וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בימי משבר: הזוגות שצלחו יחד את הקורונה

14.2.2021 / 11:07

הם חיים יחד, עובדים יחד - וזה עזר להם לעבור את 2020 בשלום. מיוחד ליום האהבה: ארבעה זוגות מדרום הארץ שלא נתנו לקורונה להפיל את העסק והזוגיות שלהם

להיות איתם: סיפור המאפייה של הזוג בר-אדון

עידית ויהודה - עמית מאפים. יחצ,
עידת ויהודה בר-אדון/יחצ

יהודה ועידית בר-אדון מנהלים מאפייה ביחד במרכז הקניות Mall7 שדרות. לקראת יום האהבה בדקנו איתם כיצד צולחים את התקופה הזו גם כשותפים לעסק עצמאי וגם כבני זוג?

יהודה (45) ועידית (41) ביחד כבר 21 שנה, הורים לארבעה ילדים ובעלי סניף "עמית מאפים" במרכז הקניות Mall7 שדרות כבר יותר מארבע שנים. לאחר שנים בהן עידית עבדה כמנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני של חברה גדולה והייתה על קו תל-אביב-שדרות, היא הבינה כי הגיע הזמן לעבוד ליד הבית, המשפחה והילדים. יהודה תמך בעידית ויחד הם החליטו לפתוח את המאפיה "עמית מאפים" שב-Mall7 שדרות.

הניסיון של עידית בניהול משברים יחד עם ההשכלה שרכשה בתואר שני בייעוץ ארגוני, נתנו לה את הכלים להתנהל במשבר הזה יחד עם יהודה בעלה. בזוגיות העסקית שלהם, כל אחד מביא את החוזקות שלו. יהודה מביא את הידע העסקי, ואת כל ההכרות של ענף המאפיות ועבודה מול עסקים, ועידית מביאה את השירות ויכולת הניהול. אך מצד שני, האתגר הגדול בערבוב בין הבית לעסק הוא העובדה שהעסק משתלט על כל נושאי השיחה בבית.

"לכל עצמאי באשר הוא, המצב הכלכלי של העסק מאוד נוכח בחיים הפרטיים, גם לפני הקורונה. זה מכניס המון לחצים, אבל אנחנו משתדלים להוציא את זה מחוץ לדלת. לחץ לא בונה שום דבר ואנחנו מחפשים לבנות ולגדול, ואנחנו מחכים שדברים יחזרו למסלולם כמו כולם", מסכמת עידית.

כספת האהבה: התעשיינים מגן יבנה שמנהלים זוגיות

יהודה ויעל חי. יחצ,
יהודה ויעל חי/יחצ

איך מנהלים זוגיות וחיי משפחה לצד עבודה בתעשייה ביחד? הכירו את זוג התעשיינים מגן יבנה שעושים את זה באהבה ובהצלחה

ליעל (50) ויהודה (54) מגן יבנה חיי זוגיות ארוכת שנים, ארבעה ילדים וחברה אחת לכספות שכיום מנוהלת על ידי שניהם. במשך שנים יהודה חי, הבעלים והמנכ"ל של חברת כספות חצור בע"מ כיום שימש כמנהל שיווק ומכירות של המפעל. בשנת 2008 החברה נרכשה על ידי תאגיד עולמי והזוג יהודה ויעל רכשו את השיווק בישראל. קבוצת כספות חצור בע"מ הינה חברה העוסקת בייצור כספות ומיגון תוצרת כחול לבן.

כיום המפעל נמצא בפארק תעשייה נועם בנתיבות, מונה כ-30 עובדים ותחת הקבוצה של כספות חצור יש היום שתי חברות יצרניות . המפעל עוסק בפיתוח ייצור ושיווק של כספות , דלתות נשק, חדרי ביטחון ומיגונים שונים. המפעל נותן שירותים למגוון רחב של לקוחות החל מתעשיות ביטחוניות, משרדים ממשלתיים, עיריות , קופות חולים בתי מרקחת, רשתות מזון דלק ולקוחות פרטיים. המפעל חבר בהתאחדות התעשיינים מרחב דרום ומקבל את כל השירותים מהמרחב החל מטיפול ברגולציות ובירוקרטיות ועד בתכנים מקצועיים רלוונטיים.

בשנת 2016 כספות חצור רכשה חברה מתחרה, יעל עזבה את עבודתה כמנהלת תיקי לקוחות בחברת כרטיסי אשראי ועברה לנהל את החברות לצד יהודה כמנכ"ל קבוצה. כספות חצור הוא מפעל חיוני ולכן המשיכו לעבוד גם עכשיו בתקופת הקורונה.

על השאלה איך זה לעבוד בזוג מספרת יעל", הזדמן לי להכיר פן נוסף באישיות של בעלי שבו אני מאוד גאה. כשהתחלנו לעבוד יחד למדנו להכיר אחד את השני גם בעבודה. כיבדנו את המרחב אחד של השני, למדנו לפרגן ולכבד כל החלטה שאחד מאיתנו קיבל גם אם היא לא מצאה חן בעיני האחר. לדעתי הזוגיות המשותפת מעשירה ומפרה אותנו בפן העסקי ולכן אנו מצליחים גם ליהנות מעבודה משותפת הנסיעות המשותפות לעבודה ובחזרה הפכו לזמן איכות, כנ"ל גם ארוחות צהרים משותפות.

"הייתה לנו החלטה שאנחנו לא מביאים את העבודה הביתה", מספרת יעל. גם כאשר אנו עומדים בפני קבלת החלטות חשובות או מחכים למתן תשובה לגבי עסקאות חשובות במסגרת העבודה, אנחנו לא מביאים את העבודה הביתה. כמובן שיש לחצים של עסק אבל אנחנו מאזנים אחד את השני ובעיקר מסתכלים משתדלים להסתכל על החיים בפרופורציות הנכונות. אין ספק שהמערכת יחסים הזוגית משליכה על ההתנהלות העסקית. לשמחתי יש לנו מערכת יחסים בריאה המושתת על אהבה כבוד והכלה אחד של השני כמובן שמשפיעה על ההתנהלות נעימה בעבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קומבו סושי

ניר וגל שוחט - סושימוטו. יחצ,
ניר וגל שוחט - סושימוטו/יחצ

הוא היה סטודנט לקולנוע במכללת ספיר, היא הייתה בחורה צעירה שגרה בקיבוץ ניר עם הסמוך לשדרות. הוא היה מכין לה סושי כל פעם כשהיו רבים והיא הבינה שהיא חייבת למצוא דרך להשאיר אותו באזור. הוא חלם על קולנוע היא חלמה על עיצוב פנים וכיום שניהם בעלי המסעדה המצליחה סושימוטו ב-Mall7 שדרות

ניר (38) וגל (32) שוחט מכירים כבר יותר מעשור. הם נפגשו בשדרות, לאחר שניר עבר מהמרכז כדי ללמוד קולנוע בספיר. המסלול של ניר היה ברור, מלימודים בדרום הוא היה אמור לחזור למרכז, להשתקע בתל אביב ולהיות חלק מהפקות קולנוע וטלוויזיה רבות ומגוונות. אך המסלול השתנה כשהכיר את גל, ילידת קיבוץ ניר עם, שלא ראתה כיצד הם נפרדים או עוברים למרכז. האהבה של ניר למטבח יחד עם העובדה שבכל פעם כשהשניים היו רבים ניר היה מכין לגל סושי לפיוס, הביאה את גל לרעיון לפתוח סושייה קטנה בשדרות שתשאיר את ניר באזור. על התעלול הזה סיפרה לו רק לאחר שעברו שנתיים מפתיחת המסעדה.

היום המסעדה ב-Mall7 שדרות התפחתה וגדלה, וממקום קטן של כמה מטרים רבועים, ניר וגל מנהלים מסעדה שתחתיהם 54 עובדים, גם לאחר הסגרים ותקופת החל"ת. תוך כדי התרחבות העסק, השניים בנו בית ונולדו להם שלושה ילדים. כששואלים אותם מה הסוד לצמיחה הגדולה הם עונים בשתי מילים - שותפות ותקשורת. "השותפות באה לידי ביטוי בזמנים כמו אלה, בהם אחד חייב להישאר בעבודה ואחד השותפים צריך להישאר בבית עם הילדים. השותפות היא הבנה עמוקה שהשותפה העסקית שלי היא גם בת הזוג שלי וגם אם ילדיי. והתקשורת היא חשובה מפז, כי בלי תקשורת טובה עם הפרטנר גם הזוגיות וגם העסק יכולים להיהרס" מספר ניר.

"סושימוטו" בMall7 - שדרות קיבלה תשבחות רבות ממבקרי אוכל. בתקופת הקורונה המסעדה עבדה במתכונת משולחים בלבד, מה שהיווה אתגר גדול לזוג שוחט שכן המסעדה היא מקור ההכנסה היחידי שלהם. אך גם מהאתגר יצא הזוג מחוזק יותר. ניר הצליח למצוא פתרונות יצירתיים בזמן הקורונה, ופתח פודטראק שעברה בין כל הקיבוצים באזור. וגל החליטה סוף סוף להגשים חלום ישן ולעשות הסבת מקצוע למעצבת פנים.

כששאלנו את הזוג שוחט כיצד משלבים בין זוגיות לעסק משותף, ועוד בזמן הקורונה, ניר ענה: "מה שמיוחד בלעבוד עם בן או בת הזוג הוא שכל יתרון יכול להפוך לחיסרון ולהפך. אנחנו כל יום מזכירים לעצמנו שאנחנו קודם כל זוג ואז שותפים, וזה מה שנותן לנו את הגיבוי אחד לשנייה", גל ניסחה תשובה אחרת וסיפרה כי "מההתחלה התחייבנו שכל חיכוך אנחנו פותרים לפני שנכנסים הביתה. העבודה יכולה להיכנס הביתה אבל לא העימותים שלפעמים עולים ביום יום".

אהבה פריזאית ברחובות באר שבע

קונדיטוריית פרץ. יחצ,
קונדיטוריית פרץ/יחצ

ניקול וסידני פרץ עלו מפריז לפני 8 שנים יחד עם ששת ילדיהם, והשתקעו ישר בבאר שבע. לפי שעלו לארצה, ניהלו במשך יותר מ-25 שנה קונדיטוריה בפריז. את הקונדיטוריה הפריזאית הם העתיקו לבאר שבע ופתחו לפני שנתיים את קונדיטוריית פרץ ברחוב הפלמ"ח של העיר העתיקה. ניקול מספרת כי העיר העתיקה היא התאהבה בעיר העתיקה שלה ובבניה הכה מיוחדת בה, ולכן בחרו הזוג פרץ לפתוח את העסק שלהם דווקא כאן.

קונדיטוריית פרץ מציעה מאפים צרפתיים ממש כמו בפריז מעוגות קרם ועד מילפיי, וגם מאפים טוניסאים כמו עוגות דבש ופריקסה. בחלוקת העבודה בינהם, סידני אחראי על הפן הקולינרי, על הכנת המאפים והקינוחים, וניקול אחראית על השירות והעבודה מול הספקים.

אז אם מתחשק לכם להרגיש בפריז באמצע היום, ולאכול עוגות צרפתיות ממיטב החומרים שהוכנו על ידי קונדיטור צרפתי מהוקצע, אתם מוזמנים להגיע לקונדיטוריית פרץ ברחוב הפלמ"ח 56 בבאר שבע, שפתוחה כרגיל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האהבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully