וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקים תלויים היום ביצירתיות של מפתחי התוכנות"

9.2.2021 / 12:31

שנת 2020 תיזכר בספרי ההיסטוריה כשנת משבר עולמי, בה מדינות העולם כולו נלחמו בקורונה וכך גם הזירה העסקית. המגפה הביאה גם יתרונות שקידמו את העולם לאמץ כלים דיגיטליים מתקדמים שיטיבו עם כולנו, גם בעולם הבנקאות

מגפת הקורונה הביאה איתה הרבה דברים רעים הידועים לכל, אבל כמו בכל דבר רע - גם פה יש צדדים טובים. הצורך על שמירת מרחק וההתכנסות של כולנו בבתים הביאה חברות וארגונים קטנים כגדולים למצוא פתרונות יצירתיים ומתקדמים להנגיש עבורנו את שירותיהם. עסקים רבים יעידו כי בשנת 2020 האיצו בצורה משמעותית את הנוכחות הדיגיטלית שלהם עם כלים שקידמו את הפעילות העסקית לטובה. עולם האיקומרס הוא דוגמא בה בלטה המגמה במיוחד, אך גם עולם הבנקאות לא נשאר מאחור ומיטב הבנקים בעולם ובארץ למדו במהירות שיא להעניק שירותים באון-ליין כאשר נאלצו להפסיק את מתן השירותים בסניפים.

בתגובה לעולם המשתנה במהירות, היכולת לפתח אפליקציות ואתרים חדשים במהירות אינה בגדר יתרון, אלא צורך הישרדותי של ממש. בעוד מרבית העסקים יצאו לחל"ת במהלך 2020, הדיגיטל הפך למוטו: "לעשות או למות" וחברות החלו להשקיע הון עצום ונועז יותר כדי לתמוך בפיתוח זה. ענף אחד שהצליח רבות, כחלק מכך, הוא ענף ה-API המפתח ממשקי תכנות ליישומים. ממשקים אלה מציעים לחברות ערכות שמפתחים יכולים להתחבר אליהן כ-"שירות", במקום שיהיה עליהם לבנות פונקציות מסוימות מאפס. באופן זה, בנקים יכולים במקום לבנות שירותים למשלוח דוא"ל, מערכת ניהול משתמשים או נתוני מיקום- פיתוחים שלוקחים זמן וכוח אדם - מפתחים יכולים להתחבר לממשקים קיימים ולקצר את זמן הפיתוח של מוצרים חדשים.

אידו ג'ינו. יחצ,
משקיעים בצורה מוגברת בתשתיות. אידו ג'ינו/יחצ

"ככל שחברות ועסקים האיצו את הנוכחות הדיגיטלית שלהם במהלך 2020 וכך גם השנה, מתברר כי יצירתיות מפתחי התוכנות מהווה גורם מכריע ביכולתם של העסקים לספק ללקוחות פתרונות דיגיטליים - ובמהירות. שנת 2020 ,עם כל המורכבות שבה, הביאה חברות להשקיע בצורה מוגברת בתשתיות המקוונות שלהן ויצרה תנופה עבור חברות API הפונות למפתחים ועוזרות להם לבנות יישומים במהירות וביעילות רבה יותר" מספר אידו ג'ינו, שותף מייסד חברת RapidAPI.

"לממשקי ה- API יש חלק גדול בתדלוק הגל הבא של השירותים הפיננסיים ויתכן שבלעדיהם כל אותם שינויים מהפכניים לא היו קורים. ממשקים אלה ממריצים חדשנות ומעודדים את חוויות הלקוח על ידי כך שהם מאפשרים לבנקים לשפר את הפורטל האינטרנטי והיישומים הניידים שלהם, להרחיב את מערכות התשלום ולהרחיב את היצעיהם על ידי חשיפת נתונים ושירותים ללקוחות ושותפים. דוגמא בולטת לכך בלטה כבר בשנה שעברה, כאשר חברת VISA, ענקית כרטיסי האשראי, ניסתה לרכוש את Plaid, ממשק API למידע בנקאי".

מגפת הקורונה הוכיחה כי בנקאות דיגיטלית חיונית עבור הצרכנים ואף מאפשרת חווית לקוח נוחה יותר. ג'י פי מורגן צ'ייס, התאגיד הבנקאי האמריקאי המעניק שירותים למיליוני לקוחות ברחבי העולם, פרסם לאחרונה מחקר לאומי בנושא עמדות בנקאות דיגיטלית המתבסס על סקר שנערך בקרב 1,500 צרכנים על השימוש וההעדפות שלהם בבנקאות דיגיטלית. המחקר מגלה כי צרכנים בכל הגילאים מעידים כי כלים אלה חוסכים זמן והם מהווים דרך בטוחה וקלה לנהל את הכספים שלהם מכל מקום.

דורין פישר. רפי דלויה,
הקורונה זרז למגמה שהתפתחה. דורין פישר/רפי דלויה

כלי הבנקאות הדיגיטלית הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום ולפי לקוחות שהשתתפו בסקר, התראות על הונאה, תשלומי חשבונות אלקטרוניים והפקדות בניידים, הם המאפיינים החשובים ביותר של בנקאות דיגיטלית. במרכז הטכנולוגיה והחדשנות של ג'י פי מורגן בישראל, עובדים במקביל על פיתוחים טכנולוגיים והן על שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות חדשניות להעצמת יכולות הבנק ולקוחותיו.

מהמחקר עולה כי 54% מהצרכנים משתמשים בכלים בנקאיים דיגיטליים יותר בגלל המגיפה כיום מאשר בשנה שעברה. בהתבסס על מגמות אלה, צרכנים צפויים להמשיך להשתמש בכלי הבנקאות הדיגיטלית בתדירות גבוהה יותר בשנת 2021. 30% מהנשאלים נרשמו לפלטפורמות תשלום דיגיטליות (P2P) בששת החודשים האחרונים וכמעט מחצית מעדיפים להשתמש בפלטפורמות אלה לטווח הארוך ובתדירות גבוהה יותר מאשר לפני שנה. 13% מהנשאלים ציינו שהם נמנעים ממגע בשטרות ומטבעות כסף וכרטיסי אשראי, כאחת מהסיבות המובילות לשימוש בכלי התשלום הדיגיטליים במהלך המגיפה.

נתונים אלה מעידים בצורה ברורה על המעבר של הצרכנים לרכישה באון-ליין, פלטפורמה שנהייתה ידידותית ונגישה לכלל הקהלים במהלך הסגרים, וללא ספק תרבות הצריכה השתנתה בעקבות הקורונה וסביר להניח שמגמה זאת רק תלך ותגבר.

תומי שנפלד. מייקי מור,
ההרגלים כאן כדי להישאר. תומי שנפלד/מייקי מור

לדברי דורין פישר, מנהלת השיווק של QUIK שירות סופר און ליין: "מגבלות התנועה והריחוק החברתי הביאו קהלים חדשים להתנסות ברכישות באון-ליין והעצימו את הרגלי הקנייה הנ"ל. הקורונה למעשה שימשה כזרז למגמה שרק הלכה והתגברה באופן עקבי, במיוחד בשנים האחרונות. אם משווים את שנת 2020 לקודמתה, זיהינו עליה של כ-400% ברכישות סופר באון ליין. גם כאשר הסופרים פתוחים, ניתן לראות בבירור מגמה של העדפה ברכישה מקוונת".

"אנחנו עדים לשינוי מהיר בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה. שינוי שבא לידי ביטוי בהעדפות הרכישה ובביקוש למוצרים, המשתנים בהתאם לצרכים שמכתיבה השעה. הצרכן הישראלי התרגל בתקופה האחרונה שפשוט יותר להיכנס לאתרי האיקומרס ולבצע הזמנות מבלי להתאמץ ולצאת לחנויות. ההרגלים שנוצרו בתקופות הסגרים רק התעצמו וניתן להעריך שהם יישארו איתנו שנים רבות", מסביר תומי שנפלד, מנכ"ל GROO.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully