וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה שבה נעבור סופית לקניות אונליין: המגמות הבולטות של 2021

גיא פישר

14.2.2021 / 8:18

שנת 2020 הייתה שנה שלא תישכח במהרה, במיוחד בכל הקשור למסחר האלקטרוני אשר עבר תהליך מואץ של התפתחות וקידום. כעת כשאנו כבר בשגרת קורונה, גיא פישר, מנהל אלעד Commerce (לשעבר Fisha) באלעד - מונה את 10 המגמות שילוו את המסחר האלקטרוני בשנה הקרובה

2020 הייתה שנה מאתגרת מאוד, במיוחד בכל הקשור למסחר אלקטרוני. הוא היה שם קודם, אבל בשנת הקורונה עבר תהליך מואץ של התפתחות וקידום. השנה שעברה הייתה רק השער ל-2021, שבה צפויים להתקיים עוד מספר תהליכים שישלימו את המהפכה.

קניות אונליין. ShutterStock
התמסרות טוטאלית לרכישות אונליין/ShutterStock
  • העדפה ברורה למרקטפלייס על פני החנויות הקטנות: עסקים שהיו ללא אתר אונליין לפני 2020, נדרשו לעלות לפתע לרשת במהירות, פעמים רבות ללא תשתית backend שתסייע להם להתמודד עם העלייה בתעבורה ודרישות המשלוח שמציבים עתה הלקוחות. חברות שהיו שם קודם, כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס עשו זאת קודם והן בעלות ניסיון ותשתית נדרשים כדי לספק את הצורך של הלקוחות. הקונים מבינים כיום, כי הקניות בחנות מקוונת גדולה היא קלה ונוחה יותר מאשר בקניות במספר חנויות קטנות ברשת, ובה הם יציעו להם שירות מצוין של משלוח מהיר והחזר חינם על רוב הפריטים. את הסטנדרט הזה יצפו למצוא גם באתרי המסחר האלקטרוני האחרים. לכן כדאי לחשוב על נוחות הלקוח ולהצטרף למרקט פלייס כערוץ שיווקי נוסף.
  • קנייה מקוונת לא תהיה מוגבלת למוצרי B2C: בתקופת הקורונה, הצטרפו למוצרים הרגילים שנרכשו ברשת גם מצרכים, רהיטים ואפילו חלקי רכב. מותגי B2B יכולים להתחיל למכור לצרכן הסופי, באמצעות יצירת קטלוג מקוון המכיל את המוצרים ובניית חווית קנייה ידידותית למשתמש על ידי הגדלת קטלוג זה באמצעות תוכן רלוונטי.
  • פלטפורמות עצמאיות להעלאת אתרים ימשיכו לצמוח: בניית אתר הייתה פעם תהליך ארוך ומדוקדק. אבל, שנת 2020 שינתה את הנרטיב והדגימה לצרכנים באיזו מהירות עסקים קטנים יכולים להפוך לדיגיטליים. לכן, בשנה הקרובה עסקים זעירים וקטנים יעדיפו פלטפורמות מהירות להעלאת אתרים במקום הפתרון היקר של בניית חנות מסחר. מותגים מבוססים יותר יכולים להוסיף פיצ'רים שיסייעו לקהל להתמצא במהירות בשימוש במוצרים או בפתרון הבעיות בפלטפורמות אלה.
  • פרסומות מצולמות ברשתות החברתיות: צרכני דור ה Z גוללים במשך שעות את עדכוני TikTok ואינסטגרם. לכן סרטוני פרסום מצולמים ברשתות החברתיות הם ערוץ מושלם להגיע לקהל יעד צעיר וסקרן. צרכנים אלה יכולים ואף מקבלים החלטות קנייה מתוך עדכון המדיה החברתית שלהם, וסרטונים מאפשרים להם לעשות קניות מיידיות . השנה ראינו גם כי פייסבוק השיקה את Instagram Shops יחד עם Shopify ו-TikTok ובשנת 2021 נראה איך מותגים ישתמשו בשינויים אלה. עסקים שמוכרים ישירות לצרכן יכולים להנות מהפלטפורמה החדשה, אם יקליטו קטעי וידאו של המוצרים ויציבו בפלטפורמות המדיה החברתית בה נמצא קהל היעד שלהם. הסרטונים יכולים להציג את המוצר או להיות ממש מדריכי הסבר. ניתן אפילו להמיר תמונות מוצרים למצגת שקופיות או לפרסם מחדש תוכן שנוצר על ידי המשתמש
  • מכירה בערוצים מגוונים תהפוך לסטנדרט החדש: "מכירה רב ערוצית בטאבלט, נייד ומחשבים תהפוך לנורמה החדשה. כבר עתה פלטפורמות הענן הציבוריות עוברות לעולם הרב ערוצי עם כלים כמו Amazon Personalize ו- Pinpoint. המכירה הרב ערוצית תהיה זולה ונגישה יותר. רוב העסקים כבר מודעים לכך שלקוחות רוצים למצוא את המידע על המוצרים במספר דרכים. טאבלטים, טלפונים ניידים ושולחנות עבודה הם רק ההתחלה. הלקוחות של היום מחפשים חווית קנייה במספר ערוצים, ולכן יש להשתמש בארכיטקטורת מסחר מתאימה המספקת תוכן ומוצרים לכל מסך או מכשיר בעזרת ממשקי API תוך התמקדות בערוצים בהם הלקוחות נמצאים ולמכור שם.
  • פריחתה של האנליטיקה: בעולם המסחר האלקטרוני נתוני הלקוחות ימשיכו לצבור ערך ולהפוך אפילו יותר ספציפיים. נתונים כמו שיעור הקליקים על קמפיינים ספציפיים וערכי המרה המצביעים מאיפה עיקר התנועה והמכירות מגיעים יהיו רק חלק מהמידע שיכול לסייע לעסקים. מידע כזה יכול להצביע מי הלקוחות הרגישים למחיר, מי מעדיף לבצע קניות מלאות ומי נוטה יותר לנטוש עגלות, וכן הלאה. בעלי החנויות צריכים לבדוק האם הם ממצים את הכלי הזה על מנת לאסוף ממנו מספיק תובנות ולבחון אולי פלטפורמות ניתוח אחרות שיכולות לסייע להגביר את המכירות. נתונים כאלה יכולים להיות מיקום גיאוגרפי, גיל ומין, הרגלי קנייה, סך ההוצאות, ערוצי הקניה, מה התוכן שהביא לכמות הגבוהה ביותר של המרות ואיך אפשר להשתלב עם ה- CRM, ה- CMS ועוד לקבלת נקודת מבט של 360 מעלות על העסק הדיגיטלי, להבין מה הטרנדים, מה הוחזר הכי הרבה. ועוד. כך אפשר להתעדכן בזמן אמת בשינוי צרכי הצרכן ולחסוך עלויות אחזקת מלאי
  • המשפיענים יהפכו לשותפים במותג: מותגי מסחר אלקטרוני רבים אינם מסוגלים ליצור די תוכן בקנה מידה גדול מספיק כדי לתמוך במאמצי השיווק שלהם ולכן נראה שימוש רב יותר במשפיענים שיוכלו לעשות זאת ולתמוך בתהליך המכירה ברשת.
  • AI יהיה פחות מלאכותי ויותר מועיל: בשנים קודמות רבים מהיתרונות של בינה מלאכותית לא היו בשימוש במסחר אלקטרוני כי השטח לא היה מוכן להן עדיין. כיום, כשמושגים כמו למידת מכונה וצ'טבוטים נכנסים יותר ויותר למיינסטרים, ניתן למנף את הבינה העסקית להשפעה עסקית אמיתית. AI יכול לשמש להמלצות לגבי מה הלקוחות צריכים לרכוש בהמשך על סמך ההיסטוריה שלהם, חיפוש קולי יסייע ללקוחות להגיע למוצר שלהם ביתר קלות, תמיכה מאחורי הקלעים ובחיזוי המלאי.
  • פרסונליזציה: לקוחות מעדיפים שהחוויה תותאם לצרכיהם הייחודיים. המטרה של התאמה אישית היא ליצור קשרי לקוחות ארוכי טווח על ידי רישום מידע אודות הלקוח ובההסכמתו כמו הפעם האחרונה שביצעו רכישה, סוגי הפריטים שהם קונים, ועל בסיס אלה לספק המלצות לצעדים להבא. מסד הנתונים של הCRM יסייע ליצור חוויית שירות לקוחות מותאמת אישית
  • הפופולריות של הצרכנות הירוקה תגדל: קיימות לא שמורה כבר למספר מצומצם של מותגים. שינויים בנוף הכלכלי, התרבותי והחברתי במדינות רבות ברחבי העולם העבירו את המיקוד לייצור מוצרים המגנים על הסביבה. כמו שאמזון התחייבו לקיימות, מותגי מסחר אלקטרוני אחרים עשויים ללכת בעקבותיהם כיוון שכיום 65% מהקונים רוצים לבצע רכישות ממותגים שמטרתם קיימות וכוח הקנייה הירוק גדל. כדאי להתאים את המוצרים למגמה החדשה על ידי הפחתת כמות פסולת האריזה או התוויית דרכים ללקוחות למחזר את המוצרים לאחר שיסיימו איתם.

גיא פישר הוא מנהל אלעד Commerce (לשעבר Fisha) באלעד

  • עוד באותו נושא:
  • פרסומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully