וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגיימינג והגיל השלישי נפגשים: השילוב של אחוזת ראשונים

11.2.2021 / 14:39

אחוזת ראשונים מכניסה לביתה חדשנות ומאמצת את עולם הגיימינג, הטכנולוגיה והמציאות המדומה (VR) להפחתת תחושת בדידות, לחיזוק הנפש ולעידוד פעילות פיזית וקוגנטיבית

אייקליק. אובי,
באמצעות מקרן ובמגע וירטואלי. אובי של אייקליק באחוזת ראשונים/אובי

הקורונה הכתה ופגעה בכל הקבוצות בחברה בארץ ובעולם והדגישה את תחושת שותפות הגורל, שבו כולנו נמצאים בסירה אחת. יחד עם זאת, קהילת בני הגיל השלישי, שנמצאת ברמת סיכון גבוהה מאחרים, חשה ביתר שאת את הקושי ומחיר הבדידות שנאלצים לשלם בני הגיל השלישי בירידה קוגניטיבית, פיזית ומנטלית לצד דכאון קליני ובעיות נוספות שמדווחות במחקרים.

לאחרונה, החליטה הנהלת "אחוזת ראשונים" והעומד בראשה, המנכ"ל - עודד מור, לאמץ את עולם החדשנות בתחום הגיימינג והמציאות המדומה, כחלק ממגוון פתרונות אשר יסייעו לחיזוק המוטוריקה, חידוד הערנות וכאקט חברתי. "אם עד היום עולם הגיימינג והמציאות המדומה היו מזוהים עם הדור הצעיר, הרי שהקורונה יצרה תהליך של התאמה לעולמות ולצרכים של בני הגיל השלישי", אומר מור, "אם ניתן לחולל שינוי ולשפר מיומנות חשובות באמצעות טכנולוגיות, למה שלא נאמצם?"

בני נוער בקרית גת. ארתור ארונוב,
החיים בתלת מימד (צילום: ארתור ארונוב)/ארתור ארונוב

בעקבות כך, חתמה "אחוזת ראשונים" הסכמים עם חברת הטכנולוגיה הישראלית אייקליק על רכישת מערכת "אובי" (Obie), משחקים אינטרקטיביים המועברים באמעות מקרן ובמגע וירטואלי. וכן הסכם נוסף עם חברת vr2go, המתמחה ביצירת חווית משתמש דרך תוכן מותאם אישי ובטכנולוגיה של מציאות מדומה. עד היום, חברות אלו פנו לקהל הצעיר, ומשהגיעה הקורונה, נפתחה ההזדמנות לפתח שירותים ומוצרים המותאמים גם לצורכיהם של בני הגיל השלישי. בעניין זה, מציין עודד מור: "פעם היה נהוג לומר שהעולם שייך לצעירים, אך הקורונה הוכיחה שהעולם שייך גם למבוגרים וכך גם בהיבט הכלכלי כדאי לפתח מוצרים עבורם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עודד מור. ענת בן אדרת,
אם זה עוזר, למה לא לאמץ? עודד מור/ענת בן אדרת

המשחקים האינטרקטיביים מוקרנים על משטח שולחן, קיר או רצפה בהתאם לבחירה. הדיירים "נוגעים" (וירטואלית) באלמנטים, בדמויות ובעצמים המוקרנים באמצעות חיישני תנועה כך הם נעים במרחב, מזיזים ידיים, רגליים וגוף תוך שמירה על מרחק (אין מגע פיזי), מתחרים זה עם זה ונהנים מחוויה חברתית המשלבת מגוון חושים לרבות תנועה וצליל. בעוד דייר ששם את משקפי התלת ממד בוחר את היעד שהיה רוצה לבקר בו אם זה ברחוב הראשי של פריז, השאנז אליזה או לטייל ביערות פתוחים וקסומים בסלובניה ובאמצעות המשקפיים, חש שהוא שם. לדברי טלי שקרצי מנהלת התרבות: "ההתלהבות של הדיירים מדהימה ומשמחת".

לדברי דר' מיכל הרץ, מומחית בדמנציה ומנהלת מוצר לגיל השלישי בחברת אייקליק, "הקורונה האיצה את תהליך פיתוחם של מוצרים לבני הגיל השלישי, הרחיבה את השימוש של עולם המשחקים וחדרה גם אל עולמם של אלו, תוך התאמה לצרכיהם. הטכנולוגיה של 'אייקליק' מאפשרת לעקוב באופן אישי אחר התקדמות של כל משתמש ובהתאם להתאים לו את הדרגה וקושי המשחק. אנו מגלים כיצד הטכנולגיה הצליחה גם לצמצם את פער הדורות עד כדי כך , שיש סיכוי טוב שאחרי הקורונה הסבים והסבתות ימצאו מכנה משותף גם במשחקים אינטרקטיביים משותפים עם נכדיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • VR

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully