וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת סמארטפון? הגיבורים הדוממים של הקורונה

16.2.2021 / 9:06

בשנים האחרונות חלה זליגה גדולה מהמחשב אל הטלפון. הקורונה שינתה את המציאות הזאת והחזירה את הלפטופ לקדמת הבמה: "המחשב הנייד הפך השנה להרבה יותר מכלי עבודה"

יש את היום שלפני הקורונה, ויש את היום בו נכנסנו לסגר. זהו יום שלא נשכח לעולם, באותו יום השתנה אורח החיים שלנו מקצה לקצה. מעבר לדברים הבסיסיים כמו עטית מסיכות, שמירת מרחק ושמירה על היגיינה, נאלצנו להתמודד עם המעבר החד בשינויים ללא שום הודעה מראש.

אותה מציאות חדשה אילצה אותה לשנות את מרבית ההרגלים - בין אם בדרך צריכת התוכן שלנו במהלך היום, הלימודים המקוונים דרך המסכים ובראש ובראשונה הסיטואציה הכפויה בה הבית הפך למקום העבודה המרכזי או ליתר דיוק היחיד עבור מרבית האנשים. וכשהבית הפך למשרד לאורכו של היום, נוצרה דרישה משמעותית בקרב ארגונים, עסקים ואנשים פרטיים לרכישת מחשבים ניידים וציוד נלווה וזו על מנת לספק פתרונות מידיים לצורך.

אמא עובדת מהבית וילד לומד מרחוק. ShutterStock
הלפטופ חזר לככב/ShutterStock

בעולם החדש, המחשב הנייד הפך לחברו הטוב ביותר של האדם. תלמידים קיימו את סדר יומם בין "זומים" לשיחות עם חברים דרך המחשב ובזמן שההורים מסייעים לילדיהם במשימות השוטפות, ניהלו במקביל את יום עבודתם בעזרת המחשבים הניידים. אם עד לפרוץ הקורונה המחשבים הנייחים היו העוגן של מרבית המשרדים ורוב העובדים ידעו כי הם צריכים להגיע למשרד כדי לבצע משימות - פתאום ראו שאפשר גם אחרת, והעוגן המדומה בדמותו של המחשב הנייח התחלף במהרה על ידי בן משפחתו: המחשב הנייד.

על פי נתונים המתפרסמים בStatista-, בשנת 2020 נמכרו כ- 218 מיליון מחשבים ניידים בעולם, וכמעט 160 מיליון טאבלטים. התחזיות העולמיות מדברות על כך שבשנת 2021 ענף המחשבים ימשיך לטפס לערכים של בין 285-295 מיליון מחשבים ניידים אישיים. גם בישראל נרשמה עלייה משמעותית במכירת לפטופים. על פי נתונים של חברת המחקר IDC , כ-400 אלף מחשבים נמכרו בישראל במהלך הרבעון הרביעי של 2020, אלה מתווספים לממוצע מכירות של כ-300 אלף יחידות בכל הרבעונים של השנה שעברה, ו-Dynabook צוין כמותג הצומח ביותר בישראל בשנת 2020.

ניב יוסיפון, סמנכ"ל הסחר בחברת מפעיל, המשווקת את מחשבי Toshiba-Dynabook בארץ מוסיף: "שוק המחשוב, המחשבים הניידים, הטאבלטים והמסכים צמחו מאוד בעקבות הקורונה ומפעיל שהשכילה לראות את הנולד ולזכות במכרזים המשמעותיים במשק, נהתה מצמיחה גבוהה משמעותית מקצב הצמיחה הטבעי לתקופה. במהלך השנה האחרונה הצלחנו לייצר עלייה חדה של כמאות אחוזים בביקוש למחשבי חברת DYNABOOK. כ-70,000 מחשבי דיינבוק נמסרו לתלמידים וכמות נוספת משמעותית לטובת פרויקטים מקצועיים בתחומים שונים המתנהלים בחברות וארגונים בכל רחבי הארץ".

מעבר לעולם העבודה והלימודים, נראה כי משבר הקורונה גם שינה את הדרך בה אנחנו צורכים תוכן. אם בשנים האחרונות עזבנו את מסכי הטלוויזיה והמחשב לטובת הסמארטפונים, בשנה האחרונה, נראה כי צריכת התוכן כמו גם קניות אונליין חזרו להיות דרך המחשבים הניידים. הקורונה בעצם גרמה לנו לאמץ את המחשבים האישיים שלנו כחלון אל העולם. באמצעות המחשב יכולנו לשחק, לצפות בתוכניות טלוויזיה, לערוך קניות ולהישאר בקשר עם חברים ובני משפחה. המגיפה יצרה מין רגע "אהה" (AHA) לאנשים שלמרות שהיה להם מחשב נייד, העבירו חלק ניכר מהפעילות הדיגיטלית שלהם לסמארטפונים.

ניב יוסיפון. ניב קנטור,
חלון מול העולם. ניב יוסיפון/ניב קנטור

נתונים של ה-World Economic Forum מראים כי הפעילויות המובילות במהלך השנה האחרונה היו: חיפוש עדכונים וחדשות הקשורות למגפה (68%), צפיה בסרטים ותוכניות טלוויזיה (49%), צפייה בסרטונים אונליין (42%) ועיסוק בגיימינג במחשבים ניידים (29%), נתונים אלו יכולים להצביע על כך שאכן השימוש במחשבים ניידים צמח משמעותית והפך למקור העיקרי של צריכת התוכן שלנו.

יוסיפון מוסיף: "בשנה האחרונה הלמידה, העבודה ופעילויות הפנאי התבצעו באמצעות המחשב הנייד מהבית, והפכו אותו להרבה יותר מכלי עבודה. לכן חשיבותו של מחשב אמין ובאיכות גבוהה היא משמעותית בתקופה זו".

גם שנת 2021 מסתמנת כשנה של פריחה בתחום המחשוב והאלקטרוניקה. ההרגלים החדשים שצברנו בשנה האחרונה יישארו איתנו עוד הרבה זמן. יחד איתם גם המחשבים הניידים מתפתחים והופכים ליותר איכותיים יותר, קלים יותר וחזקים יותר. על פי יוסיפון: "בשנה הקרובה נראה מחשבים עסקיים ופרטיים מהחדשניים ביותר, בעלי יכולות מתקדמות גם בתחום התפעול וגם בתחום הבטיחות. מחשבים אמינים וחזקים עם סוללות עמידות לאורך זמן רב, שנועדו לשרת עובדים ותלמידים כאחד. מחשבי Toshiba- Dynabook, נמצאים בשורה אחת עם המותגים המובילים בעולם, והם בעלי ביצועים גבוהים, יכולות אולטימטיביות וכמו כן עונים על הדרישות גם מבחינת גודל ומשקל אשר מעניקים ניידות מיטבית. בנוסף, כיום אנו כבר עובדים על פתרונות ניידים בעולמות ה- AR כך שהמשתמש יוכל לעבוד עם מחשב נייד שילווה אותו בעבודה בצמוד לעין וידיו יהיו פנויות לחלוטין לעבודה שוטפת תוך שיתוף של משתמשי קצה נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully