וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ניהול עובדים לריצת מכשולים אתגרית בבוץ (ולמה הנתינה משתלמת)

אלון כהן

14.2.2021 / 12:10

20 ק"מ של ריצה בבוץ טובעני, שחיה במי קרח, מכות חשמל ב-10 אלפים וולט. אלון כהן, קפטן נבחרת "טאפ מאדר - גדולים מהחיים", מסביר את הקשר שבין מרוץ מכשולים לניהול עבודת צוות

20 ק"מ של ריצה בבוץ טובעני, בקור עז, בעיקר בעליות וירידות, 20 מכשולים קשים בדרך כמו שחיה במי קרח, מכות חשמל של 10,000 וולט, זחילות בבוץ, קפיצות מגובה, מעבר חומות ואתגרי פחד וכוח אחרים. אנשים עושים את זה? ולמה ההתמודדות עם האתגר וההצלחה בו משולים לניהול צוות עובדים ולתפקוד כחבר בצוות?

להבדיל ממירוצים כמו מרתון או איש הברזל, הוא קודם כל אתגר ולא תחרות, כזה שאתה עושה עם החברים שלך לצוות. עבודת הצוות והאחווה קודמים לכל. מסלול המכשולים הקשה, עוצב על מנת לבחון את יכולותיך הפיזיות והמנטאליות וכן את תפקודך בקבוצה, הן כמנהיג והן כחבר צוות. המטרה היא שכל הצוות יגיע לקו הסיום יחד (ורק 72% בממוצע מצליחים בכך).

למה עושים את זה? האתגר והרצון להגיע להשגים תוך התגברות על קשיים והתמודדות עם פחדים השונים מאינדיבידואל אחד לשני. בעוד האחד סובל מאד מקור וגופו יכנס למצב של "מתח" במים קפואים אצל האחר הפחד יכול להיות פחד גבהים או מהתחשמלות. גם מנהלים בחברות מחפשים בעבודתם היום יומית אתגרים חדשים ועוברים מכשולים רבים על מנת להשיגם. השקה של מוצר חדש או האחדת תשתיות או מיזוג כדוגמאות, הם אתגרים לא פשוטים המחייבים התמודדות עם שוק, מתחרים, שפה, עלויות, תקציבים וכו'.

גם צד הפחד משחק תפקיד, יש מנהלים שמפחדים מהחלפה של הקיים בחדש (עובד אז למה לשנות), יש המפחדים מהבוס, יש המפחדים מה יגידו העובדים. מנהל טוב מאתגר עצמו רבות ומתמודד פנים מול פנים עם פחדיו. בעוד שבמרוץ המכשולים, העמידה במשימה הקשה תקנה למסיים המון סיפוק, כוס בירה קרה וסרט ראש או מדליה, בעבודה הצלחה במשימה תקנה למנהל מעמד, יוקרה, התמקצעות ומימד של שיפור נוסף לקראת התמודדויות חדשות בעתיד.

טאפ מאדר. יחצ,
רק באמצעות עבודת צוות טובה אפשר לעבור את המכשולים האלה/יחצ

מה בין בוץ למשרד?

עבודת הצוות במשרד דומה רבות למה שקורה במסלול המכשולים ולא לריצת מרתון בה העניין המרכזי הוא תוצאת האינדיבידואל נטו. במרוץ מכשולים, יש משימה לצוות, רצופה במכשולים וקשיים בלתי צפויים והמטרה היא להגיע יחד לקו הסיום. לכל פרט בקבוצה כמו בעבודה יש חוזקות וחולשות, אחד חזק יותר פיזית , אחד חזק יותר מנטאלית, אחד שוחה טוב יותר ואחר חסין לקור או לחשמל, הסה"כ הוא מה שחשוב ואחד עוזר לשני להתקדם הלאה. מדובר בלקחת חלק במשהו, משהו שהוא גדול יותר מעצמך.

מסלול המכשולים טומן בחובו מכשולים שרק באמצעות עבודת צוות טובה ניתן לעברם. חומות בגובה של שלושה מטרים המצריכות "סולם גנבים" מצד חברי הצוות, ריצה במעלה מגלשה כשהחברים אמורים לתפוש את הידיים המושטות של הרץ ולמושכו למעלה אחרת יתדרדר בחזרה למטה, וכו', ולעתים גם מילת עידוד קטנה לעמית הזוחל עמך בתוך צינור חשוך תיתן לו רוח גבית מחייבת להתמודדותו עם הקלסטרופוביה שבעניין.

הצלחה באתגר דומה לניהול פרויקט. יש להתכונן מראש ולתכנן - חצי שנה של אימוני כח, ריצות ומפגשים חברתיים. יש תוכנית עבודה לגבי טקטיקת מעבר של כל סוג מכשול, מי קופץ ראשון על החומה ועוזר מלמעלה לחלשים יותר? מי סוחב את מי במכשול בו צריך לרוץ עם חבר ב"סחיבת פצוע"? מי יכנס לחלץ חבר במכשול החשמל אם ימעד ויפול? יש לקחת בחשבון מקרים ותגובות לארועים כמו חולשה של אחד מחברי הצוות, פציעות, היפותרמיה וכו'.

גם לניהול הזמן יש משמעות - בדומה לפרויקט מתוזמן גם במרוץ המכשולים, יש לעמוד בזמנים. במידה והקבוצה לא מגיעה לנקודת חצי המסלול בזמן מסויים, היא נאלצת לחזור על עקבותיה ולא לסיים. לפעמים נמצא את חברי הצוות במצבים קשים, ואז חשוב לדעת שהם סומכים על עצמם ולא פחות, על חברי הצוות.

במה אנו נבחנים?

בפן של תרבות ארגונית מסלול המכשולים הוא מבחן נהדר שכן "תרבות ארגונית" של עובדים או אנשים בכלל , באה לידי ביטוי באיך הללו מתנהגים כאשר אתה לא צופה בהם! הרי כמנהל, כל עוד אתה מתהלך באזור, העובדים יתנהגו כ"קדושים", הם מכוונים לעשות בדיוק מה שאתה רוצה , כשאתה מסתכל עליהם.
על מנת להצליח במשימה בעבודה או במשימת האתגר, מנהיג הקבוצה צריך להיות בטוח שהאנשים בקבוצה הולכים להתנהג בדרך שהוא מצפה מהם להתנהג בסיטואציות של מכשולים קשים, פציעות ואף סופה נכנסת. כך, מדובר ברתימת/העסקת אנשי הצוות הנכונים למשימה. שחקני צוות מוצלחים הם כאלו שלוקחים על עצמם הרבה אחריות אישית.

אך לא די בגיוס האנשים הנכונים למשימה ויצירת נורמות ההתנהגות הנכונות למשימה, אלה, יש גם לוודא שהארגון בעצמו, כשהוא מגלה שגייס איש צוות שלא מתאים לארגון, יידע להוקיע אותו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אלון כהן. יחצ,
אלון כהן/יחצ

אז מה הקשר לנתינה ואושר?

גם אתגר המכשולים וגם ריצת מרתון טומנים בחובם מאמץ פיזי ושעות באזור אי נוחות, אבל אנשים כמהים לעשות אותם. הכייף הגדול טמון בדקה על קו הזינוק ובשבועות שלאחר הסיום המוצלח ולא בטווח 3-4 השעות של הריצה המתישה. אבל מדובר באושר אמיתי שנשאר ומעלה חיוך גם אחרי הרבה שנים שמספרים נזכרים או מדברים על כך.כך גם הנתינה. בני אדם נולדים תחת האקסיומה והצורך הבסיסי לקבל והם פועלים בחייהם על מנת להשיג ולקבל יותר. אנשים שיגלו את הנתינה , יקבלו בתמורה אושר אמיתי, כמו זה שמקבלים כאשר עוברים דרך לא פשוטה ומכשולים. זה הסוד, נסו זאת.

אלון כהן הוא מנכ"ל חברת "פרינטר סנטר" יזם וקפטן נבחרת "טאפ מאדר למען גדולים מהחיים" העוסקת בגיוס תרומות להקמת גנים מיוחדים לילדים החולים בסרטן.

  • עוד באותו נושא:
  • ניהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully