וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי לפסח? סיכוי גדול שהשנה זה לא יקרה לכם

14.2.2021 / 13:11

שליש מהעסקים בישראל לא יתנו השנה מתנה לעובדיהם לרגל חג הפסח. בהייטק דווקא חל גידול. לאיזה מגזר עסקי אתם משתייכים ומה הסכומים שאתם צפויים לקבל? כל המספרים בפנים

אחד מכל שלושה עסקים לא יתן לעובדיו השנה מתנה לחג הפסח. כך עולה מהסקר השנתי של חברת עוקץ מערכות. על פי הנתונים, מדובר על ירידה בשיעור של 20% בהשוואה לנתוני טרום הקורונה (שנת 2019) וירידה של 16% בהשוואה לשנה שעברה. הצניחה החדה ביותר, בשיעור של ,62% נרשמה בענף האופנה והטקסטיל, בהם רק 21% מהעסקים יחלקו בפסח הקרוב מתנות. שיעור המסעדנים שירכשו השנה מתנות לעובדיהם נמוך אף יותר ועומד על 18% בלבד, נתון שמשקף ירידה בשיעור של 60% מהנעשה אשתקד. גם בענפי המסחר והשירותים ניכרת ירידה דרמטית באיתנות הפיננסית של העסקים: אם בשנת 2020 עמד שיעור העסקים שחילקו מתנה על 55% הרי שהשנה מספרם צנח ל- 39% בלבד, נתון שמלמד על ירידה בשיעור חד של 29%. מנגד, גם השנה, שיעור העסקים שיחלקו מתנות נמצא בענפי ההייטק והפיננסים {98% ו- 95% בהתאמה}, ללא כל שינוי בהשוואה לנתוני שנה שעברה.

שובר של רמי לוי. יחצ,
עבור חלקנו הכרטיס הזה יהיה בגדר זיכרון רחוק/יחצ

הענף היחיד בו נרשמה השנה עליה בשווי המתנה שיקבלו העובדים הוא בהייטק. על פי נתוני עוקץ מערכות שהוצלבו עם נתוני מועדון הצרכנות הייטקזון, השווי הממוצע שלה עומד על 500 שקלים, נתון שמשקף עליה קלה בשיעור של 6%, זאת כאשר שווי המתנה הממוצע בכלל המשק ירד ב 10%.באופן מסורתי עובדי ענף הפיננסים יקבלו את המתנה בשווי הגבוה ביותר, שעומד גם השנה על 680 שקלים. זאת , כאשר שווי המתנה הממוצע בכלל המשק ירד ב 12%. בענף המסעדנות נרשמה ירידה חדה בשיעור של 42% בשווי המתנה, שעומד השנה על 150 שקלים בלבד. גם בענף הפרסום יאלצו העובדים להסתפק השנה במתנה שוויה ירד ל 220 שקלים בלבד במקום 300 בשנה שעברה. גם בענפי ראיית החשבון ועריכת הדין נרשמה ירידה השנה ושוויה של המתנה עומד על 320 ו- 300 שקלים בהתאמה. עובדי ענף השמירה יקבלו השנה מתנה 'שווה פחות' - שוויה עומד על 100 שקלים בלבד במקום 130. בתעשיית המתכת והמזון, שבה באופן מסורתי, מקבלים העובדים מתנות בשווי נמוך יחסית של 200 ו-220 שקלים, לא נרשמה ירידה. כך גם בענף המוסכים (220 שקלים) ובענף הסיעוד (130 שקלים).

כך, למשל, בבנק הפועלים מעניקים לעובדיהם גיפט קארד טעון ב-930 שקלים או 1,250 בכרטיס דרים קארד. בחברת NFO , מפתחת אפליקציית ME , יקבלו העובדים 1,000 שקלים מתנה. בחברת תופרז עומד השי על 500 שקלים ואילו בפרוטרטום - על 1,000 שקלים. גם בחברת הדי'לאים יקבלו העובדים שי בשווי של 1,000 שקלים ואילו עובדי קיבוץ כפר רופין יאלצו השנה להסתפק ב 250 שקלים. ומה שווי המתנה שיקבלו עובדי נמל חיפה אשדוד לקראת פסח השנה? 1,000 שקלים תוספת לתלוש ובנוסף מתנה לבחירה מהפורטל בשווי 250 שקלים. בנוסף, עובדי הנמלים מקבלים מועד העובדים גם גיפט קארד בשווי של מאות שקלים, שגובהו משתנה בהתאם לפרמטרים מסוימים. בבנק דיסקונט מציעים לעובדים תו זהב בשווי של 430 שקלים או גיפט קארד של דרים קארד בשווי של 580 שקלים.

הייטק וכל השאר

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף בהייטקזון, מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, "יש את ענף ההייטק ויש את שאר המשק: ענף ההייטק רשם שיא של השקעות בגובה 9.9 מיליארד דולר, נתון שמשקף עליה בשיעור של 27.4% ביחס לשנת 2019 ושיעור ניכר מהחברות רשמו צמיחה בלתי מבוטלת במחזורי העסקים. לאור האיתנות הפיננסית של החברות בענף ובשל העובדה כי מרבית הפעילות במרחב הפיזי של הארגון התבטלה בשל הקורונה, החברות ניתבו תקציבים גדולים יותר לאפיק זה. בשונה משנים עברו, השנה שילבנו בתמהיל יותר מתנות מתוצרת הארץ על מנת לסייע לעסקים מקומיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דגן רונן. חן גלילי,
יותר מתנות מתוצרת הארץ. דגן רונן/חן גלילי

כרבע מהעובדים בהייטק יקבלו מתנה בשווי של יותר מ-600 שקלים

כשליש מעובדי ההייטק יקבלו שי לחג הפסח הקרוב בשווי של עד 400 שקלים כאשר רק 4.5% מהמועסקים ינתן השנה שי בשווי של עד 200 שקלים ואילו 23.6% יקבלו שי שעלותו חוצה את רף 600 השקלים. על פי נתוני מועדון הייטקזון, 34.2% מהעובדים יקבלו השנה שי בשווי שנע בין 401-500 שקלים.

עוד עולה מהסקר של הייטק זון כי מרביתם הגדול של עובדי ההייטק (74%) יקבלו השנה מתנה מוחשית, 13.2% מהעובדים יקבלו שובר גיפט קארד, ו-12.8% יקבלו תווים לרכישת מזון, כאשר הדומיננטיות כרגיל היא של שופרסל. אף אחת מרשתות המזון האחרות לא הצליחה לייצר אלטרנטיבה שתנגוס בנתח של שופרסל ומבין הארגונים שנסקרו, שיעורם של אלו שהציעו תווי קנייה של רשתות אחרות זניח(4.9%). לדברי דגן, בניגוד לשנים עברו השנה 'מככב' הארנק הדיגיטלי, שנטען בסכום מסוים, בהתאם להחלטת החברה שמאפשר לעובד גמישות מלאה: הוא יכול לבחור מספר מתנות מתוך אלפי מוצרים או להוסיף סכום נוסף ולרכוש מוצר בשווי גבוה יותר.

התפלגות שווי מתנה. יחצ,
התפלגות שווי המתנות/יחצ
שיעור מעסיקים שיתנו מתנה לעובדים. יחצ,
שיעור המעסיקים שיתנו מתנות לעובדים/יחצ
סכום מתנות. יחצ,
סכום המתנות בהייטק/יחצ
המתנה המובילה בחברות הייטק. יחצ,
המתנה המובילה בחברות ההייטק/יחצ

על הסקר

  • הסקר נערך בקרב 608 מעסיקים מהמגזר הפרטי המעסיקים כ-17,875 עובדים במטרה לברר את גובה השי/ שווי המתנה
  • החלוקה נעשתה בהתאם לענף בית העסק אליו הוא משתייך.
  • לא נסקרו חברות שהעובדים שלהן מאוגדים במסגרת ועדי עובדים.
  • הנתונים מתבססים על ניתוח כ- 100,000 אלף מתנות לחג הפסח שמספק ל 90 חברות הייטק וכן מסקר שערכו בהייטקזון בקרב 74 מנהלות רווחה שאמונות על טיפול במתן המתנות לעובדים.
  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully