וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה פגעה בעסק? קרן משפטית חדשה תממן תביעות פיצויים מהמדינה

9.2.2021 / 14:18

ארגון 'הברית הישראלית' יוצא בקמפיין מימון המונים להקמת קרן משפטית, לסיוע במימון תביעות נגד המדינה: "אם אתה בעל עסק שלא קיבל את הפיצוי המגיע לו - אנחנו נעזור לך"

קרן משפטית חדשה לנפגעי קורונה. יחצ,
האם המהלך יצליח?/יחצ

הברית הישראלית מקימה קרן משפטית לתביעות עסקים קטנים שלא פוצו על ידי המדינה על נזקים שנגרמו להם ממשבר הקורונה. מטרת הקרן- לאפשר לעסקים קטנים להשיג את מה שמגיע להם מהמדינה, ולגשר על העלות הגבוהה של ייצוג משפטי "למעלה מ- 100 אלף עסקים נסגרו בישראל מתחילת משבר הקורונה ועוד סדר גודל דומה נמצאים בסיכון חמור, למרות הפיצויים. ומדוע? מכיוון שהמדינה נותנת מעט מידי ומאוחר מידי. הקורונה הפילה גם את מי שניהלו מעולה את העסק שלהם, גם את מי שהתנהלו באחריות. כאשר המדינה סוגרת ענף, היא חייבת לפצות והיא לא עושה את זה", מסביר שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית.

את הקרן המשפטית הקימו בברית הישראלית בעקבות פרויקט עדויות מחדל הקורונה "נחשפנו למאות סיפורים", מוסיף כהן "וגילינו שמי שקרס - אין לו את הכסף ולא את תעצומות הנפש לתבוע את מה שמגיע לו. הממשלה הזו הרסה את החיים של מאות אלפי אנשים והיא חייבת לשלם בכסף. אנחנו קוראים לציבור לסייע לבעלי העסקים לתבוע את מה שמגיע להם".

הקרן תאפשר לבעלי עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה לתבוע את המדינה על סדרה של תחומים עליהם לא התקבלו פיצויים, בהם בקשות ביטול קנסות עקב אכיפה בררנית, פגיעה בחוזים, איבוד לקוחות וסגירת ענפים שלמים ללא מענה מספק. הקרן תעמיד עורכי דין אשר יעניקו שירותים משפטיים לעסקים. בברית הישראלית מבקשים גם לאסוף בעלי עסקים שנפגעו וקוראים להם למלא טופס מיוחד לתביעה הנמצא בעמוד הקמפיין.

בין הדברים נכתב בעמוד הקמפיין כי: "הקרן המשפטית שנקים תיתן מענה למי שנפגעו במחדל הקורונה: אם אתה בעל עסק שלא קיבל את הפיצוי המגיע לו למרות שעמד בקריטריונים - אנחנו נעזור לך לקבל את הפיצוי. אם את עצמאית שאיבדה את הלקוח הכי גדול שלה בעקבות החלטות הממשלה ונאלצת לסגור את העסק - אנחנו נעזור לך לגבש תביעה שתשיג לך את מה שמגיע לך. כל מי שמחזיק בטענות נגד הממשלה ורשויות המדינה, אבל לא יכול לממן לבד הליך משפטי - אנחנו מקימים את הקרן הזו כדי לעזור לכם. כדי שתקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם... אנחנו לא יודעים איך נשרוד עוד חודש - אבל דבר אחד אנחנו יודעים - העזרה לא תגיע מממשלת המנותקים אם אנחנו לא נבוא וניקח אותה בכוח"

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully