וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף התקף לב פעמיים, ביה"ח לא אבחן - וישלם פיצוי גדול

16.2.2021 / 14:08

המדינה תשלם פיצוי של 670 אלף שקל לצעיר שרופאי בי"ח וולפסון לא הבחינו (פעמיים) שחטף התקף לב . התוצאה מחוסר האבחון: ניתוח מעקפים, נמק בירך והרבה עוגמת נפש

משרד הבריאות, בעליו של בית החולים וולפסון, ישלם פיצוי בסך 670 אלף שקל לבן 23 על כך שלא אבחנו פעמיים שלקה בהתקף לב. בעקבות האבחון המאוחר הוא נאלץ לעבור ניתוח מעקפים מיותר שגרם לו לנמק בירך. כך עולה מפסק דין של בית המשפט המחוזי בחיפה בעקבות תביעה שהגיש הצעיר באמצעות עוה"ד אייל בן ישי.

מהתביעה עולה כי הצעיר פנה בחודש מאי 2007 למיון בבי"ח וולפסון כשהוא מתלונן על כאבים בחזה עם הקרנה ליד שמאל, כאבים אשר מתגברים בנשימה עמוקה ובשיעול ובכל תנוחה. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ לב בחשד לדלקת בשריר הלב, כעבור 4 ימים הועבר למחלקת הפנימית ושוחרר למחרת.

כ-8 חודשים לאחר שחרורו מביה"ח חזר לבית חולים וולפסון כשהוא מתלונן כי מזה 6 שעות הוא סובל מכאבים בחזה בצד שמאל עם הקרנה לגב וליד שמאל. הוא אושפז במחלקה הפנימית ושוחרר כעבור 4 ימים לאחר שאובחן שוב בטעות כסובל מדלקת בשריר הלב.

כאב בטן. ShutterStock
ממש כמו תאונת שרשרת/ShutterStock

כעבור שלושה שבועות, קרדיולוג בקופת חולים מכבי שביצע לצעיר בדיקת אקו לב במאמץ, הבחין כי כבר במצב של מנוחה הודגמה התכווצות אזורית ועל כן חשד שהצעיר סובל ממחלת לב. הוא הפנה אותו מייד לצינתור שבוצע בבי"ח אסותא ונוכח תוצאות הצינתור שהדגים מחלת לב, הצעיר הופנה לביצוע ניתוח מעקפים בדחיפות. לאחר הניתוח הצעיר פיתח תסמונת דרסלר- דלקת בקרום הלב, על כן טופל במינון גבוה של סטרואידים שגרמו לו לנמק בירך. בעקבות ניתוח המעקפים עלה בצורה דרסטית במשקל שהגיע עד ל-132 קילוגרמים.

בעקבות חוות דעת סותרות בין מומחי התביעה למומחי ההגנה, ביהמ"ש בחיפה מינה מומחה מטעמו שקבע כי כבר באשפוז הראשון בעקבות תוצאות בדיקות המעבדה, אקו לב וא.ק.ג, הרופאים היו צריכים לאבחן כי הצעיר לקה בהתקף לב חריף ולא בדלקת קרום הלב. לגבי האשפוז השני, מומחה בית המשפט קבע כי רופאי וולפסון טעו שוב באבחנה כאשר קבעו כי הוא סובל מדלקת קרום הלב ולא מהתקף לב נוסף. המומחה קבע שבשני המקרים מדובר בהתרשלות רפואית מצד ביה"ח. המומחה קבע כי על ביה"ח היה לבצע צינתור וכך היה נמנע ניתוח המעקפים והנכות שנגרמה בעקבות נמק בירך. לדעת המומחה אם היה מבוצע צינתור כבר באשפוז הראשון לא היה צורך לבצע ניתוח מעקפים שגרם לו לנמק בירך.

השופט אמיר טובי מבית המשפט המחוזי בחיפה, קיבל את טענות בא כוחו של הצעיר, עו"ד אייל בן ישי, וקבע כי ביה"ח התרשל ולכן על משרד הבריאות, בעלי ביה"ח, לשלם לצעיר פיצוי כולל בסך 670 אלף שקל עבור כאב וסבל, הפסדי שכר, פנסיה וזכויות סוציאליות, קיצור תוחלת חיים, עזרת צד ג' ושכר טרחת עורך דין.

  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully