וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שתתכוננו: מתקדמים לעולם חדש של תשלומים ללא מזומן. אז איך נשלם?

בשיתוף בנק הפועלים

4.4.2021 / 11:00

2020 הביאה לזינוק משמעותי נוסף בכל הנוגע לתשלומי Cashless, ללא שימוש בכסף מזומן. איך זה מתנהל ברחבי העולם וכיצד מגיעה כעת המהפכה לישראל, באמצעות תשלום עם הנייד. הנה כל מה שצריך לדעת על הדרך בה נעביר כסף בקרוב

איך יודעים שמשהו הופך לאמיתי בעולם שלנו? כנראה שזה קורה כשממציאים לו פועל משלו. כאשר השבדים אומרים "סווישה", כולם במדינה יודעים בדיוק מה הכוונה - שימוש באפליקציית Swish, האפליקציה השבדית לתשלום מיידי באמצעות הסמארטפון.

שבדיה היא אחת ממובילות מהפכת ה-Cashless בעולם, והיא הולכת ומעלימה את הכסף המזומן לטובת אופציית התשלום הדיגיטלית. למעשה, החל מה-24 במרץ 2023, כסף מזומן כלל לא יתקבל יותר במדינה הסקנדינבית וכל התשלומים יהפכו לדיגיטליים. כבר היום, על פי מחקר של הבנק הלאומי של שבדיה, פחות מ-10 אחוז מהתשלומים ופחות מאחוז בודד מהכסף שעובר במדינה נעשים במזומן והמגמה הזו רק תלך ותתחזק. השכנות כבר מזמן הפסיקו לפזול לעברה ועברו ללכת בדרכיה של שבדיה, כאשר פינלנד היא כיום המדינה השנייה בעולם ביחס בין כמות אוכלוסייה לשימוש בסמארטפון לתשלום ואילו בדנמרק, 85 אחוז מהאנשים השתמשו במכשירים הסלולריים שלהם לביצוע תשלומים בשנת 2019, מספר שרק הולך וצומח ככל שעובר הזמן.

"הדיגיטליזציה של התשלומים היא אחד השינויים הבולטים ביותר בתעשייה בשנים האחרונות", הכריז בנובמבר האחרון העיתונאי ריינור די באסט וכאמור, העובדות בשטח מגבות את המילים שלו. למשל, האם ידעתם שב-2021, לא פחות ממיליארד (!) סינים ישתמשו בסמארטפונים שלהם על מנת לשלם על מוצרים ומצרכים שירכשו, כך על פי מחקר שפורסם על ידי "סטטיסטה דיגיטל מרקט אאוטלוק". המספר המדהים הזה כולל רכישות פרונטליות, בחנויות, מסעדות ועוד, לצד רכישות אונליין.

חנות Cashless בארצות הברית. Bebeto Matthews, AP
המהפכה כבר כאן. חנות Cashless בארה"ב/AP, Bebeto Matthews

גם בארצות הברית המגמה ברורה ולמעלה מ-40 אחוזים מהתשלומים במדינה הם Cashless. כיום, אמריקאי ממוצע מוציא כ-7,000 דולר בשנה על תשלומים מסוג זה ובשנת 2020, כ-99 מיליארד דולר הועברו מיד ליד בתשלום דרך הסמארטפון. למעשה, כמעט מחצית מהאמריקאים סיפרו כי בשנה החולפת הם צמצמו את השימוש שלהם בכסף מזומן והמגמה הזו צפויה להתחזק, כאשר עוד ועוד עסקים מתרחקים ככל הניתן מתשלום במזומן. קחו לדוגמה את "סטארבקס", שהבינה שחלק גדול מהלקוחות שלה קונים את הקפה תוך שימוש אך ורק בסמארטפון - הן להזמנה מראש והן לתשלום. סטארבקס החלה להתנסות עם סניפי Cashless ובמהרה הצטרפו אליה רשתות נוספות שהפכו את חוויית הקנייה בהן לזריזה, מדויקת ובעיקר, נוחה עבור הרוכשים.

קהילה המבצעת את תשלומיה ללא כסף מזומן נהנית מלא מעט יתרונות משמעותיים, כמו הפחתת עלויות הייצור של המזומנים עצמם והזיהום הסביבתי שכרוך בייצור שלהם, הפחתת הסיכון לעסקים שלא צריכים להחזיק מזומנים בקופה/כספת וכמובן, מהירות העברת הכספים, גם ברמה הבינלאומית ושליטה הרבה יותר טובה על נתונים כלכליים, מה שעשוי למנוע משברים נרחבים עתידיים. ברמה האישית יותר, הידיעה לפיה גם אם יצאנו מהבית רק עם הסמארטפון שלנו אנחנו תמיד מסודרים ואף פעם לא ניתקע לפתע ללא יכולת תשלום, הופכת את החיים לקלים ונוחים הרבה יותר, ומתאימה לעולם המודרני המהיר בו אנו חיים.

המהפכה הזו לא החלה בגלל הקורונה כמובן והתשלומים הדיגיטליים הפכו לנפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, אבל 2020 ללא ספק הקפיצה אותם למחוזות חדשים. החשש מהעברת הנגיף דרך נגיעה בכסף מזומן, שמדלג מיד ליד, השפיע רבות ובאופן כללי, העדפנו כמה שפחות לבוא במגע עם אחרים, בייחוד כאשר יצאנו מהבית והגענו לחנות כדי לקנות דברים. במצב כזה, האופציה של תשלום דרך הסמארטפון הפכה לקוסמת במיוחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
אופציית התשלום בסמארטפון קוסמת במיוחד, בעיקר בקורונה/ShutterStock

השינויים שנעשו יישארו איתנו הרבה אחרי שהמגפה תסתלק כבר מחיינו וכמובן שאתם ממש לא רוצים להישאר מאחור. גם בישראל ישנה פעילות בולטת מאוד בכל הנוגע לתשלומים בנייד ומהפכת ה-Cashless מגיעה אלינו במלוא עוצמתה, כך שכדאי להיות חלק ממנה. מי שכבשה את השוק בארץ בתחום התשלומים באמצעות המכשיר הנייד היא אפליקציית bit של בנק הפועלים, וכעת היא מציעה אופציה חדשה - לא רק העברת כספים לחברים, אלא גם תשלום עם כרטיס האשראי באמצעות bit בחנויות, בלי שצריך לזכור קוד סודי, להוציא את הארנק, להסתובב עם ארנק בכלל, או אפילו לגעת במקשי המסוף של החנות. פשוט מצמידים את הסמארטפון והתשלום מתבצע עם כרטיס האשראי באמצעות bit.

התשלום באמצעות bit בחנויות נעשה באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקן EMV, טכנולוגיה לכרטיסי חיוב חכמים שדואגת לכם לעסקאות בטוחות ומונעת הונאות, כדי שתוכלו לשלם בבטחה מלאה בכל חנות, בארץ או בחו"ל, אם יש בה קופה שתומכת בשירות (חפשו את סימון ה-EMV על הקופה). יתרון גדול נוסף הוא היכולת לעקוב באופן מיידי אחרי כל העסקאות שאתם מבצעים באמצעות bit בחנויות - הן תופענה ישר בדף הבית של האפליקציה שלכם.

רוצים הטבה? עשרת אלפים הלקוחות הראשונים שיעשו שימוש וישלמו בחנויות עם bit ללא מגע (ב-TAP) יכולים לקבל זיכוי של 10% מערך הרכישה (ועד 150 שקלים).

כל המידע והסברים נוספים אודות התשלום עם bit בנייד, מחכים לכם כאן

bitcard: אי עמידה בפירעון ההלוואה או בפירעון האשראי בכרטיס אשראי, עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. שם המלווה מעמיד האשראי: כרטיסי אשראי לישראל בע"מ (כאל). הנפקה ע"י כאל ע"פ שיקול דעתה ובאחריותה. על ההנפקה והשימוש בכרטיס יחולו "תנאי הסכם ההצטרפות לקבלת כרטיס אשראי" של כאל.

תשלום ללא מגע במכשירי אנדרואיד תומכים ובכרטיסי חיוב שאושרו לשימוש. כפוף להסכם ההנפקה, לתנאי השימוש בכרטיס ושל bit.

שוברי חברת BUYME עד 250 ₪ במצטבר ובכפוף להנפקה ו/או שימוש. 10% בבתי עסק משתתפים ועד 250 ₪ בשנה במצטבר ללקוח. בכפוף לתקנוני הפעילות.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully