וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: חברת Inokim תקבל תשלום בביטקוין

9.2.2021 / 20:53

יצרנית הקורקינטים החשמליים הישראלית הולכת בעקבות טסלה ותכבד רכישות במטבע הווירטואלי: "זה הרבה יותר משתלם. אפשר בקלות להרוויח מחדש את הקורקינט שקניתם"

אתמול טסלה, היום גם Inokim. יצרנית הקורקינטים החשמליים הישראלית הודיעה כי תקבל תשלום בביטקוין על מכירות קורקינטים. אינוקים הוקמה לפני כשמונה שנים ונמצאת בבעלות האחים כפיר ודרור בן שושן לצד רשת "ביג". כיום החברה היא היצרנית והמשווקת הגדולה בישראל של קורקינטים חשמליים ועד כה העלתה לכבישי (ומדרכות) ישראל מעל 100 אלף קורקינטים. אינוקים משווקת קורקינטים גם בעולם ומחזיקה בין היתר סניפים בארה"ב ובמזרח אירופה. העסקה אינה כוללת את חברת הקורקינטים השיתופיים של אינוקים "ליאו".

בחברה טוענים כי היום, כשמחיר הביטקוין נוסק לגבהים חדשים, תשלום באמצעות ביטקוין הופך להיות קונצנזוס בעולם ואט אט גם בישראל, תשלום בביטקוין מבחינה טכנית אמור להיות פשוט.

אינוקים מוכרת בביטקוין. רונן פדידה,
לא חיכו יותר מדי. בעלי Inokim כפיר ודרור בן שושן/רונן פדידה

איך זה בעצם מתבצע?

לקוח המעוניין לשלם בביטקוין, ייגש לאתר חברת Inokim ויבחר את הכלי החדש. לאחר מכן יתקדם לכיוון הרכישה, בדיוק כמו כל תשלום אחר בויזה או ישראכרט. "הפעם זה יוצא הרבה יותר משתלם", טוען כפיר בן שושן, ממייסדי החברה, "מכיוון שמחיר הביטקוין מאז תחילת השנה נסק בעשרות אחוזים, הרווחת את הקורקינט החדש שלך רק מהעליות האחרונות".

ב-Inokim מציינים שכאשר מגיעים לתשלום הסופי, מחיר העסקה ננעל לפי השער של הביטקוין לאותו זמן. כך מועבר התשלום בדיוק לפי שוויו בשקלים. התשלום עובר מהארנק של הלקוח לארנק של חברת אינוקים עד קבלת אישור העסקה. "לאחר כל התהליך - זהו, יש לך קורקינט חדש שעלה לך כמה סטושי בודדים".

רשת אינוקים נמצאת כיום בבעלות מלאה של כפיר ודרור בן-שושן, שפעילים גם בתחום הנדל"ן, והיא מונה 10 סניפים בישראל, שהראשון בהם הושק בדיזנגוף סנטר בתל-אביב. החברה נוסדה בשנת 2011 ומחזיקה כיום פעילות בכמה מדינות, בהן ארה"ב, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת ואנגליה. השנה מתוכננים להיפתח בארה"ב 10 סניפים לאחר סניף פיילוט ראשון שכבר פועל במנהטן; ו-10 סניפים נוספים בישראל. כיום מועסקים בחברה כ-40 עובדים.

אינוקים ביצעה צמיחה מהירה: משנת 2016 נפתחו עוד שני סניפים, וב-2017 נפתחו 7 סניפים נוספים. בשנים האחרונות נוספו עשרות סניפים בארץ ובעולם. על-פי גורמים בענף, רשת הקורקינטים החשמליים הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל הגבוה בישראל ופתחה רשת חנויות שמציעה גם שירות ותחזוקה לכלי הרכב. בתחילת 2020, רכשה ביג מרכזי קניות, 20% מאינוקים. היקף הרכישה הוערך ב־5-8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully