וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוצר פה מצב מטורלל, למה עסקים צריכים לשלם ארנונה?"

14.2.2021 / 18:10

יורם מועלמי, ממובילי מחאת העצמאים, ב-103fm: "אף אחד לא נותן לעסקים שירות מוניציפלי. מעבירים את בעלי העסקים ייסורים דרך תהליכים שקשורים לרשות המיסים"

"אני אסביר בגדול מה הבעיה", אמר מועלמי, "ישנם למעשה עסקים קטנים שמהסגר השני סגורים לחלוטין. מה הכוונה סגורים לחלוטין? סגורים הרמטית. כמו לדוגמה חנויות רחוב לא חיוניות, חדרי כושר, חדרי סטודיו למיניהם, מספרות, קוסמטיקאיות, שהוציאו להם צו סגירה ממשלתי בגלל נגיף הקורונה ויש להם אפס הכנסות. מהצד השני הם ממשיכים לקבל חיובי ארנונה מהרשויות המקומיות. אנחנו עשינו בדיקה בדי להבין עבור מה הם דורשים את הארנונה".

אתה מדבר על הרשויות המקומיות כולן? או שיש כאלה שמוותרות?

"כולן. כל הרשויות המקומיות לא מוותרות על ארנונה. עכשיו, נוצר פה מצב מטורלל. אם העסק סגור ואנחנו מדברים פה על מצב של אפס הכנסות אז למה לפנות לרשות המיסים ולדווח על ירידה בהכנסות? הרי העסק סגור. הוא נסגר בצו ממשלתי. אף אחד לא נותן להם שום שירות מוניציפאלי, ושום פעילות אז למה הם צריכים לשלם ארנונה? אם היינו במצב נורמלי אז הרשות המקומית הייתה באה ואומרת שכל אותם עסקים שסגורים באופן הרמטי היו צריכים לבוא ולתת הצהרה שהעסק שלהם סגור לחלוטין, ואחר זה הרשות המקומית הייתה צריכה לפנות לאוצר ולהגיד להם 'תשמעו, אנחנו נפגענו מזה שהעסק סגור ומבקשים פיצוי בתמורה', ולא להעביר את בעלי העסקים ייסורים דרך תהליכים שקשורים לרשות המיסים ולרשות לעסקים קטנים".

האזינו לריאיון המלא

האם יש מקום לשקול בג"ץ או שזה לא רלוונטי?

"זה הולך לקרות בצורה מאוד מסודרת. אנחנו הקמנו פורום של חדרי כושר, ויש שם עשרות עצמאיים. השלב הראשון התחיל כבר בשבוע שעבר - אנחנו הוצאנו מכתבים ללשכות המשפטיות של כל הרשויות המקומיות על עצירה מוחלטת של כל התשלומים וכל התהליכים. תוך כדי אנחנו מבקשים להבין מהם בעבור מה הם מבקשים את הכסף. במקביל אנחנו בהחלט שוקלים עתירה לבג"ץ, אבל כרגע אנחנו מחזירים מלחמה והלחץ יהיה אל הרשויות המקומיות כי אם אין הכנסות והעסק לא פעיל אז מאיפה ישלמו להם ארנונה? זו המלחמה שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • חנויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully