וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרד המילניאלס"? הנתונים האמיתיים בפרשת Gamestop

11.2.2021 / 9:19

השקעות רובין הוד שהסעירו את וול סטריט נתפסו כמהלך המוני של צעירים בשנות ה-20, אבל סקר מגמות של TipRanks הישראלית מגלה שדווקא דור האיקס כיכב במהלך. כל המספרים המעניינים

חנות GAMESTOP  בניו יורק. Tayfun Coskan, GettyImages
רק מילניאלס? ממש לא/GettyImages, Tayfun Coskan

בשבועות האחרונים סערה וול סטריט סביב ההשקעה במניית Gamestop ודומותיה, בעקבות "מרד המילניאלס" כנגד מנהלי קרנות הגידור. אבל האומנם מדובר באנשים צעירים כל כך?

מחקר שערכה חברת TipRanks, המנתחת מגמות בקרב משקיעים, מגלה שבגלי העליות החריגים במניות שכיכבו באתר רדיט נטלו חלק משקיעים בגילאי הביניים בשיעור גבוה יותר מהצעירים. מדובר במניות שעלו במאות ואלפי אחוזים ונטען לגביהן שמרבית הרוכשים הם משקיעים צעירים כמחאה נגד הגופים המוסדיים.

המחקר, שמתבסס על 678 אלף משקיעים אשר חיברו את תיק ההשקעות שלהם לטיפרנקס, בחן את הגידול באחזקות במניות שהיו בכותרות במהלך החודש האחרון בחלוקה לפי הגילאים. בין השאר נבדקו מניית גיימסטופ שעלתה בשיא 3400% ומניית רשת בתי הקולנוע AMC שעלתה בשיעור צנוע יותר של 900% עד לנקודת השיא.

מנתוני טיפרנקס עולה שמספר המחזיקים במניית גיימסטופ בקרב המשקיעים בגילאי 35-55 גדל בחודש ינואר ב-215%, והם מהווים כיום 45% מכלל המשקיעים במניה זו. מספר הצעירים מגיל 35 ומטה שמחזיקים מניה זו גדל בשיעור של 142% והם 40% מכלל מחזיקי מניית גיימסטופ.

המחקר גילה ש-52% ממחזיקי AMC הם בגילאי 35-55 ומספרם גדל ב-311% בחודש האחרון. מספר המשקיעים הצעירים גדל בשיעור דומה אבל הם 35% בלבד מכלל המשקיעים במניה זו.

אורי גרינבאום. אלון שניר,
מעל גיל 55 נרשמה ירידה משמעותית. אודי גרינבאום/אלון שניר

אורי גרינבאום, מנכ"ל טיפרנקס: "המחקר שערכנו מסביר במידה מסוימת את עוצמת העליות יוצאות הדופן שהונעו על ידי כסף שנכנס לא רק על ידי משקיעים 'קטנים' שמזוהים עם פלטפורמות כמו רובין הוד, אלא בעיקר על ידי משקיעים מדור ה-X. הנתון מפתיע מכיוון שמדובר במשקיעים שכבר חוו בועות בעברם וששולטים טוב יותר בכלים דיגיטלים לקבלת החלטות השקעה. למשקיעים הפרטיים הצטרפו גם מסחר אלגוריתמי ומשקיעים מוסדיים שזיהו את המגמה ורכבו עליה לשני הכיוונים.

"מעבר לגיל 55 ראינו ירידה משמעותית בשיעורי ההצטרפות למניות האופנתיות", אומר גרינבאום, "ככל שהגיל עולה כך גדלה לרוב גם השמרנות הכספית. מדובר במשקיעים שרואים אל מול עיניהם את הפרישה או שכבר נמצאים בה ומעוניינים להיצמד למניות ערך עם מדיניות דיבידנדים ברורה. אותם משקיעים סולידיים חסכו מעצמם את הירידות החדות שהיו בהמשך".

חברת TipRanks פיתחה טכנולוגיה לניתוח ודירוגים בשוק ההון על בסיס מידע המתפרסם ברשת. המערכת סורקת את אתרי הכלכלה, דו"חות של חברות, ניתוחי אנליסטים, בלוגים, רשתות חברתיות ותגובות של אנשים פרטיים ומפיקה מהם תובנות לגופים מוסדיים ולמשקיעים שיכולים לבחון את הרכב התיק שלהם ולזהות מבעוד מועד מגמות חדשות בבורסות בארה"ב, קנדה ובריטניה. טיפרנקס משרתת מעל לארבעה מיליון משתמשי קצה בחודש ועם לקוחותיה המוסדיים נמנים עשרות רבות של מוסדות פיננסים כמו נאסדק, איטרייד, אמריטרייד, בנק סנטנדר, ועוד. השירות של טיפרנקס מוצע באופן חלקי גם בישראל על ידי הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי. החברה מעסיקה כשישים עובדים במשרדיה בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימסטופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully