וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסימיות בענף הקמעונאות: 44 אחוז מאמינים שמצבם יורע השנה

9.2.2021 / 14:48

סקר רחב של BDO בקרב 600 מנהלי כספים מתחומים שונים העלה כי מנהלי חברות הקמעונאות סברו שהמצב יורע בשנה הקרובה, רק 37 אחוז גילו אופטימיות: "גם בלי סגרים ייקח לענף זמן רב לחזור לעניינים"

יעל קנדר. נתי חדד,
יעל קנדר, מנהלת הדיגיטל של BDO/נתי חדד

מנהלי הכספים בחברות הקמעונאות הם הפסימיים ביותר מבין החברות, כך עולה מסקר רחב שערכה פירמת BDO הבינלאומית בקרב 600 מנהלי כספים במגוון ענפים. הסקר גילה ש-44% מתוכם מאמינים שמצב החברות שלהם יורע בשנה הקרובה ואילו רק 37% אופטימיים.

הציפיות הקודרות של מנהלי הכספים בריטייל מנוגדות לתמונת המצב האופטימית במרבית ענפי הכלכלה ובראשם המנהלים בבריאות ובחברות ביוטכנולוגיה ש-70% מהם צופים גידול במכירות. מדובר בתחומים שהתחזקו במשבר הקורונה או ספגו פגיעה מינימלית וזה כפי הנראה הרקע לתחושותיהם הטובות. גם ל-64% ממנהלי הכספים בחברות אנרגיה ציפיות חיוביות לשנה הקרובה.

מקרב כלל משתתפי הסקר, 56% צופים עליה במכירות במהלך 2021 ואילו רק 24% חוזים ירידה. ביצור התעשייתי שיעורם של המנהלים החיוביים ,45% , גבוה רק במקצת מאלו שחוזים ירידה במכירות - 37% מכלל הנשאלים בענף.

הסקר בחן את האסטרטגיות שהחברות מתכוונות לנקוט בהן על רקע המצב והציפיות. ב-42% מחברות הקמעונאות יתבצע ארגון מחדש ו-40% יבחנו את שטחי הנדל"ן שהם צורכים כיום כדי לייעל את השימושים. מתוך כלל החברות, 38% יפעלו לשילוב אוטומציה כתחליף לעבודה ידנית ואילו 21% יפנו עבודות למיקור חוץ לחיסכון בעלויות.

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO Digital, הפסימיות של המנהלים בריטייל מעוגנת למרבה הצער בתמונת המציאות. גם אם לא יהיו סגרים נוספים, מגבלות הריחוק, הצורך בלבישת מסיכה והחשש הטבעי להימצא במקום ציבורים יגרמו לכך שיקח לענף הקמעונאות עוד זמן רב לחזור להיקפי הפעילות של טרום הקורונה. הפתרון לכך הוא בהעמקת הפעילות באינטרנט ולהפוך את חווית המפגש עם הפלטפורמות של החנויות ברשת לנעימה ומוחשית כמו ביקור בחנות על ידי חיבור בין העולם הפיזי והדיגיטלי. חלק מההשקעה בהבאת הקונים לחנויות ובמשיכת תשומת לב העוברים והשבים יש להמיר בכלים מתקדמים של ניהול מועדוני לקוחות ברשת, ריכוז דאטה על קונים ושימוש נכון בו ופניה ממוקדת לפי תחומי הענין.

  • עוד באותו נושא:
  • קמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully