וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת דיפלומט הגישה טיוטת תשקיף להנפקת מניות בבורסה בתל-אביב

14.2.2021 / 10:34

דיפלומט היא אחת מהחברות המובילות בתחום המכירה וההפצה של מוצרי צריכה המוניים, והיא פועלת כיום בישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, קפריסין וניו-זילנד. מחזור ההכנסות השנתי של הקבוצה - כ-2.7 מיליארד שקל

נעם וימן. קרן בן ציון,
נעם וימן/קרן בן ציון

חברת דיפלומט אחזקות הגישה טיוטת תשקיף להנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל-אביב. דיפלומט, הנמצאת בשליטת המשפחות מנדל ווימן , הינה חברה ותיקה ומובילה בתחום של מכירה והפצה של מוצרי צריכה המוניים (FMCG - Fast Moving Consumer Goods), והיא המפיצה והמשווקת של מותגים בינלאומיים רבים, בעיקר בתחומי המזון, הטיפוח וההיגיינה. דיפלומט, שהוקמה בשנת 1963, פועלת כיום ב-5 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, קפריסין, גיאורגיה וניו זילנד. את הנפקת החברה תוביל חברת החיתום אוריון.

דיפלומט, שמשרדיה ממוקמים בקרית שדה התעופה בסמוך לנתב"ג, היא אחת מהחברות המובילות במשק הישראלי בתחומה. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות הדרגסטור, בתי מרקחת, מכולות, מסעדות ולסיטונאים. דיפלומט מציינת, כי מטרת העל שלה היא להיות שחקנית מובילה בענף ה-FMCG בכל תחומי פעילותה.

לחברה שיתופי פעולה של שנים רבות עם שחקניות בינלאומיות בתחומי הצריכה, ובראשן פרוקטר אנד גמבל (P&G), מונדליז (Mondelez) ונסטלה (בגיאורגיה). דיפלומט מפיצה ומשווקת מוצרים ומותגים מובילים ומוכרים, וביניהם: ג'ילט, בראון, דורסל, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, אולוויז, טמפקס, פמפרס, , מותגי תחליפי הבשר ביונד-מיט ועוד. בנוסף, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה סטארקיסט.

דיפלומט הוקמה בשנת 1963 כמפעל לייצור סכיני גילוח, ובשנת 1968 הפכה גם למפיצה ומשווקת של מוצרי טואלטיקה, כאשר בשנת 1996 מכרה את המפעל והתמקדה בפעילות ההפצה והשיווק. בשנת 1995 חתמה על הסכם ייצוג בלעדי עם פרוקטר אנד גמבל בישראל, ולאחר מכן על שיתופי פעולה דומים עם מונדלז, היינץ, קלוגס וחברות נוספות. שיתופי פעולה עסקיים אלה הלכו והתהדקו עם השנים, ובהתאם חנכה החברה בשנת 2008 גם את פעילותה בגיאורגיה. בהמשך, נמשכה ההתרחבות הבינלאומית של הקבוצה, והיא פתחה פעילויות נוספות גם בדרום אפריקה ובקפריסין (בשתיהן ב-2011), ובניו זילנד (2016).

בחלק ממדינות פעילותה קיבלה דיפלומט לידיה את הטיפול המלא במערך המכירות וההפצה מידי פרוקטר אנד גמבל, לאור שיתוף הפעולה המוצלח בישראל והיכולות התפעוליות הגבוהות שהציגה החברה בשוק הישראלי, בו החלה את פעילותה.

  • עוד באותו נושא:
  • הנפקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully