וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא חברות ההייטק הבינו את היתרון במתמחים בינלאומיים

אילן וגנר

11.2.2021 / 14:32

משבר ההון האנושי בתעשיית ההיי-טק גדל משנה לשנה ועם משבר הקורונה, יזמים, סטרטאפים וחברות גדולות מוצאות עצמן עם אתגרים נוספים, ומשבר שמחריף. למרות הקורונה, התמחויות הבינלאומיות אינן פסקו, אלא עברו לעבודה מרחוק והתרומה לחברות משמעותית

הקורונה הכתיבה לכולנו מציאות חדשה ועבור חברות רבות, התפיסה הארגונית נסדקה והובילה לחשיבה מחודשת, שינוי תפיסות ושינוי מיקום פיזי. מצב בו הגבולות הגיאוגרפים נפרצו, שיחות זום החליפו פגישות פיזיות וטיסות לפגישות ביעדים רחוקים בוטלו.

בעקבות הפגיעה הקשה בכלכלה, עלינו להרכיב משקפיים אחרות, תוך בחינת המשאבים החדשים שעומדים לרשותנו. לאור עובדה זו, הנכונות "לפתוח את הראש", "לחשב מסלול מחדש" ועוד מושגים אופטימיים אחרים הינם הכרחיים, בעוד חוסר הוודאות ממשיך להדהד בראשנו.

הרשות לחדשנות מציגה נתונים מדאיגים, כאשר 43% מחברות ההיי-טק הוציאו עובדים לחל"ת וכ- 45% קיצצו בשכרם. עוד עולה מהדוח כי מחצית מהחברות הללו דיווחו על הקפאה בגיוס של כוח אדם. שיתופי פעולה יוצאי דופן נרשמו עוד לפני שהגיעה הקורונה לחיינו, אבל הפעם המודל של אירוח סטודנטים שיתמחו בחברה מרחוק, משלים את התמונה במציאות מורכבת כל כך. השפה והתרבות השונה הינם רק חלק קטן איתו מגיעים המתמחים בארגז הכלים הייחודי שמציעים עבור אותן חברות שמחפשות מענה ספציפי ומוגבל בזמן.

מתמחים באונוורד. Onward ישראל,
יעילות ההתמחויות הוכיחה את עצמה. מתמחים ב-Onward ישראל/Onward ישראל

מתוך סקר שנערך בקרב חברות במגזרים השונים, שלקחו חלק בפרויקטים האחרונים של ארגון Onward Israel וארגון Tamid Group, כ-96% מהמעסיקים שקלטו מתמחים בישראל היו רוצים לקלוט גם בעתיד ו-89% מעידים כי ההתמחות נתנה ערך רב עבורן.

היעילות של התמחויות אלו הוכיחה את עצמה בעבר כאשר נרשמו חיבורים עסקיים חשובים, מבניהם סטודנט מחו"ל שהתמחה בחברת סטארט אפ ישראלית בשם Infinity Equity והחליט ליזום חיבור פורץ גבולות עם חברה אחרת בסין. דוגמא נוספת היא סטודנטית שהתבקשה לערוך פיילוט בניו יורק עבור חברת סטארט אפ ישראלית בשם RightHear, חברה המפתחת טכנולוגיה שתעזור לבעלי מוגבלות ראייה להתמצא במרחב הציבורי. הסטודנטית שהתגוררה בניו יורק שבארה"ב, ראתה בפרויקט חשיבות רבה וניצלה את ההזדמנות ליזום חיבור עם רשת Mcdonalds בעיר.

תרומה יקרה מפז

אמנם, המציאות הציבה אתגרים חדשים, אך יחד עם זאת אפשרויות חדשות. דווקא עכשיו, החיבור בין דור העתיד של המנהיגים, קובעי הדעה, היזמים ואנשי העסקים בעולם לבין שוק העבודה הישראלי, מוביל חברות גדולות כקטנות להצלחות פורצי דרך. דווקא בעת משבר, סטודנטים מחו"ל מצליחים לגשר על פער המרחב ומשתלבים בעשייה משמעותית. המתמחים מקיימים שיחות מול בכירים ומקבלי החלטות בחברות ובאירגוניים, מקדמים פרויקטים שקצת נשכחו מאחור, תורמים ומגשרים על פערי השפה והתרבות בשיתופי הפעולה השונים מול מדינות שונות בעולם. חשוב לציין כי המתמחים אכן מסייעים לחברות, אך אינם מבקשים להחליף או להוות תחרות לכוח האדם המועסק בחברות הללו בישראל.

החיבור לתרבות הישראלית ולעמיתים המקצועיים בארץ תורמת לסטודנטים רבות והביקוש להשתלב בהתמחויות גדל מדי שנה. עבור החברות הישראליות, מדובר בתרומה יקרה מפז, מתמחים מצטיינים עובדים ותורמים את הידע ואת הזמן שלהם וזהו מצב של WIN WIN. החברות מדווחות כי נוצר קשר עמוק מול הסטודנטים, חלקם בעתיד אף חוזרים לישראל לעבוד בעצמם בחברות וכאן התרומה למשק הישראלי היא אדירה. במחשבה וראייה לעתיד, הפוטנציאל העסקי שטמון כאן הוא רב ולנו רק נותר לאמץ את המודל החדשני שכבר מנבא הצלחות.

אילן וגנר הוא מנכ"ל ארגון Onward Israel, ארגון הגג של תכניות התמחויות הביניים בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully