וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2021 נפתחת עם העמקה משמעותית בירידות מחירים בביטוחי הרכב

16.2.2021 / 16:54

על פי מדד Wobi המחירים ירדו ב-15% לעומת החודש המקביל אשתקד בחודש ינואר. בעקבות הסגר השלישי המשיכו המחירים לרדת, והירידה הסתכמה ב-2% בממוצע

Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמת השוואה וקנייה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף + צד ג'). בדיקת מדד ינואר 2021 ממחישה עד כמה מחירי ביטוחי הרכב הושפעו במהלך 2020 מההגבלות המשתנות והמשבר, הנובעים מנגיף הקורונה.

הצניחה החדה ביותר במחירים חלה לראשונה עם תחילת עונת הסגרים בחודש מרץ 2020, והמשיכה באופן מתון יותר גם בחודשים אפריל ומאי. עם היחלשות הגל הראשון ביוני והחזרה ההדרגתית של המשק לשגרה, המחירים תיקנו עצמם כלפי מעלה, ובחודש אוגוסט 2020, נרשמה עליה של עד 9% במחירי הביטוח, זאת לאחר שבתקופה המקדימה מינואר ועד אוגוסט של אותה שנה, מחירי הביטוח ירדו ב-11% בממוצע. בספטמבר 2020, בתקופת הציפייה לסגר ועם הטלתו, חזרו מחירי הביטוח לרדת, ובאוקטובר מגמה זו המשיכה.

מנתוני המדד לחודש ינואר 2021 ניתן להסיק על השלכותיו של הסגר השלישי על מחירי ביטוחי הרכב.

קיה פיקנטו X-LINE בישראל. יצרן, אתר יצרן
ירידה של 20 אחוז בביטוח לרכבי הסופר-מיני/אתר יצרן, יצרן

על פי הנתונים, לעומת החודש החולף - דצמבר 2020, בינואר 2021 נצפתה ירידה ממוצעת של 2% במחירי ביטוחי הרכב. זאת, ככל הנראה כתוצאה מהידוק הסגר האחרון. סה"כ נראתה בינואר 2021 ירידה של 15% ביחס לחודש המקביל אשתקד. בסוכנות הביטוח Wobi מסבירים כי הירידה נובעת מההפחתה בנסועה אליה היינו מורגלים לפני תחילת המשבר - כתוצאה מהתרחבות העבודה ההיברידית מהבית לצד שיעורי האבטלה העולים, שגרמו לירידה חדה בשימוש ברכבים בכלל וברכב השני במשפחה בפרט.

השפעת הירידה במחירי הביטוח איננה אחידה בין דגמי הרכב השונים, והשונות במחירים בין דגם לדגם רבה. דגמי הרכב שנכללו בבדיקה הם: הונדה JAZZ, ניסאן אקו-מיקרה, יונדאי I-10, קיה פיקנטו, מאזדה 2, שברולט ספארק (1399) LT, יונדאי I-20, פורד פוקוס, סיאט איביזה, סקודה אוקטביה, טויוטה קורולה, מאזדה 3, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי, סוזוקי קרוסאובר, וקיה ספורטג'.

ירידות המחירים כוללות את כל הקטגוריות שנבדקו: מיני, סופר מיני, משפחתיות וג'יפונים, למעט כמה דגמים בודדים שבהם המחירים "תיקנו" עצמם כלפי מעלה לאחר ירידות דרמטיות בחודשים האחרונים של עד 20%. קטגוריית רכבי הסופר-מיני, שהינה משמעותית בשוק הרכב הישראלי, הראתה את הירידה הממוצעת הגדולה ביותר, של 20% במחיר, ביחס לינואר 2020. 11.5% לדגמי המיני, 11% לדגמי המשפחתיות ו-13.5% לדגמי הג'יפונים. אחוזים אלה משקפים ירידות של מאות שקלים ואף עד אלף שקל בתעריפים, במהלך שנת 2020 ועם פתיחת השנה הנוכחית.

"המחירים הנמוכים מזה שנים"

בראייה שנתית כוללת, מאזדה 2, מהדגמים הנמכרים בישראל, חווה את ההפחתה הדרמטית ביותר במחיר הביטוח, שירד ב-36% ביחס לאותה תקופה אשתקד. רכבים נוספים שגילמו בתקופה זו ירידות מחירים משמעותיות הינם: שברולט ספארק, 23%; והרכבים סיאט איביזיה סקודה אוקטביה עם 22% ירידה במחיר ביחס לינואר 2020.

ביחס לחודש דצמבר האחרון, הרכבים שגילמו את ירידת המחיר הגבוהה ביותר בחודש ינואר 2021 הם: מאזדה 2 עם הפחתה של 8% במחיר; והמשפחתיות הפופולאריות - סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה עם 7% ירידה במחיר הביטוח.

נדב שרייבמן, מנהל מחקר ואנליזה ב-Wobi: "בעקבות משבר הקורונה, שנת 2021 נפתחת עם מחירים מהנמוכים ביותר שראה שוק ביטוחי הרכב מזה שנים, בחלק מהדגמים. בתקופה זו, כאשר מרבית האוכלוסייה משקיעה מאמצים לחסוך בהוצאות, תשומת לב למחירים המשתנים של פוליסות הביטוח, על ידי בדיקה והשוואת מחירים, יכולה להביא לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה למשקי הבית. עם זאת מעניין לציין כי רק אחוז קטן מהציבור בודק האם ניתן להוזיל את פרמיית הביטוח שהוא משלם. בנוסף, כפי הנראה כרגע, אופי העבודה ההיברידי שאנו חווים כיום הינו כאן כדי להישאר, לפחות עבור חלק מהציבור, ומעניין לראות כיצד הדבר ישפיע בהמשך על מגמות המחירים".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully