וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מידע מוטעה גורם לנזק פיזי, אין לו מקום בפלטפורמה שלנו"

ג'ורדנה קטלר

14.2.2021 / 11:17

"אנחנו לוקחים ברצינות את תפקידנו כשזה מגיע לשימוש לרעה בשירותים שלנו. נמשיך לתמוך בישראל בשיאו של מאמץ החיסונים החשוב מאין כמותו". ג'ורדנה קטלר, מנהלת מדיניות ישראל והתפוצות בפייסבוק, מסבירה את מדיניות החברה

בווידאו: פרופ' גמזו על המבצע לחיסון נגד קורונה בישיבת פוניבז'/צילום: ראובן קסטרו

נגיף הקורונה לא מיוצר ואינו מעשה ידי אדם. החיסונים יעילים במניעת המחלה שמפניה נועדו להגן. לא בטוח יותר להידבק בקורונה מאשר להתחסן. החיסונים לא מסוכנים ולא יכולים לגרום לאוטיזם. אלו הן עובדות - אנחנו בפייסבוק מאמינים שחשוב שאנשים יכירו אותן. אנחנו לא רוצים שהפלטפורמות שלנו ישמשו להפצת מידע שגוי, שעשוי לסכן אנשים במצב הבריאותי המורכב שבו כולנו נמצאים.

מגיפת הקורונה איתנו כבר שנה - במשך התקופה הזו פייסבוק מתאימה את עצמה למציאות המשתנה עם מדיניות שהולכת ומתפתחת. עם תחילת מבצעי החיסון, פעלנו נגד מידע כוזב על החיסונים לקורונה והסרנו טענות שנמצאו שגויות על ידי מומחי הבריאות הציבוריים. מאז גם חסמנו את האפשרות להשתמש בטענות הללו בפרסומות.

המדיניות שלנו ממשיכה להיבנות, והשבוע אני גאה לשתף שהרחבנו את רשימת הטענות השקריות שנפעל מעתה להסיר מהפלטפורמות. הרשימה כוללת כעת שורת טענות נוספות שהופרכו על ידי מומחים רפואיים, על מגפת הקורונה, על החיסונים לנגיף ועל חיסונים בכלל בימי מגפה.

אנחנו מבינים את חשיבות השקיפות שלנו בעניין, ובהמשך להמלצת המועצה המפקחת על פייסבוק (The Oversight Board) שפורסמה לאחרונה, פרסמנו עדכון מפורט בנושא כחלק מכללי הקהילה, כדי שאנשים יבינו טוב יותר את המדיניות שלנו.

המדיניות החדשה תעזור לנו להמשיך ולפעול בתקיפות כנגד מידע כוזב ודיסאינפורמציה. עמודים, קבוצות ומשתמשים, בפייסבוק ובאינסטגרם, שימשיכו לשתף את הטענות השגויות הללו, עלולים להיות מוסרים מהפלטפורמות.

פייסבוק חיסונים. GettyImages
לפעול בנחישות נגד דיסאינפורמציה/GettyImages

יש אנשים שמתנגדים בתוקף להתנהלות שלנו בנושאים אלה ולא מבינים למה מחקנו קבוצות שחיברו בין אלפי ועשרות אלפי אנשים. חשוב לנו שפייסבוק תהיה מקום שמעצים אנשים ונותן להם קול ומרחב להתחבר אחד לשני. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לדבר בפתיחות על הנושאים שמעסיקים אותם, אפילו אם יהיו כאלה שלא יסכימו איתם. המדיניות שציינתי נועדה לצמצם את הפגיעה הבריאותית באנשים - ובאותה העת לאפשר לאנשים לנהל דיונים, לחלוק דעות וחוויות אישיות, לשתף ידיעות חדשותיות שקשורות למגפה - וכן, גם להתווכח. אנחנו לוקחים ברצינות את תפקידנו כשזה מגיע לשימוש לרעה בשירותים שלנו. אם מידע מוטעה עלול לגרום לנזק פיזי, גם אם אותו מידע אינו בהכרח "לא חוקי" - אין לו מקום בפלטפורמה שלנו.

זו זכות גדולה לעבוד בחברה שמחברת בין כל כך הרבה אנשים בעיצומה של תקופת הריחוק החברתי. כמי שעלתה לישראל, אני יכולה להעיד על התפקיד המשמעותי שהטכנולוגיה ממלאת בשמירה על קשר עם המשפחה בשלט רחוק. כאם, שאבתי הרבה כוח מקהילות פייסבוק לאימהות עובדות, שעסקו באיזון שבין הקריירה לבין הלימודים מהבית. כהורה, אני נעזרת במקורות המידע שזמינים לי על גבי הפלטפורמה, כמו המתחם לאוריינות דיגיטלית, שעוזר לי להכווין את ילדיי לשימוש ברשת, בימים בהם הזמן בכיתה הפך גם הוא להיות זמן מסך.

אבל כאזרחית ישראל, אני חוששת מהירידה המסתמנת בהיענות לחיסונים לנגיף. הסבא והסבתא שלי, בני ה-90, שחיים בארה"ב, מתקשים להשיג חיסון - אם רק היו יכולים לטלפן לקופת חולים ולתאם תור. אנחנו בפייסבוק מאמינים שעלינו להשתמש בפלטפורמה ולעודד את מי שיכול להתחסן, לעשות זאת - לכן אנחנו ממשיכים לשפר את תוצאות החיפוש בפלטפורמות שלנו, כך שאנשים שמחפשים תכנים על הקורונה והחיסונים ייחשפו לתוצאות רלוונטיות ואמינות. אנחנו גם מפנים אנשים למקורות רשמיים, כמו משרד הבריאות ומד"א, שמציעים מידע מהימן אודות החיסונים. מלחמה בתוכן מטעה היא לא רק הסרה של תוכן, אלא גם הנגשה של תוכן רשמי ומהימן.

אנחנו נמשיך לתמוך בישראל בשיאו של מאמץ החיסונים החשוב מאין כמותו. נעדכן את המדיניות שלנו בהתאם למצב המשתנה בשטח ונעבוד כדי לאמן את טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו שמסייעת במאמצים האלה. כמו כל העולם, אנחנו לומדים את המצב המשתנה והמתפתח, וייקח זמן עד שנצליח לעשות זאת במהירות וביעילות - אבל אנחנו ממשיכים לעבוד לצד הרשויות בישראל כדי להבטיח שנשתפר מיום ליום.

ובקשה אחרונה - לכו להתחסן.

ג'ורדנה קטלר היא מנהלת מדיניות ישראל והתפוצות בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully