וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה במשק החשמל בישראל מתחילה כאן

יורם כהן

16.2.2021 / 9:18

"הקמת חברת ניהול המערכת היא צעד משמעותי בישום הרפורמה במשק החשמל והיא מתממשת לאחר תהליך הבשלה שהחל לפני יותר מעשרים שנה. תוצרי הפעילות של החברה החדשה יאפשרו הקמה של משק חשמל תחרותי וירוק - לטובת אזרחי ישראל". המנכ"ל יורם כהן מספר על הבשורה החדשה

החודש החלה לפעול חברת ניהול המערכת, שהוקמה בהחלטת ממשלה, כחלק מהרפורמה בשוק החשמל. מדובר באחד הצעדים המשמעותיים ביישום רפורמת החשמל, אשר נחתמה על מנת לקדם את המשק הישראלי למתקדם ותחרותי יותר.

משק החשמל הישראלי ידע בשנים האחרונות שינויים רבים. החל ממציאת הגז הטבעי אשר הפיחה תקווה לעתיד אנרגטי נקי ועצמאי, דרך הסכמי הגז השונים, כניסתם לפעולה של מתקני אנרגיה מתחדשת ועוד. שינויים אלה לא נוצרו בחלל ריק, אלא נשענים, בין השאר, על החידושים הטכנולוגיים שנכנסו לשוק. שינויים אלה סייעו לממשלה לקבוע יעדים מאתגרים למשק: נקבע יעד של 30 אחוז אנרגיה מתחדשת עד לשנת 2030; מכירת חלק משמעותי מתחנות הכח של חברת החשמל, לידיים פרטיות; פתיחת מקטע ההספקה, בהדרגה, לתחרות והסבת תחנות כח פחמיות לגז טבעי.

בדצמבר קיבלה חברת ניהול המערכת מחברת החשמל את האחריות על חטיבת תפ"ט (תכנון, פיתוח, טכנולוגיות) ועל היחידה לסטטיסטיקה וחקר שווקים. כ- 120 עובדי חברת החשמל עברו לחברה החדשה. תפקיד החברה לניהול המערכת הוא להכין תחזיות ביקוש חשמל לצורך תכנון ופיתוח משק החשמל, לגבש תוכנית פיתוח שתאפשר יישום אינטגרטיבי של מכלול השינויים ולהצעיד את משק החשמל קדימה בהתאם להחלטת הממשלה. החברה תתכנן את הרשת העתידית אשר תאפשר לקלוט את האנרגיה המתחדשת, תמליץ לשר האנרגיה על כושר היצור העתידי של המשק וכושר האגירה הרצוי, תקבע את הדרישות הטכנולוגיות מהמתקנים שיחוברו לרשת ותבטיח את אמינות ההספקה ושרידות הרשת.

יורם כהן. יחצ,
יורם כהן, מנכ"ל חברת ניהול המערכת/יחצ

בחודשים הקרובים, לאחר השלמת ההכנות הנדרשות, תקבל החברה הממשלתית החדשה גם את האחריות על הניהול השוטף של מערכת החשמל והסחר בחשמל. השלמת תהליך ההקמה של החברה יאפשר לקדם בישראל מנגנוני סחר מתקדמים שיעודדו התייעלות אנרגטית, יוזילו את יצור החשמל ויאפשרו תחרות בהספקת החשמל לצרכנים.

אסטרטגיית הפעולה שגיבשנו בחברת ניהול המערכת, נותנת דגש לאופני פעולה חדשים, התואמים את השינויים והמגמות במשק. בכלל זה, החברה תיתן דגש משמעותי לשיתוף של הציבור בתהליכי החשיבה, הנגשה של מידע לציבור, קיום תהליכי בקרה על הפעילות במשק החשמל, קידום טכנולוגיות חדשות והצבת מדדים כמותיים לפעילות של משק החשמל ולפעילות ניהול המערכת.

הקמת חברת ניהול היא צעד משמעותי בישום הרפורמה במשק החשמל והיא מתממשת לאחר תהליך הבשלה שהחל לפני יותר מעשרים שנה. בשנים הקרובות, תוצרי הפעילות של החברה החדשה יאפשרו הקמה של משק חשמל תחרותי וירוק - לטובת אזרחי ישראל.

יורם כהן הוא מנכ"ל חברת ניהול המערכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully