וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית מרקחת קטן לזרוע של קונצרן עצום: הסיפור של Kiehl's

רונית מטיאס

15.2.2021 / 8:14

לפני 170 שנה פתח ג'ון קיל בית מרקחת בניו יורק. איש לא שיער שהמוצרים שפיתח לטיפוח העור ינחלו הצלחה כל כך גדולה, עד לרכישה של החברה בידי לוריאל. סיפורו של מותג שהפך שם נרדף לאיכות

השורשים של מותג הטיפוח קיל'ס נמצאים ב-1851 באיסט וילג' בניו-יורק, בחנות שהקים ג'ון קיל כבית מרקחת קלאסי בסגנון אירופאי, ובה מוצרים לטיפוח העור והשיער הנותנים מענה לצרכים האישיים של כל לקוח. הרוקחים והכימאים שהקימו את Kiehl's השיקו מסורת של שירות אישי שהפכה לאגדה, והשאר היסטוריה.

ב-1910 אירווינג א. מורס, מהגר יהודי-רוסי שלמד פרמקולוגיה באוניברסיטת קולומביה, ומי שהתמחה בצמחי מרפא ורפואת צמחים, החל לעבוד כשוליה אצל ג'ון קיל. יחד הם רקחו פורמולות לאינספור תרופות ותכשירים ייחודיים המופקים מצמחים אקזוטיים, פורמולות שהיוו פריצת דרך ומקור השראה למסורות הנהוגות עד היום, ולפיתוח פורמולות למוצרים המאפיינות את Kiehl's, שחלקם עדיין בשימוש היום. כעבור כעשור מורס קנה את החברה מקיל שפרש כשהוא שומר על השם.

ג'ון קיל מייסד קיל'ס. יחצ,
פיתח קונספט חדשני ואיכותי. ג'ון קיל/יחצ

משפחת מורס, שרכשה את בית המרקחת מקיל, הקפידה לטפח את הקהילה בשכונת איסט וילג' ולשמר את האג'נדה, וכך, כ-160 שנה מאוחר יותר, הקסם כבר מפוזר בכל העולם.

ב-1921 הוקם "בית מרקחת Kiehl's" כבית מרקחת שסיפק מוצרים לכל תושבי ניו-יורק, לא משנה מה מוצאם האתני תרבותי. ב-1950 אירווינג מורס העביר את המומחיות, התשוקה והפילוסופיה לבנו אהרן, שאף הוא למד פרמקולוגיה באוניברסיטת קולומביה. אהרן פיתח אהבה עזה למדעים, והטביע את חותמו בתעשייה כשהקים את "מעבדות מורס" - חברת תרופות שהייתה מהיצרניות הראשונות והספקית הבלעדית של פניצילין בארה"ב באותה עת. הם ייצרו משחות אלוורה מיוחדות נגד כוויות קרינה שתרמו לפיתוחן של פורמולות מדעיות מהפכניות, כולל משחת הפלואוריד הראשונה.

אהרן היה הראשון שהביא את דמותו של Mr. Bones (שלד בבגדי רוקח) לחנות הדגל, כדי ללמד את הלקוחות איך התרופות של Kiehl's תשפרנה את הבריאות. העתקים מדויקים של מר בונס נמצאים עד היום בכל אחת מהחנויות ברחבי העולם. מורס היה הראשון בתעשייה הקוסמטיקה שנתן מענה לצרכי העור והשיער של הגברים, הוא היה גם הראשון שהסב את החנות מבית מרקחת לתרופות מסורתיות, לחנות עם מוצרי טיפוח.

קיל'ס. יחצ,
מוצרים שהפכו שם נרדף לבריאות/יחצ

מורס, שהיה טייס במהלך מלחמת העולם השנייה, התעניין בהטסת מטוסי פעלולים, נהיגה במכוניות ספורט, ורכיבה במהירות גבוהה על אופנועי וינטג' ביניהם הארלי דוידסון ואינדיאן. לאחר מותו ב-1995, שולחן העבודה ואוסף האופנועים ומכוניות הלמבורגיני שלו הוצגו בבית המרקחת. בסוף שנות ה-80, ג'יימי מורס-היידגר, בתו של אהרן מורס, ובעלה קלאוס היידגר, נטלו את ניהול העסקים של Kiehl's, אף על פי שמורס נשאר לעבוד בחברה באופן פעיל כיועץ עד מותו.

תחת הנהגתם, Kiehl's הרחיבה את העסקים שלה, תחילה בארה"ב עם חנות רחוב שנייה של Kiehl's בסן פרנסיסקו קליפורניה. שנה מאוחר יותר נפתחה חנות רחוב ראשונה מחוץ לארה"ב, בקובנט גארדן בלונדון, וחנות נוספת בטורונטו. מורס מכרה את המוצרים גם דרך חנויות קמעונאיות והגדילה את הכנסות המותג ל-40 מיליון דולר.

Kiehl's, נתנה חסות לקבוצת המטפסים "אוורסט 88'", קבוצת אנשים נועזים ואמיצים שבדקו את גבולות כוח הסבל האנושי, וטיפסו על האוכף המזרחי של האוורסט ללא בלוני חמצן, אבל עם מוצרי Kiehl's שיסייעו להם במהלך המסע.

נתינה היא אבן יסוד באג'נדה שממשיכה את הרוח של המשפחה המייסדת. Kiehl's תומכת ביוזמות קהילתיות באמצעות החדרה לשוק של מוצרים המוקדשים לצדקה. בשנות ה-90 Kiehl's הציעה מספר פורמולות המוקדשות לגיוס כספים כדי לסייע למחקר ולמניעת התפשטות נגיף האיידס. ג'ימי מורס הקימה ליין ייחודי לתינוקות וליין ייחודי לסוסים.

קיל'ס היסטוריה. יחצ,
כל כך הרבה היסטוריה. אנשי קיל'ס/יחצ

ב-2000 קיל'ס נרכשה על-ידי קונצרן לוריאל העולמי בסכום המוערך בכ-100-150 מיליון דולר, תוך שהיא מצהירה כי תגדיל את נוכחותו ותמתג אותו כמותג יוקרתי ב-2003, מתוך הכרה למחויבות לקהילה. מייקל בלומברג, ראש עירית ניו יורק, הכריז באופן רשמי על ה-12 בנובמבר כ"יום Kiehl's". ב-2008 החלה שותפות עם בראד פיט, Kiehl's הציגה אתAloe Vera -כל 100% של הרווח הנקי ממכירת הפורמולה החדשנית, מועבר לארגון צדקה התומך ביוזמות סביבתיות עולמיות.

הקונספט המנחה שנשמר עד היום הוא מרחב ייחודי ששואב את הקונים לחנות עם רמיזות למורשת, תמונות של חנות הדגל המקורית בניו-יורק, של המשפחה המייסדת, פריטים היסטוריים כמו אופנוע וינטאג' איקוני ו-Mr. Bones. כל חנות נראית שונה בעיצובה, תוך שמירה על מסורת עולם הרוקחות בסביבה קמעונאית, אבחון וייעוץ אישי על-ידי יועצי הטיפוח של המותג שעברו הכשרה בינלאומית מקיפה, מגוון של אלפי מוצרים לעור הפנים, הגוף והשיער, מוצרים ייעודיים לתינוקות, ליין מוצרי טיפוח ייחודי לגברים ופילוסופיית ההתנסות הייחודית שדוגלת ב-Try before you buy Kiehl's קילס מחלקת 8.5 מיליון דוגמיות בשנה. הן עולות יותר מקמפיין פרסום ממוצע, אבל זו אבן היסוד בהיסטוריה הארוכה והמוצלחת שלה.

קיל'ס אילת. יחצ,
חנות בתוך חנות. קיל'ס באילת/יחצ

קיל'ס מזוהה עם סלברטאים שמגויסים למטרות הפילנטרופית בהן בוחרת כל מדינה, ויש לה מחויבות בת עשרות שנים לקהילות מקומיות במסגרתה היא מתמקדת במאמצים פילנתרופיים ב-3 מטרות מרכזיות: חקר איידס, ילדים, ואיכות הסביבה. קיל'ס פועל כאג'נדה למען קימות, איכות הסביבה ומיחזור, ובמהלך כל השנה מציעה החזר אריזות ריקות של המוצרים תמורת קבלת מוצר במתנה.

ישראל הייתה המדינה ה-43 אליה חדרה הרשת. ב-2013 הוקם הסניף הראשון בקניון רמת-אביב, וכיום יש 5 חנויות, כשלראשונה הושק Shop in shop בסניף סופר-פארם אילת. חנות זאת מצטרפת למאות חנויות עצמאיות ועמדות בבתי כל בו, בעולם עם שיעורי צמיחה גבוהים המחזקים 170 שנות מורשת.

הבלוג של רונית מטיאס
הבלוג של אירית מטיאס
עמוד סטייל בפייסבוק
אינסטגרם

  • עוד באותו נושא:
  • קיל'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully