וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה או כסף? לרווקות והרווקים בישראל התשובה ברורה

10.2.2021 / 16:31

סקר של יקבי רמת הגולן לקראת ולנטיין מגלה כמה רווקים באמת מאמינים שמתחתנים מתוך אהבה. בואו נגיד שהרומנטיקה אולי לא מתה, אבל בהחלט צריך להיאבק על חייה

תקופת הקורונה, שאוטוטו סוגרת שנה, השפיעה במידה זאת או אחרת על כל אחד מאיתנו בין אם אנחנו ילדים, בני נוער, נשואים, פנסיונרים או רווקים שמשוועים למצוא זוגיות ואהבה, בתנאים כמעט בלתי אפשריים.

סקר ארצי שנערך בימים אלה ביוזמת יקב רמת הגולן לקראת יום הוולנטיין ואשר בוצע ע"י חברת המחקר "רושינק" , בחן בקרב 400 רווקים ורווקות: כמה רווקים בכל זאת יצאו השנה לדייטים? איך נוצר הדייט? איפה הוא התקיים? כמה מהדייטים הסתיימו בהצעת נישואין ומה הסיבה העיקרית שבגינה רווקים כיום מקבלים את ההחלטה למסד את היחסים?

יקב רמת הגולן. עדי פרץ,
לאבי דאבי זה נחמד. האם זה באמת קיים?/עדי פרץ

אז הנה כמה ממצאים מהסקר

  • כמעט מחצית מהרווקים ומהרווקות הצליחו לצאת לדייט וכשליש מהם , כלומר אחד מתוך שלוש דיווחו שהם מצאו באותה תקופה אהבה. 44% מהרווקים בסקר ציינו שיצאו לדייטים במהלך תקופת הקורונה. מרביתם בגילאי 30-39, אקדמאים, בעלי הכנסה ממוצעת מאזור המרכז. מבין אלו שיצאו לדייט השנה רק שליש (32%) דיווחו כי "מצאו אהבה". מי שהתקשה יותר לצאת לדייטים הם רווקי הפריפריה. 56 אחוז מהם טענו שהם לא יצאו לדייטים בשנה האחרונה. ותשאלו איזה רווקים עם פוטנציאל מתגוררים בפריפריה? בני 40 עד 45, לא אקדמאים ובעלי הכנסה מעל לממוצע.
  • אפליקציית היכרויות או שידוך של חברים? 38% מהנשאלים דיווחו שקבעו דייט באמצעות אפליקציית היכרויות ו- 19% דרך הרשתות החברתיות. כלומר, בתקופת הקורונה למעלה ממחצית מהרווקים הנשאלים (57%) הכירו בזכות פלטפורמות דיגיטליות (מרביתם גברים, תושבי המרכז, חילוניים ובעלי הכנסה ממוצעת ומעלה). 25% מהנשאלים יצאו לדייט בדרך הישנה והטובה- שידוך של חברים ורק 7% ציינו כי נפגשו במקרה. כשנשאלו הרווקים והרווקות בסקר באיזה דרך הם מצאו את אהבתם ? 35% מהם ענו בזכות האפליקציה, 28% הצליחו למצוא אהבה באמצעות שידוך של חברים ורק 6% מאלו שציינו כי מצאו אהבה נפגשו כך במקרה.
  • הדייטים שהצליחו יותר - בפארקים ובגינות ציבוריות. אמנם המקום השכיח ביותר לדייט הראשון עם 66% מהתשובות היו הפארקים והגינות הציבוריות, אך כשבוחנים את התשובות של אלו שמצאו השנה אהבה התמונה קצת משתנה. רק 30% מאלו שמצאו השנה אהבה יצאו לדייט ראשון בגינה הציבורית, 21% העדיפו את לקיים את הפגישה הראשונה בבית הפרטי, 16% בפארק ו- 7% ביחד עם חברים.
  • מה הסיבה שאנשים מתחתנים? אינטרסים הדדיים. מבין כל מי שיצא לדייטים בתקופת הקורונה, 32% בלבד חושבים שהסיבה שזוגות מתחתנים היא מתוך אהבה. אגב, בצורה מובהקת לתשובה הזאת היה רוב נשי בעשור השלישי של חייהן. 37% מהנשאלים הודו שאנשים מתחתנים בגלל אינטרסים הדדים כמו כסף ומעמד. 32% ענו שיתחתנו מאהבה, 14% הודו וסוברים כי אנשים מתחתנים מהפחד לא להישאר לבד ו- 11% ענו שאנשים מתחתנים כי התרגלו זה לזאת.

"שותפים לסצנת ההכרויות בקורונה

יואב דור, סמנכ"ל שיווק ומכירות ביקב רמת הגולן: "אנו רואים את עצמנו כ'שותפים' לסצנת ההיכרויות הנרחבת בתקופת הקורונה - מראה של זוג הנפגש בפארק או בשדרה עם בקבוק יין, הפך להיות שכיח מאוד בשנה האחרונה ולהערכתנו עוד ימשך זמן רב. עוד בימי התנ"ך נאמר: 'יין ישמח לבב אנוש, וכשהלב שמח הוא נפתח לאהבה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully