וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עושים מרק בלי לקצוץ ירקות ובלי ללכלך אף סיר

15.2.2021 / 13:28

הבלנדר החם-קר של נינג'ה שינה את חווית הכנת המרקים שלי, כי הוא מאפשר הקפצה, בישול, וטחינה של המרק בלי ללכלך סיר ובלי לקצוץ ירקות. לעצלנית כמו קארין ארד זה יותר מרגש מביאת המשיח

אפילו בחורף המעפן שהיה לנו השנה, בימים כאלה יש רק כמה דברים שיכולים לגרד אותי מהספה (שבה אני מכורבלת מתחת לשמיכה כמובן) בשעות הערב. פיפי זה אחד מהם, אבל מה שממריץ אותי באמת לאחרונה, ועידו על כך שלושת הקילוגרמים הנוספים שמעטרים את עכוזי, זה אוכל.

אני לא מפלה. ירקות ופירות הם חלק מהתפריט שלי בדיוק כמו פחמימות, מתוקים, ותפוצ'יפסים. כולם שווים. אבל בימים של גשם, מרק מנצח את הכל.

עכשיו, מה הבעיה עם מרק? מרק זה כאב ראש נוראי. צריך להחליט איזה מרק, ללכת לירקן ולקנות ירקות. לא יודעת מה אתכם, ירקניה זה לא מקום מרגש במיוחד עבורי, ובטח שבשנת הקורונה לא ממש הצלחתי למצוא שום הנאה בעמידה ליד הקופה יחד עם עוד אנשים מבוהלים במסיכות. וזו רק ההתחלה - אחר כך עוד צריך להגיע הביתה עם השקיות הכבדות (כי אם כבר מכינים מכינים סיר, שיהיה לכמה ימים, נכון?), לקצוץ אותם, לטגן או להקפיץ חלק מהם, לתבל, לבשל שעתיים, ולסיום להוציא בלנדר מוט ולטחון, בשביל המרקם.

בלנדר חם קר. נינג'ה,
תקפיצו פעמיים/נינג'ה

לא יודעת מה אתכם, אבל לי אין זמן סבלנות והרבה מאד פעמים יצא שויתרתי על הכנתו של המרק לגמרי, רק כי הטרחה נראית לי גדולה מדי, שלא לדבר על זה שאין מקום במקרר לסיר ענק, וכי מי רוצה לשטוף עכשיו קרש חיתוך, מחבת, סכינים וצלחות בשביל צלחת מרק שתחמם לי את הידיים בזמן שאני צופה בריב השבועי של יהודה.

ואז הכרתי את הדבר הזה שקוראים לו Ninja Cold&Hot Blender ושינה את חיי. או לפחות את חיי בתחום הכנת המרקים. זה בדיוק מה שזה נשמע - בלנדר שגם מבשל, בנוסף לתפקודיו הרגילים של כל בלנדר. אפשר כמובן להכין איתו גם שייקים, מיצים, גלידות ורטבים קרים, אבל השוס הגדול הוא השילוב של גוף החימום שמאפשר הכנת של מרקים, רטבים, ואפילו כמה תבשילים פשוטים, בלי ללכלך כלום במינימום של עבודת הכנה. לעצלנית כמוני זה מרגש יותר מביאת המשיח.

איך זה עובד?
שימו לב. מאחר והבלנדר גם מערבב וגם מבשל, המכשיר מעוטר בכפתורי פונקציות שכל אחד מהם מתוכנת להכנה של פריט אחר, בדיוק כמו כפתורי רדיו שקובעים מראש במקום לחפש את התחנה כל פעם מחדש: משקה קפוא, סמוזי, גלידה, קוקטייל, הקפצה/טיגון, תמצית, רוטב/דיפ, מרק טחון גס, מרק טחון עדין. למי שרוצה לתכנת לבד את הזמנים, יכול להשתמש בכפתורים הנפרדים לבישול ולערבול, עם אופציה לכוון טיימר לבחירתכם.

צילום אוכל זה לא הקטע שלי, נו. אבל היה ממש טעים

אז איך מכינים מרק?
כעיקרון, ההנחיות אומרות שצריך להתחיל עם הקפצה של בצל/שום/עם קצת חמאה או שמן (כפתור ההקפצה מתוזמן לשש דקות), ואז להוסיף ירק/אורז/עדשים, נוזלים ותבלינים וללחוץ פעם נוספת על אחד מכפתורי המרק שמתוזמנים לחצי שעה בישול. לקראת תום הבישול הבלנדר מתחיל לטחון מעצמו את המרק - אם לחצת על מרק טחון גס, הוא יסתובב חצי דקה בפולסים, ואם לחצת על כפתור הטחינה העדינה הוא מגביר את המהירות בהתאמה. הכי קל בעולם.

בסוף התהליך הקליל הזה היה לי מרק, אבל הייתה גם בעיה קטנה - הבצל לא היה מוקפץ מספיק לטעמי (נשאר יותר מדי טעם של בצל חי. יש אנשים שאוהבים את זה - אני מעדיפה עיבוד יותר מאסיבי בשלב הזה של הבישול). כדי לשפר, עשיתי בפעם שאחרי שני דברים: הורדתי מכמות הבצל כדי להקל על ההקפצה והקפצתי פעמיים רצוף, כלומר שש דקות+ שש דקות. רק אחרי 12 דקות לחצתי על כפתור בישול המרק, וזה עבד מצוין. כמובן שאפשר גם לטגן את הבצל בנפרד, אם לא אכפת לך לשטוף עוד כלי. לי אכפת.

במרק הבא שהכנתי לא השתמשתי בבצל בכלל - זרקתי לבלנדר חמישה ארטישוקים ירושלמיים עם כף שמן וקצת תבלינים, (כמות שממש לא כבד לסחוב מהירקן) ולחצתי על כפתור ההקפצה, שמתוכנת גם לקצוץ את הירקות לפני שהוא מקפיץ אותם. אחרי שש דקות הוספתי חופן עדשים אדומות ומים, ולחצתי על כפתור מרק בטחינה עדינה. כשהבלנדר צפצף אחרי חצי שעה הוספתי חצי חבילה של שמנת חמוצה ובישלתי עוד שתי דקות - יצא לי כל כך טעים שחשתי את עצמי חיים כהן לרגע (בתמונה ליד טוסט שרוף), והכי טוב - לא - הקערה וחצי שהכנתי נאכלה באותו יום ולא נשארה להעיק ולהירקב במקרר במשך חמישה ימים אחרי.

זהירות, שחיתות. נא לשתות בסמוך לחדר צינתור

הדבר הבא שהכנתי בבלנדר היה רוטב עגבניות לקציצות - במקום לאפות את הקציצות ולהכין רוטב בסיר נפרד ואז לאחד. את הקציצות אפיתי כרגיל, ובזמן האפייה זרקתי לבלנדר על מצב מוקפץ קצת בצל ושמן זית, ולאחר מכן הוספתי את העגבניות והתבלינים ולחצתי על כפתור הרוטב. כשהקציצות היו מוכנות כל מה שנשאר היה למזוג את הרוטב ישירות לצלחת ולאכול.

על השייקים והמשקאות הקרים אין טעם להתעכב, רק אציין את משקה השוקולד המופלא שהכנתי לי ולחברה. 200 גרם שוקולד, חצי כוס חלב, חצי כוס שמנת מתוקה, ולקישוט מרשמלו ופירורי מקופלת. בשום אופן אל תראו את זה כהמלצה להכין אותו, כי מדובר במשקה שאדם שאוהב את ורידיו אמור להתרחק ממנו. אבל מאד מאד טעים.

איך מנקים?
בתום השימוש צריך לנקות, וגם כאן לבלנדר הזה יש פטנט - כפתור ניקוי. כדי להפעיל אותו ממלאים את הקנקן במים ומוסיפים לו טיפת סבון, סוגרים ולוחצים על כפתור הניקוי. התוכנית תפעל למשך חמש דקות, ואז נשאר רק לשטוף את הסבון ולהעמיד את המכשיר לייבוש. מנסיוני האישי רצוי לעשות את זה פעמיים אם רוצים תוצאה יסודית, ואחרי בישול שכולל בצל, שום או תבלינים ריחניים אחרים - מומלץ לאכסן את הבלנדר בלי מכסה, כדי שיתאוורר.

מחיר: 999 שקלים, שווה כל שקל ליחידים/ משפחה קטנה. פרטים נוספים באתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully