וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוזמה משנה מציאות שתשפיע על עתידם של מיליונים"

10.2.2021 / 12:58

בכירי המשק התכנסו השבוע ב"מרחב החברתי" בתל אביב כדי לבחור את המיזמים המבטיחים שיחזירו מאות אלפי מובטלים שאיבדו את מקום עבודתם בתקופת הקורונה למעגל העבודה

פרויקט מדינה למופת/אדם סגל

מיזם "מדינה למופת" קרא ליזמים להגיש יוזמות שיוכלו לשנות את פני התעסוקה בישראל ויתחרו על השקעה של עד 250 אלף דולר לכל יוזמה, ליווי אישי וסיוע ביישום לטובת שינוי שוק העבודה ביום שאחרי הקורונה.

כ-300 מיזמים ישראלים הגישו מועמדות לתחרות, כאשר רק 12 מתוכם הגיעו לקו הגמר וזכו להציג השבוע את מיזמיהם למול בכירי המשק. השופטים באירוע היו משקיעים, מנכ"לי חברות, מובילי המגזרים החברתי והעסקי ואנשי אקדמיה שליווי את היוזמות בחודשים האחרונים: מייקל אייזנברג, עדי סופר תאני, פרופ' דן אריאלי, רקפת רוסק עמינח, דניאל שרייבר, ישראל דנציגר, ד"ר מירב גלילי, אלי פלאי, רים יונס, מיקי קליגר, פרופ' גילה קורץ ממכון טכנולוגי HIT ורוני פלמר.

מיזם "מדינה למופת" הוקם בתחילתו של המשבר על ידי מייקל אייזנברג ותנועת אור, וגייס לשורותיו את מיטב המוחות והמומחים בישראל. יחד, הם הקימו תכנית שיכולה להוביל את המשק הישראלי לצמיחה ושגשוג גם בימי הקורונה. התכנית כוללת הזנקת כלל התחומים החשובים ביותר, המהווים את מוקד המשבר בימים אלו- ביניהם תעסוקה, תעשייה, בריאות תיירות, באמצעות התווית כיוון שלא נראה בתחזיות וקידום יוזמות שיובילו אותנו לשם. היוזמים מאמינים של מדינת הסטארט אפ ניישן מסוגלים לעבוד יחד ולהוציא את ישראל מהמשבר. זאת לאחר מחקר עומק שנעשה על ידי מחלקת האסטרטגיה של התנועה שהצביע על הקושי בשיקום עתיד התעסוקה בישראל ביום שאחרי הקורונה.

בזמן תקופת הקורונה נפלטו החוצה משוק התעסוקה מאות אלפי אנשים, בין אם באופן חלקי כמו חופשה ללא תשלום ובין אם באופן מוחלט. כמו כן, נפתחו גם אפשרויות חדשות כמו מגמת המעבר לעבודה מרחוק, שהפכה להיות רלוונטית ומקובלת עבור מקומות עבודה רבים וככל הנראה תמשיך לעלות עולם התעסוקה ביום שאחרי הקורונה. היתרון שבעבודה מרחוק הוא האפשרות שלאוכלוסיות פריפריאליות שבעבר לא יכולה להגיע פיזית להשתלב במרכז העשייה- לקבל מגוון חדש של אפשרויות. במהלך האירוע, כל קבוצה נדרשה להציג בקצרה את המיזם שפיתחה בהקשור לקורונה ולהוכיח כמה משרות ואפשרויות הוא יפתח לטובת חזרה לשוק העבודה.

היזמים הגיעו מכלל חלקי הארץ ומיועדים לאוכלוסיות שונות. כך למשל הוצג מיזם שפיתחו צמד יזמיות, אמירה קאסם מנצרת וחני סבג מבני ברק לטובת הקניית מיומנויות רכות וגישור על פערים תרבותיים למועמדים מהחברה הערבית והחרדית, בעזרת טכנולוגיה של מציאות מדומה. בן לוריא, עמית מחקר למדיניות ציבורית באוניברסיטת אוקספורד, פיתח אפליקציה לפתיחה וניהול של עסק עצמאי. מיזם נוסף מיועד להעניק התנסות ולמידת כישורים חדשים באמצעות השתתפות ב"פרוייקטי צד" בעבודה ויצירת נטוורקינג בין אנשי מקצוע שונים הפועלים בהתנדבות. מיזם אחר מיועד להקנות למחפשי עבודה אפשרות להעריך את מיומנויות האנגלית שלהם למקצועות הדורשים זאת, ואחר מסייע להתקבל למקומות עבודה באמצעות סימולציות חדשניות במקום קורות חיים סטנדרטיים.

בסוף האירוע קיימו השופטים התייעצות ראשונית לסינון המועמדים הנבחרים ואת ההחלטות הנבחרות אחרי הליך מוסדר של הוועדה הסופית יגישו במהלך השבועות הקרובים ויודיעו לזוכים המאושרים אילו מיזמים יזכו למימון.

עדי סופר תאני עם דן אריאלי. אדם סגל,
מנכ"לית פייסבוק עדי סופר תאני עם פרופ' דן אריאלי/אדם סגל

"הזדמנות מצוינת להוביל, ליזום ולחדש"

רוני פלמר מנכ"ל תנועת אור: "בעוד חצי שנה אנו צפויים להיכנס למציאות שעוד לא חווינו בישראל בשנים האחרונות בשוק התעסוקה. מדינה למופת מייצרת את התשתית לחשיבה ועשייה אחרת שתבנה את הקומה הבאה של שוק התעסוקה בישראל. היוזמות שנבחרו לעמוד בפני ועדת ההשקעות נבחרו מתוך מעל 302 יוזמות שהוגשו למיזם, על בסיס החדשנות, המודל העסקי ובעיקר - על בסיס מידת האימפקט החיובי שיש להן על שוק התעסוקה והיכולת שלהן לשנות אותו לחלוטין".

אליאור בר מנהלת מיזם "מדינה למופת": "הקורונה מאיצה את ההזדמנות לשינוי פני התעסוקה בישראל. 'מדינה למופת' משקיע ביזמים.ות בעלי יוזמה משנה מציאות שתשפיע על עתידם של מיליונים בישראל. יש בישראל את טובי המוחות בכל התחומים, אלו השפכו אותנו לסטארט אפ ניישן, ואין סיבה שהם לא יוכלו לעבוד יחד כדי להזניק את ענף התעסוקה בישראל. אנו נמצאים בימים מאתגרים שמציבים בפנינו דילמות חדשות ומחסומים שלא התוודענו להם עד כה, בד בבד הם מהווים גם הזדמנות מצוינת להוביל, ליזום ולחדש. אנו מאמינים כי זוהי השעה להעז, לבנות ולנקוט בפעולות שיחזקו ויבססו את המשק הישראלי וקוראים ליזמים להוביל את שינוי פני התעסוקה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully