיא המדינה את מוצר החברה שנקרא dbMotion, מערכת אשר מספקת מערכות לאינטגרציה ושיתוף מידע רפואי לארגוני בריאות בארץ וברחבי העולם. עם פרוץ מגפת הקורונה, החברה פיתחה מגוון של לוחות בקרה (dashboards) ללקוחותיה המספקות בזמן אמת מידע, מעקב ונתונים על חולי הקורונה בארגוני הבריאות. מערכות החברה מסייעות למאות אלפי צוותים רפואיים בארץ ובעולם מדי יום.

הנשיא ריבלין אמר: "אתגר הקורונה הוא משימה של מספרים גדולים: הערכות, תחזיות, מודלים וחישובים מורכבים. יש צורך בשיתוף פעולה ובשיתוף מידע. בשילוב זרועות, אתם ב-Allscripts, מספקים פתרונות לאתגר שבעידן הנתונים והמידע שבו אנו מצויים. למרות המחויבות הבינלאומית שלכם, בתקופה המורכבת הזאת, הסתכלתם פנימה ושאלתם איך אפשר להירתם למאמץ הלאומי למאבק בקורונה. העובדה שאתם יושבים בבירת הנגב מבטאת אף היא את הרוח הישראלית - רוח שרותמת את המקצועיות והחדשנות עם היעדים הלאומיים שלנו".

רועי צוובנר, מנכ"ל פארק גב ים נגב: "אנחנו גאים ב-Allscripts על פועלם הייחודי והבחירה שלהם להיות חלק בלתי נפרד מהאקוסיסטם הטכנולוגי שנבנה בפארק ומקווים שהטכנולוגיה של החברה תחולל מהפכה בתחום המידע הרפואי בעולם ובישראל".

רועי צוובנר, ראובן ריבלין, רוביק דנילוביץ', גבי ג'ופי. יחצ,
רועי צוובנר, ראובן ריבלין, רוביק דנילוביץ', גבי ג'ופי במהלך הביקור/יחצ

הנשיא גם אירח תחת מגבלות המאבק בקורונה את טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי: "חוסנה של חברה נמדד בשעותיה הקשות, בימים קשים יש צורך לעמוד איתן ולשלב ידיים בעשייה משמעותית שתאפשר לכולנו לצלוח את אתגרי התקופה. מגפת הקורונה טלטלה את חיינו - למזלנו, אתם, המצטיינות והמצטיינים, הייתם שם בכדי לסייע. השירות שלכם, ההצטיינות שלכם, והמסירות שלכם מעל ומעבר הטביעו חותם".

במהלך הטקס העניקו שר ההתיישבות, מנכ"ל השירות הלאומי ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, אותות הצטיינות ל- 27 מתנדבים מכל הקשת החברתית בישראל, חילונים, דתיים, חרדים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, בהם גם נוער בסיכון וצעירים עם צרכים מיוחדים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מארח את נבחרי השירות האזרחי. יחצ,
הטקס בהשתתפות נשיא המדינה/יחצ

אורקל תשיק בירושלים דאטה סנטר עבור הענן הציבורי הראשון בישראל, ענן דור 2. הענן יציע את כל שירותי ענן אורקל, כולל: תשתית ענן OCI (Oracle Cloud Infrastructure), הדאטה בייס האוטונומי של אורקל ואפליקציות הענן של אורקל.

לצורך ביצוע הפרויקט, אורקל חתמה על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם הדאטה סנטר בחוות השרתים המתקדמת של בינת בירושלים. אורקל תהיה ענקית הטכנולוגיה הגלובלית הראשונה שתפתח אזור ענן ציבורי בישראל, השקעה חסרת תקדים בעיר ירושלים.
הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל, להקים 38 אזורי ענן עד ברחבי העולם עד סוף שנת 2021, מה שיהפוך את החברה לספקית הענן הציבורי עם קצב הגידול המהיר ביותר לעומת כל ספק ענן אחר בעולם.

המתקן המשוכלל והמתקדם שישמש את הענן הישראלי, הדאטה סנטר, משתרע על פני אלפי מ"ר בכמה קומות מתחת לאדמה. הוא מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ויהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון. הוא יעניק שירותי ענן מתקדמים לחברות במשק הישראלי ממגוון מגזרים, מהתעשיה הבטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות, ועוד.
"זהו צעד חשוב בדרך לפתיחה הקרובה של אזור הענן הישראלי", אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. עם הענן הציבורי החדש, ובמיוחד בעיר הבירה ירושלים, אורקל מוכיחה שוב את מחוייבותה למדינת ישראל וללקוחות הישראלים, ומבטיחה תשתית ענן דור 2 עם הביצועים החזקים ביותר, ברמת האבטחה הגבוהה ביותר. אורקל בחנה ספקים שונים של חוות שרתים בישראל, ולבסוף בחרה בקבוצת בינת תקשורת בזכות רמת הביצועים הגבוהה, הטכנולוגיות המתקדמות והנסיון הנרחב".

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "בחירתה של חברת אורקל בעיר ירושלים היא הבעת אמון מוחלטת בחומר האנושי הקיים בעיר ובמשאביה. אני סבור כי הקמת הענן הציבורי הראשון בישראל דווקא בעיר ירושלים תוביל להמשך התפתחותה וצמיחתה של העיר בפן הטכנולוגי, זוהי מהפכת IT של ממש. חוות השרתים תוקם 50 מטר מתחת לאדמה ותהא המתקן המאובטח ביותר בישראל".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת: "זוהי מהפכה שתשנה את תפיסת השימוש והצריכה של טכנולוגית IT בישראל. הצורך בפיתוח פתרונות ענן בישראל מונע מתוך הבנה של חשיבות הטכנולוגיה להמשך התפתחות וצמיחה. בימים אלו אנו עדים לחשיבותה ככלי שיסייע ביציאה מהמשבר ובהמשך הצמיחה שתבוא אחריו. חוות השרתים של בינת משתרעת על פני 4 קומות בעומק של מינוס 50 מטר מתחת לפני האדמה, בעלת זמינות של 99.99%, שרותי תמיכה ותפעול 24/7/365 והיא המתקן הגדול והמאובטח בישראל".

ערן פייגנבאום, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל: "גופים ארגוניים רבים, בהם גופי ממשל, ביטחון ותאגידים אחרים שחלים עליהם חוקים ורגולציה, מתקשים לעבור לענן ציבורי כיוון שהשרתים אינם ממוקמים במדינה בה הם פועלים. ענן שממוקם בישראל מספק מענה לבעיה הזו, בוודאי כשמדובר בענן שמלכתחילה נבנה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר." עוד הוסיף: "מהלך הזה מחזק את מעמדה של ירושלים כעיר הייטק חשובה וכבירת מדינת הסטארטאפ ניישן".

עוזי נבון, משה ליאון ואלון בן צור. יחצ,
עוזי נבון, משה ליאון ואלון בן צור/יחצ

SAP ומיקרוסופט הודיעו על תוכניות לשלב את Teams של מיקרוסופט בסוויטת הפתרונות החכמים של SAP. החברות גם סיכמו על הרחבה משמעותית של השותפות האסטרטגית הקיימת בין החברות, וזאת על מנת להאיץ את אימוץ SAP S/4HANA ב- Microsoft Azure. הכרזה זו מתבססת על מחויבות משותפת של החברות לפשט ולייעל את המסע לענן.

"דרכים חדשות של עבודה, שיתוף פעולה, ואינטראקציה, משנות לחלוטין את אופן הפעולה שלנו", אמר כריסטיאן קליין, מנכ"ל SAP. "על ידי שילוב Microsoft Teams בפורטפוליו הפתרונות שלנו, נביא את שיתוף הפעולה לשלב הבא, תוך קידום חדשנות ועבודה חלקה יותר לאורך הארגון. השותפות האמינה שלנו עם מיקרוסופט מתמקדת בהצלחת הלקוחות שלנו. זו הסיבה שאנחנו גם מרחיבים את השילוב עם Azure."

הרבה השתנה בשנה האחרונה ככל שהעבודה הפכה וירטואלית יותר, והגדילה את התלות ב- Teams לפגישות, תקשורת ושיתוף פעולה. כדי להקל על שינויים עסקיים וחברתיים אלה, SAP ומיקרוסופט בונות אינטגרציות חדשות בין Teams לפתרונות SAP, כגון SAP S/4HANA, SAP SuccessFactors ו- SAP Customer Experience. שיתוף פעולה זה עתיד לאפשר חדשנות, להגדיל את תפוקת העובדים ומעורבותם, לתת כלים ללמידה משותפת ולתמוך בצמיחה גלובלית. שילובים אלה יהיו זמינים באמצע שנת 2021.

כריסטיאן קליין מנכ"ל SAP. יחצ,
מנכ"ל SAP כריסטיאן קליין/יחצ

קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים מדווחות היום, כי מדינת ישראל הודיעה לחברת סיטיפס, כי היא מבקשת להפעיל את הזכות לבצע רכישה בחזרה (Buy Back) בנוגע לזכויות בקו האדום של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, וזאת במקביל לחתימה על הסכם גמר חשבון בנוגע להקמת הפרויקט והעדר תביעות הדדי.

בהתאם להסכם, עליו דיווחו אשטרום ואשטרום נכסים בפברואר 2020, תשלם מדינת ישראל סכום כולל המוערך בכ-1.6 מיליארד שקל לחברת סיטיפס, שהינה הזכיין של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. על פי הודעת המדינה, המהלך יושלם בפועל ב-16 בחודש אפריל הקרוב.

קבוצת אשטרום מחזיקה ישירות בכ-29% ממניות סיטיפס (זכיין הפרויקט) וממניות חברת קונקט (קבלן התפעול של הפרויקט), ולצד זאת מחזיקה חברת הבת שלה, אשטרום נכסים, המצויה בבעלותה המלאה של הקבוצה, בכ-21% נוספים ממניות סיטיפס וממניות קונקט. לצידן של קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים, מחזיקות במניות סיטיפס וקונקט גם קבוצת הראל (20%) וקרן תשתיות ישראל (30%).

על פי הסיכום בין הצדדים, התשלום הכולל, בסך של כ-1.6 מיליארד שקל, ישולם באופן הבא: סכום ראשוני של 800 מיליון שקל ישולם עם השלמת הביצוע בפועל של ה-BuyBack, באפריל 2021, והיתרה תשולם בחלוף 9 חודשים ממועד ההשלמה, ולא לפני 31 בינואר 2022.

בעקבות המכירה, צפויה קבוצת אשטרום לרשום רווח נקי מאוחד (המיוחס לבעלי המניות) של כ-510 מיליון שקל. ׁ(מתוכם כ-23 מיליון שקל יוכר בדוח השנתי לסיכום שנת 2020, והיתרה בדוח הכספי של הרבעון השני של שנת 2021). רווח זה כולל את הרווח של חברת הבת, אשטרום נכסים, בסך של כ-192 מיליון שקל.

כמו-כן, תרשום קבוצת אשטרום תזרים מזומנים כולל בסך של כ-940 מיליון שקל (מתוכו כ-664 מיליון שקל לקבוצה ברמת הסולו, וכ-274 מיליון שקל לאשטרום נכסים).

קבוצת הראל, כחלוצת השקעות מוסדיות בתשתיות, השקיעה כ-30 מיליון שקל בפרויקט, ותממש את ההשקעה למבוטחיה בסך של כ-260 מיליון שקל, וזאת בנוסף לרווח שתרשום באמצעות אחזקתה בקרן תשתיות ישראל בסך של כ-50 מיליון ש"ח נוספים.

במסגרת ההסכם, יועברו לבעלות המדינה כל נכסי הרכבת הקלה, לרבות צי הרכבות וכלל התשתיות והמערכות של הפרויקט.

גיל גירון ורמי נוסבאום. יחצ,
מנכ"ל אשטרום גיל גירון ויו"ר הקבוצה רמי נוסבאום/יחצ

הבוקר (9.2.21) פתחה הנהלת חברת הום ביוגז את המסחר לרגל הצטרפותה למשפחת החברות הנסחרות בבורסה בתל אביב. הום ביוגז הינה אחת מ-12 החברות החדשות שהצטרפו לבורסה מתחילת השנה.

הום ביוגז הוקמה ב- 2012 והינה חברה בתחום האנרגיה הירוקה, המצטרפת לתת-ענף הקלינטק בבורסה, הכולל כיום 16 מניות, אשר 5 מתוכן הצטרפו לבורסה מתחילת 2020, בשווי כולל של כ-46 מיליארד שקל.

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתה לאנרגיה נקייה ומתחדשת בתהליך מיחזור ביולוגי וידידותי לסביבה. מערכות הביוגז שלה מספקות פתרון אקולוגי לשוק הביתי המאפשר להפוך את הפסולת האורגנית לגז בישול נקי ולדשן נוזלי טבעי בחצר הבית, ובנוסף מפתחת החברה מערכת ביוגז לשוק המוסדי.

לחברה מערך הפצה בינלאומי ופעילות מכירות בלמעלה מ-100 מדינות. השוק העיקרי של מערכות הביוגז הביתיות הינו מדינות מתפתחות במקומות בהן אין תשתיות אספקת חשמל וגז מסודרות. החברה הנפיקה בהצעה לא אחידה למשקיעים המוסדיים מניות בשווי של כ-100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-310 מיליון שקל. מניית החברה צפויה להיכנס בתחילת אפריל 2021 למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א טק-עילית, גלובל בלוטק, ת"א-טכנולוגיה, ת"א-קלינטק ות"א-תשתיות אנרגיה.

אושיק אפרתי, מייסד ומנכ"ל הום ביוגז: "קצב הגידול וייעול הייצור מאפשרים לנו להעמיק את החדירה לשווקי היעד שלנו עם מערכות טובות ויעילות יותר, ובכך להגדיל את פוטנציאל המכירות. אני מאמין כי לא ירחק היום בו כל אדם או ארגון יוכל לייצר את האנרגיה הדרושה לו משאריות פסולת אורגנית שהוא מייצר, ובכך להפחית את התלות באנרגיה פוסילית ולהפחית את הזיהום הסביבתי וגזי החממה שנובעים משינוע והטמנת פסולת. מדינות וארגונים מסחריים צועדים לכיוון זה בצעדי ענק, הן בחקיקה והן במשאבים המושקעים בכך ואנו מאמינים כי שילוב של הטכנולוגיה והידע שלנו עם בעלי המניות החזקים שלנו יאפשרו לנו להיות שחקן מוביל בתחום."

יאנה צ'רניאק, כלכלנית ביחידת ההנפקות בבורסה אמרה כי: "אנו מברכים את הום ביוגז על הצטרפותה לבורסה בתל אביב ומאחלים לחברה שתעלה ותצליח ותמשיך להשתמש בפלטפורמה הבורסאית לגיוס כספים לשם הרחבת פעילות החברה, וזאת לטובת השמירה על כדור הארץ, ולטובת הציבור שהאמין והשקיע בכם."

הום ביוגז. יחצ,
הום ביוגז פותחת את המסחר/יחצ

, אינטליקנה (ת"א: אנטל), העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי אשר פועלת במקטעים שונים, ביניהם, ריבוי, גידול, מחקר ופיתוח וכן מקדמת פעילות גלובלית בתחום הקנאביס הרפואי מדווחת היום כי ניאופרם קיבלה רישיון לבית המסחר שישמש את השותפות, זאת בהמשך לקבלת רישיון לבית מרקחת שישמש את השותפות, כפי שדווח מלפני כחודשיים.

על פי תנאי הרישיון, בית המסחר של ניאופרם, אשר ישמש את המיזם המשותף, יהיה רשאי להחזיק ולאחסן למטרת הפצה עד 400 ק"ג של מוצרי קנאביס רפואי לפי תקן IMC-GDP. הרישיון לבית המסחר יהיה בתוקף עד ליום 2 בפברואר 2022. כמו כן החברה התקשרה במספר הסכמי השקעה בהיקף כולל של כ-10 מיליון ₪ שישמשו אותה לפעילותה השוטפת.

קבוצת ניאופרם, הנה אחת החברות המובילות, הצומחות והוותיקות במתן פתרונות משולבים וחדשניים בתחום הבריאות ושיפור איכות החיים, ועוסקת, בין היתר, במחקר, פיתוח, ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מגוון מוצרים ושירותים בתחום הבריאות בישראל ובעשרות מדינות ברחבי העולם.

המיזם המשותף בין שתי החברות כולל שיווק ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי שיסופקו גם על ידי אינטליקנה וגם על ידי חברות אחרות באמצעות בית מסחר ובית מרקחת שברשות ניאופרם. עם קבלת הרישיון, המיזם המשותף צפוי למנף כעת את מערך ההפצה הרחב והמנוסה של פרומדיקו בע"מ, מקבוצת ניאופרם, ואת ניסיונה בהפעלת בתי מרקחת ובתי מסחר מצד אחד ומצד שני את זני הקנאביס הייחודיים של אינטליקנה, אותם היא מגדלת באחד המתקנים החדישים והמתוחכמים בארץ. החברות יהפכו לשחקן משמעותי בשוק בישראל ויפיצו תוצרת קנאביס רפואי תוך בחינת הפצה ישירה לבית המטופלים.

אורי וייס מנכ"ל אינטליקנה. ניתאי שאנני,
מנכ"ל אינטליקנה אורי וייס/ניתאי שאנני

מסיכות פנים בפיתוח משותף של חברת הפיתוח הישראלית- Geomatrix והמעצב האמריקאי ג'ו דוסה כיכבו בהופעה המרכזית של דה ויקנד בסופרבול. זאת לאחר שהמסכה זכתה למועמדויות לפרסי עיצוב, סיקור במגזיני עיצוב ואופנה נחשבים כמו Architectural Digest, Design Boom ו-WWD

מסיכת הפנים שמלווה את כולנו בשנה האחרונה כיכבה גם בהופעת המחצית של הסופרבול כאשר מאחורי המסכות העתידניות שעטו על פניהם רקדני הליווי של דה וייקנד נמצאת לא אחרת מחברת פיתוח ישראלית מכפר סבא שמקימיה, יוצאי יחידת 8200 פיתחו את הפריט בשיתוף עם המעצב האמריקאי ג'ו דוסה, אחד מהשמות החמים בעולם העיצוב שעיצב פריטים לריבוק, מון בלאן וקוקה -קולה.

הפיתוח החדש הינו מסכת פנים מלאה המצוידת במספר מקדמי בטיחות המרחיבים את אפשרויות השימוש: לא רק מגנה מפני נתזים אלא משלבת גם הגנה מפני קרני UVA ו- UVB, עדשות עם מקדם- SPF 50, ציפוי Anti-Fog הממזער את מטרד האדים וגורם להם להיעלם במהירות, והגנה מפני אור כחול מה שהופך את המסכה לרלוונטית גם בעבודה מול המסכים השונים שכולנו בוהים בהם במהלך היום.

המסכה אשר הושקה בארה"ב, כבר זוכה להכרה בינלאומית, ועלתה לשלב המועמדים הסופיים בקטגורית הבריאות לפרס - Innovation by Design Awards של מגזין - Fast Company, איננה הפרוייקט היחידי של Geomatrix אשר פעילה בשוק הבינלאומי והשיקה בשנה האחרונה מספר פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחומי המדיקל.

"האתגר של מעצבים ומפתחי מוצר הוא לפתח מוצרים שעונים על מגוון פונקציות פרקטיות של נוחות, משקל, עמידות ועוד אבל מבלי לשכוח לרגע שבסוף המוצר צריך להיות מסקרן וחדש - הפיתוח של Vue Shield מייצג נקודת ממשק טובה בין שני האתגרים הללו", מספר אביב אנתבי מנכ"ל החברה.

מסכת VUE SHIELD בסופרבול. יחצ,
מסכת Vueshield בסופרבול/יחצ

השבוע יצוין ברחבי הארץ החג שמאפיין את התרבות הישראלית יותר מכל - יום המשפחה. את האירוע המיוחד, שמהווה הזדמנות להודיה והכרת תודה על אוזן קשבת ותמיכה בלתי נגמרת, במיוחד השנה, הישראלים הכי אוהבים לציין באמצעות הענקת מתנות. מחקר חדש של פלטפורמת המתנות BUYME חושף כמה אנחנו באמת משקיעים במתנות האלה ובאיזו עיר בישראל ניתנו המתנות בסכום הגבוה ביותר?

נראה שהזמן הרב שבילינו השנה עם המשפחה השפיע מאוד גם על שווי המתנה הממוצע שהשקיעו הישראלים השנה בבני משפחותיהם, והשנה גדל השווי הממוצע של מתנת יום המשפחה בכ- 41% מ-294 שקל בשנת 2020, ל-416 שקל בשנת 2021. גידול משמעותי לכל הדעות.

מפילוח הנתונים עולה כי העיר בה משקיעים את הסכום הגבוה ביותר בישראל למתנת יום המשפחה היא באר שבע, בה שווי מתנת יום המשפחה עלתה בממוצע 360 שקל. במקום השני נתניה עם השקעה ממוצעת של 349 שקל למתנה; צמודה אליה במקום השלישי אשדוד עם 336 שקל ובמקום הרביעי תל אביב עם שווי מתנה ממוצע של 321 שקל (ירידה של שני מקומות משנה שעברה, אז קיבלה את המקום השני). במקום האחרון מבין הערים שנדגמו היא עיר הבירה שלנו, ירושלים, עם השקעה ממוצעת של 258 שקל למתנת יום המשפחה.

שווי מתנה ליום המשפחה לפי ערים. יחצ,
בדרום משקיעים במתנות/יחצ

לקראת ישיבת קבינט הקורונה הערב, יצא עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בביקורת חריפה על הממשלה וקבינט הקורונה. לדבריו:

"לקבינט הקורונה אין אסטרטגיה מגובשת ונכונה של יציאה מהסגר, ועובדה זו תגרום נזקים בלתי הפיכים למשק ולחברה. גם לאחר חלוף 11 חודשים מאז תחילת המשבר לא לומדים משגיאות העבר וטרם גובשה אסטרטגיה נכונה של יציאה מהסגר. כתוצאה מכך, התועלת של הנהגת הסגר תמחק בחלקה הגדול. השגיאה הכי בולטת היא החזרה למתווה מדורג של יציאה מהסגר, תוך פגיעה בעסקים רבים ובמוקדים חברתיים שונים. אין שום תועלת במתווה מדורג של יציאה מהסגר, על שום שכשאנו חוזרים לאותם דפוסי ההתנהגות קודם הטלת הסגר, התחלואה תחזור באופן בלתי נמנע."

"על קבינט הקורונה להפנים שלוש הנחות יסוד: הקורונה תהיה איתנו לפחות עד סוף יוני 2021, ובסבירות גבוהה אפילו עד סוף שנת 2021; מבצע החיסונים, על אף חשיבותו, לא יוכל לבדו לפתור את הבעיה; אנו במצב מלחמה להצלת חיי אדם, ובהתאם לכך צריך לגזור את הצעדים הנחוצים. על כן, כבר היום צריך לגבש מתווה יציאה מלא של כל מגזר העסקים והמסחר ומפעלי התרבות והשירותים לפעילות בתנאי תו סגול מחמיר, תוך שינוי לעומק של דפוסי ההתנהגות של כולם; וכן להטיל מגבלות באופן ברור על כלל החברה. בנוסף, יש גם פתרון פשוט למערכת החינוך".

לין מספק שלוש דוגמאות:

  • עד סוף יוני יש לאסור כל תפילה במקומות סגורים, כגון מסגדים, כנסיות ובתי כנסת
  • יש לצמצם את שעות הלימוד במערכת החינוך ולעבור ללימודים במשמרות ברמה של 50% מהתפוסה הרגילה
  • יש להטיל כללים מחמירים נוספים על כל פעילות תרבותית או כל מסגרת המחייבת התקהלות של אנשים.
אוריאל לין. ענת לברון,
עו"ד אוריאל לין/ענת לברון

אחד מהסטארטאפים שהתקבלו לתכנית החדשנות של שניידר אלקטריק ו-SOSA ויקבלו מענק של 25 אלף דולר הוא BionicHIVE, שלאחרונה אילון מאסק צייץ עליו; במסגרת תכנית GENESIS החברות יזכו להדרכה ומנטורינג על-ידי המומחים של שניידר אלקטריק ו-SOSA שמפעילות את התוכנית, ויקבלו גישה לרשת הקשרים שלהם.

לאחר שיותר מ-100 חברות הגישו מועמדותן, נבחרו לתוכנית GENESIS של שניידר אלקטריק, המתמחה בפתרונות ניהול האנרגיה ואוטומציה, ו-SOSA, המתמחה בחדשנות פתוחה: BionicHIVE, Saccade Vision, Aperio Systems, Adwise ו-Vanti Analytics.

חמש חברות אלו, העוסקות בפתרונות מעולמות התעשייה 4.0, יקבלו מענק בשווי 25 אלף דולר, נוסף על הדרכה ומנטורינג עסקי וטכנולוגי על ידי המומחים של שניידר אלקטריק ו-SOSA. כמו כן, יקבלו גישה לרשתות הקשרים שלהן - כולל משקיעים ולקוחות פוטנציאליים.

התכנית תימשך שלושה חודשים בסופה יתקיים Demo Day במהלכו יציגו הסטארטאפים את הפיתוחים שלהם בפני בכירים באקו-סיסטם המקומי, בכירים בזירת ההון סיכון הישראלית, בתאגיד שניידר אלקטריק העולמי ואורחים נוספים. את התוכנית GENESIS מובילים דורון קרופמן, מנהל פעילות החדשנות של שניידר אלקטריק בישראל, וסנדרה כהן, מנהלת התכנית מטעם SOSA.

דורון קרופמן, מנהל פעילות החדשנות של שניידר אלקטריק בישראל: "תכניות חדשנות, דוגמת GENESIS שיוצאת לדרך, מסייעת לשני הגורמים הקשורים בהן - לתאגיד שעבורו מדובר באמצעי חשוב לפיתוח חדשנות והטמעתה בתוכו, ולסטארטאפ שנפתחת לו הגישה לשווקים עולמיים ומשאבים חיוניים. זה נכון בפרט לעולמות התעשייה 4.0 שנמצאים עדיין בתהליכי התגבשות ופיתוח אסטרטגיה עולמית".

עזי שפר, מנכ"ל חברת החדשנות הפתוחה SOSA: "בחרנו את הסיירת מטכ"ל של הסטארטאפים בתחום התעשייה 4.0 לאחר בחינה של יותר מ-100 סטארטאפים שהגישו מועמדותם לתכנית. החברות האלו, שמתחילות עכשיו תכנית של 3 חודשים עם בכירי התעשייה, יקבלו גישה לרשת הקשרים הענפה של שניידר אלקטריק ושלנו, נוסף למענק של 25 אלף דולר. אין לי ספק שכולנו עוד נשמע עליהן".

החברות שנבחרו

  • BionicHIVE - הסטארטאפ משדרות פיתח רובוט לוגיסטי מתקדם לתפעול אוטומטי של מחסנים לוגיסטיים באופן מיידי וללא צורך בהתאמות ושינויים במחסן. אילון מאסק צייץ לאחרונה על חברה זו: "עתיד הרובוטים קרב", והוסיף סרטון בו רואים את הרובוט SqUID בפעולה במחסנים, שולף חבילות וחוזר למעברים באופן אוטונומי.
  • Saccade Vision - הסטארטאפ שפיתח מצלמה תלת מימדית חכמה ותוכנה למדידות מדויקות המאפשרת גילוי פגמים ליישומים תעשייתיים. הטכנולוגיה מדמה ראייה אנושית ברמת דיוק גבוה בקצב של מאות מדידות בשנייה. כמו כן, המוצר של סאקאדה מאפשר קיצור משמעותי של זמני ההטמעה עבור לקוחות החברה.
  • Aperio Systems - פיתחה מערכת המזהה א-נורמליות במידע של חיישנים שמודדים מדדים פיזיקליים כמו מתח, זרם, לחץ, מהירות סיבוב, טמפרטורה ועוד. המערכת בונה מודלים המדמים התנהגות תקינה של החיישנים בעזרת בינה מלאכותית ובעקבות כך יודעים לזהות מתי מתרחשות חריגות במערכות השונות.
  • Adwise - מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לבצע אחזקה חזויה בסביבה תעשייתית מאתגרת באמצעות סיבים אופטיים. הטכנולוגיה מבוססת על פיתוח ייחודי של המעבדה לאלקטרו-אופטיקה באוניברסיטת אריאל.
  • Vanti Analytics - מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן המיועדת לשפר את יעילות קו הייצור של מערכות אלקטרוניות. הפלטפורמה מנתחת את הנתונים בצורה אוטונומית באמצעות טכנולוגיה מבוססת על למידת מכונה ונותנת המלצות קונקרטיות לשיפור התהליך.
עזי שפר ודורון קרופמן. יחצ,
עזי שפר ודורון קרופמן/יחצ

חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד ((CanBreed, העוסקת בפיתוח והשבחה של זרעי קנאביס מודיעה כי סיימה לבנות חוות מחקר, טיפוח וייצור זרעי קנאביס מהגדולות בישראל הממוקמת בגבעת ח"ן. קאנבריד, אשר קיבלה היתר מהיק"ר להפעלתהחווה החלה לבחון את 30 הזנים היציבים הראשונים שפיתחה במקביל לבחינת הזנים בחוות מסחריות נוספות בארץ. החווה החדשה משתרעת על 4.5 דונם, הינה אחת חוות הקנאביס הרפואי הגדולות בישראל המיועדות בראש ובראשונה למטרת מחקר ופיתוח.

לאחר גמר בחינת הזנים הראשונים בחווה, החברה תחל לייצר את זרעי הזנים הנבחרים בקנה מידה מסחרי לשוק המקומי. לכשיפתח השוק לייצוא זרעים מחוץ לישראל, החווה תשמש גם לייצור וייצוא של זרעי קנאביס יציבים לשווקים ברחבי העולם.

בסוף 2020 הודיעה החברה כי רכשה חוות המפ (Hemp) באזור סן דייגו שבקליפורניה בגודל של כ-14 דונם ובעלות של כמיליון דולר. החברה מקימה בחווה מתקן לייצור זרעי המפ יציבים המיועדים לשוק האמריקאי. התפוקה ההתחלתית של המתקן צפויה להיות כ-12.5 מיליון זרעים בשנה והיא תתפתח בהמשך לכ-50 מיליון זרעים בשנה. החווה תחל את פעילותה באמצע שנת 2021 ותייצר זרעי המפ יציבים על בסיס הידע והטכנולוגיה של החברה בישראל. שוק זרעי ההמפ בארה"ב מוערך בלפחות כמיליארד דולר לשנה.

לאחרונה החברה הודיעה כי לאחר ארבע שנות מחקר סיימה לפתח את זרעי מכלוא יציבים ואחידים הראשונים בעולם של צמח הקנאביס. בכך, מביאה החברה פתרון לבעיה העיקרית של תעשיית הקנאביס הלוקה בחוסר הדירות וסטנדרטיזציה בשל היעדר יציבות גנטית בצמחים, וכנגזר מכך עלויות ייצור גבוהות הפוגעות ברווחי המגדלים. זרעי מכלוא יציבים ואחידים, עם גנטיקה מושבחת, פותרים את שתי הבעיות הללו.

בנוסף לכך החברה הודיעה ב2020 כי חתמה על הסכם רישיון מסחרי לפטנטים היסודיים של CRISPR-Cas9 עם בעלי הפטנטCRISPR - Corteva Biosciences ומכון Broad (של אוניברסיטאות MIT והרווארד). לאחרונה הוכרזו מפתחות הCRISPR כזוכות פרס נובל לכימיה לשנת 2020. קאנבריד הנה חברת הקנאביס הראשונה בעולם שחתמה על הסכם רישיון מסחרי לטכנולוגיה זו.
עדו מרגלית, מנכ"ל CanBreed: החברה פועלת במרץ רב לסיים את בחינת הזנים היציבים החדשים שפותחו במקביל לגמר פיתוח הטכנולוגיה , התוספת של חוות המחקר, טיפוח וייצור הזרעים, שהנה חוות המחקר הגדולה בארץ, תסייע לחברה לעמוד ביעדיה ולהציע זרעי קנאביס יציבים לשוק הישראלי בהקדם האפשרי לרווחת המגדלים והמטופלים.

אודות CanBreed: חברת האגריטק והזרעים הישראלית CanBreed, הוקמה בשנת 2017 במטרה לסייע למגדלים לספק חומר גלם איכותי ואחיד לתעשיות מבוססות קנאביס וכן להגדיל את רווחיות המגדלים. צוות החברה מורכב מאנשי מקצוע ומומחים מתחום הזרעים והגנטיקה. מרכז פיתוח החברה נמצא בגבעת ח"ן שבמרכז הארץ וכולל משרדים, מעבדות, חדרי גידול וחממות והנו אחד ממתקני מחקר הקנאביס הגדולים בישראל ובין הגדולים בעולם.

קאנבריד. יחצ,
קאנבריד/יחצ

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל רוכשת את השליטה בחברת קרמר אלקטרוניקה. קרמר אלקטרוניקה הינה מובילה עולמית בתחום הוידאו והאודיו הארגוני שנמצא בתהליך מואץ של צמיחה גלובלית. החברה מפתחת ומשווקת מגוון רחב של פתרונות חדשניים מבוססי חומרה ותוכנה לניהול ושליטה בתחום הוידאו והאודיו המקצועי לשווקים שונים: חינוך, חברות עסקיות, מרכזי שליטה ובקרה, ממשלה ואחרים. החברה, שבסיסה בירושלים, מעסיקה כ- 400 עובדים והיא בעלת פריסה גלובלית ב- 25 סניפים בעולם וכן מפיצים במדינות רבות נוספות.

מיכאל ובן-ציון הוכשטיין, ממייסדי החברה, ימשיכו להיות בעלי מניות בחברה. ד"ר יוסי קרמר, מייסד קרמר אלקטרוניקה, יפרוש מהחברה.

יצחק במבג'י, מנכ"ל קרמר אלקטרוניקה, ציין: "אני רוצה להודות לד"ר יוסי קרמר על השנים הרבות שהקדיש להצלחת החברה. ד"ר קרמר הינו מחלוצי תעשיית האודיו וידיאו המקצועיים ותרם רבות למיצובה של החברה כמובילה עולמית בתחומה. השקעתה של פורטיסימו בחברה היא אבן דרך מהותית ואני בטוח שבעבודה משותפת ועם הידע והתרומה שמביאה איתה הקרן נחזק ונעצים את הצלחתה של החברה בשוק. בימים אלו קרמר חוגגת 40 שנה להיווסדה. החדשנות, החתירה למצוינות ורוח הצוות שהביאו להצלחתה של החברה ימשיכו להיות הכח המניע בהצלחת החברה גם בעתיד".

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו ויו"ר קרמר אלקטרוניקה, הוסיף: "לקרמר מוניטין גבוה בתעשייה שממשיכה לצמוח. יש לה מוצרים חדשניים, משרדים, עובדים ורשת הפצה עולמית בעשרות מדינות. בכוונת פורטיסימו להאיץ את צמיחת החברה על ידי העמקת המובילות הטכנולוגית שלה והרחבת סל הפתרונות בתחומי האודיו ווידאו על רשתות IP, ניהול בענן, למידה מרחוק ועוד".

יובל כהן. פורטיסימו,
יובל כהן/פורטיסימו

אקסל סולושנס גרופ מודיעה כי חברת צ'יפ פי.סי טכנולוגיות, אשר החברה התקשרה עמה בהסכם לרכישת 55% ממניותיה, ואשר טרם הושלם למועד זה, זכתה במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר (חשכ"ל) לאספקה של שלושה דגמי מחשבים מתוצרת צ'יפ פי.סי. הנהלת צי'פ פי.סי. מעריכה כי ההכנסות העתידיות שינבעו מהזכייה במכרז יגיעו לכדי כ- 2 מיליון דולר על פני שלוש שנים. מדובר בדגמים של מחשבים רזים (Thin clients, Zero Clients), שהם תחנות רזות, קטנות וחסכוניות באנרגיה.

כזכור אקסל הודיעה ב- 22 בינואר 2021 על רכישת 55% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת צ'יפ פי.סי. טכנולוגיות בע"מ, אשר טרם הושלמה למועד זה. צ'יפ פי.סי. עוסקת בפתרונות מחשוב מנוהלים של תחנות רזות בסביבת ענן ומחשבי מיני כבסיס להקטנת עלויות, שליטה ואבטחת מידע.

רונן שור מנכ"ל אקסל אומר: "חברת צ'יפ פי.סי. כבר מוכיחה את עצמה והזכייה במכרז של החשכ"ל היא הוכחה לטיב המוצרים של החברה ויעילותם. רכישת השליטה בחברה, ככל שתושלם העסקה, נועדה להרחיב את פעילותה ולשלב את תחומי הפעילות שלה יחד עם החברות האחרות בקבוצה ולהנות מיתרונותיה של כל חברה בקבוצה, להציע ללקוחות קיימים פתרונות מתקדמים רחבים יותר ולהגדיל את מגוון הפעילות והידע של הקבוצה".

דן אמסלם מנכ"ל חברת צ'יפ. פי סי הוסיף: "הזכייה במכרז משקפת את התהליכים שעושה החברה בעבודה המשותפת עם משרדי הממשלה וגופים נוספים ומצביעה על שביעות רצונם ממוצרי החברה המתקדמים, לאורך השנים. המוצרים החדשים שלנו מאופיינים ביכולתם להתאים לסביבות עבודה שונות ותנאי עבודה נדרשים במשרדי הממשלה הכוללים גם מענה חדשני לאבטחת מידע. לפיכך, אנו מרגישים את המשך הביקוש גם בימים אלו".

אקסל סולושנס. יחצ,
מוצרי צ'יפ פי סי/יחצ

דווקא בתקופת הקורונה רשת הסופרים 'סאלח דבאח ובניו', מתחדשת בסניף רחב ידיים ומחודש בדיר אל אסד, במקום המבנה הישן, הצמוד אליו בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקל. הסניף החדש מתפרס על פני 7,600 מ"ר בנוסף ל-18,500 מ"ר לצורכי חניה. הסופר יכיל 23 עמדות קופה שיוכלו להעניק שירות למאות קונים בו זמנים. במקביל אליהן יפעלו בסניף גם קופות חכמות שיאפשרו ללקוחות לסרוק מוצרים ולשלם באופן עצמאי.

רשת סלאח דבאח ובניו מונה כיום ארבעה סניפים. הסניף הראשון בדיר אל אסד הוקם בשנת 1992 יחד עם אולם אירועים ומאז משמש המבנה כמרכז פעילותה של משפחת דבאח. לצד הסניף בדיר אל אסאד פועלים שלושה נוספים: הידוע בהם, במתחם ביג עין המפרץ, סניף במגדל וסניף חדש שנפתח לפני כשנה בבאר שבע.

בסניף המחודש בדיר אל אסד, יעבדו כ-600 עובדים וימכרו בו עשרות אלפי מוצרים. כמו כן, בסניף וקצביה רחבת ידיים לצד קצביה כשרה (כשרות בית יוסף) בית קליה, מחלקת בריאות וללא גלוטן, מאפיה ומתחם ישיבה.

"אני גאה על יכולתנו להמשיך ולפרוץ גבולות למען הצרכן הישראלי", אומר סאלח דבאח, מנכ"ל הרשת. "אנחנו קשובים כל העת לקהל לקוחותינו וזה מאפשר לנו לתת מענה לכל צרכיהם - בתוך כך גם הרחבה וחידוש סניפים שכבר לא עומדים בעומס הקונים".

סניף חדש לדבאח. יחצ,
סניף חדש לדבאח/יחצ

שוק האשראי הצרכני בישראל משתנה - צריכה מוגברת ועלייה במספר הלווים גרם לחברות המימון להתפתח ולקדם טכנולוגיות חכמות, שילוב עם בינה מלאכותית ושיפור תהליכים. כחלק מהמהלך האסטרטגי של חברת מימון ישיר להתפתח בעולמות הדיגיטל והבינה המלאכותית, הודיעה החברה כי היא בונה ארכיטקטורה חדשה לכל מערך הדאטה של הארגון. הפעילות נעשתה בשיתוף חברת הדאטה איטרניטי מקבוצת אמן במטרה לפתח יכולות מתקדמות של AI ו-ML, לבנות לוחות מעקב חכמים ולרכז נתונים סטטיסטיים בצורה מהירה יותר.

בזכות הסביבה החדשה יוכלו בחברה למקסם את יכולות מתן האשראי הדיפרנציאלי ולהגביר את היעילות בכל התחומים שיווק, גביה, שרות ועוד. הפרויקט כולל תשתיות DWH ו-Datalake וכן יצירת שכבת תחקור מתקדמת. ברמה העסקית, הפתרון ייתן מענה לכל השכבות בארגון, דרך נציגי המוקדים ועד להנהלה הבכירה. ברמה הטכנולוגית התשתית תעלה מדרגה ותהיה מוכנה לעבודה היברידית שתאפשר גם מעבר הדרגתי לענן.

כמו-כן, תהליכי הגזירה ושינוע הנתונים יפותחו במתודולוגיית microservices וזאת במטרה לאפשר הוספת רכיבים עבור טעינות בזמן אמת (streaming עבור עדכון שוטף של תהליכים קריטיים לקבלת החלטות ב real time), בנוסף, ארכיטקטורת רכיבי הפתרון תהיה "נתיקה", כך שכל רכיבי הפתרון עובדים כיחידה אחת אינטגרלית אך מאפשרים החלפה בחלקים אחרים בעתיד. תכנון המחסן ושכבות המידע שבו יבנו מרמת המידע הבסיסית/גרנולרית ויאפשרו בסיס ומעבר ל- Data Lake, Advanced Analytics ו-Data Science. בנוסף, המודלים והשכבה הסמנטית יועלו לזיכרון ויאפשרו ביצועים מהירים, הרצת מודלים ושאילתות מורכבות במהירות שיא.

"מימון ישיר ממשיכה להשקיע את מיטב המשאבים בטכנולוגיות מתקדמות בכלל ובפרט בעולמות הדאטה עבור התאמה מקסימלית לצרכים העסקיים ולשמירה על הובלה בתחום האשראי. תהליך שדרוג התשתיות הינו מהלך אסטרטגי שמטרתו למקסם את יכולות ה DATA במימון ישיר בשילוב טכנולוגיות חדשניות מתחום ה- ML וה- AI". כך לדברי רונית פטר CIO מימון ישיר.

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן: "מימון ישיר היא מהחברות החדשניות ביותר בישראל, הדוגלת לאורך השנים בהטמעת טכנולוגיות חדשות. אנו גאים שהארגון בחר בנו לשדרג את מערך הדאטה באמצעות שירות חדש שהשקנו לאחרונה, הכולל בניית אסטרטגיית דאטה, הליך הקמה וניהול שוטף".

מימון ישיר מצטרפת לארגונים נוספים אשר משבר הקורונה הוביל אותם לבצע התאמות המוכוונות לתכתיבי המציאות החדשה, ולהשקיע בטכנולוגיות אפקטיביות המאפשרות המשכיות עסקית מקסימאלית ואף צמיחה. כמו כן, הצורך בשימוש בדאטה ודיגיטל למתן מענה איכותי יותר עבור הלקוחות, בא לידי ביטוי בהשקעה אינטנסיבית בפתרונות דאטה ממוקדים, הקמת מערכי דאטה חדשים או שדרוג המערכים הקיימים.

אסף בר מנכ"ל איטרניטי. רמי זרנגר,
אסף בר/רמי זרנגר

שת"פ ישראלי בתחום הפינטק: הסטארטאפ Colu שמציע לרשויות מקומיות ברחבי העולם אפליקציה ייעודית המותאמת לצורכי התושבים. ישלב את הטכנולוגיה להעברת תשלומים דיגיטליים שלTipalti , כדי לאפשר לעסקים מקומיים לקבל תשלומים דרך האפליקציות העירוניות בארה"ב, קנדה ומדינות נוספות בעולם.

מערכת התשלומים תאפשר העברה מיידית ונוחה של כספים בין תושבים לחנויות ונותני שירותים תמורת מוצרים ועבודות שונות. האפליקציות העירוניות מוקמות בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות שנוטלות חלק בקידומן על מנת לתמוך בכלכלה האזורית.

לדברי חן עמית, מייסד ומנכ"ל Tipalti, שיתוף הפעולה בין החברות יתרום לחיזוק הקשרים הכלכליים בתוך הקהילות, תחום שחשיבותו גברה בתקופת הקורונה. בבניית המערכת הושם דגש על מנגנוני הגנה ששומרים על כספי המשתמשים, וזאת לצד מהירות ויעילות.

חברת הפינטק Tipalti היא מחברות התשלומים הישראליות הגדולות בעולם. החברה הוקמה על ידי חן עמית ואורן זאב, ועובדת עם שני מיליון משתמשים ברחבי העולם, ביניהם אמזון, טוויטר, גו דדי, איירבס ואאוטבריין. שווי החברה הוא מעל לשני מיליארד דולר. המערכת של Tipalti מבוססת על פלטפורמת ענן המאפשרת ניהול אוטומטי של כל שלבי רישום, בדיקה והעברת הכספים לספקים. כולל התאמה לדרישות הרגולציה בכל אחת מהמדינות וקבלת הכספים במגוון רחב של מטבעות ושיטות תשלום. החברה פועלת בקליפורניה, ונקובר קנדה ומרכז פיתוח בקיבוץ גליל ים ונמצאת בשלבי התרחבות ל-600 עובדים.

שיתוף הפעולה בין החברות נעשה באמצעות Fusion Partners, שמייצרת חיבורים בין סטרטאפים ישראלים בארה"ב ומלווה את הצמיחה של Tipalti וחברת היעוץ Queue Associates.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully