וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת הזהב 2.0 שוברת שיאים - הביטקוין חצה את רף ה-50 אלף דולר

16.2.2021 / 17:33

"ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכולות להיות חדות", מציין, שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX

דהירתו מעלה של הביטקוין נמשכת, ושיאי שוויו נשברים בזה אחר זה. רק לפני פחות משנה בחודש מרץ של שנת 2020 ערך המטבע הדיגיטלי צלל למחיר 3,800 דולר, וכשאנו מתקרבים כמעט ל-12 חודשים מאותו יום, ניתן לראות החודש (פברואר) כי ערכו חצה את 50 אלף הדולר.

רק לאחרונה דחפה חברת טסלה את המטבע מעלה בעת הודעתה על רכישת מטבעות בשווי 1.5 מיליארד דולר, ונוסף לכך המהלך של מאסטרקארד על כך שתאפשר לקהל לקוחותיה שימוש בביטקוין. יותר ויותר חברות ציבורית ומשקיעים מוסדיים מאמצות את המטבע הדיגיטלי שאף נכנס כאמצעי תשלום בישראל תחומים מגוונים.

ביטקוין. Chesnot, GettyImages
איפה תיעצר הדהירה? האם היא בכלל תיעצר?/GettyImages, Chesnot

שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מציין: "ראלי הביטקוין יימשך. כניסה של משקיעים מוסדיים וחברות ציבוריות כגון: טסלה ומיקרוסטרטג'י, במקביל לאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם (רשות ניירות הערך האמריקאית SEC), מחזקת את ההוכחה, פעם אחר פעם, כי הביטקוין והבלוקצ'יין כאן בשביל להישאר. כל אלו מוסיפים לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים. להערכתינו, ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכולות להיות חדות".

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, מדגיש כי: "ביטקוין הוא לא השקעה ולא מניה שקונים עם ספקולציה שהמחיר יעלה על מנת למכור. הוא פשוט מטבע חזק יותר מכל מטבע אחר אשר מהווה כספת ששומרת על החסכונות שלך לאורך שנים, ללא צד שלישי, ללא התערבות המדינה וללא בקשת רשות מאף אחד".

עוד מדגיש בקשי: "מי שמבין את הפוטנציאל בביטקוין לא מופתע מהמחיר. זה אפילו זול. מדובר בנכס נדיר, שאין הרבה ממנו. עד היום נכרו כ 18.6 מליון מטבעות. 4 מליון מתוכם (הערכה) אבודים לנצח - אנשים שאיבדו את המפתחות. 11 מליון מטבעות - לא זזו כבר למעלה משנה. זאת אומרת שסך כל המטבעות במחזור הוא כ 3.6 מליון, והביקוש רק הולך ועולה. אין מספיק סחורה. גם אם כל אדם שמתעניין היום לקנות יחזיק עשירית ביטקוין, זה אומר 36 מליון איש וזהו. חשוב לציין כי יש כיום כ 4.6 מיליארד משתמשי אינטרנט בעולם, ויש כתריסר מדינות שגובלות בחדלות פרעון עם מטבע קורס ואזרחים שמחפשים עוגן (לבנון, ונצואלה, ארגנטינה, טורקיה ועוד). לתוך המירוץ הזה נכנסות חברות ענק שגם הן רוכשות ביטקוין במאות מליוני דולרים, מה שלא משאיר הרבה סחורה לאדם הפשוט. אזרחי ישראל צריכים לחשוב על איך ייראה הכסף בעתיד, והאם הם באמת לוקחים את הסיכון של לא להיות חלק מהעולם החדש הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully