וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבודה מהבית תיצור שני דרגים של עובדים"

15.2.2021 / 13:38

מנכ"ל חברת מאגר הנדל"ן האמריקנית Zillow מזהיר מתופעה שבה עובדים שיגיעו למשרד יקבלו הערכה גדולה יותר מאלה שיעבדו מהבית: "לא רוצים ליצור 'מחלקה ראשונה' ו'מחלקה שנייה'"

אמא מתוסכלת לפעוטה מנסה לעבוד מהבית. ShutterStock
העבודה מהבית תגרום לכם להיראות פחות פרודוקטיביים, ולא רק בגלל הבלגן שמסביב/ShutterStock

עבודה מהבית. רבות דובר על הנושא המרנין הזה. כבר קרוב לשנה שרבים במשק עובדים מהבית או, לכל הפחות, במודל היברידי שמשלב בית ומשרד. המעסיקים טוענים ש"זה העתיד", אבל כשמקשיבים לריץ' בארטון, מנכ"ל חברת מידע הנדל"ן Zillow הנסחרת בבורסה לפי שווי של קרוב ל-3 מיליארד דולר, מבחינת העובדים העתיד הזה לא נראה ורוד כל כך.

"אנחנו מתכננים להחזיר חלק מהעובדים למשרד", אמר בארטון במהלך שיחת ועידה שבה דיווח על תוצאות הרבעון הרביעי של 2020, "אבל יכולה להיווצר בעיה. אסור שתיווצר 'מחלקה ראשונה' מול 'מחלקה שנייה', שבה אלה שבמשרד מקבלים עדיפות ואלה שעובדים טלפונית נדחקים אחורה".

בארטון בעצם אומר שעשויה להיווצר אפליה, כשעובדים שמגיעים למשרד יקבלו יחס עודף וייחשבו לחרוצים יותר. בסופו של דבר, מדובר בתופעה אנושית - מנהל שרואה את העובד שמולו ומנהל עימו קשר רציף יכיר בו כמסור ונחוץ יותר.

דבריו של בארטון קיבלו גיבוי ממנכ"לים אחרים. סיד סידבראנדיג' מחברת GitLab, סטארטאפ ששווה 2.75 מיליארד דולר, כינה את המודל ההיברידי "שילוב שלוקח את הרע מכל העולמות" והזהיר מכך שעובדים מרחוק לא יקבלו ויעמדו באותם אתגרים של עובדים מהמשרד. לדבריו, הם גם יהיו אלה שמיועדים ראשונים לפיטורים.

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ומנכ"ל אמזון הנכנס אנדי ג'סי כבר הודיעו כי החברות יעברו למודל היברידי. "העובדים יצטרכו להודיע אם הם מגיעים או לא, ולפי זה גם להזמין את העמדה שלהם", אמר ג'סי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully