וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנק הדיגיטלי מתקרב. בנק ישראל מאריך את זכאות העסקים לסבסוד

16.2.2021 / 9:42

מרבית חברות האשראי ורשתות השיווק כבר מחזיקות בפלטפורמה המתאימה להשקת ארנק, השינוי האמיתי יקרה אצל הצרכן ברגע שייכנסו לישראל גם אפל פיי וגוגל פיי. הבנק הבינלאומי השיק ארנק דיגיטלי חדש - FibiPay

עולם התשלומים בישראל עובר מהפכה בימים אלו ממש, במסגרתה יאמצו כלל העסקים במדינה את התקן הבינלאומי שיאפשר את כניסתן של אפל פיי וגוגל פיי, כמו גם שימוש באפליקציות תשלום נוספות וארנקים דיגיטליים כמו שהקמעונאיות הגדולות השיקו לאחרונה. תרחיש אפשרי נוסף הוא שאפליקציות העברת הכספים ביט, פיי ופייבוקס יאפשרו גם הן תשלום בבתי העסק. כדי לאפשר את השימוש בארנק הדיגיטלי והאפליקציות, על העסקים לאמץ באופן מלא את תקן הEMV הבינלאומי. "מדובר בתקן אבטחה עולמי שאותו אימצו מרבית מדינות העולם ומטרתו להפחית את היקף ההונאות, שכן הוא מחייב הקשת קוד סודי בעת התשלום ומאפשר עסקאות ללא מגע בתקן אבטחה מאובטח יותר" מסביר גבי בנד, מנכ"ל וריפון ישראל המספקת פתרונות תשלום וסליקה, היוצרים סביבה קמעונאית חכמה.

בנק ישראל מוביל את השינוי בשנים האחרונות ואף האריך את מתן הסבסוד למעבר לתקן החדש, עד לסוף חודש פברואר (25.2). המאמץ להניע כמה שיותר עסקים לעבור לתקן EMV נובע ממספר סיבות, בראש ובראשונה פתיחת השוק הישראלי לאמצעי תשלום מתקדמים וקידום התחרות הן בתחום הסליקה והן בהנפקה. על כך נוספות צמצום ההונאה ונוחות הצרכן "התקן מחייב למעשה התקנת מסוף תשלום מאובטח בבתי העסק, שמצוידים היום עם שלל טכנולוגיות מתקדמות לקבלת תשלומים, לרבותNFC , המאפשרות תשלום בכרטיסים ללא מגע ותשלומים דיגיטליים דרך הטלפון הנייד" מסביר גבי ומוסיף כי "המגמה העולמית שאנו רואים היא מעבר של תשלומים ושירותים פיננסיים לעולם המובייל, כמו הארנק הדיגיטלי לדוגמה". שווי שוק התשלומים הדיגיטליים העולמי צפוי לגדול עד למעלה מ- 150 מיליארד דולר בשנת 2025, על פי מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה. לפי גבי, חשיבות המעבר לתקן EMV עבור השוק הישראלי, לבתי העסק ולצרכן הישראלי הינה גדולה. "אין מדובר רק בנוחות בביצוע התשלום" הוא אומר "אלא בפתיחת השוק לאמצעי תשלום מגוונים שאינם מתקבלים היום בבתי עסק, לרבות האפליקציות של חברות כרטיסי האשראי, שירותי תשלום בינלאומיים כמו אפל פיי ואנדרואיד פיי". אפל פיי פעילה כאמור ביותר מ50 מדינות, כשהקריטריון העיקרי להפעלת השירות הוא אחוז החדירה של מסופים המאפשרים תשלום ללא מגע.

מנכ"ל וריפון גבי בנד. יחצ,
תחרות אדירה על הצרכן. גבי בנד/יחצ

התחרות על הצרכן היא אדירה. רשתות הקמעונאות משיקות ארנקים דיגיטליים ומקוות שמועדון הלקוחות האדיר של כל אחת יישאר נאמן לה וישתמש באמצעי התשלום שלה "מעבר לנוחות שבתשלום באמצעות הסלולר, הצרכנים מעדיפים גם את המהירות שבביצוע התשלום, במיוחד היום כשיש תורים ארוכים בכל מקום בשל מגבלות המגפה. כמו כן, הן בתי העסק והן הצרכנים מקבלים ערך מוסף בשיווק, במידע, בהטבות ובמחיר השירות, הודות לחיבור האינטגרלי בין אמצעי התשלום והטלפון"

גבי מסכם ואומר כי "למרות העיכוב לעומת מדינות אחרות, רוב הרשתות וחלק נכבד מהעסקים בישראל פועלים כיום תחת תקן EMV. אנחנו בווריפון ממשיכים לעשות את כל המאמצים עבור לקוחותינו כדי לסייע להם למעבר מהיר ומדויק לטכנולוגיה החדשה".

בתוך כך, הודיע הבנק הבינלאומי על שירות חדש - הארנק הדיגיטלי - FibiPay. הארנק מאפשר ללקוחות הבנק לשלם ישירות מהנייד בעת ביצוע רכישה בבית העסק ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי. FibiPay מאפשר לצרף כרטיס חיוב לטלפון החכם, היישר מאפליקציית הבנק, באופן פשוט ומאובטח ולבצע תשלום בנייד ב-tap, בנגיעה קלה, בקלות ובמהירות בבית העסק. FibiPay נתמך על ידי מכשירי אנדרואיד באמצעות אפליקציית הבנק המותקנת על המכשיר. השירות החדש מאפשר להשתמש בארנק בבתי עסק, על ידי הצמדת מכשיר הנייד למסוף התשלום התומך ברכיב EMV ותקשורת NFC(עם סימן הקשתות) בארץ ובחו"ל. בשלב ההשקה, הארנק יתמוך בכרטיסים מסוג ויזה (Visa) ובהמשך יתמוך גם בכרטיסי מאסטרקארד. השרות זמין ללקוחות הבנק הבינלאומי והמותגים: אוצר החייל, יובנק ופאגי.

עם השקת השרות אמרה מנכ"ל הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק: "השקת FibiPay מהווה מהלך משמעותי בבינלאומי, בנק מחולל תחרות, שמקדם פתרונות מובילים ללקוחותיו בתחומי התשלומים, האשראי ושוק ההון".

רון גריסרו, סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבינלאומי ציין כי: "FibiPay הינו פיתוח חדשני וחשוב בתוך סל השירותים הדיגיטליים העשיר של הבינלאומי ומאפשר ללקוחות הבנק ליהנות מארנק דיגיטלי מתקדם, וזאת לצד שירותים נוספים שהשקנו לאחרונה כדוגמת יעוץ פנסיוני דיגיטלי, פתיחת חשבון מהנייד ולצד היכולות המתקדמות של הבינלאומי בעולמות שוק ההון וההשקעות.

בבינלאומי מונים את היתרונות, לטענתם, ב-FibiPay מהנייד:

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
  • ההצטרפות לשרות ללא תשלום, הישר מאפליקציית הבינלאומי בנייד.
  • לא חייבים לקחת לכל מקום את הכרטיס. ניתן לשלם ממכשיר הנייד ללא צורך בכרטיס הפיזי
  • אין צורך לזכור ולהקליד את הקוד הסודי
  • מצמידים את מכשיר הנייד למסוף ומשלמים ללא מגע
  • לא מוותרים על היתרונות של הכרטיס- ניתן להמשיך לצפות בפירוט החיובים באתר ובאפליקציה ולצבור הטבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully