וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא פה כדי להישאר: הביטקוין נכנס ללב הקונצנזוס

שגיא בקשי

11.2.2021 / 15:36

מתנות לחג, תשלום לגן הילדים וטיולים מסביב לעולם - שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama מספק הצצה לעתיד המטבע הדיגיטלי, או יותר נכון להווה שיהפוך לנחלת הכלל

עולם המבוגרים עשיר, אך בכל זאת רובנו חפצים לחזור למחוז ילדותינו. בעיקר לאותם רגעים מרגשים שרוב הסיכויים נראו לנו הרבה יותר עוצמתיים ממה שהם - אך אצל מחזיקי הביטקוין שנהנים בעיקר בשנה האחרונה מעלייה מטאורית, נראה כי החזרה לילדות היא לא הדבר העיקרי שיעורר אצלם אקסטזה, אלא התקופה הנוכחית של ראלי הביטקוין. ניתן להביט לעברה כרכבת הרים עם עלייה מתמדת. אחת כזו שעוברת בין ירידות אך המצפן מוביל אותה ליעד פיננסי בטוח בפסגת ההר. רק לפני פחות משנה בחודש מרץ של שנת 2020 ערך המטבע הדיגיטלי צלל למחיר 3,800 דולר לשעה קלה, וכשאנו מתקרבים כמעט ל-12 חודשים מאז אותו יום, ניתן לראות בחודש הנוכחי (פברואר) שערכו כבר נשק ל-47 אלף דולר.

יחי ההבדל הקטן? שינוי הגישה אל המטבע הדיגיטלי מכה גלים והודבקו לו כבר אינספור תיאורים ומטאפורות גרנדיוזיות, אך בסופו של דבר הוא נועד להעניק אלטרנטיבה מול ממשלות אשר מדפיסות כסף ובכך גורמות לאינפלציה - ובראש ובראשונה לשרת את האזרח הקטן.

ביטקוין. Lightrocket, GettyImages
כבר לא מסתכלים עליו בעין עקומה. ביטקוין/GettyImages, Lightrocket

אם בעבר הסתכלו לעברו תוך עיקום גבה או הססנות, כיום הוא בדרך להפוך לקונצנזוס. זה אמנם תהליך, אך העולם, וכמובן ישראל, אט אט בדרך לשם. יותר ויותר אנשים מבינים שהדרך הטובה ביותר לצבור ביטקוין היא דרך השכר. היתרונות בולטים: אין צורך בהזדהות מול אף גורם (המעסיק הרי מכיר אותך), לא צריך לעבור תהליך רישום מייגע באקסצ'יינג' או אצל ברוקר, ובטח שלא מסתכנים בניסיונות נואשים לקנות בדרך לא חוקית אנשים זרים בסמטה אפלה. נוספת לכך האפשרות לשלם שכר טרחה בביטקוין. הוא ימוסה בדיוק כמו שכר בשקלים, ויחושב על פי ערכו השקלי ביום הקבלה. החל ממועד זה, אם ערך הביטקוין ימשיך לעלות והעובד ירצה לממש, הוא ימוסה הונית בלבד (25%). בישראל פועלים מספר עסקים המאפשרים היום לעובדים לבחור כיצד לקבל את השכר להם - בביטקוין או בשקלים, גם קוינמאמא מתכננת להפעיל מודל זה עבור עובדיה בעתיד הקרוב. תלושי חג בביטקוין נפוצים יותר, ובשנתיים האחרונות העניקה קוינמאמא (Coinmama) מתנות לכל עובדיה בראש השנה ובפסח - 500 שקל בביטקוין. מכיוון שערך הביטקוין עלה בתקופה זו, העובדים ששמרו עליו נהנו מתשואות של כ 700% נכון לרגע כתיבת שורות אלה.

ככל שאנשים מבינים שהביטקוין הוא נכס לכל המשפחה, כך גם יותר ויותר עסקים מתירים קבלת תשלום באמצעותו. בישראל ניתן כבר לראות עסקים שהשכילו לעשות כך במגוון תחומים כגון: שירותי אינטרנט ו-IT, ייעוץ אסטרטגי, אמנות, הפקות, גיימינג, גני ילדים ועוד. כל אלה הבינו שבאמצעות הטמעת פתרונות טכנולוגיים פשוטים לתשלום באמצעות המטבע הדיגיטלי כמו btcpayserver או bitpay ניתן לבצע התאמות לעולם החדש - ובסופו של יום, מצב זה על פי ממוצע ערכו של הביטקוין השנתי עשוי להוות עבור אותם עסקים רווח גדול מ"הכסף הישן".


בעולם ישנם כ- 50 מיליון אנשים המחזיקים למעלה מ-100 דולר שווי בביטקוין. קהל זה הולך וגדל ומחפש עסקים שמקבלים ביטקוין. רק לאחרונה דובר על משפחת הולנדית, שטיילה במשך ארבע שנים ב- 40 מדינות מבלי להשתמש בחשבונות בנק אלא אך ורק בביטקוין. ניסוי מתוקשר זה הוכיח כי ניתן למצוא בכל מדינה את הספקים הבסיסיים שכבר מקבלים ביטקוין כתשלום עבור מוצרים או שירותים. מקרה זה עשוי להעניק הצצה לעתיד.

האם תשלומי ביטקוין יהפכו לקונצנזוס בישראל? זה רק עניין של זמן. כל טכנולוגיה, במיוחד כזו הנוגעת לכסף, דורשת אמון, ממשק משתמש נח, ורשת מספיק גדולה של אנשים ועסקים שמוכנים להשתמש בה. כשכל אלה יתפסו תאוצה ועברו את המסה קריטית, אין ספק שנראה את הביטקוין נכנס לחיינו יותר ויותר, בדיוק כמו שראינו את פייפאל וביט נכנסות ותופסות נתח שוק בהדרגה. לעומת הדוגמאות האחרונות, ביטקוין אינו דורש אישור מאף אחד להשתמש בו, אין אף גורם שמעורב בהעברות כאלה מלבד האינטרנט עצמו, אף אחד לא שואל אותך למי אתה מעביר, כמה ולמה, אף אחד לא ינסה לפרסם לך מוצרים או להגביל אותך בסכומים. קשה לתפוס כמה גדולה ההמצאה הזו. ומה רע בלהרגיש כמו פיטר פן כמבוגר ועל הדרך גם לדאוג לילדים שלך באמצעות השקעה מושכלת ומרתקת?

שגיא בקשי הוא מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully