וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: אושרה הפעלת תחנת הכוח באר טוביה

עודכן לאחרונה: 11.2.2021 / 18:17

עלות הקמתה של תחנת הכוח הפרטית נאמדת ב-2 מיליארד שקל והיא תהיה הראשונה שתפעל על פי הוראות האסדרה של רשות החשמל. טלקאר תשקיע ב-GoTo גלובאל. ורביט משיקה פיתרון שיאפשר תמלול אוטומטי

חברת הסטארטאפ הישראלית ורביט, המציעה תמלול וכתוביות אוטומטיים, משיקה מוצר חדש עבור מערכות התומכות בבתי המשפט העושים שימוש בפתרונות דיגיטליים. הטכנולוגיה החדשה מבוססת בינה מלאכותית (AI) בשילוב בינה אנושית, מאפשרת יצירת תמלול אוטומטי של תצהירים בזמן אמת ונועדה לתת מענה לקשיים שחווים במערכת המשפט בשל מחסור בכוח אדם. בזכות הפיתוח המתואר, טיוטת תמלול סופי יהיה מוכן בתוך 24 שעות בלבד, זמן קצר משמעותית לעומת פרק הזמן הנהוג להפקת תצהיר - מספר שבועות.

שימוש בתמלול המופק בזמן אמת יאפשר לעורכי דין, בעלי עסקים וכתבי משפט לעבוד בצורה יעילה יותר ולבצע מעקב טוב ונוח יותר אחר מידע, תוך כדי הדיונים עצמם. נוסף על כך, הטכנולוגיה של ורביט מאפשרת לקרוא כל משפט בתצהיר לפי הדקה שבה הוקלט, לבצע חיפוש של תוכן שנאמר גם על פי שמות האנשים, ולקבל הבהרות משפטיות רלוונטיות. עבור עורכי דין קיימת גם האופציה לכתוב הערות לאורך הטקסט, תוך שמירה מלאה על פרטיות.

"תצהירים רבים ניתנים כיום בצורה דיגיטלית, לכן זיהינו את ההזדמנות לפתח טכנולוגיה אמינה ומהירה כדי לתת מענה טוב יותר למצב ולשפר את אפשרויות מערכת המשפט" אומר תום ליבנה, מנכ"ל ומייסד החברה. מדובר בשוק אדיר בשווי ארבעה מליארד דולר ו-ורביט פונה אליו "הטכנולוגיה שפיתחנו, יחד עם צוות המתמללים המקצועיים שלנו, אנו יכולים להבטיח ללקוחות מוצר אמין ומדויק בזמן אמת".

ורביט משיקה את מוצר התמלול בזמן אמת, Live deposition, על מנת לסייע לחברות התומכות בבתי המשפט לקצר את תהליכי העבודה ולאפשר לקיים יותר דיונים ומשפטים. הטכנולוגיה של המוצר מאפשרת לתת מענה בזמן אמת ולספק טיוטות ראשונות של התמלול כבר כשעה לאחר סיום תצהיר. את טיוטת התצהיר הסופית, ניתן יהיה לקבל באופן דיגיטלי בתוך 24 שעות.

בחברה עובדים מאז הקמתה, בשנת 2017, על תמלול מקצועי המשלב את הבינה מלאכותית AI יחד עם מתמללים מקצועיים אנושיים. בפועל נעשה שימוש ב- Machine Learning ו- Natural Language Processing התמלול המדויק מתאפשר הודות לטכנולוגיית AI חדישה שיודעת לתמלל כל מבטא, לזהות מונחים ספציפיים בתחומים שונים, לסנן רעשי רקע ועוד. 22,000 המתמללים בחברה נבחרו בקפידה ולאחר תהליך סינון. הם מבצעים דיוק לטקסט בזמן אמת וכך ורביט מאפשרת לעסקים, בתי משפט, חברות מדיה וגופים אקדמאים ברחבי העולם להנגיש את קבצי הוידאו שלהם ברמה הגבוהה ביותר ובזמן אמת הטכנולוגיה של ורביט מיושמת אצל למעלה מ-400 לקוחות מתחומי האקדמיה, המדיה והמשפט, דוגמת הרווארד, סטנפורד, FIT, לונדון ביזנס סקול, קורסרה ועוד. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק, קליפורניה וקייב, והיא מעסיקה למעלה מ-120 עובדים.

תום ליבנה ורביט. שלומי יוסף,
תום ליבנה/שלומי יוסף

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, ומו"מ יו"ר רשות החשמל, יואב קצבוי, אישרו היום רשמית את הפעלתה של תחנת הכוח הפרטית IPM באר טוביה, שעלות הקמתה נאמדת בכ-2 מיליארד שקל.

זוהי התחנה הראשונה שתפעל עפ"י הוראות האסדרה (החלטה 914) של רשות החשמל בזמינות קבועה של 85% שאותה תעמיד לרשות חברת החשמל. את היתרה היא תמכור לצרכנים פרטיים

תחנת הכוח IPM באר טוביה, שנמצאת בבעלות גלובל פאוור, קרן נוי, לאומי פרטנרס, הריבוע הכחול, עלמא ואי.פי.אם 3000 - הוקמה ע"י חברת סימנס אנרגיה ואף תתופעל על ידה. התחנה, בהספק של 450 מגה וואט, צפויה לספק כ-3.5% מצריכת החשמל בישראל ולייצר ביעילות של כ-60% שהיא הגבוהה ביותר מבין תחנות הכוח בישראל, ובכך לתרום הן לשיפור איכות הסביבה והן במתן מענה לגידול הצפוי בשנים הקרובות בשימוש בחשמל. מרבית תפוקת התחנה (85%) תימכר לרשת החשמל הארצית, והיתרה תימכר ישירות לצרכנים פרטיים גדולים.

לא זו בלבד שתחנת IPM הינה בבחינת פורצת דרך בענף האנרגיה, כתחנה המתחשבת בערכי האסתטיקה והשמירה על הסביבה, כי אם הראשונה בישראל אשר אינה מהווה מפגע חזותי.

תחנת הכוח באר טוביה. Aya.co.il,
תחנת הכוח בבאר טוביה/Aya.co.il

חברת צ'קמרקס (Checkmarx) הישראלית חושפת כעת חולשות אבטחה קריטיות שמצאה בפלטפורמת helpdesk של חברת דסק-פרו (DeskPro). הפלטפורמה מסייעת לאלפי ארגונים לתקשר עם מיליוני לקוחותיהם ברחבי העולם ולספק להם שירותי תמיכה באמצעות דוא"ל, צ'אט (live chat), שיחות קוליות, מדיה חברתית ועוד. בין לקוחותיה, חברות ענק גלובליות. עם המעבר לעבודה מרחוק בזמן הקורונה, התרחב השימוש בפלטפורמות מסוג זה, שבאופן טבעי נחשפות למידע רגיש.

צוות החוקרים של צ'קמרקס גילה חולשה מסוג Stored XSS שמאפשרת לתוקפים להזריק קוד זדוני לאתר עצמו, ומשפיעה לא רק על המשתמש שלחץ על אותו לינק אלא על כל המשתמשים שנחשפים לאותו דף באתר (דאשבורד), גם מבלי שפתחו את הלינק. ניצול מוצלח של חולשות האבטחה עלול היה לאפשר לתוקפים לגנוב את הרשאות הניהול של הפלטפורמה וכך להשתלט לחלוטין על חשבונות של נציגי השירות ((agents ב-DeskPro ובארגונים שהם לקוחותיה.

בשלב הראשון, באמצעות גישה לחשבונות של נציג השירות (Agent) יכלו התוקפים להחליף בין היתר את כתובת האימייל של הנציג, ואז, דרך המנגנון הפשוט של "שכחתי סיסמא", לקבל סיסמא חדשה לאימייל, ולהשתלט על חשבון הנציג. חשבון כזה מכיל בין היתר את כל היסטוריות המקרים בהן טיפל. כך נפתח עבור התוקפים חלון הזדמנויות להשתלטות על חשבונות של עובדי דסק-פרו (DeskPro) ושל כל הארגונים שהחברה תומכת בהם.

בשלב שני, החולשה שחשפו בצ'קמרקס איפשרה לתוקפים להשתלט על מנהל המערכת (admin) ולגנוב session token - שמאפשר להתחבר ולהישאר מחובר לפרק זמן ספציפי בלי להחליף כל רגע את הסיסמה. ברגע שתוקף מחזיק בטוקן, כמות המידע שהוא יכול לאסוף בזמן הזה בתור אדמין היא אדירה, כולל שינוי מידע, מחיקתו, העלמת כל הדאטה בייס של היסטוריית פניות השירות שבוצעו אי פעם בארגון הלקוח, ואף השבתה מחלקת תמיכה שלמה.

"תוקף שהיה מנצל את הפרצה הזו יכול היה לגרום נזק חמור", מסביר ארז ילון, ראש המחקר במעבדות צ'קמרקס, "חולשות מסוג XSS ו-Stored XSS ממשיכות להיות אחת הבעיות הרציניות ביותר באבטחה, למרות שמדובר בחולשות מוכרות ומתועדות מאוד. סוג זה של פעילות הוא חלק מהמאמצים השוטפים שלנו להניע את השינויים הנחוצים בשיטות אבטחת התוכנה בקרב ארגונים ברחבי העולם".
עוד הוסיף, כי פתרון אפשרי בנושא החלפת האימייל של נציג השירות הוא לבקש שוב הזדהות או אימות על ידי סיסמא לפני ביצוע כל פעולה שמוגדרת כרגישה במערכת, כגון החלפת אימייל. זאת, בנוסף להמלצה הקבועה לארגונים, לעדכן כל פאץ' שמגיע מספק התוכנה במהירות האפשרית על מנת למנוע פרצות.

בצ'קמרקס מציינים כי מרגע שהודיעו לדסק-פרו (DeskPro) על הממצאים שחשפו, DeskPro גילתה מקצועיות וזריזות בתיקון הפרצות.

ארז יעלון. גיא יחיאלי,
ארז ילון/גיא יחיאלי

גוטו גלובל מוביליטי בע"מ (GoTo Global) מקבוצת שגריר שירותי רכב (54.9%) מדווחת על כוונתה של משפחת אונגר, הבעלים של חברת טלקאר חברה בע"מ, יבואנית קיה בישראל, לבצע השקעה ב-GoTo Global בסך של 3.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-45 מיליון דולר לפני הכסף, הגבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס האחרון בחודש יולי 2020.

בתמורה להשקעה צפויה טלקאר לקבל 1,172,010 מניות בכורה בחברת GoTo Global. לאחר ביצוע ההקצאה צפויות להחזיק (1) קבוצת שגריר שירותי רכב בע"מ בכ-%49.79 מהון המניות המוקצה של GoTo Global, (2) Nazare Capital Management LLC (בשליטתו של אדם נוימן) בכ- %34.73 מהון המניות המוקצה של GoTo Global ו-(3) טלקאר בכ- 8.10% מהון המניות המוקצה של GoTo Global.

גיל לייזר. אביעד בר נס,
גיל לייזר, מנכ"ל GoTO גלובאל/אביעד בר נס

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, שדיווחה כי אנקיאנו תרפיוטיקס בע"מ (Nasdaq: ANCN), המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-19% התקשרה בהסכם מיזוג עם חברת Chemomab Ltd., מתכבדת להודיע כי ביום 10 בפברואר 2021 פרסמה אנקיאנו זימון אסיפת בעלי מניות שתיערך ביום 15 במרס 2021 שעל סדר יומה, בין היתר, אישור המיזוג. במסגרת זימון האסיפה נכללו בין היתר פרטים וגילוי אודות חברת Chemomab. כאמור בדיווח הקודם, בעלי המניות של אנקיאנו ו-Chemomab, וביניהם החברה, התקשרו בהסכמים, לפי העניין, לצורך תמיכתם במיזוג.

Chemomab הינה חברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות למחלות המערבות פיברוזיס (הצטלקות פתולוגית באיברים פנימיים) שאין להן כיום מענה רפואי. בין משקיעיה העיקריים OrbiMed ו-,Thiel Capital ובראש הדירקטוריון שלה עומד Stephen Squinto, ממיסדיה שלAlexion (Nasdaq:ALXN). התרופה המובילה של Chemomab הינה CM-101, נוגדן המיועד לעכב את CCL24, חלבון המעודד דלקת ופיברוזיס. לאחרונה השלימה Chemomab Phase 1b ב- nonalcoholic fatty liver disease. כספי ההנפקה ישמשו להאצת הפיתוח הקליני של CM-101 למחלות הנדירות systemic sclerosis ו-primary sclerosing cholangitis, מחלות המאופיינות בהתפתחות משמעותית של רקמת צלקת בכבד, בעור ובריאות; בהתוויה האחרונה החלה Chemomab בניסוי קליני Phase II.

seperator

חברת גילת רשתות לוויין (נאסד"ק ובורסת ת"א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, מודיעה כי סיפקה משלוח ראשוני של מודמים מוטסים, כחלק מהזדמנות עסקית בהיקף של מיליוני דולרים בסין. מפעילת תוכנה מובילה בסין, תתקין את המודמים המוטסים של גילת, עבור מערכת קישוריות האינטרנט המהיר והבידור במטוסים (IFEC) בתדרי ה- Ka, בכלל צי המטוסים של חברת התעופה המובילה בסין בנוסף לחברות תעופה פנים ארציות.

מערכת ה-IFEC אשר הותקנה במטוס הראשון כבר פועלת ומספקת שירות מסחרי באיכות מעולה, המתאפשר באמצעות המודם המוטס של גילת, ה- Taurus. חברת התעופה הסינית הינה הצי הראשון בו יותקן הפתרון של גילת מתוך פוטנציאל עסקי של כ- 3,500 מטוסי נוסעים הפועלים בסין.

"גילת מעריכה מאוד את השותפות ההדוקה עם המפעילה הסינית, והמאמץ המשותף לשדרג את צי המטוסים של חברת התעופה עם המודם המוטס של גילת, ה- Taurus", אמר יואן סי, המנהל בסין מטעם גילת. "אנו מרוצים מכך שמגזר קישוריות האינטרנט המהיר במטוסים מתקדם בסין ואנו מצפים לצייד חברות תעופה נוספות במודם המוטס בעל הביצועים הגבוהים של גילת, ולאפשר לנוסעים חווית IFEC מצוינת".

seperator

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון ,הזמין את בוגריו לאירוע מקוון בנושא שהפך להיות אחד מאתגרי היום של הארגונים הגדולים - שימור וניהול המשאב האנושי. בשיח שדן בעיקר בתמורות ובפתרונות של מנהלי משאבי האנוש בעת הזו, השתתפו שלושה בוגרים מעוררי השראה - ד"ר שושי חן חוקרת ומרצה בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב , בוגרת הפקולטות לניהול ומדעי החברה באוניברסיטת תל אביב , שהתמקדה בהגדרה החדשה של המונח "חוסן ניהולי", קרין טוקר מנהלת משאבי אנוש אמדוקס ישראל ,בוגרת הפקולטות למשפטים ולניהול באוניברסיטת תל אביב ואייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים בוגר הפקולטות למשפטים ולניהול כולל לימודי חשבונאות באוניברסיטת תל אביב.

שוחט הציג את אופן התמודדות החברה עם תקופת הקורונה, ואת התרבות הארגונית המיוחדת שמהווה את התשתית להצלחת החברה גם בתקופה מאתגרת זו: "כמו מרבית החברות הפועלות בפרישה עולמית, נאלצה סודהסטרים לבצע התאמות מהירות למציאות החדשה, לרבות שינוי תמהיל השיווק והרחבה משמעותית של המכירות בערוצים ישירים, צמצום מגוון המוצרים, בחינת היתכנותן של השקות חדשות ועוד. אולם מעבר לכך, כמו כל החברות והמדינות בעולם - לא הייתה לחברה תוכנית סדורה להתמודדות עם מגיפה עולמית".

אייל העביר מסר חשוב בכל הקשור למשאב האנושי: "במצב כמו הקורונה, כאשר אין תוכנית עבודה - התרבות הארגונית היא תוכנית העבודה. ככל שקיימת תרבות ארגונית בריאה יותר ומוטמעת יותר - כך הארגון יוכל להישען עליה בזמנים של חוסר ודאות. כפי שציין אחד מאבות האסטרטגיה העסקית פיטר דרוקר - Culture Eats Strategy for Breakfast. השתדלנו ליישם את ששת גורמי ההצלחה שמהווים את התרבות הארגונית שלנו. עם תחילת המגיפה פעלנו באומץ עסקי וקיבלנו החלטה שלא לפטר עובדים ולא להוציאם לחל"ת. הזרמנו אופטימיות ואנרגיה בארגון תוך שמירה על תקשורת ישירה, פתוחה ורציפה עם כלל העובדים. הקפדנו לתת מקום ליצירתיות והעמדנו משאבים לפיתוח מהיר של מכונת הנשמה ייחודית. הקפדנו לעבוד כחברה אחת תוך העצמת השותפות "חוצת הגבולות" בין כל העובדים שלנו. כל זאת עשינו במצוינות, ומבלי לעגל פינות מול האתגרים".

הוא הציג את תוצאות הסקר הארגוני שערכה החברה בחודש יוני, בשיא הקורונה. סודהסטרים הקפידה לערוך את הסקר בקרב כלל העובדים, כולל עובדי הייצור, ולמעלה מ-90% מעובדי החברה השתתפו בסקר: "שאלנו את העובדים על ההתנהלות שלנו בזמן המגפה - והרוב המכריע אמר שהחברה פועלת מעבר ומעבר למצופה. זו התוצאה של המחוייבות האמיתית שלנו לערכים שלנו" .

מנכ"ל סודה סטרים אייל שוחט. יחצ,
אייל שוחט/יחצ

מגיפת הקורונה הובילה להאצה מאסיבית(4) בשימוש באמצעי רפואה מרחוק או במלים אחרות בריאות דיגיטלית. בדיוק כמו מגמת המסחר המקוון או המעבר לעבודה ולמידה מהבית, גם בתחום הבריאות אנחנו רואים מעבר מאוד מהיר לתהליכים דיגיטליים שהיו צפויים לקרות רק בעוד כמה שנים. בכל התחומים האלה, מה שמניע את התהליכים מעבר לקורונה - זו הטכנולוגיה.

במטרה לאפשר למשקיעים ליהנות מהמגמות המרכזיות בתחום זה, הראל קרנות נאמנות השיקה קרן מחקה חדשה שעוקבת אחר מדד המורכב ממניות של חברות בינלאומיות בתחומי הבריאות הדיגיטלית: הראל htf-4D, אינדקס בריאות דיגיטלית. מדד אינדקס בריאות דיגיטלית כולל 36 מניות ממגוון רחב של תחומים. בין היתר, חברות שמפתחות ומייצרות מכשור רפואי דיגיטלי, מערכות טכנולוגיות לניתוח נתוני בריאות, חברות המספקות שירותים דיגיטליים לתחום הבריאות', שירותי רפואה מקוונת ועוד. הראל מעריכה כי בשנים הקרובות צפויה צמיחה משמעותית בפעילות בתחום, ולכן השוק נמצא בנקודת כניסה נוחה לסקטור.

מסקר שערכה חברת הייעוץ העולמית מקינזי עולה שבארה"ב זינק שיעור השימוש של חולים המשתמשים בשירותים דיגיטלים כדי להחליף ביקור פיזי אצל הרופא מ-11% ב-2019, לכ-46% ב-2020. ספקי השירותים רשמו זינוק במכפלות של בין 50 ל-175 במספר החולים שהם נותנים להם שירות. במקינזי מעריכים כי ההכנסות של תחום הבריאות הדיגיטלית בארה"ב לבדה עשויה להגיע לכ-250 מיליארד דולר בשנה- לעומת 3 מיליארד דולר בלבד לפני עידן הקורונה.

להערכת מחלקת המחקר בהראל, הגידול בפעילות הבריאות הדיגיטלית לא תסתיים אחרי הקורונה וזאת מאחר שיש סיבות נוספות התומכות בתחום זה. בריאות הדיגיטלית מקצרת זמני המתנה לרופאים, כאשר על רקע תהליך הזדקנות האוכלוסייה המגמה הזו לא צפויה להיעלם אחרי הקורונה. בנוסף, בריאות דיגיטלית מאפשרת לנו טיפול מהיר וזול יותר, במיוחד למי שגר רחוק מהמרפאה או ממרכזי הערים הגדולים - והדבר תואם את מגמת המעבר של אנשים רבים למגורים בפריפריה שהחלה בתקופת הקורונה. גורם נוסף התומך במעבר לצריכה גבוהה יותר של רפואה דיגיטלית הוא החשש של אזרחים להיחשף לסיכונים הנובעים מחשיפה למחלות שונות בסביבת רופאים.

טל קדם מנכ"ל הראל פיננסים. מיה כרמי דרור,
מנכ"ל הראל פיננסים טל קדם/מיה כרמי דרור

למרות הזינוק החד בקניות ברשת, רוב הלקוחות עדיין מעדיפים לראות ולהרגיש את המוצר שהם קונים. ההגבלות על מרכזי המסחר הפתוחים והסגורים טרם הסתיימו, אך כבר אנו רואים שהישראלים מנסים לחזור לבצע קניות בחוץ (בשיטת הטייק אוויי). ביום חמישי הקרוב הכריזו לא מעט חנויות רחוב וקניונים שיפתחו את שעריהם, גם אם הממשלה לא תאשר זאת סופית והציבור כאמור כבר מצביע ברגליים. כיצד יראה ענף המסחר בחנויות הרחוב והקניונים כשיפתחו?

בדיקה של חברת ייעוץ וניהול מרכזי המסחר המובילה פרו-מול שנעשתה לאורך השנה האחרונה (בין ינואר - לדצמבר 2020), ניתחה את השינויים שעברו על הענף בחודשים האחרונים וזיהתה שתי מגמות בולטות - בעוד הקניונים הסגורים שנפגעו , החלו לבצע שינויים על מנת להתאים עצמם לעידן החדש , מי ש"זכה מההפקר " היו המרכזים השכונתיים והקניונים הפתוחים שהתפוסה בהם עלתה בממוצע ב 25% בכלל השטחים הפתוחים למסחר בארץ.

על פי נתוני פרומול בחודשים אילו , מאז החלו ההגבלות על המסחר בשל חדירת הקורונה לישראל ניתן להבחין במגמה של עליה בתפוסה של מרכזים שכונתיים ופתוחים אשר לפני הקורונה עמדה על בן 60-70 אחוזים לרמות של 85-95 אחוזים ולעומתם התחולל היפוך בתפוסה עם הקניונים הסגורים שירדו ל כ 60-70 אחוזים בממוצע. כך למשל במתחם מול החוף וילג' של חברת אמירי גן בחדרה נרשמה עלייה של 49% במכירות לפי מטר רבוע. פרו - מול בדקה גם את ימי המכירה כאשר הממוצע הארצי ירד בשנה האחרונה ב 33% לעומת זאת נרשמה עלייה של כ 20% בימי מכירה במרכזים פתוחים 15% בשכונתיים ו כ 25% במרכזים אזוריים.

לדברי נטלי מרשל המשווקת את שטחי המסחר הפתוח והמשרדים בפרויקט Exchange Ramat Gan של החברות מגדל ביטוח ואזורים, "הנתונים מוכיחים כי המרכזים הפתוחים שלאורך השנים האחרונות היו פחות פופולריים מאשר הקניונים הסגורים, חוזרים בעקבות הקורונה למוקד העניין הן מצד שוכרים פוטנציאליים והן מצד הקונים והמבקרים. הכוונה היא גם למרכזים קיימים וגם למרכזים שבתכנון ונראה אותם בעתיד הקרוב כחלק מקומפלקסים של משרדים, מגורים או פרויקטים של עירוב שימושים. הקורונה הביאה לכך שאנשים מבינים כי חשוב שבטווח המאה או האלף מטר מהבית, יהיה להם כל שהם זקוקים לו ביום יום מבחינת מסחר ופנאי ושאם הם בוחרים לשוטט או לקנות במרכז המסחרי, הם יעדיפו שזה יהיה באוויר הפתוח ולא במקום סגור. פעמים רבות נשמעות טענות על תכנון הקניונים כמתחם שאינו מחובר לרחוב. לעומתם, התפקיד שממלא המרכז המסחרי הפתוח בפרויקט Ex Changeהוא חיבור לרחוב, למגדל המשרדים, למגדל המגורים וצמוד גם לפארק אורגני ירוק שתוכנן כחלק מהפרויקט".

מגמה נוספת בענף הקמעונאות שהתחזקה מאוד עם תופעת חנויות הפופ - אפ . מגמה שהחלה לפני הקורונה כדרך לבדיקת התאמה למרכז מסוים. סוג של טבילת אש , הפכה בתקופת הקורונה לדרך של רשתות לצמצם היקף סחורות שהצטברו להן במחסנים , בימי מכירה מרוכזים -המגמה שטפה הן את המרכזים הפתוחים והן את הקניונים הסגורים בימים הספורים שהם נפתחו לקהל. "תופעה זאת התחזקה גם בזכות קופות חולים וגורמי רפואה נוספים ששכרו שטחים (פופ-אפ) לצורך בדיקות קורונה ומתן חיסונים. למשל באלון קרית השרון בנתניה הוקם מתחם חיסונים תמורת דמי ניהול ועלויות הרשויות בלבד", מציינת - לירון אשכנזי סמנכ"ל נכסים בפרו-מול ומנהלת מרכז אלון קריית השרון .
"גם רשתות שנתקעו עם סחורה בחנויות בקניונים סגורים פתחו חנויות פופ אפ במרכזים פתוחים \ שכונתיים תמורת אחוז מהפדיון בתוספת דמי ניהול ותשלומים לרשויות. המשכיר נהנה משוכר שמאכלס את השטח ונושא בעלויות, השוכר יכול היה לחסל סחורות בזמן שהמקום היה פתוח כשהקהל הסתער" .

עירוב שימושים מסחר ומשרדים. יחצ,
היום זה מקובל. עירוב שימושים/יחצ

לראשונה מאז ביטול אירועי הספורט קרוב ל- 60 רצים ישתתפו במרתון מיוחד שיזמה עמותת 'חיינו'.
המירוץ שיוזמת עמותת 'חיינו' המסייעת לחולי סרטן ומשפחותיהם יכלול שישה מקצים שונים של חצי מרתון וצפוי להתקיים כולו בשטח פארק עדולם הסמוך לבית שמש.

מארגני המירוץ קיבלו אישור מיוחד לקיומו וזאת בזכות מתווה מיוחד שאושר ע"י משטרת ישראל כאשר הרצים ידרשו לשמור על הוראות המשטרה ומשרד הבריאות ויוזנקו ב-6 קפסולות שונות.

אלעד מימון מנכל ארגון 'חיינו': "מדי שנה אנחנו מקיימים מירוץ שכל הכנסותיו קודש להמשך סיוע לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, בשנה שעברה נאלצנו לבטל את המירוץ בדיוק שהתפרצה המגפה בארץ וזה לאחר 9 שנים רצופות שקיימנו את המירוץ, אני שמח שמירוץ עמותת 'חיינו' העשירי יהיה אירוע המירוץ התחרותי הראשון שיתקיים מאז נכנסה הקורונה לחיינו - אנחנו ממש מרגישים מהשטח שהרצים סופרים את הדקות עד לזינוק".

seperator

רשת City Wash Express המונה כיום 10 סניפים ברחבי הארץ, מתרחבת לאור ההצלחה בעידן הקורונה ותשיק במהלך הרבעון הקרוב לא פחות מ-6 סניפים חדשים. ב- 21/2 יושקו 4 סניפים חדשים ברעננה חיפה ,חדרה ובאשדוד, ובמהלך חודש מרס יצטרפו שני סניפים חדשים בבאר שבע ובאילת. סניף רעננה הממוקם ברחוב החרושת, בכניסה לאזור התעשייה, יהיה הגדול מבין הסניפים החדשים ויתפרס על פני 2000 מ"ר. במקום 12 עמדות לניקוי פנים הרכב והוא מאובזר במכונת שטיפה מהגדולות והמתקדמות בעולם, באורך 27 מטר שמסוגלת לשטוף כ600 רכבים ביום. כמו כן, מציע הסניף סדנה לטיפולים מיוחדים לרכב כגון ציפויי ננו, פוליש ווקס וניקוי ריפוד.

בסניף רעננה, כמו בכל הסניפים, יוצע ללקוחות מנוי לשטיפה ללא הגבלה בקונספט אמריקאי ובעלות קבועה של 45 שקל לחודש. עלות ניקוי ידני בתוספת שקלים בודדים.

לרגל פתיחת הסניפים החדשים, תעניק הרשת הטבה מיוחדת במהלך "שבוע פורים"- שטיפת התנסות ללא תשלום למשך שבוע בסניף רעננה במסגרתו תוכלו לשטוף את הרכב ללא הגבלה.

אורי יעקובוב בעלי סיטי וואש אקספרס. יחצ,
אורי יעקובוב, בעלי סיטי וואש אקספרס/יחצ

לכבוד יום הרופאה והרופא של ההסתדרות הרפואית בשיתוף ישראל היום ומנורה מבטחים שמתקיים היום (חמישי), התפרסם באתר ובפייסבוק של העיתון סרטון הוקרה. הפרויקט התבצע כחלק מיוזמה יצירתית למען צוותי הרפואה בישראל - זאת נעשה דרך הזמנת אזרחי ישראל לצלם תמונה/סרטוני תודה לרופאים שסייעו לאלו להתמודד ועדיין מסייעים בתקופה מורכבת זו. כל השותפים למהלך זה מציינים כי בימים בהם הרופאים הם גיבורי העל האמיתיים ראוי כי תינתן הערכה, חיזוקים והוקרת תודה בכל דרך האפשרית. הבולט שבמברכים מדי שנה הוא נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין ואליו יצטרפו, ידוענים ועשרות אלפי אזרחים נמרצים שמודים בכל דרך אפשרית עם עיניים בוהקות.

יום הרופאה והרופא. יחצ,
יום הרופאה והרופא/יחצ

הוקרה נוספת מגיעה מצד ארגון "בטרם". לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בכל 3 דקות מגיע לחדר מיון ברחבי הארץ ילד שנפגע בתאונה בבית, בפנאי ובדרכים. הגורמים השכיחים לתאונות ילדים הם טביעה, חנק, הרעלה, תאונות דרכים, נפילות ועוד. בסך הכול בכל שנה מגיעים כ-206,000 ילדים לחדרי המיון בגלל היפגעות. את מרבית התאונות הללו ניתן למנוע.

במהלך 25 שנות פעילותו, ארגון בטרם עובד בשיתוף פעולה והפרייה הדדית עם בתי החולים בארץ, חדרי המיון ומחלקות הילדים. בסיועם המסור של צוותי בתי החולים נאספים בארגון בטרם נתוני היפגעות הילדים ועל בסיסם נערכים מחקרים, מפותחות תוכניות הדרכה והסברה המתקיימות גם בתוך בתי החולים ונכתבים חוקים ותקנות.

השנה, במסגרת אירועי 25 שנים להקמתו של ארגון בטרם, בחרו בארגון לציין את האירוע בהוקרה לצוותים הרפואיים, גיבורי העל הפוגשים מדי יום את הילדים המגיעים לחדרי מיון - ומצילים את חייהם.
בתערוכה מצולמים הצוותים הרפואיים המייצגים את כלל בתי החולים בארץ. כל צוות סיפר על אירוע בו הגיע לחדר המיון ילד שנפגע בתאונה - והצליח להינצל אודות לטיפול הרפואי. לצד סיפור המקרה מופיעה הנחיית הבטיחות של ארגון בטרם, שיכולה למנוע תאונות דומות. הילדים הנפגעים מייצגים את כלל האוכלוסייה מבחינת גיל, מגזר ומגדר.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "אני נרגשת על ההזדמנות להוקיר תודה לצוותים הרפואיים בבתי החולים על פועלם למניעת תאונות ילדים ולהצלת חיים. חשוב להבין שתאונה של ילד משפיעה על המשפחה כולה ועלולה לגרור צלקות לכל החיים ואפילו להביא לאובדן. המטרה שלנו היא לעצור את התאונות לפני שהיא מתרחשת, להקנות להורים הרגלי התנהגות בטוחה ולדאוג להתאמת הסביבה לילדים כדי לצמצם את הסיכון לתאונה. הניסיון שלנו מראה שאפשר לעשות שינוי וזה בידיים של כולנו. אנחנו מזמינים את כולם לצפות בתערוכה בכיכר הבימה או בצורתה הווירטואלית באתר בטרם".

התערוכה מוצגת בכיכר הבימה בתל אביב בין התאריכים 11-19 בפברואר 2021 (בהתאם להנחיות הקורונה). במקביל התערוכה מוצגת וירטואלית באתר ארגון בטרם.

seperator

עו"ד משה גרין, יועץ רה"מ לענייני חקלאות והתיישבות ויו"ר מפלגת צומת משיק תכנית מקורית וחדשנית שתוכל להקל על זוגות צעירים רבים. גרין מציע בתוכניתו להכשיר אפשרות לבניית יחידות דיור למגורים בשטחי המושבים. כיום החוק לא מתיר שימוש כזה על שטחים חקלאים.

בעלי נכסים שיבנו יחידת מגורים יוכלו להשכירה במחיר שלא יעלה על 4,000 שקל לחודש. מתוך סכום זה המדינה תוכל להטיל מס של 25% ועד 1,000 שקל, ובכך להגדיל את הכנסותיה. "מדובר בפתרון זול ומהיר לבעיית הנדל"ן בישראל", אומר גרין, "התרומה למדינה יכולה להגיע למאות מיליוני שקלים בשנה, והמדינה לא תצטרך להשקיע - לא בפיתוח, לא בתשתיות ולא בחינוך, משום שאלה קיימים במושבים".

משה גרין. יחצ,
משה גרין/יחצ

לרגל יום המשפחה שייערך מחר, הודיעה חברת הביטוח ליברה למבוטחיה כי באפשרותם לצרף רכבים נוספים של בני משפחה לביטוח הרכב בליברה וליהנות מהטבה משפחתית - המבוטח יהנה מגיפט קארד של 100 שקל ובני המשפחה שמצטרפים ייהנו מהנחה של 10% על הביטוח החדש.

מנכ"לית ליברה אתי אליאשקוב. יחצ,
מנכ"לית ליברה אתי אליאשקוב/יחצ

כ-2500 תלמידי כיתות א'-ד' חזרו הבוקר אל ספסל הלימודים במועצה האזורית מטה יהודה. התלמידים והצוותים החינוכיים לא הסתירו את התרגשותם מהמפגש, שהתקיים לאחר סגר שלישי בו התמקדו בלמידה מרחוק. ראש המועצה, ניב ויזל: "כולנו חיכינו בציפייה להחזרת התלמידים לכיתה במטה יהודה. על אף שרוב התלמידים עדיין בבית, המועצה ערוכה לקליטתם בביה"ס במהרה מתוך תקווה לחזרה מהירה לשגרה כאן במטה יהודה".

לימודים במטה יהודה. יחצ,
חוזרים ללמוד במטה יהודה/יחצ

סודהסטרים בשיתוף משרד הבריאות יקימו ניידת חיסונים במפעל החברה ברהט בשבוע הבא. מפעל החברה, אשר מייצא מישראל מכשירי סודה לכל העולם, נמצא בתפקוד מלא ב"נוהל קורונה" כבר כשנה. החברה מעסיקה כ-2,500 עובדים במפעלה באזור התעשייה להבים- רהט, ובהם ריכוז גבוה של בדואים וכן יוצאי העדה האתיופית.

החברה רואה חשיבות עליונה במבצע החיסונים גם לטובת שמירה על הבריאות העובדים, אך גם לטובת "החזרת המרקם החברתי המיוחד לחברה". על כן, פותחת בקמפיין הסברה רחב, תעניק למתחסנים שובר שי נדיב, חולצות, ותעודת הוקרה- הכל בעברית, ערבית, אמהרית ורוסית. החברה גם תקיים שיחות לעובדים עם רופאים דוברי השפה הערבית והאמהרית, בכירי דת וגורמים בעלי השפעה על אותם מגזרים, וזאת על מנת לקדם את הידע ולהילחם בפייק ניוז.

seperator

מתוך המאמץ הלאומי לחסן את ישראל לקורונה, החליטה חברת ביטוח ישיר להנגיש את החיסונים לכלל עובדיה מכלל קופות החולים. ניידת מד"א תגיע בשבוע הבא למטה החברה, ותחסן כל עובד שירצה במהירות ובנוחיות המרבית עבורו.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully